Nová PANDA

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 18.07.08  11:03

    « Re: Výmena brzdových platničiek

    Myslíš tím životnost celého brzdového systému nebo jenom brzdové destičky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.08  10:51

    « Re: Výmena brzdových platničiek

    Přejí hezký pátek! Když už jsme u těch brzd. Taky Vám každé ráno brzdy tak nechutně drhnou? Teď se mi dokonce 2x po sobě stalo, že brzdy po uvolnění ruční brzdy (po stání min. 8 hodin) pořád držely a pustily až po škubnutí při rozjezdu. To drhnutí je od začátku, mám za sebou 2 garančky tak by si snad servis všimnul kdyby bylo něco v nepořádku, anebo…..?
    Jak dlouho cca originální brzdy vydrží bez výměny? Jasně, že záleží na způsobu jízdy. Ale alespoň orientačně prosím.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 14.07.08  13:48

    « Re: Výmena brzdových platničiek

    Výměna desek ( jak si pamatuju ) : Sundáš kolo, na brzdiči zevnitř najdeš gumovou zátku a pod ní 8 imbus, ten povolíš, pak vytáhneš pružinový plíšek který aretuje desky, pak opatrně vytočíš celý brzdič a desky ti vypadnou , dobře vyčistíš všechno vod prachu, zatlačíš zpátky pístek - truhlářskou svěrkou nebo sikama a dáš nový desky a složíš v opračném gardu jak jsi rozkládal. Na ABS nešahej. Jinak jde o obyčnejný brzdy systém Bosch, Bendix a pokud jsi to už dělal nic tě nepřekvapí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.07.08  19:13

    « Výmena brzdových platničiek

    Zdravím všetkých Panďákov,hlavne gtv 6

    vie mi niekto poradiť ako svojpomocne vymeniť predné brzdové platničky.
    Už som ich vymieňal ma viacerých autách(Twingo,Felicia), ale na talianskom aute ešte nie.
    Po zhodení kolesa som si nie 100% istý ako na to, aby som niečo nepoškodil. Treba vymeniť spolu s platničkami aj tie kábliky na ABS?
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 12.07.08  13:41

    « Re: výměna oleje

    Chladič je volně ložen, nevim proč, ale asi mu to nevadí. To že se to vyhřeje hned nebo za 5 minut je teplota okolí, pokud mám ráno kolem 20 c tak je auto po pár metrech na teplotě a pokud je kolem 10 tak i 2 km. Šustění motoru za mrazu ? asi je mu zima :-) třeba ložisko v altíku, napínací kladka rozvoďáku, Pokud nešustí u teplýho motoru, tak neřešit. Italská auta mě baví, nějaká zkušenost by byla ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 12.07.08  13:33

    « Re: Díra v pneumatice po zapíchnutém skle

    Jestli neuchází nic se neděje.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 11.07.08  20:42

    « Díra v pneumatice po zapíchnutém skle

    Zdravím, Náhodou jsem objevil v pneumatice zapíchnuté sklo, které jsem vyndal, ale zůstala tam díra. Je asi půl centimetru hluboká a tři milimetry široká. Jde to nějak opravit nebo je lepší pneumatiku vyměnit? Ještě není sjetá. To sklo tam muselo být dlouho a pořád se při jízdě mačkalo do pneumatiky.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 11.07.08  20:36

    « Re: výměna oleje

    Ten měnící se zvuk při různých otáčkách motoru může mít spojitost i s kroutícím momentem. Když se zdá, že se hlasitost zvyšuje při určitém rychlostním stupni jde o okamžik, kdy je kroutící moment nejvyšší. Panda ho má tuším při otáčkách 1750.Nevím...alespoň se mi zdá, že při tomto zvukovém projevu Panda nejlépe táhne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.08  15:54

