Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
gtv6 06.07.08 23:07
« Re: Dotaz
1) Úspora při dojíždění překážky, je jen tehdy když necháte zařazený rychlostní stupeň - kola pohání motor - palivo vypnuto, při vyřazení - ŘJ motor drží na 850 ot aby nezhasl = spotřeba paliva 2l/hod.
2) Když dáte třeba 1-čku, vůz rozjedete a poté sundáte nohu z plynu otáčky klesnou cca na 1000 ot/min a ŘJ se snaží přidáváním paliva zabránit zhasnutí motoru, pokud pojedete do kopečka tak už to neutáhne a motor zhasne, na rovině to funguje = auto jede.
3) Do motoru nemá smysl lít cokoliv kromě N95, motor má konstrukčně nízkou kompresi 9,5:1 a N98 + více oktanů nemá na nic vliv = zklidnění motoru je čistě subjektivní dojem, víc koní nebo nižsí spotřebu mít nebude.
4) Pokud Vám motor řve zařadte vyšší převodový stupeň, zvuk motoru se mění díky rezonancím ve výfuku, kde přechází od stavu kdy spaliny se přetláčí - nízké otáčky k pulznímu výplachu výfuku, který podporuje výkon cca od 2500 ot.
5) Na 3 můžete opravdu jet 130 na 4 165 a na 5 200 :-) -
bmk 05.07.08 11:46
« Dotaz
Dobrý den, mám dotaz...Mám Pandu 1,1 Aktive r.v 2008 a mám pár dotazů...Co je úspornější ?? Jízda
na neutrál a nebo z rychlostí ale bez sešlápnutého plynu.V servisu Fiat mi říkali,
že po odstavení nohy s plynu se při zařazené rycholosti automaticky uzavře přívod
paliva a tudiž jízda bez vyřazování je úspornější.Tak mně ale napadlo, že jak to
může takto fungovat, když např. po zařazení dvojky a odstavení nohy z plynového pedálu
auto stále jede...Sice minimální rychlostí, ale jede a tudiž nemůže být přerušen
přívod paliva. A ještě jedna věc by mně zajímala..V první odpovědi jste mi psal,
žže při cca dvouměsíčním používání lepšího paliva se projeví zklidnění motoru, ztiší
se atd... Chci se v té souvyslosti zeptat,to se přenastavení toho předstihu probíhá
pozvolna po tak dlouhou dobu, nebo co tedy způsobuje "uklidnění a zlepšení motoru"
až právě za poměrně dlouhou dobu ?? a jak si poradí motor v případě, že nemáte možnost
neustále tankovat stejné palivo a jste nucen to střídat?? např na některých benzinkách
mají pouze obyč.N95 A poslední věc.Po zařazení určitého stupně a po pozvolném sešlapávání
plynu a zvyšování rychlosti nastane podle poslechu zvuk motoru připomínající "trabantový
řev motoru" a nutí vás to řadit na vyšší stupen aby to neřvalo.Neni mi totiž jasné,
jestli už dochází k přetáčení motoru a nebo zda při určitém rychlostním stupni a
k tomu adekvátní rychlosti dochází jen ke změně funkčního režimu vozu.Moc to nechápu,
protože mi to přijde jako přetáčení motoru, ale na druhou stranu pokud já zařadím
pětku, tak tento jakoby řev motoru nastává při rychlosti cca 90km/hod. a přitom maximálka
auta je někde na 150km/hod.To by znamenalo, že od rychlosti těch 90km/ výše by šel
motor v režimu přetáčení otáček a to si myslím, že takto to auto konstruováno není.Navíc
už třeba proto, že manželce se stalo, že jako začátečník tapoměla řadit a na trojku
vytáhla rychlost až na necelých 130 km/hod.A teprve když omezovač otáček začal odstavovat
plyn, tak si uvědomila, že neřadí.Z toho mi tedy lajcky vyplývá, že o přetáčení se
nejedná (když na trojku auto jede i 130km/hod.)nicméně motor začíná jak jsem již
psal řvát při dvojce na cca 30km/hod., při trojce na cca 50km/hod., při čtyřce někde
kolem 70km/hod. a pětce zmynovaných 90km/hod.Ještě podotýkám, že tento jev můžeme
pozorovat i u jiných aut, tudiž nejde o poruchu vozu a ani únavě motoru, protože
ta Panda je uplně nová.Ještě jednou Vám děkuji za info k daným tématům.Marcel B.
