Auto do 100 000kč - doporučte pro mladeho kluka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
1zdavu 03.08.06 10:56
« Re:
Rene Valnoha:
Ono to neni v tom kolik kw mas pod kapotou jako spis o tom co mas v hlave. Ja mam napriklad v aute 230koni a jezdim s nim normalne. S autem se nejezdi podle toho kolik ma koni ale to tady zrejme docela dost nechape. Ma to vestina zaskatulkovany jako silny auto=magor ridic a jasna sebevrazda. Jeste ke vsemu kdyz se jedna o BMW se zadnim nahonem tak to podle vetsiny neni mozny aby projel bezpecne prvni zatacku jak pojede z autosalonu.
_________________
BMW 330i
Takze ty si myslis ze ten mlady chalan co po najazdeni 2000-2500km tu tvrdi ze je dobry vodic s tym bude jazdit normalne? :?:
Rad by som tomu veril. Ale zial mam opacnu skusenost uz s jednym takymto prebornikom a uz som realista. :!:
Aj ked by som podla jedneho nemal sudit vsetkych, ale to "skromne vyjadrenie" o tych km a dobrom vodicovi ma ver tomu o tom nepresviedca. Mozno mu krivdim a bol by som rad ak hej. Ale... -
"-- skrytý --" 03.08.06 10:54
« Bez nadpisu
Zabudol som na Ford Puma:
kapota - nemaju
predny blatnik - nemaju
predny svetlomet (hella) - 10 561 Sk
brzdovy kotuc (brembo) - od 999 Sk
spatne zrkadlo - nemaju
Spojkova sada - 10 526 Sk
Pekna palka.
Zhruba tak by som radi ako otik pise. Vacsie auto dava neskusenemu vodicovi neopodstatneny pocit obrovskeho bezpecia. V skutocnosti v EURO NCAP crashtestochnapr.
BMW 3 E36 ma 1 hviezdicku (10 bodov, z toho celny naraz 2b)
Fiat Punto mk 1 - 2* (nepisu body), mk 2 uz ma 4*
Citroen Saxo - 2* (13, z toho celny naraz 5 bodov)
Honda Civic - 2*(18b)
Ford Fiesta 96 - 3*
Ford Mondeo 1997 - 2*
Takze ziadne velke aut ani vykonnu zadokolku. Treba sa ucit na mensom, najlepsie na malom aute. Clovek kedze neni tak utlmeny od okolia, lepsie vnima rychlost a suvisiace nebezpecenstvo. Nema ani tolko vykonu, aby sa dostal do problemov. Dalej, zadokolka ma lepsie jazdn vlastnosti len na suchu a navyse nie o tolko lesie aby to neskuseny vodic dokazal vyuzit a vychutnat. Pritom bezpecnost je plne porovnatelna (v pripade BMWcka podstatne lepsia). Dalej, mrstnost, obratnost a mestskost auta je pri malom aute neporovnatelne lepsia, preto napr. vo vyspelych krajinach ( >:-[] ) normalne uvazujuci ludia pouzivaju male auta do preplnenych ulic. No a k nizsim prevadzkovym nakladom som sa myslim uz dostatocne vyjadril. -
"-- skrytý --" 03.08.06 10:45
« Bez nadpisu
Ono to neni v tom kolik kw mas pod kapotou jako spis o tom co mas v hlave. Ja mam napriklad v aute 230koni a jezdim s nim normalne. S autem se nejezdi podle toho kolik ma koni ale to tady zrejme docela dost nechape. Ma to vestina zaskatulkovany jako silny auto=magor ridic a jasna sebevrazda. Jeste ke vsemu kdyz se jedna o BMW se zadnim nahonem tak to podle vetsiny neni mozny aby projel bezpecne prvni zatacku jak pojede z autosalonu. -
« Bez nadpisu
To 1zdavu:
Nemyslím si, že slabšího trojkového BMW se dá mluvit o sebevraždě... Ano, uznávám, že s tou 320i jsem to už trochu přehnal, protože to už by opravdu mohlo být na začátečníka dost... Pokud by to ale byl čtyřválec 316i nebo 318i a dotyčný by s tím jezdil opatrně, tak v tom problém nevidím... -
"-- skrytý --" 03.08.06 10:24
« Bez nadpisu
To Saab: Tak som si to overil v ELITe, no a mas pravdu. Tie rozdiely v cene nie su tak dramaticke, resp. nie su ziadne. Aspon pre niektore diely. Ale niektore mozu vyjst zasa podstatne drahsie. Cize strategia by mohla byt, ak clovek chce japonca, obzret si kandidata, spisat co asi tak bude potrebne menit, a overit si ceny dielov.
