Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 04.10.06 23:46
« Re: Re: Chci Pandu
V těhle věcech se moc nevyznám. Co znamená, když: jsou vybitý tyčky stabilizátoru a prolíná pravej tlumič. Je to servisované ve značkovém nebo jiném servise? Co doporučujete? Podle všeho se to zdá být velmi spolehlivé auto, vždyť jde v podstatě o opravy, které nemine žádné auto, vždyť je většina spotřební materiál. A to když někdo používá auto k podnikání, tak s tím opravdu jezdí jako prase a využívá maxima možností auta, takže o nějaké pečování tam moc nejde. (Nechci se Vás dotknout, jen tím chci vyjádřit způsob používání vozidla :)) Snad si toho všimnou i ostatní automobilisti a začnou o Fiatu mluvit jinak. Díky za info ;) -
gtv6 04.10.06 23:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Chci Pandu
Závažný problémy s Pandou nebyly, snad jeden v noci při dání blinkru a vrácení páčky se někdy 1 z 50 se vyply na chvilku světla cca 1 s. Motor o.k. spotřeba oleje 0,5 litru na 20 tis km. Převodovka o.k. Řízení - o.k. Podvozek o.k. Závady byly nepodstatného rázu neomezující provoz, chvilku zasmrděl reostat při rychlé změně otáček ventilace, spálený dva dráty v zadním skle, zapařený boční blikry, prolínající těsnění víka ventilů, vadná jedna cívka zapalování. Brzy desky Ferodo vydržely 70 tkm, vejfuk je díravej po druhé zimě ( jezdim denně ), teď v 90. tis jsou vybitý tyčky stabilizátoru a prolíná pravej tlumič, ale s autem jezdím z 20% race ( plnej ) 30% piánko a 50% normálně, 50% město 10% dálnice a 40% okresky. Auto odveze na krátky vzdálenosti v pohodě 4 lidi, ale většinou jezdim sam. Na dvojku v mezovači 95 km/h vobyčejný TDI nestihaj, dynamika do 120 - 130 obstojná, cestovní co se dá držet v jednom člověku bez bagáže 150 km/h, max jsem jel měco přes 180 tacho, v tdi oktávce se dost divil že mě nemůže z toho kopce předjet. Interiér - nic nedrnčí pokud někde něco nezapomeneš. Jezdim s ní Brno-Most někokrát ročně s časem kole 3 hodiny, spotřeba 6,5. Auto napohodu. -
gtv6 04.10.06 18:17
« Re: Re: Re: Chci Pandu
No Pandu 1.2 Dynamic mám 2 a 1/2 roku, najeto mám 92 tkm, brzdy 70.000 km, teď mám vymlácený tyčky ke stabilizátoru a díravej výfuk, trochu, prolíná pravej tlumič, auto jezdím denně, nešetřím ho, spotřeba kolem 6L/100 km. Auto je za ty prachy báječný. Pokud položíš zadní sedačku a přední posuneš dopředu, převezeš 105 x 130 cm, je praktický, podnikám sním. -
"-- skrytý --" 03.10.06 23:19
« Re: Re: Chci Pandu
Hele když nad tim tak uvažuju asi maš pravdu dnes jsem byl na zkušebce s Panďourem a to auto je unikátní Je to taky zábavné auto jen co je pravda když Pandu rozhybe celkem hodne slušne 1.2 pak by me zajimalo co to s ni udela ve verzi Sport která brzy prijde na trh jen ta cena bude horší. No ale i tak v lednu jdu pro novou pandu a diky doufám že se budu moct přidat do PANDA klubu >:D -
gtv6 03.10.06 22:42
« Re: Chci Pandu
Pandu nebo Smart ? no myslím, že zásadní otázka je 4 nebo 2 sedadla. Pokud seš pozér a dělat machra, kup Smart, protože s Pandou kůl nebudeš. Jinak Panda je dospělý auto, který můžeš použít na práci a pro mladou rodinu a budeš spokojenej, Smart ti je k ničenu jakmile chceš přepravit víc než dva lidi :idea: -
jenik1 03.10.06 18:43
« Re: Chci Pandu
No já mám Pandu od června, najeto 7 tisíc km a zatím v pohodě.
Má velmi tichý a kultivovaný motor, účinné brzdy a dokáže
jet 160 km/h (Mám Pandu 1.1 aktive) Jinak je to velmi živé auto s nizkou
spotřebou (při klidné jízdě si nevezme ani 4 litry na 100 km).
Nežere vůbec olej, zatím jsem ho nedoléval a podle ostatních
vydrží 20 tisíc km. -
"-- skrytý --" 03.10.06 12:44
« Chci Pandu
Ahoj lidi potřebuju poradit mám v hledáčku Pandičku je mi 20 a pořád se rozhoduju mezi Smartem a Pandou nevim jak se rozhodnout jestli pro smarta za cca 115 000 kč nebo pro novou Pandu 1,2 dynamik za 215 000kč samozřejmě na lizačku. poradte mi potřebuju znát zkušenosti hlavne lidí co maji pandu která ma najeto přes 40 000 km předem děkuji hlavně chci auto se kterým bude zábava. -
"-- skrytý --" 02.10.06 18:49
« zajíždění
@ sgy
Z výroby má motor najeto cca 5000km na brzdě apod. Zcela určitě nic nezkazíš, když s novým motorem budeš jezdit dle příručky. Já jsem motor trochu honil, ale zase jsem měnil olej ve 4tis. a pak v 10tis. km, teď ho budu měnit ve 20tis. Když nemáš otáčkoměr, tak stačí držet motor tak, aby měl sílu jít do otáček aniž by se ozývalo klepání. Myslím tím zvuk, který se ozve když prudce přidáš plyn a ono to nezrychluje :D -
jenik1 02.10.06 17:36
« Re:
Hmm, znám lepší způsob jak jezdit s novým autem...ale neber to
tragicky, slyšel jsem i názory, že dnešní moderní auta už není třeba
zajíždět vůbec. Přesto se určitý způsob jízdy u nového auta doporučuje.