-
"-- skrytý --" 17.06.08 10:02
« Panda je SUPER
Ahoj všem Pandám,
dlooooooooouuuuuuuho jsem tady nebyl. Panda je skvělá!!!! Najeto skoro 140t km, rozvoďák a kladky v 90t km (řemen OK bez otřepů a prasklin), dále výměna svíček za Denso Iridium (naprosto skvělé), bavlněný filtr (nástavbový kit), olej každých 12t km Selenia 20K (jenom dobré zkušenosti). Ve 120t km výměna předních ramen a kostí, tlumiče OK, jo, výměna výfuku, letos na jaře, sice to šlo zavařit, ale raději jsem dal nový. Brzdové destičky po cca 40t km. Spotřeba okolo 6,3L/100km. Naprostá spokojenost :-) :-) :-) -
Ada je zase tady 06.06.08 09:06
« Re: Sklo ve zpětném zrcátku
Pro zajimavost: resil jsem sklo s vyhrivanim do zrcatka na Passata:
- v servisu VW 2600 Kc
- v servisu Skody 1250 Kc
- v prodejne nahradnich dilu Skody 195 Kc
K dolevani bezudrzbove baterie a mazani brzd: kupte si poradne auto a ne rendlika. Nebo jezdi s autem do servisu do Nemecka.
-
jenik1 31.05.08 15:10
« Sklo ve zpětném zrcátku
Stala se mi taková nepříjemnost. Protijedoucí auto mi rozbilo sklo v levém zpětném zrcátku a to vypadlo i s tím plastovým obalem a auto za mnou ho přejelo. Jinak je vše OK. Když si ho koupím, jde tam to zrcátko snadno nasadit nebo se s tím musí do servisu? -
gtv6 21.05.08 14:32
« Re: Servisní prohlídka při 40 OOO km
To samý mě dělali v motortecu, nebo u renaultu v líšni - dolití autobaterie, která je bezúdržbová a nejde dolít bez násilnýho vypáčení špuntů, nebo sranda jako namazání brzdových čelistí za 500 a další špeky. Prostě jim řekni že nezaplatíš a nech si zavolat šéfa, ať si ty ostřikovače vylijou. Pak si tě budou pamatovat a příště si to rozmyslí, nebo jim příště připomeń ať ostřikače a baterii nechají na pokoji. -
-
gtv6 11.05.08 11:09
« Re: Zapalovací svíčky v Nové Pandě
Ventilové vůle změří speciálními měrkami, je to pár minut. Pokud motor běží tiše - bez klepání, tak všechno bude v normě. Ať je samozřejmně změří, je to v servisním pokynu. Vůle ventilů se měří stejně už 100 let, měli to donedávna všechny škodovky, takže toho bych se nebál, že by to neuměli. Jo jo to je kábl ke svíci. Ještě jednou si uvědom, že ten motor je starej vyzkoušenej pravěk, takže jestli ti nevymění svíčky nebo přejedeš olej o 2 tkm, nebude tragedie. Pokud se ti přetrne rozvoďák, ten motor se nepotká, prostě nezničitelná klasika. Stačí na to nešlapat, když je to studený a vydrží všechno. Chladící nebo brzdová kapalina se mění po 4-5 letech. -
jenik1 08.05.08 10:47
« Re: Zapalovací svíčky v Nové Pandě
Dík za rady. Ještě mám něco... Mám Pandu 2 roky a najeto 40 tisíc. Chce jet do servisu na druhou kontrolu a podle servisní knížky by měli měnit olej, olejový filtr, vzduchový filtr, nastavit vůli ventilů a vyměnit zapalovací svíčky. Nic se ovšem nepíše o výměně chladící a brzdové kapaliny. Jak to tedy je?