Dam ale par veci na porovnanie:
Punto mk1:
kapota - 2879 Sk
predny blatnik - 1089 Sk
predny svetlomet (hella)- 3481 Sk
brzdovy kotuc (brembo) - 903 Sk
spatne zrkadlo - 979 Sk
Spojkova sada - 3987 Sk
Skoda Felicia (II):
kapota - 2990 Sk
predny blatnik - 780 Sk
predny svetlomet (hella) - 2190 Sk, ale je tam noname za 830 Sk
brzdovy kotuc (brembo) - 425 Sk
spatne zrkadlo - 690 Sk
Spojkova lamela NIE SADA - 2979 Sk
Citroen Saxo:
kapota - 3952 Sk
predny blatnik - 1454 Sk
predny svetlomet (hella) - 2922 Sk, ale je tam noname za 1200 Sk
brzdovy kotuc (brembo) - 610 Sk
spatne zrkadlo - 1364 Sk
Spojkova sada - 4973 Sk
Toyota Paseo:
kapota - nemaju
predny blatnik - nemaju
predny svetlomet (hella) - nemaju
brzdovy kotuc (brembo) - 1697 Sk
spatne zrkadlo - nemaju
spojkova sada - 7886 Sk
Toyota Corolla Liftback 97-02
kapota - 3921 Sk
predny blatnik - 1677 Sk
predny svetlomet (VALEO - 6313 Sk, noname 3304 Sk
brzdovy kotuc (brembo) - 1407 Sk
spatne zrkadlo - 2399 Sk
Spojkova sada - 7886 Sk
Honda civic V hatchback 95-01:
kapota - 2346 Sk
predny blatnik - 634 Sk
predny svetlomet (valeo) - 7038 Sk, noname 2689 Sk
brzdovy kotuc (brembo) - 1372 Sk
spatne zrkadlo - 3179 Sk
spojkova sada - 10335 Sk
BMW 3 E36:
kapota - 3602 Sk
predny blatnik - 896 Sk
predny svetlomet (hella) - 10 978 Sk, noname 3 388 Sk
brzdovy kotuc (brembo) - 1179 Sk
spatne zrkadlo - 3176 Sk
spojkova sada - 7388 Sk
Dost chaos, ale par trendov sa da pozorovat. Karosarske diely su zavisle od komplikovanosti tvaru a velkosti - nie velmi od znacky. Udajne ale neoriginalne diely treba dopasovavat - cize sikovneho mechanika. Komplikovanejsie diely su drahsie u premiovych znaciek a aj u tych japoncov. Vzacne japonske auta nebrat. Vacsie auto - vacsie naklady na standardne sa opotrebujuce casti. -
« Bez nadpisu
ja by som tiez bral asi to punto alebo nieco podobne najlepsie s airbagom i ked pri starsich autach to nepomozem vela ale je to lepsie ako ked hlava resp. hrudnik bachne o volant. BMW by som vobec nebral,tiez som dostal min. rok vodicak a do BMW najme starsieho bal ist,najme v zime lebo by to bola asi posledna zima. Ja som v 18ke zacal s Peugoetom 206 2,0HDi celkom zive auto a malo to aspon 4airbag za rok neustaleho jazdenia som sa snim naucil jazdit,parkovat a najme som zistil co je to "rezat" zakruty aj v zime som s nim naucil vela. Schytalo par skrabancov i skoro znicenu prednu napravu ale aspon som sa naucil lepsie soferovat. Teraz po roku soferovanie a jazdenim cca 40 000km som presadol do vetsieho a hl. vykonejsieho auta. Takze treba zacinat s malim a nie moc vykonnym autom az po nabrati skusenosti ist do vetsich a vykonejsich.To BMW je samovrazda -
"-- skrytý --" 03.08.06 10:01
« letadlo
Ten kluk chce něco sportovnějšího, takže Felicie padá. S ní se jezdit rychle nedá, když vidím nagelovanýho frajera jak řeže zatáčky v rozhoupané feldě a honí jí na plný plyn, mám z toho husinu.
