2,0 HDI - regulátor tlaku paliva
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 31.07.06 20:47
« Re: Udělej si sám
Při servisu se jde přesně podle doporučení výrobce, dělají se klasické kontroly podle těch jejich tabulek, po 10 tis. V 60 tis oba filtry měněné. Dělalo to občas už při 40 tis. (pouze ale v zimě), po výměně filtrů stejné,teď najeto asi 105 tis. a dělá to i za tepla, dnes ráno cca 4 vteřiny na 3, pak už celý den v pohodě. Na tu diagnostiku ale asi stejně zajedu, už je to domluvené, něco to možná stát bude, ale max pěťo, uvidíme. Ať si načtou ty jejich korekce a zbytek a jsem na to zvědavej. Já pak o víkendu zkusím to co píšeš a dám vědět. Šlape se na to pořád a řádně, proto se také kupovalo. >:D Ale nikdy to "nechcípu" se "žlutým" turbem. Vím, že na to trpí. -
"-- skrytý --" 31.07.06 20:28
« Udělej si sám
ja.ja, přeměřit přepady - nic není jednoduššího!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… /> Systémy Bosch na to trpí, ošoupe se nebo praskne kroužek v přepadu ze vstřikovače a místo toho, aby odchátelo určité množství, tak to tam teče. A když to teče, nedostane se to do trysky, teprve až se šlápne na plyn, tak čerpadlo dá víc.
Vezmi 4 uříznuté plastové flašky a přepadové hadičky které vedou ze vstřikovačů, veď těchto nádob. Prostým porovnáním (ve 2 málo, v jednom víc, v jednom sakra hodně) se Ti podaří eliminovat špatný vstřikovač. Pokud budou hladiny stejné, chyba je někde jinde. Neboj se a udělej to, a dej vědět.
- palivový filtr ok? Měněn pravidelně? Vůbec někdy vyměněn? Zkrať intervaly výměny na 2/3.
- vzduchový filtr ok?
Mimochodem, ty kroužky praskají když se na to šlape a náhle se zastaví a vypne motor, trpí na to podobně jako turba.
Jakmile budeš vědět, že máš jeden vstřik v háji, můžeš si koupit za 6-7 tisíc vstřik a nebo kroužek za 300. Nic víc v tom není. (Pokud mám recht samozřejmě). -
"-- skrytý --" 31.07.06 20:04
« Re: Doporučení
Podle toho co píšeš, určitě víš, o čem mluvíš. Já se v tom hrabal, dokud v tom bylo obyčejné TD. Tam to nikdy nebylo na dlouho a díly ležely všude kolem za pár kaček. :-) Tady mě docela mate, jak u citroenu tak u peugeotu, že nikdo nechce nic říct (možná ani neví co říct), ale každý hned chce za litr dělat diagnistiku, "to se musí udělat jako první, to nám řekne o motoru vše", toť jejich slova. A když je někdo "měkčí" a chce to vidět, tak to ten motor neudělá ani boha a nebo se pouze po nastartování zhoupne. Pak to komentují slovy "to je normální, to dělá běžně". -
"-- skrytý --" 31.07.06 19:30
« Re: Doporučení
Jsem z kraje Plzeňského, okres Klatovy. A kompletní diagnostika motoru o ničem nevypoví? Jde mi o to, že tam dělá znamý a možná by to i "nějak šlo", třeba vyměnit vstřik, ale musí to někdo říct na 100%. Oni na to nejsou schopni přijít? nechci do toho cpát hafo peněz, to s tím radši budu jezdit, dokud to nepadne, zas tak velkej problém to není, ale vadí mi to. -
"-- skrytý --" 31.07.06 19:14
« Doporučení
Odkud jsi, ja.ja? Někoho Ti doporučím. Diagnostiky řídící jednotky jsou k ničemu. Je právě třeba prověřit FYZICKÝ STAV následujících komponentů:
- filtru paliva
- průchodnost nízkotlaké větve (2 bary od dopravní pumpy)
- funkci čerpadla (přes 1000 bar po 5 sekundách startování při odpojeném regulačním ventilu)
- funkci regulačního ventilu čerpadla (na CP3 sací ventil, na CP1 stav odpojovacího ventilu 3. válce, případně výstupního regulačního ventilu)
- funkci regulačního ventilu vysokotlakého zásobníku (railu)
- funkci vstřikovačů, stav trysky, stav přepadu, je třeba rozebrat vstřikovač a podívat se na jeho stav (zda není přidřený, "unavený" atd.
