Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
gtv6 11.10.06 13:35
« Re:
K těm pneumatikám Pirelli SnowSport 185/65 R14 T, prochu přeháňka na zimu na takový lehký auto, ne ? Budeš to mít jak sáně a nepojede to víc než 120.
Zimu jezdim na předepsaným rozměru 155/80 R13 Pirelli a léto na 165/70/R14 Michelin a musím říct, že je to akorát na 60 koní. A ještě máš 4x4 tak k čemu máš takový válce ? -
jenik1 10.10.06 14:09
« Re: Re: Re:
No ne, ta škodovka 110 žrala ten olej, i když byla nová
Jestli jsem to pochopil správně, tak je-li otisk oleje mezi ryskami, je tam jenom 0,4 litru oleje? Není to málo?
Myslím, když v servisu mění olej, tak ten starý vypustí a nalejou tam nový. Kolik litrů ho tam nalijí? -
gtv6 09.10.06 22:20
« Re: Re:
Olej si dolil správnej. Olej se dolívá do teplýho motoru a auto musí stát na rovině. Motor necháš 2 minuty odstát - aby stekl olej do vany, potom vytáhneš měrku očistíš ji třeba o tričko, vrazíš ji nazpět, hladina by měla být mezi ryskami, množství oleje mezi ryskami je cca 0,4 l. Pokud chybí, doleješ a počkáš cca 2 minuty, aby opět stekl do vany, potom si zopakuješ to s tou měrkou znova. Olej musí být pod ryskou maxima.
Prosím tě, nepozastavuj se nad 30 let starým neudržovaným motorem který žere víc oleje než benzínu. No a na druhou stranu i nyní se vyrábí moderní motory co mají fabrikou povolenou spotřebu oleje 1l/1000 km a vše je v pořádku. Jak točivé benzíny tak i dýzly >:D -
jenik1 09.10.06 17:37
« Re:
To s tím úbytkem oleje je fakt pozoruhodné, že tak málo ubývá. Známej měl starou škodu 110 a olej musel dolévat každý týden. Technika jde hold kupředu :-)
Dneska jsem tam dolil asi 2 deci Selenia Gold oleje, tak doufám, že jsem to nezkazil. Ani to na měrce nebylo znát. Nevíte kolik má mít Panda 1.1 aktive oleje? Najeto zatím 7,5 tisíce km -
"-- skrytý --" 09.10.06 14:58
« Bez nadpisu
to gtv6
souhlas, auto má jezdit a ne stát v garáži nebo před barákem. Můj osobní servis je omezen pouze na umytí cca 1x za 14dní (nebo když je Panda moc zas...á), tankování, dolévání vody do ostřikovačů a občas dofouknutí pneu (při mytí v myčce, pak kontroluji tlak) Toť vše.
to sgy + jenik
Já s Pandou najezdím hodně km po republice i SK a D, něco málo v A. Byl jsem i v PL soukromě, ale hrozní lidé a ještě hroznější řidiči. Tam už nikdy. Týdenní nájezd kolem 2000km není žádný problém, kolega najel za 5 dní skoro 7tis. km (UA) :D
Olej - úbytek cca 2deci, zjištěno v servisu při výměně (Selenia 20K Alfa Romeo) Měním po 10tis. km max po 12tis. km.
to dlabas
mám originál plechy 13" (byly v ceně) a právě jsem u pneunet.cz objednal 4x Goodyear UltraGrip 7 165/70 R13 79T v ceně 1210,- Kč/1ks s DPH. -
gtv6 08.10.06 22:48
« Re:
Díky za výpomoc při objasňování, byl jsem mimo net. Auto má pravidelný autorizovaný servis. Ano, je opotřebován jen spotřební materiál. To že jezdím jak jezdím. No, auto je přeci od toho aby jezdilo a když mám chuť tak na to šlapu. >:D Pandu beru jako dobré spotřební zboží, vynikající na každodení provoz, GTV6 mám jen na zábavu..... -
"-- skrytý --" 08.10.06 19:17
« Re: Re: 50.000km
Bezmála za 4 měsíce, ale já to kupoval jako ojetinu z IT. Panda měla najeto kolem 15-ti tisíc km. Takže já na ni najel 35 tisíc. Ale já to auto mám i pro soukromé cesty a tak cestuji téměř každý den. Uvažoval jsem o GP, ale raději pojedu příští rok na luxusní dovolenou. -
"-- skrytý --" 08.10.06 15:41
« 50.000km
Tak jsem dnes překročil 50tis. hranici a Panda naprosto v pohodě. Je fakt, že jezdí hodně po dálnicích a "jedničkách", ale také dost po Praze, Brně, Plzni a Bratislavě. Spotřeba je podle BC 6,6l/100, podle výpočtu o 2 desetiny vyšší. Olej je OK, gumy jsou na hranici, asi budu brzy přezouvat na zimní :D, letní chci koupit až na jaře. Tlumiče jsou zatím OK, na nápravách nic netluče, začala mi vrzat palubovka, spravilo to wédéčko. Celkově - naprostá spokojenost = spolehlivé auto s minimální údržbou. -
"-- skrytý --" 07.10.06 13:07
« Bez nadpisu
@ sgy
Jak je to přesně s přední nápravou u P1.1 Active nevím, ale u Stila ty tyčky stojí něco kolem 500Kč a dají se vyměnit doma >:D (někdo to tady ve Stilo threadu psal). To, že tam není stabilizátor bych zase jako velkou přednost neviděl, ale je to věc názoru. -
"-- skrytý --" 07.10.06 11:19
« Re:
Díky za vysvětlení >:D
Takže ti, co mají Pandu 1.1 Active, tak se takové věci, jako vymlacených tyček stabilizátoru, bát nemusí?
V tom případě je to paráda, když se to taky bere za spotřební materiál.
Takže se tam nebude muset nic vážného opravovat, jak jsem říkal - Je to velmi spolehlivé auto -
"-- skrytý --" 07.10.06 11:03
« Bez nadpisu
@ jenik & sgy
"vybitý tyčky stabilizátoru" - je to součást nápravy (přední i zadní - POZOR! u Pandy 1.1 Active není přední stabilizátor) dosti exponovaná, její uložení je vymlácené - opotřebované jízdou. Je vidět při pohledu na nápravy zespodu (na rampě v servisu), tyčky jsou brány jako spotřební materiál.
"prolíná pravej tlumič" - tlumič je součást podvozku, která zklidňuje kolo při přejezdu nerovností a ovlivňuje celkovou stabilitu vozu (většinou bývá umístěn uvnitř pružiny - je to dobře vidět při vytočených předních kolech do max. krajní polohy. Tlumič je plněn olejem (někdy jinou kapalinou nebo plynem), uvnitř je systém, který umožňuje rychlý pohyb ven (kolo spadne do díry) a pomalý návrat zpět - tím je zajištěno, že kolo nevibruje nahoru a dolu na nerovnostech. Je-li těsnost tohoto systému porušena, potom kapalina více méně začne unikat - tlumič rosí. Příčiny jsou různé, od výrobní vady přes mechanické poškození (třeba kamenem), stáří a únavu materiálu až po poškození brutální jízdou. Opět je brán jako spotřební materiál.