Raději tady něco co lépe sedí na silnici. Jak sám psal tak se mu líbí Scoupé.
Takže by bylo možné poohlídnout se třebas po
Honda Civic
Honda CRX
Toyota Celica
Toyota Corolla (1.6)
Ford Escort
Suzuki Swift GTi :-)
Mazda 323F (dá se sehnat i s 2.0 V6)
Mitsubishi Colt -
"-- skrytý --" 03.08.06 09:05
« Bez nadpisu
Ono s tou zadokolkou je to z jedne strany pravda pokud se nejedna o vuz ktery je prospikovany el. systemy. Ale zase druhy extrem mi prijde kdyz nekdo prohlasi kup si feldu s airbagem. Ten airbag je tam trosku na ozdobu. Pri narazu v 60km/h ma ridic v lepsim pripade na kline motor. To ten airbag lehce ztraci vyznam. Mozna mi tady nekdo bude oponovat jak je felda bezpecny auto, ale ja mam dve vlastni zkusenosti a ty hovori jasne.
Proto bych dotycnemu doporucil vuz bezpecnejsi nez punto, felda, corsa atd. -
Saab 03.08.06 06:31
« Re:
to tomko: na staré japonské vozy vyrobené přímo v Japonsku není problém sehnat ND, jedině že by šlo skutečně o nějakou raritu na našem trhu. Doma mám japonského skoro veterána, tedy 13 let starou Corollu a díly jsou levné a dobře dostupné (max. týden). Na ND pro japonce se soustředí firma Nipparts jejichž díly seženeš téměř všude (snad každý servis i prodejna ND je má). Pro ukázku třeba když jsem měl loni havárku, tak nová kapota stála 1.850,- Kč ;-) -
-
1zdavu 02.08.06 14:23
« Re:
To: Tomas Novak a spol. co odporucaju auta typu bavorak.
Nic v zlom, ale asi si nie celkom uvedomuju co pisu. Mame to mladeho co ma dostatocnu "asertivitu" :!: tvrdit ze je dobry vodic po najazdeni podla jeho "skromneho" :!: odhadu 2000-2500km, cize viacej menej dieta co prave opustilo autoskolu a dostalo vodicak.
Nejazdil na nicom co by bola zadokolka (okrem S1xx povedzme stareho otca) :?: a vy mu hned odporucate sportovu zadokolku na ktorej pri jeho cenovom vybere najazdi pri tej spotrebe naozaj "velke mnozstvo" kilometrov.
A pride zima a chlapec bude mat problem to ustat ne ceste, pretoze:
1) sa to na mokru/snehu/lade bude spravat tak ako nie je zvyknuty
2) na poriadne gumy mat nebude (1/5 ceny auta co kupi), pretoze ten rozmer nie je najlacnejsi
3) ak sa mu nieco pokazi, tak "potes penazenka"
Osobne dufam, ze ak sa rozhodne pre jedno Vami ponukanych aut, ze ho v protismere nestretnem. A ani ziadna bezna ceska rodina vo Favorite pripadne Felicii., pripadne aj niecom lepsom.
