Serpentiny - automaticka prevodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: Re: Re:
Mitsi: Já jsem vůbec nechtěl napsat, že je to nějaká vymoženost. Jestli si to někdo přeložil jako opěvování tohoto vcelku užitečného prvku, pak se omlouvám, tak to nebylo myšleno. Chtěl jsem říct, že ten budík dokonale informuje, že při povolení pedálu se zařazenou rychlostí to opravdu odpojí přívod paliva a spotřeba klesne na 0. Dokonce je krásně vidět, při jakých otáčkách se vstřiky zase zapojí zpět, na jízdě je to lehce cítit. -
Arnold Hackel 30.08.06 11:26
« Re:
Ano, s tou Ladou je to pravda. Pro některé trhy měla Lada tzv. elektronický karburátor, takže touto funkcí disponovala. Co se týká toho budíku u BMW, tam tam to má opravdu souvislost s řídící jednotkou, nicméně u některých aut jako např starší Mercedesy, Lancie atd mají tento budík řízený pouhým podtlakem. Takže pravda je na obou stranách.
Tomcat1: pídil jsem po tom, a auta s automatem mají naprosto stejné vypínání dodávky jako u manuálu, a to v jakémkoliv režimu převodovky. Motor za žádných okolností nemůže chcípnout, protože prostě ještě před dosažením volnoběžných otáček se vstřik opět zapojuje- a to s dostatečným předstihem. -
« Bez nadpisu
Vypínání paliva při brždění motorem má i moje karburátorová lada rovnou z továrny, počítám, že je to minimálně od roku 1985. Je tam nějaký blackbox, do kterýho vede drát snímače polohy plynovýho pedálu a od snímače otáček. Přes nějaký podtlakový hadičky je to propojeno s karburátorem a rozdělovačem. Prostě, když nemám nohu na plynu a motor točí víc jak 1600 ot/min, tak tam nejde benzín. -
"-- skrytý --" 30.08.06 10:46
« Re:
Nebudu se dohadovat o tom, jak to má ten který konkrétní typ (třeba právě u BMW) udělané, ale indikace aktuální spotřeby na přístrojovce se vyvíjela asi takto:
- snímání podtlaku v sacím traktu (budík buď přímo napojený hadičkou, nebo snímací element - vodič/vodiče - budík s vyhodnocovací elektronikou);
- snímání rozdílu tlaku v přívodní větvi (ale ještě před regulačním ventilem) benz. potrubí před vstřiky a v "odpadní" větvi od vstřiků zpět do nádrže (tady se to už bez elektroniky neobešlo);
- plnohodnotný PP jako nadstavba ŘJ přepočítávající podle zadaného algorytmu délku (času) otevření vstřiků na spotřebu.
Zpět k tomu, o čem tady šla řeč: Jesliže tam je "budík s rafičkou", s pravděpodobností hraničící s jistotou možno říci, že se nejedná o plnohodnotný PP vyhodnocující spotřebu v závislosti na délce času otevření vstřiků! A takto "zjednodušeně" to svého času měla řešeno většina "lepších" německých vozů s alespoň "nějakou" indikací aktuální spotřeby. -
"-- skrytý --" 30.08.06 10:04
« Bez nadpisu
Mitsi: Si uplne mimo! Ten budik funguje na zaklade podtlaku len na karburatorovej E30 316 a pod. Na vsetkych modernejsich to samozrejme ide z pocitaca. Na mojej 735i 88 s plne digitalnym vstrekovanim Motronic sa dokonca podtlak vobec nesnima, mam tu elektroniku preluskanu naozaj dobre, mozes mi verit! Mimochodom, cela palubna doska ja digitalna! -
« Bez nadpisu
Potvrzuju, že na každém vstřikovaném bavoru 5,6,7 od roku 82 je tahle vlastnost krásně vidět i na tom budíku aktuální spotřeby s rafičkou směrem dolů (budík hrůzy, říkali mi vždycky po svezení s oblibou majitelé 318tek >:D ). Vlastnil jsem '81 635CSi, '88 524td, '89 525i, '93 540iA, otec jezdí '87 735iA, jezdil jsem spoustou dalších a všude to fungovalo a hlavně se projevovalo na spotřebě. -
Arnold Hackel 28.08.06 11:04
« Re:
Abych pravdu řekl, nechápu dost dobře proč by to tak mělo být... Jednak díky HD měniči nejde motor nijak zdechnout, a to ani v případě že řidič stojí na brzdě (v případě že je uzamknut měnič, tak ten se zase odemkne)... HD měnič je konstruován tak, že je schopen efektivního přenosu jen směrem: Motor- kola, nikoliv opačně. Proto auta s HD automatem tak slabě brzdí motorem... Nevidím důvod k tomu, aby auta s manuálem měla rozdílné podmínky pro vynutí dodávky paliva při deceleraci, než auta s automatem... TIP: voličem nastav polohu 1 nebo R, rozjeď se a dej nohu z plynu. Sleduj co udělá ukazatel okamžité spotřeby... Ono totiž při jízdě na vícero stupňů mají starší automaty tendenci při brzdění motorem přeřazovat směrem nahoru- jako by chtěli motoru odlehčit... -
"-- skrytý --" 25.08.06 16:54
« Re: Medaillon
Díky moc! Je to ta verze 79kW, tedy s Renixem (že by ECU přímo od "rencka"?) a bez námi tolik diskutované funkce, což mi jen potvrdilo mé poznatky (já to opětovné zapojení vstřiků totiž cítím, tedy pokud tam je, a to i u dnešních aut - asi jsem přecitlivělý :P ).
Automaty by měly být shodné s R25. Jde mi především o kabel spojující přepínač na kulise voliče uvnitř samotné převodovky a vlastní ECU: U 3-kvaltu ten kabel (i další) vycházejí přímo ze skříně ECU (je kompletně zalitá), zatímco 4-kvalt musel mít na jeho konci u ECU štekr... -
Arnold Hackel 25.08.06 15:16
« Medaillon
uf to dalo... Tak tedy Medaillon měl motor 2165ccm ve dvou výkonostních variantách (rozdílné vstřikování paliva! ): 76Kw a 79KW . Slabší varianta typ motoru J7R-G704/5 měla vstřikování Bosch KA-jetronic (obnovení funkce vstřikovačů při 1300ot). Silnější varianta J7R-G706 vstřikování Renix Multi Point (bez přerušení dodávky při deceleraci)- oba s řízeným katalyzátorem.
K automatu u tohoto typu nemám žádné bližší informace. Předpokládám že půjde o stejný typ jako u R25, což by odpovídalo i té změně ze 3 na 4st. Ještě to pak zkusím dohledat -
"-- skrytý --" 24.08.06 16:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Možná je škoda, že není o těch 15 let zpátky, abychom to mohli s určitostí "vyzkoumat". Nicméně to nemění nic na faktu, že např. onen Renault má plně elektronickou verzi MPI a odpojováním vstříků při nuceném volnoběhu nedisponuje. Typ, resp. výrobce ŘJ neznám...
Už to sem přesně někdo popsal. A mimochodem, vlastně to vůbec není podstatné.