Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
jenik1 29.10.06 19:06
« Najeté kilometry
Tak jsem dnes překročil hranici 10 tisíc najetých kilometrů s Pandou 1.1 aktive a vše bez problémů (kromě jednoho defektu pneumatiky) Olej drží hladinu, chladící kapalina také. Vše OK. Maximální spokojenost. Spotřeba klesla na fantastických 4,5 litru na 100 km :-) -
"-- skrytý --" 28.10.06 06:45
« to paveleu
Jak jsem koupil, tak to prodávám. Zkušenost byla s přestavěným Scénicem
. Tam je totiž výrobní číslo karoserie vyražené někde na dně rezervy nebo tak nějak. Je po přestavbě na LPG nepřístupné. I když měl kolega veškeré papíry OK, dokonce s nějakým certifikátem (?), měl velkou smůlu, málem přišel o papíry a musel prokazovat původ vozidla a legalitu přestavby. Koupeno v CH jako bouračka, dovezeno, procleno, opraveno, prodáno, kolega provedl přestavbu u renomované firmy a jezdil. Až ho chytli v D za parkování v Mnichově a začali ho lakovat. Skončil s pokutou 75euro.
ad zimní pneu
Už mám UG7, ale ještě jsem je nepřezul, stále je teplé počasí, snad ještě vydrží.
Všem hezký víkend, jdu spát, mám za sebou cestu z Prešova. -
jenik1 26.10.06 20:02
« Neznámá značka Fiatu
Známá si koupila s manželem ojetinu Fiata za 180 tisíc. Vypadá jako Grande Punto, ale není to. Vzadu to má nápis něco jako "víkend". Nevíte co je to za auto?
Ale není to nic extra starého. Pouze dva roky a najeto 40 tisíc km. Má to již kulatou značku Fiatu. -
gtv6 26.10.06 18:32
« Re: NA 98oct nebo 100oct
No nalil bych do toho vysokokompresního 1.2 motoru, kterej se při přetržení rozvodů nepotká, minimálně 110 oktanovej ELF. :o)) se chudák roztrhne :o)), myslím že 95 je to správný ořechový. Pokud chceš vyšší výkon, vykuchej auto, zadní sedačky jsou beztak pro parádu a ta spousta plastovejch krytů a tapecírungů, budeš mít 100 kilo dole raz dva, objednej ostrou vačku stojí cca 10 tisíc, dej bavlnu a bude to střela.
No právě, pokud to nemá homologaci, tak to nemůžu dát do účetnictví a načerno to tam vozit se mi moc nechce. zavolám jim, ať k tomu daj stanovisko. dík -
Adrian77 26.10.06 18:28
« Bez nadpisu
No já se právě s toroidem inspiroval u německýho Cinquecenta, tak asi tak. Navíc jde o to, že to moje je auto z Česka, kde bylo legálě přestavěno, zprovozněno a provozováno. Takže nevím, proč by měli dělat problémy mě. Ať je dělají úřadům, které to schválily. Já už s ním byl nejednou v Rakousku, Itálii i Chorvatsku a no problém :-) -
"-- skrytý --" 26.10.06 18:09
« LPG & toroid
Nevím jak tady u nás, ale podle kolegy, který jezdí pravidelně do D, tak tam by to neprošlo. Mají tam na to velmi přísná pravidla a na rozdíl od nás je, bohužel pro nás, dodržují. Obávám se, že kdyby někoho z CZ/SK chytli s takovou montáží, dělali by mu jistě velké potíže. Podle všech kritérií by se mi LPG vyplatilo, mám roční nájezd více jak 75tis. km, ale mám rád vůni benzínu :D -
Adrian77 26.10.06 17:40
« Toroid
Na to je jen jedna rada, nechat si to namontovat jinde. Já mám vzdálenost od nádrže k vnější hraně nárazníku sotva 10 cm a s přihlašováním a schvalováním nebyl sebemenší problém. Měsíc na to jsem šel na technickou a taky bez připomínky. No a navíc taková Škoda Felicia / Favorit, která je na LPG stavěná běžně má rovných 25 cm. Teď jsem to byl změřit. Takže jde asi spíš o výmluvu toho, kdo by to montoval. I mě přemlouvali na válec, ale já tam občas vozím na školení další 4 lidi a v kufru invalidní vozík, takže jsem trval na toroidu. A to tam je navíc dojezdová rezerva. Pres to všechno to šlo. :-)
Já jsem z třebíče, tak jsem si to nechal dělat kousek od Jemnice v Třebelovicích.
Klidně si tam zavolej a zeptej se na to: 777 143 429, email:autoplyn@krypton.cz, www.autoplyn.krypton.cz
Je to Autoplyn Leitgeb -
Adrian77 26.10.06 11:33
« Bez nadpisu
No když už se mluví o spotřebě, tak mě se nejvíc osvědčil plyn. Taky jsem se tomu u svých předchozích aut bránil (F 126, stará Panda, Saxo), ale pak jsem si zkusil asi 300 km s plynovým Formanem a bylo rozhodnuto.
Tak mám ve svým Cinquecentu 0.9 plyn, toroidní nádrž a vzhledem k tomu že najezdím ročně cca 30 000 km, návratnost bude tak za 8 měsíců a pak už budu jen šetřit. Už teď mám od konce květa zpátky cca 11 000 :-) Na normální cestě a ve městě rozdíl ve výkonu žádnej, na dálnici mě to víc jak 140 nepustí, ve stoupáních tak do 120, ale vždy můžu přepnout na benzín :-)
Opravdu u plynu platí, co kilometr, to ušetřená koruna :-) Problém s pohonem žádnej, jen karosérie je už desetiletá a 140 000 km je už vcelku znát. Snad to ještě 60 000 km zvládne, než ho za dva roky pošlu dál... -
"-- skrytý --" 26.10.06 11:14
« Bez nadpisu
@ jenik
Rozhodně mu to nedělá dobře, ale při dnešních cenách benzínu je to nesmyslné šetření, neviděl jsem větší rozdíl mezi 91 a 95 naturalem než 20hal.
Co se týče úspory benzínu i penízků, dělal jsem si takové malé matematické cvičení (pozor, jedná se pouze o teorii podloženou několika málo měřeními).
Přepoklady:
1) rozdíl mezi cenou doporučovaného paliva 95NA a 98NA je větší než 1,50Kč a menší než 3,-Kč
2) je zachováno stejné vozidlo, styl jízdy i provozní podmínky
3) roční nájezd je větší než 15.000km (toto kritérium není zase až tak rozhodující)
4) rozdíl ve spotřebě musí být větší než 0,4L/100km ve prospěch 98NA
Za těchto podmínek jsi zhruba na svých +/- autobus. Pokud je rozdíl ve spotřebě větší, pak začínáš skutečně šetřit a vyplatí se jezdit na vyšší oktany. Znova upozorňuji, že výsledky jsou ovlivněny mnoha faktory a lze se dopracovat k citelně lepším, ale i horším výsledkům. Zde je uveden statistický průměr podložený zhruba 10 týdny měření na skoro zaběhnutém motoru cca 9000km. Mě z toho vyšlo, že se mi nevyplatí jezdit na vyšší oktany trvale, takže tam 98NA dávám jen občas tedy když jedu dál nebo po dálnici.
máme v rodině Fiat Panda 1.2 Dynamic.
Jediné co mě zaráží je PP, jehož reakce na okamžitou spotřebu je šíleně dlouhá. Dá se s tím něco dělat?
Pak mě štve otevírání kufru klíčem. U řidiče není páčka na otevření :?