NA TOTO VŠECHNO NEMÁ ELEKTRONICKÁ DIAGNOSTIKA NÁROK, TOTO NEMŮŽE POSTIHNOUT. U CITROENU JSOU MĚNIČI, BUDOU MĚNIT TAK DLOUHO AŽ VŠECHNO VYMĚNÍ A TY TO ZACVAKÁŠ. A potom Ti to bude fungovat, ale za jakou cenu.
Měl bys stím zajet do autorizovaného dieselservisu, diagnostiku co Citroen tam maj taky a sazby poloviční, vstřikovače testují a opravují. Zdravím. -
"-- skrytý --" 31.07.06 16:57
« Re: Bosch
Kdyby to bylo tak jednoduché tak bych byl moc rád. Kontaktoval jsem kamaráda, dělá nějakou vyšší funkci v servisu u citroenu a zkusíme udělat za rozumnou cenu diagnostiku motoru. Když na nic nepřijdou tak si protokol vezmu a zkusím se pozeptat někoho, kdo se v tom vyzná. Zatím ale každý chce vědět jaké jsou korekce na vstřikovačích a tlak v railu a to teď nevím. Akorát mi povídal, že oni čerpadlo ani vstřiky "nepitvaji", pouze mění kus za kus, ale že ví kam v pořípadě potřeby s tím. -
"-- skrytý --" 30.07.06 23:36
« Bosch
ja.ja: Ne, není to vidět, je to jako vnitřní krvácení. Vstřiky mají normálně přepady (přepad jde z čerpadla i ze vstřiků zpátky do nádrže nebo do filtru. Je to něco o regulaci. Nejnovější vstřikování Delphi DCR1800 pracuje bez přepadů. Takže čerpadlo dává o něco víc a něco z toho jde zpět, něco z čerpadla samotného, něco z railu, něco ze vstřikovačů. Když tyto přepady dohromady přesahují to co čerpadlo dává navíc, je problém. Snadno se to zkontroluje. Je pouze ptřeba jímat přepady ze vstřikovačů do odměrných nádobek, u vadného vstřikovače je přepad 3x až 10x vyšší, prostě výrazně vyšší.
Jinak ceny jsou následující (strašili tě zmatkaři): čerp. repas 10tis., vstřik repas 6tis.
Věci jsou dnes již řešitelné. -
"-- skrytý --" 30.07.06 22:02
« Re: Bosch, Siemens
Docela jsi mi překvapil. Zatím to totiž byl jen samý katastrofický scénář, vysokotlaké čerpadlo za 50000, vstřiky, každý po 25000 a podobně. Čerpadlo je určite bosch a vstřiky asi také. Kdyby byl prasklý onen kroužek, bylo by to vidět, tekla by z toho nafta? Já mám vstřiky suché. A je tato závada viditelná na diagnostice?
Díky. -
"-- skrytý --" 30.07.06 21:10
« Bosch, Siemens
ja ja: 66kW může být i Siemens. Pokud je to Bosch, může mít jeden vstřikovač prasklý kroužek přepadu, a z něj odchází nafta. Při startu tento vstřikovač v postatě nefunguje, když se přidá, tak čerpadlo dodá víc nafty a jede to slušně.
Pokud by to byl tento kroužek, je to oprava za tisícovku. Pokud by to byl Bosch. Ale to samé v podstatě platí i u Siemense, tam by to ale bylo za celý vstřikovač tak za 7000. Zdravím. -
"-- skrytý --" 30.07.06 17:30
« Re: Jaké 2,0HDi
Také mám malý problém.