A za další. Podle tebe bych jim měl říct, aby nastavování ventilů neprováděli? Jde o to, že se v servisu kam jdu pořád mění automechanici a kdoví jestli to umí že?
Dík za odpověď
Ještě něco. Na obrázku z [odkaz] jsem vyfotil kabely z levé strany pod vzduchovým filtrem. Kabely od svíček jsem označil bílou tečkou. Jsou to ony?
Dík
Dík
Když už jsme u těch garanček….
Zamilovanou Pandičku mám už cca 0,75 roku. Mám za sebou 1. výměnu oleje a 1. srnu. (dohromady). Často jsem někde čítával, že auto po 1. výměně ožilo, snížilo spotřebu, ztišilo chod apod. U mne tedy se ani náhodou nic podobného nestalo. Spíše naopak. A to jsem navíc rovnou i přezul na letní gumy. Fakta:
Spotřeba přes 5 l.(o víc jak 0,5 l více) Spotřeba neklesla ani přes to, že i kdyby nic, tak by asi měla klesnout:
1/ teplejším počasím
2/přezutím zpátky na originální letní gumy
3/výměnou oleje (už při najetých 17 000)
I tak je spotřeba super, ale 1/ vždy jsem měl se služebními vozy spotřebu min. o 1 l. menší než ostatní, 2/jezdím pořád stejnou trasu, takže úsporná a srovnatelná jízda, samozřejmě stejný benz. stojan….
dále mi připadá celkově hlučnější motor. (zdůrazňuji vše až po 1. výměně!)
Po této 1. výměně se mi Panda zdála celkově trošku „horší“ a to jak výkon motoru tak popojíždění na „neutrál“. Typoval bych tak 5-10 %. Startováni bylo většinou až napodruhé. Vím, že jsem cíťa, ale když člověk najede denně 150 km po stejné trase, sjíždí stejné kopce….. Známý mi poradil abych natankoval V-Power. A hned po pár ujetých kilometrech se vše vrátilo, jako když byla Panda funglovka, tišší chod, správný výkon…. .Po normálním benzínu zase vše zpátky. Po dalších 2 nádržích běžného benzínu se vrátila spotřeba pod 5 l. )4,5-4,7) l. Mohl někde udělat chybu třeba servis? Dá se nějak zkontrolovat, jaký použili v servisu olej(po nastartovaní svití kontrolka oleje cca 3 s, o 1-2 s déle než na starém (původním)oleji)? Ještě bych měl na něm najet 10 000. Mám sice k servisu naprostou důvěru, ale všude pracují jen lidi… A proč mám pochybnost? Přelakovali mi přední nárazník. Protože jsem hned po vyzvednutí potřeboval jet pryč (jako spolujezdec!-čili jsem slyšel fakt i trávu růst) přiliž jsem auto nekontroloval. Až na místě, po 300 km jsem našel nárazník poškrábaný (lehce, ale přece) stejně jako odřené světlo na téže straně. Pod světlem nechali kus trčícího igelitu…. Stěrače se mi taky nějak nezdají-ale to už je subjektivní-i když dnes už byly fakt k ničemu (najeto jen 27 000)!
A podle toho co psal Jeník o svíčkách…. . Ale hlavně mám obavy abych zbytečně Pandě nějak neubližoval. Máte nějaké rady?
Předem díky!
PS:
To GTV6 (bmk) ten zvuk jste mi už vysvětloval, ale jinak…..:-). Prý to je tím, že motor je ještě syrový a po zajíždění se postupně ztratí (přechod do tohoto zvuku bude plynulejší) ;-)