Serpentiny - automaticka prevodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 30.08.06 10:04
« Bez nadpisu
Mitsi: Si uplne mimo! Ten budik funguje na zaklade podtlaku len na karburatorovej E30 316 a pod. Na vsetkych modernejsich to samozrejme ide z pocitaca. Na mojej 735i 88 s plne digitalnym vstrekovanim Motronic sa dokonca podtlak vobec nesnima, mam tu elektroniku preluskanu naozaj dobre, mozes mi verit! Mimochodom, cela palubna doska ja digitalna! -
« Bez nadpisu
Potvrzuju, že na každém vstřikovaném bavoru 5,6,7 od roku 82 je tahle vlastnost krásně vidět i na tom budíku aktuální spotřeby s rafičkou směrem dolů (budík hrůzy, říkali mi vždycky po svezení s oblibou majitelé 318tek >:D ). Vlastnil jsem '81 635CSi, '88 524td, '89 525i, '93 540iA, otec jezdí '87 735iA, jezdil jsem spoustou dalších a všude to fungovalo a hlavně se projevovalo na spotřebě. -
Arnold Hackel 28.08.06 11:04
« Re:
Abych pravdu řekl, nechápu dost dobře proč by to tak mělo být... Jednak díky HD měniči nejde motor nijak zdechnout, a to ani v případě že řidič stojí na brzdě (v případě že je uzamknut měnič, tak ten se zase odemkne)... HD měnič je konstruován tak, že je schopen efektivního přenosu jen směrem: Motor- kola, nikoliv opačně. Proto auta s HD automatem tak slabě brzdí motorem... Nevidím důvod k tomu, aby auta s manuálem měla rozdílné podmínky pro vynutí dodávky paliva při deceleraci, než auta s automatem... TIP: voličem nastav polohu 1 nebo R, rozjeď se a dej nohu z plynu. Sleduj co udělá ukazatel okamžité spotřeby... Ono totiž při jízdě na vícero stupňů mají starší automaty tendenci při brzdění motorem přeřazovat směrem nahoru- jako by chtěli motoru odlehčit... -
"-- skrytý --" 25.08.06 16:54
« Re: Medaillon
Díky moc! Je to ta verze 79kW, tedy s Renixem (že by ECU přímo od "rencka"?) a bez námi tolik diskutované funkce, což mi jen potvrdilo mé poznatky (já to opětovné zapojení vstřiků totiž cítím, tedy pokud tam je, a to i u dnešních aut - asi jsem přecitlivělý :P ).
Automaty by měly být shodné s R25. Jde mi především o kabel spojující přepínač na kulise voliče uvnitř samotné převodovky a vlastní ECU: U 3-kvaltu ten kabel (i další) vycházejí přímo ze skříně ECU (je kompletně zalitá), zatímco 4-kvalt musel mít na jeho konci u ECU štekr... -
Arnold Hackel 25.08.06 15:16
« Medaillon
uf to dalo... Tak tedy Medaillon měl motor 2165ccm ve dvou výkonostních variantách (rozdílné vstřikování paliva! ): 76Kw a 79KW . Slabší varianta typ motoru J7R-G704/5 měla vstřikování Bosch KA-jetronic (obnovení funkce vstřikovačů při 1300ot). Silnější varianta J7R-G706 vstřikování Renix Multi Point (bez přerušení dodávky při deceleraci)- oba s řízeným katalyzátorem.