Když ho špatně zajedeš, bude mít v budoucnu vyšší spotřebu a motor
kratší životnost. -
jenik1 02.10.06 17:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škodí moc malá spotřeba?
Manuály k Fiatu uvádějí 3 tisíce km. Nejlépe je jezdit ve členitém
terénu, kde je potreba hodně řadit a s minimální zátěží, takže
sám za volantem.
Vůbec nejhorší je jízda po dálnice, kde se nechá jet třeba 100 km
na pětku. -
"-- skrytý --" 02.10.06 17:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škodí moc malá spotřeba?
tak teda díky za odpovedi... nedavno jsem zjistil, ze kdyz jedu tak jak mam, tak se mi spotreba zvedne asi o 0,7L čili 5,1L/100 (nejezdim rychle... proste vsude max povolenou rychlosti na vsechny rychlosti), to je uz zanedbatelne a pritom si uz te jizdy uzivam. Musim priznat, ze tou jizdou "furt na petce" me hoooooodne nudilo, vzdyt to ani nejelo... to me predjizdeli pomalu i 105ky. Ted jezdim normalne s prumerem kolem 5,5. Kdyz jedu stylem brzda, plyn , veme si to asi kolem 6,5. A takovy maly detail u me... nemam otackomer, takze divat se na 2000 nebo 2500 otacek je u me nemozne
Jeste bych mel dotaz, jak dlouho se zajizdi motor? Jaky zpusob jizdy tomu vyhovuje? -
"-- skrytý --" 02.10.06 11:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škodí moc malá spotřeba?
U nového auta by člověk neměl hledět výhradně na spotřebu, udržet nízkou spotřebu za cenu lenivého motoru, zvýšené spotřeby oleje a hlavně chybějící radosti z jízdy, to se mi zdá hloupostí. Já se učil, že motor má mít chuť vždy jít do otáček a neklepat/nezvonit (i když tady je souvislost spíše s palivem). Z toho všeho mi vyplývá, že obecně vzato by nikdy neměly otáčky klesnout pod 2000rpm (spíše 2500rpm >:D ) na libovolný převodový stupeň při plynulé jízdě. Tak se ti nemůže stát, že jedeš do kopce na V. 40-cítkou. Osobně si myslím, že honit se za nízkou spotřebou za každou cenu je nesmysl. Např. člověk s Pandou na horách při denním ježdění s plným autem bude mít spotřebu k 7 litrům stejně jako člověk, který s 1,8 motorem bude jezdit po dálnici Praha - Plzeň průměrnou rychlostí 90km/h. -
"-- skrytý --" 02.10.06 09:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Škodí moc malá spotřeba?
Krátké kopce lze vyjen i na pětku, ale musí se s citem a využívat dynamiky jízdy (rozjezd před stoupáním a dojezd setrvačností i na pětku a pak lehce s nohou na plynu, i když jedu třeba 40 km. Ve sjezdu se dá totiž s citem zrychlit na pětku třeba ze 40 km.
IMHO: Pokud máš pod kapotou dostatečný stádo (čti aspoň 150 kobylek - jako ten můj vehikl) tak snad ano, ale u Pandice drahé 1/2 (nějakých 60 koníků) by mi tendle styl jízdy asi "urval srdce".
Čím menší stádo pod kapotou, tím častěji musíš s tou šaltpákou kvedlat.... -
jenik1 02.10.06 09:10
« Re: Re: Re: Re: Škodí moc malá spotřeba?
Při řazení platí zásada, že na každý rychlostní stupeň s nohou na plynu by auto mělo zrychlovat nebo udržovat stejnou rychlost. Nikdy NE!!! zpomalovat. Pak je třeba okamžitě zařadit nižší stupeň. Platí to hlavně v dlouhých a táhlých stoupáních. Krátké kopce lze vyjen i na pětku, ale musí se s citem a využívat dynamiky jízdy (rozjezd před stoupáním a dojezd setrvačností i na pětku a pak lehce s nohou na plynu, i když jedu třeba 40 km. Ve sjezdu se dá totiž s citem zrychlit na pětku třeba ze 40 km. -
"-- skrytý --" 01.10.06 19:25
« Re: Re: Re: Škodí moc malá spotřeba?
To byl můj případ, jedu i do kopce na pětku... ale zavčas přeřadím max na čtyřku... Takže říkáte, že to tomu škodí? Tak tu úspornou jízdu radši omezím. Radši zdravý průměrný motor, než zničený úsporný motor. DÍKY za info