206 2.0 Hdi 66 kW, r.v. 2000, vše na vstřikování asi BOSCH. Začalo to asi při 40 tis. a teplotách pod -15, chytlo, ale tak nějak divně se zhoupnulo, jinak nic. Teď mám asi 105 tis. a na teplotě ani venku a ani motoru nezáleží. Chytne jako by na tři, divně se houpe a to celé trvá pouze několik vteřin (2-3). Žhavičky O.K. S motorem se nikdy nic nedělalo, vědomně do toho "podezřelou" naftu nikdo nikdy nelil. A navíc, někdy to dělá, někdy ne. Na naftu od schelu asi nikdy, od benziny, aralu omw jak kdy. Když se nastartuje s nohou lehce položenou na plynu tak člověk ani nic nepostřehne. Normálně jede, normálně bere, na volnoběh nehoupe a neklepe. Co s tím tak asi může být? Je tu někdo této problematiky znalý? A u peugeotu chce podle mě jen každý peníze žádná rozumná odpověď. Při 60 tis. udělali diagnostiku a bez závad, teď až se mi za ni nechce vyhazovat peníze.
Díky za každou radu. -
JOB 29.07.06 21:21
« Bez nadpisu
oddie: Ale to jsou povětšinou lidi co se toho auta po opravě okamžitě zbavěj.Chudák novej majitel.Ale jak říkáš,lidi jsou různý.Už jsem zažilk že se mě ptal jeden típek zda může přehodit olejovej fitr ze zadřenýho motoru,že prej je měněnej nedávno a má prd najeto. :? -
"-- skrytý --" 29.07.06 17:16
« Re: Vrakáč
Napriek tomu lidi chodí na vrakáč nakupovat dost neuvěřitelné věci. Kdo nezažil, nepochopí... Známej, co se věnoval těmhle HDIčkám, měl hitparádu, co zmizí okamžitě - regulátor vysokotlaku, vstřiky, řemenice a čerpadlo z nádrže. Pak ještě tak nějak samotné čerpadlo, a zbytek motoru se dal pomalu dát do sběru, to už neodcházelo. Jo, ještě vlastně spojka, s tím odpruženým setrvákem (80kW verze). Ale to je ještě nic moc, lidi choděj i pro ojetý brzdový destičky, a nejlepší byl borec, co po mě chtěl nějakej zachovalej rozvodovej řemen. -
"-- skrytý --" 28.07.06 22:48
« Vrakáč
Absolutní souhlas, většina (80%) dílů vstřikování z vrakáče už to má za sebou. Takže místo 100% ceny zaplatíš 150% a na vrakáči se Ti chechtaj. Jeden můj známý si koupil po tisícovce 10 vstřikovačů z vrakáče (aby měl zásobičku). Měl 406 HDI a vzal špatnou naftu. Když s tím přišel do servisu, postupně mu je tam všechny nasázeli a jakžtaž z toho vyšly dva. Nakonec rezignoval a nechal si poradit, za 30 dostal všechny nový v autorizovaném diesel servisu, spokojenost... až do doby než to do něj narvalo nějaký pako a 407 byla zrušena. Teď má Mondeo TDCi a chrochtá si, super výkon a podvozek, řízení. -
« 2,0 HDI - regulátor tlaku paliva
Po nastartování mi kolísají otáčky na volnoběh, ale jak to probrnknu tak je to OK. Někdy ale i při zrychlování pociťuji nepravidelnost motoru od nižších otáček. V servisu mi řekli, že to bude regulátor tlaku paliva /14.000CZK i s prací/. Nemáte s tím někdo zkušenosti, investovat se mi do toho moc nechce. Postrašili mě, že to může v budoucnu odejít úplně a je to na odtah. Údajně je to vinou špatné kvality nafty. Tankuji sice jen u značkových pump, ale jistotu prý nemám nikdy.....Díky za názory
Díky.