Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
Adrian77 26.10.06 18:28
« Bez nadpisu
No já se právě s toroidem inspiroval u německýho Cinquecenta, tak asi tak. Navíc jde o to, že to moje je auto z Česka, kde bylo legálě přestavěno, zprovozněno a provozováno. Takže nevím, proč by měli dělat problémy mě. Ať je dělají úřadům, které to schválily. Já už s ním byl nejednou v Rakousku, Itálii i Chorvatsku a no problém :-) -
"-- skrytý --" 26.10.06 18:09
« LPG & toroid
Nevím jak tady u nás, ale podle kolegy, který jezdí pravidelně do D, tak tam by to neprošlo. Mají tam na to velmi přísná pravidla a na rozdíl od nás je, bohužel pro nás, dodržují. Obávám se, že kdyby někoho z CZ/SK chytli s takovou montáží, dělali by mu jistě velké potíže. Podle všech kritérií by se mi LPG vyplatilo, mám roční nájezd více jak 75tis. km, ale mám rád vůni benzínu :D -
Adrian77 26.10.06 17:40
« Toroid
Na to je jen jedna rada, nechat si to namontovat jinde. Já mám vzdálenost od nádrže k vnější hraně nárazníku sotva 10 cm a s přihlašováním a schvalováním nebyl sebemenší problém. Měsíc na to jsem šel na technickou a taky bez připomínky. No a navíc taková Škoda Felicia / Favorit, která je na LPG stavěná běžně má rovných 25 cm. Teď jsem to byl změřit. Takže jde asi spíš o výmluvu toho, kdo by to montoval. I mě přemlouvali na válec, ale já tam občas vozím na školení další 4 lidi a v kufru invalidní vozík, takže jsem trval na toroidu. A to tam je navíc dojezdová rezerva. Pres to všechno to šlo. :-)
Já jsem z třebíče, tak jsem si to nechal dělat kousek od Jemnice v Třebelovicích.
Klidně si tam zavolej a zeptej se na to: 777 143 429, email:autoplyn@krypton.cz, www.autoplyn.krypton.cz
Je to Autoplyn Leitgeb -
Adrian77 26.10.06 11:33
« Bez nadpisu
No když už se mluví o spotřebě, tak mě se nejvíc osvědčil plyn. Taky jsem se tomu u svých předchozích aut bránil (F 126, stará Panda, Saxo), ale pak jsem si zkusil asi 300 km s plynovým Formanem a bylo rozhodnuto.
Tak mám ve svým Cinquecentu 0.9 plyn, toroidní nádrž a vzhledem k tomu že najezdím ročně cca 30 000 km, návratnost bude tak za 8 měsíců a pak už budu jen šetřit. Už teď mám od konce květa zpátky cca 11 000 :-) Na normální cestě a ve městě rozdíl ve výkonu žádnej, na dálnici mě to víc jak 140 nepustí, ve stoupáních tak do 120, ale vždy můžu přepnout na benzín :-)
Opravdu u plynu platí, co kilometr, to ušetřená koruna :-) Problém s pohonem žádnej, jen karosérie je už desetiletá a 140 000 km je už vcelku znát. Snad to ještě 60 000 km zvládne, než ho za dva roky pošlu dál... -
"-- skrytý --" 26.10.06 11:14
« Bez nadpisu
@ jenik
Rozhodně mu to nedělá dobře, ale při dnešních cenách benzínu je to nesmyslné šetření, neviděl jsem větší rozdíl mezi 91 a 95 naturalem než 20hal.
Co se týče úspory benzínu i penízků, dělal jsem si takové malé matematické cvičení (pozor, jedná se pouze o teorii podloženou několika málo měřeními).
Přepoklady:
1) rozdíl mezi cenou doporučovaného paliva 95NA a 98NA je větší než 1,50Kč a menší než 3,-Kč
2) je zachováno stejné vozidlo, styl jízdy i provozní podmínky
3) roční nájezd je větší než 15.000km (toto kritérium není zase až tak rozhodující)
4) rozdíl ve spotřebě musí být větší než 0,4L/100km ve prospěch 98NA
Za těchto podmínek jsi zhruba na svých +/- autobus. Pokud je rozdíl ve spotřebě větší, pak začínáš skutečně šetřit a vyplatí se jezdit na vyšší oktany. Znova upozorňuji, že výsledky jsou ovlivněny mnoha faktory a lze se dopracovat k citelně lepším, ale i horším výsledkům. Zde je uveden statistický průměr podložený zhruba 10 týdny měření na skoro zaběhnutém motoru cca 9000km. Mě z toho vyšlo, že se mi nevyplatí jezdit na vyšší oktany trvale, takže tam 98NA dávám jen občas tedy když jedu dál nebo po dálnici. -
"-- skrytý --" 24.10.06 11:38
« Bez nadpisu
@ jenik
Buď bez obav, nezničí to motor >:D Na Stilu jsem dřív střídal 95 a 98 natural. Ta 98-čka je cítit hlavně v kopcích. Zkus někdy dojet nádrž až skoro do dna a natankuj 98 nebo 100 oktanový benzín. A pozor při rozjezdu, ať nevytrhneš asfalt ze silnice >:D >:D :D -
"-- skrytý --" 23.10.06 07:37
« Re:
Je velký rozdíl mezi Shell v CZ/SK a v D nebo A. Tam je to o něčem jiném, myslím kvalitu paliva. U nás jsem nezaznamenal rozdíl mezi benzínem od "normální" pumpy (třeba noname) a benzínem od Shell. Tankuji u všech pump (jasně, že podle ceny >:D ), vyhýbám se pouze malým a přechodným pumpám, občas natankuji u OMV 100oct, abych Pandě propláchl žaludek >:D >:D >:D . Jinak ze značkových pump mám oblíbené OMV a ESSO. -
jenik1 13.10.06 21:02
« Cena pneumatik
Chci si koupit příští rok nové Grande Punto 1,4 PDA sport, které má mimo jiné i 17 palcové kola. Ovšem cena pneumatik na tyto velká kola není lidová. Jedna pneumatika stojí asi 4 tisíce, což je cena skoro všech 4 pneumatik na mojí současnou Pandu 1.1 aktive, která má 13 palcová kola. Je to vůbec možné?
No právě, pokud to nemá homologaci, tak to nemůžu dát do účetnictví a načerno to tam vozit se mi moc nechce. zavolám jim, ať k tomu daj stanovisko. dík