K automatu u tohoto typu nemám žádné bližší informace. Předpokládám že půjde o stejný typ jako u R25, což by odpovídalo i té změně ze 3 na 4st. Ještě to pak zkusím dohledat -
"-- skrytý --" 24.08.06 16:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Možná je škoda, že není o těch 15 let zpátky, abychom to mohli s určitostí "vyzkoumat". Nicméně to nemění nic na faktu, že např. onen Renault má plně elektronickou verzi MPI a odpojováním vstříků při nuceném volnoběhu nedisponuje. Typ, resp. výrobce ŘJ neznám... -
Arnold Hackel 24.08.06 16:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
to co píšeš je pěkný nesmysl, protože i u systému odpojování dávky po odstavení plynu klesají otáčky na okamžik pod úroveň volnoběžných aby se opět vrátily na volnoběžnou hodnotu. A je to způsobeno tím, že vstřikovače už sice nad volnoběhem pracují, nicméně dodávají tak malou dávku paliva, která zaručuje "pouze" kultivovaný návrat k volnoběhu... A to bylo způsobeno tím že tento systém ještě nedokázal úplně přesně vypočítat dávku v oblasti těsně nad volnoběhem, mj také díky tomu že precizní spolupráce mezi ŘJ a senzorem nasávaného množství vzduchu byla ještě v plenkách. Přesto ta funkce tu už dávno byla uplatněna... Toto platí pro všechny systémy Bosch K-jetronic, L-jetr., LE-jetr, LH-jetr, KJ-jetr atd. Vyjímkou jsou systémy jako Motronic, Digifant, EEC-V a Trionic- u nichž již otáčky neklesnou pod úroveň volnoběhu ani při prudkém odstavení plynu, ale žádný zlom se nevyskytuje ani zde (za předpokladu že všechno funguje jak má).
Co se týká toho Madaillonu, tak to nemohu sloužit protože nevím jaký systém střiku měl. Pokud onu funkci neměl- tak se téměř stoprocentně jednalo o mechanicky řízené vícebodové vstřikování, tak jak jsem už vzpomínal staré Mercedesy a Audi.
Co se týká toho jestli o tom někdo někde věděl, tak to bych vůbec neřešil... Existuje přehršel "specialistů" ála Tomáš Lachout z AAA, který kolikrát ani neví jaký motor byl u čeho uplatněn, natož aby věděl vůbec něco o funkci ŘJ v autě... Solidní značkový servis by měl poskytnout údaje o typu ŘJ a její funkci... Jestli mi to ten a ten neřekl přes plot někde v bazaru, to ještě neznamená že to neexistuje a neexistovalo.
Znovu píšu: poprvé ve velké sérii 1977, od poloviny 80" prakticky vše s BOSCH a Magneti-Marelli. Co se týká jiných výrobců ŘJ té doby- nemám informace. -
"-- skrytý --" 24.08.06 15:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Dnes ano, tehdy ne. A jak to zjistit bez PP? Jednoduše - prostě pojedeš např. na čtyřku po úplné rovině, sundáš nohu z plynu a čekáš, co se bude dít. Pokud otáčky (spolu s rychlostí vozu) klesnou ZCELA PLYNULE až pod úroveň volběžných, ona funkce tam není. Ale pokud je někde na úrovni 1000-1200 ot./min. citelný zlom v podobě "přidání plynu", ta funkce tam je. -
Arnold Hackel 24.08.06 14:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
A jak víš že žádné touto funkcí nedisponovalo? Když nemáš palubní počítač, tak jako uživatel to nemáš možnost nijak jinak zjistit. Jedině bys musel zajet na diagnostiku- kde by ti změřili jestli při ubrání plynu jdou ke vstřikovačům elektrické impulsy... To že to auto nemá napsané na střeše- ještě neznamená že to nemá. Pominu-li mechanicky řízené vstřikování, tak tuto věc má každé normální auto vybavené elektronickým vstřikem a snímačem u škrtící klapky... -
"-- skrytý --" 24.08.06 14:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Starý Renault neřešme! Řeč šla o tom, zda všechny vozy s MPI měly od samého počátku vypínání vstřiků při nuceném volnoběhu, a když už, tak jestli i s třícestným katem. A já jsem poč. 90. let. min. st. ve Švýcarsku objevil pouze BMW 850i a vozy Mitsubishi (pokud měly MPI), které touto vymožeností disponovaly. Podotýkám, že jsem v té době jezdil řadou vozů s MPI (včetně zn. Mercedes, Toyota, Volvo atd.) a ŹÁDNÉ touto funkcí nedisponovalo! Samozřejmě jsem to nehodnotil podle PP: ten byl teprve v plenkách a zřídkavou výjimkou (tehdy byl nejrozšířenější, tuším, pouze u Volva).