Nová PANDA

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.08  15:12

    « výměna oleje

    Dobrý den,
    Když už jsme u těch garanček….
    Zamilovanou Pandičku mám už cca 0,75 roku. Mám za sebou 1. výměnu oleje a 1. srnu. (dohromady). Často jsem někde čítával, že auto po 1. výměně ožilo, snížilo spotřebu, ztišilo chod apod. U mne tedy se ani náhodou nic podobného nestalo. Spíše naopak. A to jsem navíc rovnou i přezul na letní gumy. Fakta:
    Spotřeba přes 5 l.(o víc jak 0,5 l více) Spotřeba neklesla ani přes to, že i kdyby nic, tak by asi měla klesnout:
    1/ teplejším počasím
    2/přezutím zpátky na originální letní gumy
    3/výměnou oleje (už při najetých 17 000)
    I tak je spotřeba super, ale 1/ vždy jsem měl se služebními vozy spotřebu min. o 1 l. menší než ostatní, 2/jezdím pořád stejnou trasu, takže úsporná a srovnatelná jízda, samozřejmě stejný benz. stojan….
    dále mi připadá celkově hlučnější motor. (zdůrazňuji vše až po 1. výměně!)
    Po této 1. výměně se mi Panda zdála celkově trošku „horší“ a to jak výkon motoru tak popojíždění na „neutrál“. Typoval bych tak 5-10 %. Startováni bylo většinou až napodruhé. Vím, že jsem cíťa, ale když člověk najede denně 150 km po stejné trase, sjíždí stejné kopce….. Známý mi poradil abych natankoval V-Power. A hned po pár ujetých kilometrech se vše vrátilo, jako když byla Panda funglovka, tišší chod, správný výkon…. .Po normálním benzínu zase vše zpátky. Po dalších 2 nádržích běžného benzínu se vrátila spotřeba pod 5 l. )4,5-4,7) l. Mohl někde udělat chybu třeba servis? Dá se nějak zkontrolovat, jaký použili v servisu olej(po nastartovaní svití kontrolka oleje cca 3 s, o 1-2 s déle než na starém (původním)oleji)? Ještě bych měl na něm najet 10 000. Mám sice k servisu naprostou důvěru, ale všude pracují jen lidi… A proč mám pochybnost? Přelakovali mi přední nárazník. Protože jsem hned po vyzvednutí potřeboval jet pryč (jako spolujezdec!-čili jsem slyšel fakt i trávu růst) přiliž jsem auto nekontroloval. Až na místě, po 300 km jsem našel nárazník poškrábaný (lehce, ale přece) stejně jako odřené světlo na téže straně. Pod světlem nechali kus trčícího igelitu…. Stěrače se mi taky nějak nezdají-ale to už je subjektivní-i když dnes už byly fakt k ničemu (najeto jen 27 000)!
    A podle toho co psal Jeník o svíčkách…. . Ale hlavně mám obavy abych zbytečně Pandě nějak neubližoval. Máte nějaké rady?
    Předem díky!

    PS:
    To GTV6 (bmk) ten zvuk jste mi už vysvětloval, ale jinak…..:-). Prý to je tím, že motor je ještě syrový a po zajíždění se postupně ztratí (přechod do tohoto zvuku bude plynulejší) ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 06.07.08  23:07

    « Re: Dotaz

    1) Úspora při dojíždění překážky, je jen tehdy když necháte zařazený rychlostní stupeň - kola pohání motor - palivo vypnuto, při vyřazení - ŘJ motor drží na 850 ot aby nezhasl = spotřeba paliva 2l/hod.
    2) Když dáte třeba 1-čku, vůz rozjedete a poté sundáte nohu z plynu otáčky klesnou cca na 1000 ot/min a ŘJ se snaží přidáváním paliva zabránit zhasnutí motoru, pokud pojedete do kopečka tak už to neutáhne a motor zhasne, na rovině to funguje = auto jede.
    3) Do motoru nemá smysl lít cokoliv kromě N95, motor má konstrukčně nízkou kompresi 9,5:1 a N98 + více oktanů nemá na nic vliv = zklidnění motoru je čistě subjektivní dojem, víc koní nebo nižsí spotřebu mít nebude.
    4) Pokud Vám motor řve zařadte vyšší převodový stupeň, zvuk motoru se mění díky rezonancím ve výfuku, kde přechází od stavu kdy spaliny se přetláčí - nízké otáčky k pulznímu výplachu výfuku, který podporuje výkon cca od 2500 ot.
    5) Na 3 můžete opravdu jet 130 na 4 165 a na 5 200 :-)
  • 00 Reagovat !

