Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 29.12.06 13:09
« Re: Jak otevřít víčko nádoby chladiče
Stačí trochu větší silou zatlačit víčko dolů a otočit. Pokud máš hladinu v nádobce mezi ryskama (Panda stojí na rovině), tak je zbytečné kapalinu dolévat. Když je pod minimem, tak to chce projít všechny hadice, někde určitě najdeš místo s šedobílým práškem na hadici. Většinou to bývá málo utažená spona. -
jenik1 28.12.06 20:23
« Jak otevřít víčko nádoby chladiče
Možná mám hloupý dotaz, ale potřeboval bych dolít trochu chladící kapaliny do Pandice. Jedná se pochopitelně o ředěnou Paraflu UP. Nejde mi nějak otevřít víčko, kam se kapalina leje. Je tam normální pravotočivý závit, nebo nějaký jiný systém uzávěru? Dík. -
jenik1 19.12.06 17:42
« Re: dálnice
Ona Panda zase tak malé auto není. Dnes jsem parkoval v podzemních garážích a Panda byla ze všech aut v celé řadě nejvyšší. Připadá mi spíše jako malé SUV. A to tam stály Fábie i Oktávie. Okorát je kratší. Ovšem na první pohled jako miniauto rozhodně Panda nevypadá :-) -
"-- skrytý --" 11.12.06 14:48
« Bez nadpisu
@ jenik
Tak na startér jsi už našel odpověď. Je umístěn na bloku motoru jako odnímatelná součást. Vyměna uhlíků je tak po 50-80tis. km, podle počtu startů. Na UNu jsem měnil uhlíky ve 116tis. km.
To, co je spojeno řemenem s motorem, není dynamo (zdroj stejnosměrného napětí, přestalo se montovat do aut někdy v 60-70 letech), ale je to alternátor (zdroj střídavého napětí). Má citelně vyšší výkon a má i další výhody oproti dynamu. Vyžaduje však usměrňovač (uvnitř alternátoru) a jiný regulátor napětí (dříve regler). Nelze je mezi sebou navzájem vyměňovat aniž by byla provedena také výměna regulátorů. Výměna řemenu není ani tak složitá, spíše je to záležitost zručnosti a měl bys vystačit s běžnou výbavou klíčů. Za celou dobu, co jezdím s Fiaty jsem ale řemen neměnil (a doba je to dost dlouhá a počet km také není nijak malý) :D -
jenik1 10.12.06 15:15
« Kde má Panda startér?
Zdravím,
To dynamo, které je propojeno s motorem klínovým řemenem je zároveň také startérem nebo ten je někde jinde?
Kdyby náhodou ten řemen prasknul, tak asi auto nepojede že? Je složité tam dát jiný, když mám náhradní v autě? Jaké klíče k tomu potřebuji?
Tak už jsem to našel [odkaz] -
jenik1 08.12.06 08:59
« Kroutící moment
Zdravím,
moje Panda 1.1 Aktive nemá otáčkoměr a proto nevím kdy má Panda
při jízdě nejvyšší kroutící moment. Ten vrcholí podle dokumentace při 2750 ot/min a je 88 Nm. Nevíte jaká rychlost auta odpovídá těmto otáčkám pro každý rychlostí stupěň? Zajímavé jsou hlavně stupně 3,4 a 5. Dík -
"-- skrytý --" 01.12.06 19:41
« Bez nadpisu
@ jenik
Jj, dálnice a kvalita jejího povrchu je téma samo pro sebe. V ČR i SK je to obecný jev, že povrch místy (na mnoha místech) připomíná vlnitý plech. Ale když porovnám kvalitu v úseku Pha-Benešov, tak dálnice D1 přece jenom vykazuje vyšší kvalitu a zkracuje čas (někdy) o cca 15minut na cestu k rekreačnímu objektu (teda tomu mému). Je nás ale mnoho, kteří dálnici prostě a jednoduše potřebujeme (a to nejen pro cestu na chalupu a zpět), takže nezbývá nic jiného než zaplatit 900Kč :( -
"-- skrytý --" 30.11.06 20:09
« Bez nadpisu
@ jenik
Ne údajně, ale skutečně se mění i olejový filtr. Bez výměny olejového filtru by výměna oleje neměla smysl. Filtr je vidět zespodu vozu, měl by vyčuhovat šikmo z boku bloku motoru ve spodní části. Je to takový hladký válec o průměru cca 15cm a dlouhý je kolem 25cm (rozměry jsou různé podle typu a druhu motoru).
@ gtv6
Není to zase až tak jednoduché zvednout palubní napětí (a tím snížit proudy kabelama), 12V je hlavně z bezpečnostních důvodů (předpisy). Víš kolik součástí by se také muselo předělávat? Sám za sebe bych byl za 24V a střídavých. Kdysi dávno jsem pomáhal kamarádovi přestavovat Trabanta na 12V. Nestačili jsme se divit, kolik žárovek a motorků i jiných ptákovin jsme museli vyměnit a to šlo o bakeliťáka :D
Hladinu mám asi 0,5 cm nad rizkou "MINIMUN". Je to sice ještě v normě, ale přilít by asi neškodilo. Horší je, že jeden litr Paraflu UP stojí 250 korun. Nevíte jak dlouho se může ten koncentrát skladovat?