Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Imobilizer
Immobilizer "odpojuje" elektrické obvody auta, typicky zapalování. Pokud jsi k autu dostal modrou "kreditku" s nápisem Fiat Code a během startování ti bliká kontrolka "code", máš immobilizér. na kartičce je jednak kód, jak v případě poruchy pedálem plynu odstavit immobilizér, jednak kód pro doprogramování např. dalších klíčů.
Nikdy jsem to nepotřeboval, bez této kartičky je ale auto při prodejí rázem podezřelé (že je kradené). -
jenik1 26.06.06 11:21
« Imobilizer
Zdravím,
ještě dotaz. V návodu k použití Pandy 1.1 aktive vůbec není zmínka o imobilizeru. Dokonce ani v rejstříku na konci knižky. Ale podle prodejce by ho Panda měla mít. Nevíte jak se imobilizer projevuje? Zamyká to volant? Dík za radu. Mám normální mechanický klíček, který neobsahuje žádnou elektroniku. -
« Re: Proč se Panda nelíbí
Že se někomu nějaké auto nelíbí, s tím se smiř :-) Důležité je, jestli to auto vyhovuje tobě, jestli jezdí tak, jak má, atd. Ty sis ho koupil, za své peníze.
Že se nějaké auto někomu nelíbí... Já si dodnes nezvykl na záď Bravy, a to jsem ji 6 let měl (byla to nabídka, které nešlo odolat, nikoliv ve smyslu Luca Brasiho). Mohl bych tady uvést řadu aut, která se někomu nelíbila, ale proč bych to dělal. -
jenik1 26.06.06 08:32
« Proč se Panda nelíbí
Musím uznat, že se Panda v mém okolí moc lidem nelíbí. Jsou hezčí auta, údajně Peugeot 207. Je pravda, že zadní část vozu nepůsobí na první pohled lákavě, ale jde o zvyk. Znám i škaredější auta, třeba Kia.
Jinak spotřeba Pandy 1.1 zatím super. S první plnou nádrží jsem zatím najel 320 km a je tam ještě 18 z 35 litrů. A to jsem jezdil hodně po městě. -
« Re: Jízda mez motoru
S vypnutým motorem ti auto brzdí i zatáčí, ale nejdou posilovače. Brzdíš i zatáčíš výhradně vlastní silou.
K roztlačování - může (za určitých okolností) "odejít" katalyzátor - to když se do něj dostane nespálený benzín, motor pak chytne, katalyzátor se zahřeje na na provozní teplotu a ten benzín se vznítí. Jak je to pravděpodobné, nevím, ale cena katalyzátoru není malá. Ale naposledy jsem nenastartoval a tlačil Š130 GL, jak Brava, tak Idea startují v pohodě.
Když ti odejde baterka, startuje se přes kabely z baterky jiného auta. -
gtv6 24.06.06 10:51
« Bez nadpisu
to RRAAFF: mám najeto 80 tkm 1.2 dynamic a zatím, všechno funguje o.k.
to jenik: každý auto potřebuje zajet, je to v návodu, 1500 lehkou nohou a potom můžeš co to dá, vubec se toho neboj, ať nezleniví. Tutela 75 ZC je v převodovce, tu nekontroluješ a nedolíváš. 20K selenia je v motoru stačí kontrolovat cca po 5.000 km a potom dolít do maxima cca 1 dcl. Díry pod autem jsou na hever, nic neřeš, auto ti neshnije a 20 let ho mít nebudeš. Pandám pandicím i pandistům zdar ! -
jenik1 23.06.06 17:39
« Zajíždění Pandy
Zdravím,
je potřeba novou Pandu zajíždět?
ještě mám dotaz. V návodu použití k Pandě 1.1. aktive v části o objemech provozních náplní je psáno, že kliková skříň a kliková skřín a filtr používá olej Selenia 20K. Jenže pak je tady ještě Mechanická převodovka a diferenciál, kde se používá náplň s názvem Tutela Car ZC 75 Synth. To se mají dolévat všechny nezávisle? Mně při prodeji řekli kontrolovat jenom olej pomocí vysouvací kovové tyčky. Tak nevím. Poradí někdo? -
"-- skrytý --" 21.06.06 14:41
« Bez nadpisu
@ Viktor & jenik
s tou tvrdostí vody máš pravdu, ale jezdím něco přes 30 let a v létě jsem dával vždy vodu z vodovodu s pár kapkama Jaru (máte pak hebké ručky) a hadičky, motorky ani trysky se mi nepodařilo zanést. Spíš jsem měl modrobílé usazeniny po Ironu (asi po modré skalici ???), nikdy se mi ale ostřikovače neucpaly. -
« Re: Destilovaná voda
Ta destilka je v návodu podle mě proto, že je zbavená rozpuštěných nerostů (a to úplně) a proto se nezanáší hadičky ("vodní kámen, to je prevít - ten vám sežral pračku"). Faktem je, že destilka je mírně agresivní. Pokud máš doma měkkou vodu (tj. ve varné konvici ani po 10 letech nemáš kamenolom, mýdlo se nesráží a do myčky na nádobí nepotřebuješ sůl), klidně lej do ostřikovače vodu z vodovodu.
Jinak tvrdost vody by ti měl sdělit ten, kdo ti vodu dodává. Jestli máš vlastní zdroj, dá se tvrdost změřit. -
"-- skrytý --" 21.06.06 09:45
« Bez nadpisu
to jenik
Pandu mám asi týden, už měla najeto asi 15tis. km (viz. dřívější příspěvek), já na ní najel zhruba 3tis. km za 4dny. Olej jsem nedoléval, ostaní náplně mám také v normě, ale dochází mi kaplina v ostřikovačích, tak tam teď naleju litr vody z vodovodu a 3 kapky Jaru :-) bezvadně to odmašťuje sklo a ještě nepění.
Teď odjíždím, budu až zase v noci nebo brzy ráno.
to všem
Hezké léto >:D :-! >:D :-! :D -
jenik1 21.06.06 09:10
« Re:
Kolikrát jsi už doléval olej a chladící kapalinu. Jak máš Pandu dlouho?
Ty díry pod oběma předními dveřmi tak jsou a v autorizovaném servisu mi řekli, že slouží pro zvedaní auta. Stejně si ale myslím, že by tam mohli být zátky.
Jěště mám dotaz...jsem z Jižních Čech. Nevíte někdo, kde je tady specializovaná prodejna Fiat?
Takže oprava, už jsem "Fiat code" našel, kartička byla u náhradního klíče. V tom klíčí je skutečně anténa? Kde se bere napájení?