    foto bmk

    bmk 05.07.08  11:46

    « Dotaz

    Dobrý den, mám dotaz...Mám Pandu 1,1 Aktive r.v 2008 a mám pár dotazů...Co je úspornější ?? Jízda
    na neutrál a nebo z rychlostí ale bez sešlápnutého plynu.V servisu Fiat mi říkali,
    že po odstavení nohy s plynu se při zařazené rycholosti automaticky uzavře přívod
    paliva a tudiž jízda bez vyřazování je úspornější.Tak mně ale napadlo, že jak to
    může takto fungovat, když např. po zařazení dvojky a odstavení nohy z plynového pedálu
    auto stále jede...Sice minimální rychlostí, ale jede a tudiž nemůže být přerušen
    přívod paliva. A ještě jedna věc by mně zajímala..V první odpovědi jste mi psal,
    žže při cca dvouměsíčním používání lepšího paliva se projeví zklidnění motoru, ztiší
    se atd... Chci se v té souvyslosti zeptat,to se přenastavení toho předstihu probíhá
    pozvolna po tak dlouhou dobu, nebo co tedy způsobuje "uklidnění a zlepšení motoru"
    až právě za poměrně dlouhou dobu ?? a jak si poradí motor v případě, že nemáte možnost
    neustále tankovat stejné palivo a jste nucen to střídat?? např na některých benzinkách
    mají pouze obyč.N95 A poslední věc.Po zařazení určitého stupně a po pozvolném sešlapávání
    plynu a zvyšování rychlosti nastane podle poslechu zvuk motoru připomínající "trabantový
    řev motoru" a nutí vás to řadit na vyšší stupen aby to neřvalo.Neni mi totiž jasné,
    jestli už dochází k přetáčení motoru a nebo zda při určitém rychlostním stupni a
    k tomu adekvátní rychlosti dochází jen ke změně funkčního režimu vozu.Moc to nechápu,
    protože mi to přijde jako přetáčení motoru, ale na druhou stranu pokud já zařadím
    pětku, tak tento jakoby řev motoru nastává při rychlosti cca 90km/hod. a přitom maximálka
    auta je někde na 150km/hod.To by znamenalo, že od rychlosti těch 90km/ výše by šel
    motor v režimu přetáčení otáček a to si myslím, že takto to auto konstruováno není.Navíc
    už třeba proto, že manželce se stalo, že jako začátečník tapoměla řadit a na trojku
    vytáhla rychlost až na necelých 130 km/hod.A teprve když omezovač otáček začal odstavovat
    plyn, tak si uvědomila, že neřadí.Z toho mi tedy lajcky vyplývá, že o přetáčení se
    nejedná (když na trojku auto jede i 130km/hod.)nicméně motor začíná jak jsem již
    psal řvát při dvojce na cca 30km/hod., při trojce na cca 50km/hod., při čtyřce někde
    kolem 70km/hod. a pětce zmynovaných 90km/hod.Ještě podotýkám, že tento jev můžeme
    pozorovat i u jiných aut, tudiž nejde o poruchu vozu a ani únavě motoru, protože
    ta Panda je uplně nová.Ještě jednou Vám děkuji za info k daným tématům.Marcel B.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 24.06.08  18:18

    « Re: fajne

    Platil jsem při 40 tisících v autorizovaném servisu 4 tisíce. Měnili olej, olej. filtr, vzduchový filtr, svíčky a brzdovou kapalinu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.08  16:06

    « fajne

    jo jo, taky mě to těší. Mám sice najeto necelých 30tkm, ale doufám, že auto bude bez větších investic fungovat dlouho. Nemáte někdo tušení, kolik přibližně stojí druhá garanční prohlídka, chystám se na ni o prázdninách.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 19.06.08  17:59

    « Re: Panda je SUPER

    To se čte dobře :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 17.06.08  10:29

    « Re: Panda je SUPER

    Mám najeto 150, olej po 20, výfuk ještě vydrží ;-) ,svíce normální, filtr vobyčejnej, tlumiče nový. Začíná odcházet díky mým riflím, potah předního sedadla. Jinak spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.08  10:02

    « Panda je SUPER

    Ahoj všem Pandám,
    dlooooooooouuuuuuuho jsem tady nebyl. Panda je skvělá!!!! Najeto skoro 140t km, rozvoďák a kladky v 90t km (řemen OK bez otřepů a prasklin), dále výměna svíček za Denso Iridium (naprosto skvělé), bavlněný filtr (nástavbový kit), olej každých 12t km Selenia 20K (jenom dobré zkušenosti). Ve 120t km výměna předních ramen a kostí, tlumiče OK, jo, výměna výfuku, letos na jaře, sice to šlo zavařit, ale raději jsem dal nový. Brzdové destičky po cca 40t km. Spotřeba okolo 6,3L/100km. Naprostá spokojenost :-) :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 07.06.08  09:35

