Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Přesnost tachometru u nové Pandy
Je to malinko jinak - ze tachometr nesmí ukazovat méně, než auto jede ve skutečnosti, a to se všemi typy pneumatik, které jsou pro toto auto zapsané v techničáku - např. pro Ideu jsou homologovány minimálně rozměry 195/60 R 15 a 185/65 R 14, každá z těchto pneumatik má trochu jiný obvod.
Je tedy logické, že automobilky dělají tachometry tak, že ukazují vyšší rychlost, než je realita. Typicky to ukazuje cca o 10% víc, ale nelze na to spolehnout.
Tachometr lze "kalibrovat" několika způsoby - klasicky podle kilometrovníku na silnici (jedeš kilometr konstantní rychlostí, změříš čas a vyjde ti rychlost, v=d/t), nebo s GPSkou, která měří rychlost podle pohybu vůči satelitům. -
jenik1 30.06.06 09:05
« Přesnost tachometru u nové Pandy
Zdravím,
před chvilkou jsem se dozvěděl, že každý tachometr u každého auta ukazuje větší rychlost, než je skutečnost. Nevíte jak je to s tachometrem u Nové Pandy? O kolik ukazuje víc? Dík. Podle mně, když pojedu podle tachometru 100 km/h, tak jedu stalé v normě. Kromě toho, že rychloměr ukazuje víc, policie prý toleruje rychlost "plus mínus" deset procent. Je to tak nějak? -
"-- skrytý --" 29.06.06 13:56
« Bez nadpisu
U Stila jsou signalizovány poruchy blinkrů, všech zadních světel a obrysových světel, čelní - potkávací, dálková i mlhová nejsou pod kontrolou, ale žárovička podsvěcující zapalovač pod kontrolou je, to by se z toho jeden zjevil :roll: . Pokud má výbava Pandy palubní počítač s funkcemi kontroly žárovek, tak to bude stejné jako ve Stilu, všechno možné ano, přední světla ne. -
"-- skrytý --" 29.06.06 06:40
« Bez nadpisu
to všichni
najel jsem dalších 2000km a vyměnil olej (u kámoše v garáži), původní celkem čistý, chyběla asi decka. Nový Selenia 20K. Spotřeba něco málo přes 6, (dálnice v D + klima). Celková spokojenost.
to mikulast
díky, také jsem slyšel ne zrovna dobré zvěsti o vršovickém showroomu i servisu. Asi IMOFA nebo Smažík na KL, tam jsem dostal dobré reference.
to Viktor + zabezpečení Pandy
good rozbor, snad ještě bych přidal opilce, ale spíše auto poškodí než ho ukradnou. Sám mám zajištění pouze z výroby. Klíč "vyhazovák" s dálkou.
Jo, jak teď byly ty lijáky, tak mi do něj napršelo :roll: , ale zatím funguje >:D
to jenik
když je motor pořádně rozhicovaný (po delší jízdě), ozývají se z něj různé zvuky jak při volnoběhu tak i když stojí. Je to normální vlivem tepelné roztažnosti materiálů. Časem rozlišíš, které jsou ty "normální" a které jsou "podezřelé". Je dobře, že nasloucháš motoru a že se na vše hned ptáš, furt je to lepší než se na to vykašlat a mít problémy. -
« Re: Jak levně zabezpečit Pandu?
Nevím, jak se kradou Pandy, ale obecně platí, že:
1. auta kradou ti, kdo se chtějí jen povozit. Na ty stačí v podstatě jakákoliv ptákovina, která je rozhodí. Tchán má ve svých autech tajný vypínač na zapalování, páky na volant a pod. jsou podle mě na nic. Příhoda: známému se zasekl zámek, autorizovaný servis sdělil, že je nutné uříznout volant (nekecám). Kolega ex-policajt zavolal jednomu, co byl zrovna puštěný z basy, a ten to za 5 vteřin sundal.
2. auta se kradou na náhradní díly. Zde je Panda dost ve výhodě (nejezdí jich tolik a není aa náhradní díly odbyt). Tady stačí, aby to auto část dílů mělo znehodnoceno - vhodné je pískování skel.
3. Auta se kradou na zakázku. Tady ti nepomůže ani svěcená voda - auto ti ukradnou i z 24hodin hlídané garáže bezpečnostní službou. To ale nebývá případ Pandy, protože je levnější si to auto koupit nové, než najmout ty lidi, co se tím živí.
První krok k ochraně auta jsi udělal už při nákupu - Panda nebude zloději moc vyhledávané auto. To jsou spíš škodovky (zdroj ND pro vrakoviště), dále Audi, VW, Mercedes, BMW (ty se vozí dále na východ a Balkán). Takže zbývá první skupina, která se chce svézt a je jim v podstatě jedno, čím. A tam vítězí cesta nejmenšího odporu - vyberou si nejméně zajištěné auto a s tím odjedou. -
jenik1 27.06.06 17:59
« Klepání v motoru Pandy
Přijel jsem z delší jízdy a při volnoběhu jsem otevřel kapotu a kromě zvuku motoru je slyšet i podivný zvonivý zvuk, který nevím odkud se bere. Nelze ho přesně lokalizovat. Nevíte co je to. Mám pochopitelně Pandu 1.1. Aktive
Takže změna. Když motor vychladnul, tak již šel tiše. Tak asi vliv roztahování materiálu :) -
"-- skrytý --" 26.06.06 21:25
« Bez nadpisu
Ahoj všem,
tak mám najeto něco přes 21tis. km a bez problémů a potíží. Spotřeba se pohybuje okolo 6 litrů, může za to klima, ale když jsem viděl rozpálené fábky s otevřenými okny a ugrilovanou posádkou, jak smutně kouká na uzavřenou Pandu s člověkem, kterému je evidentně fajn, měl jsem prima pocit dobře investovaných prachů. -
« Re: Imobilizer
Je to stejný proncip, jaký se používá u vstupních karet do firem, na skipasy atd. Proncip je takový, že čtečka karet (immobilizéru) dokáže naindukovat v anténě v klíči takové napětí, že tento čip dokáže do čtečky vrátit nějakou informaci - typicky své výrobní číslo, ID. To si pak immobilizér v autě porovná s povolenými ID, která mohou auto nastartovat.
Pokud vše souhlasí, auto nastartuje, pokud nesouhlasí, budeš vyzván k ručnímu zadání kódu. A to je to těch asi 5 číslic na kartě Fiat Code. Zadává se to tuším plynovým pedálem - v životě jsem to nedělal. Druhý kód slouží jako servisní zámek k immobilizéru - servis tam může dokódovat další klíče, zrušit platnost klíčů ztracených, atd.
ještě mám dotaz, co dělat případě, že budu 100 km od domova a auto najednou vypoví službu. Existuje nějaká tísňová linka, kam se nechá zavolat?
Asi jsou dvě možnosti. Je-li auto na kolech normálně pojízdné, lze o odtáhnout třeba do nejbližšího autoservisu. Ale kam zavolat? Jak řešit tuhle nepříjemnou krizovou situaci? Dík za radu.