Raz mi totiz stacilo. >:-[] -
« Bez nadpisu
Presne tak, pro takto (NE)vyjezdeneho cloveka bych taky volil neco precejen starsiho, ale z bezpecnostnich duvodu vetsiho. V cenove katerogii kolem 100 000,- bych to videl na nasledujici kandidaty:
BMW 318i nebo max. 320i E36
BMW 518I nebo 520i E34
VW Passat B4 (tady nevim, jake se presne nabizeji motorizace, ale rozhodne ne silnejsi nez 2,0) -
"-- skrytý --" 02.08.06 12:53
« Bez nadpisu
Taky zalezi kde bude dotycny jezdit. Jestli bude jezdit ve vetsim meste, tak bych pro zacatek s jeho najetymy kilometry nekupoval auto za 100tis, ale koupil bych neco ne uplne nejmensiho( z bezpecnostnich duvodu). Zkratka aby kdyz se nekde otres o lapmu, svodidla, sloupek atd te to tolik nemrzelo. Po vyjezdeni bych pak kupoval lepsi auto.
V pripade ze se bude jezdit po mensim meste ci vesnici tak neni co resit, ale stejne bych vypustil auta typu corsa, punto atd....opet z bezpecnostnich duvodu -
"-- skrytý --" 02.08.06 10:59
« Bez nadpisu
To dawe: No felicia by mala mat (relativne) dobre jazdne vlastnosti, s ohladom na svoju triedu - BMW M3 ma podstatne lepsie jazdne vlastnosti, ale je to uplne nieco ine.. -
[odkaz]
Inac u ojazdeneho starsieho auta je proste treba pocitat aj s tym ze treba hned po kupe, alebo onedlho po kupe nejake (mozno aj mnohe) diely menit - takze cenu a dostupnost nahradnych dielov treba jednoznacne zohladnit. No a neni ziadnym tajomstvom, ze na stare japonske vozy skutocne vyrobene v japonsku (nedajboze este aj velmi zriedkave) su diely drahe - niekedy az brutalne, ak sa vobec daju zohnat. Takze nepovazujem za stastne odporucanie napr. Toyoty Paseo. Okrem toho je to skarede neprakticke auto bez kuska charizmy.
Ford Puma, to je parada, s tym sa da vyhrat. Je to auto s jednym z najlepsich jazdnych vlastnosti medzi autami s prednym nahonom. No a navyse je pohladne. Len neviem ci sa za taku cenu vobec da zohnat (v akceptovatelnom stave).
To Davido07: Mlademu s 2000 najazdenymi km odporucit BMW 325 v otaznom (dezolatnom) stave? To uz nech si rovno kupi nejaku brokovnicu a zacne strielat do davov na namesti. Efekt bude rovnaky.. -
"-- skrytý --" 02.08.06 10:27
« Fesak
Jako mlady kluk... dobre... jako svoje uplne prvni koupeny auto jsem si poridil velke kombi v automatu. Nekteri znamy si tukali na celo, mlady kluk a on si poridi usedle kombi... :-) Predtim jsem zdedil po tatovi S120L, v te dobe to jeste bylo O.K., ale kdyz jsem to prodaval byl jsem rad ze jsem se toho vubec zbavil... :-) Mlady kluk potrebuje neco zajimaveho! Sam musis vedet co te tahne a co potrebujes, jestli chces v tom obcas vozit tvoje a pritelkyne kolo na vylet nebo se predvadet v malem kupatku ci zvolis univerzalni reseni nejaky hatchback nizsi az nizsi stredni tridy: Fiat Bravo, Punto, VW Polo, Golf...
Jestli mas 100 000, doporucuji koupit neco co se ti libi za 80 000, zacinas a nevim a nevis co muzes cekat! Nejaka oprava po koupi, pocitej se zimnim obutim, slusnejsi autoradio... Pozor na sportovnejsi vozy typu stare BMW kupe, mivaji po takovych klucich rozbite podvozky ( jezdi ostre a nemaji na poradnou udrzbu penize ). Staci nejaky hatchback nebo smrncovnejsi nizsi stredni max. stredni trida s motorem idealni do 1,8 ( ale to neni dogma ), ale uznavam, ze treba po BMW 325i jsem taky koukal ( ale osobne bych ho nekoupil, spise 525 ). Sestivalec, je sestivalec! :-)
Ze umis jezdit, kdyz mas uz 2000-2500 km je od tebe vyslovene drzost! Zeptej se ridice co zabil ted u Prahy v autobuse nekolik lidi, kolik stovek tisicu kilometru mel najeto!!! :-(