    « Re: Sklo ve zpětném zrcátku

    Ty jsi asi myslel, že mi ulítlo celé zrcátko jak je uchycené na dveřích že? To bych asi opravdu musel do servisu. Je neuvěřitelné co ten plast vydrží.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 06.06.08  13:50

    « Re: Sklo ve zpětném zrcátku

    Jasně, hrdino. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 06.06.08  09:06

    « Re: Sklo ve zpětném zrcátku

    Pro zajimavost: resil jsem sklo s vyhrivanim do zrcatka na Passata:
    - v servisu VW 2600 Kc
    - v servisu Skody 1250 Kc
    - v prodejne nahradnich dilu Skody 195 Kc

    K dolevani bezudrzbove baterie a mazani brzd: kupte si poradne auto a ne rendlika. Nebo jezdi s autem do servisu do Nemecka.

  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 06.06.08  08:20

    « Re: Sklo ve zpětném zrcátku

    Tak jsem to sklo s plastem koupil za 690 kč, jen jsem to tam nacvaknul je to OK

    Mimochodem na Novou Fábii to sklo stojí 800 a přitom je to "domácí" auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 02.06.08  14:57

    « Re: Sklo ve zpětném zrcátku

    servis.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 31.05.08  15:10

    « Sklo ve zpětném zrcátku

    Stala se mi taková nepříjemnost. Protijedoucí auto mi rozbilo sklo v levém zpětném zrcátku a to vypadlo i s tím plastovým obalem a auto za mnou ho přejelo. Jinak je vše OK. Když si ho koupím, jde tam to zrcátko snadno nasadit nebo se s tím musí do servisu?
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 21.05.08  14:32

    « Re: Servisní prohlídka při 40 OOO km

    To samý mě dělali v motortecu, nebo u renaultu v líšni - dolití autobaterie, která je bezúdržbová a nejde dolít bez násilnýho vypáčení špuntů, nebo sranda jako namazání brzdových čelistí za 500 a další špeky. Prostě jim řekni že nezaplatíš a nech si zavolat šéfa, ať si ty ostřikovače vylijou. Pak si tě budou pamatovat a příště si to rozmyslí, nebo jim příště připomeń ať ostřikače a baterii nechají na pokoji.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 21.05.08  12:47

    « Servisní prohlídka při 40 OOO km

    Tak jsem byl v servisu při 40 tisíci km a naúčtovali mi 4200 Kč. Ale nasrali mě, protože mi doplnili náplň v ostřikovači a naúčtovali si za to 137 korun. Jinak mi měnili Olej, olejový filtr, vzduchový filtr, svíčky a brzdovou kapalinu.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 11.05.08  18:09

    « Re: Zapalovací svíčky v Nové Pandě

    Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 11.05.08  11:09

    « Re: Zapalovací svíčky v Nové Pandě

    Ventilové vůle změří speciálními měrkami, je to pár minut. Pokud motor běží tiše - bez klepání, tak všechno bude v normě. Ať je samozřejmně změří, je to v servisním pokynu. Vůle ventilů se měří stejně už 100 let, měli to donedávna všechny škodovky, takže toho bych se nebál, že by to neuměli. Jo jo to je kábl ke svíci. Ještě jednou si uvědom, že ten motor je starej vyzkoušenej pravěk, takže jestli ti nevymění svíčky nebo přejedeš olej o 2 tkm, nebude tragedie. Pokud se ti přetrne rozvoďák, ten motor se nepotká, prostě nezničitelná klasika. Stačí na to nešlapat, když je to studený a vydrží všechno. Chladící nebo brzdová kapalina se mění po 4-5 letech.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 08.05.08  10:47

    « Re: Zapalovací svíčky v Nové Pandě

    Dík za rady. Ještě mám něco... Mám Pandu 2 roky a najeto 40 tisíc. Chce jet do servisu na druhou kontrolu a podle servisní knížky by měli měnit olej, olejový filtr, vzduchový filtr, nastavit vůli ventilů a vyměnit zapalovací svíčky. Nic se ovšem nepíše o výměně chladící a brzdové kapaliny. Jak to tedy je?

    A za další. Podle tebe bych jim měl říct, aby nastavování ventilů neprováděli? Jde o to, že se v servisu kam jdu pořád mění automechanici a kdoví jestli to umí že?
    Dík za odpověď

    Ještě něco. Na obrázku z [odkaz] jsem vyfotil kabely z levé strany pod vzduchovým filtrem. Kabely od svíček jsem označil bílou tečkou. Jsou to ony?
    Dík

    Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 07.05.08  11:52

    « Re: Zapalovací svíčky v Nové Pandě

    Ano Panda nemá hydraulické zdvihátka. Pokud ti motor běží tiše nic s tím nedělat, mám najeto 150 tkm a na zdvihátka nikdo nešáhl a motor běží O.k.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…