    « Re: výměna oleje

    Díky moc za rady!
    Pochopil jsem, že máš k Fiatům blízko, ale nemáš i servis? Za takovým servisákem klidně i přes celou republiku!!!!!!!
    Takže asi nemá smysl analyzovat olej, nebo tak něco…Ta poznámka o syrovem motoru patřila kolegovi v diskuzi dole (pro bmk). Nikdo mi podobny zvuk nedokázal vysvětlit a to se mnou jeli i „machři“. Až jeden mladý klučina ze servisu jen tak mezi řeči utrousil….. a připadalo mi to docela logické.
    Taky netankuji extra značkový, ale jen u 2 benzinek (džet a noname). Ten noname mi připadá lepší (vozí prý ze SK a Čech)
    K tomu Tvému „žeuvípouer95“. Mně panda s ním vytáhla přes 150 (slušně naložená) a ještě chtěla výše… :-) ale s normálním hned 2. den zase ta stejná bída:-((( spíše mám obavu, jestli se nedělo v motoru něco špatného, např. nafta v benzínu apod.…. . A jestli právě ten „jiný“ benzín nepomůže k určení co se vlastně děje.
    Můžu se ještě zeptat, zda je opravdu chladič v Pandě tak volně uložen ? (hodně pruží) Dřív jsem si toho nevšimnul.
    A ještě jedna otázečka:-) Ptal jsem se dříve na hlasité šustění v motoru za mrazu, které se přidá když je teplota na 3/4 a po dosažení provozní teploty zvuk odezní. Jako by se něco roztočilo a šustělo to… Nesetkal jste se prosím někdo s něčím podobným? Může to souviset třeba s vodní pumpou? Teď v létě se mi zdá že někdy se Pandička ráno vyhřeje na 500 metrech jindy až na 2 km…. (samo že stejná trasa).

    Díky !

  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 07.07.08  21:50

    « Re: výměna oleje

    Pokud do auta v servise nalili olej 10w40, tak by vše mělo fungovat, správně, ale pokud použili olejový filtr bez zpětného ventilu, který zabraňuje stékání oleje zpátky do vany, tak může cca trvat 2-3 s. než se olej natlačí zpět = motoru je to jedno. Nikdy jsem nepozoroval, že by auto jelo s novým olejem jinak než se starým. Auto může jet líp nebo hůř podle toho, jaký má aktuální stav na čidlech, kvalita benzínu, teplota katalyzátoru, vlhkost vzduchu a jeho teplota, prostě čím menší motor tak je na všechno háklivější a člověk i tu malou ztrátu pozná, protože koní je málo. Jestli ti po nalakování nárazníku nechali někde kus igelitu, tak vyměň servis. Já si údržbu dělám sám, nic na tom není. Syrový motor je cca do 3tkm,ne v 17tkm. V létě mě žere 6 a zimě 6,5, když to ženu tak litr víc, samozřejmně můžu jet za 5,5 a míň, ale to mě nebaví. Benzín beru na Unicornu nebo Tesca, Jednou jsem do ní nalil plnou žeuvípouer95 no a na dálnici jsem to nevytáh přes 140, už nikdy více a 100 oktanů do ní teda lít nebudu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.08  15:12

    « výměna oleje

    Dobrý den,
    Když už jsme u těch garanček….
    Zamilovanou Pandičku mám už cca 0,75 roku. Mám za sebou 1. výměnu oleje a 1. srnu. (dohromady). Často jsem někde čítával, že auto po 1. výměně ožilo, snížilo spotřebu, ztišilo chod apod. U mne tedy se ani náhodou nic podobného nestalo. Spíše naopak. A to jsem navíc rovnou i přezul na letní gumy. Fakta:
    Spotřeba přes 5 l.(o víc jak 0,5 l více) Spotřeba neklesla ani přes to, že i kdyby nic, tak by asi měla klesnout:
    1/ teplejším počasím
    2/přezutím zpátky na originální letní gumy
    3/výměnou oleje (už při najetých 17 000)
    I tak je spotřeba super, ale 1/ vždy jsem měl se služebními vozy spotřebu min. o 1 l. menší než ostatní, 2/jezdím pořád stejnou trasu, takže úsporná a srovnatelná jízda, samozřejmě stejný benz. stojan….
    dále mi připadá celkově hlučnější motor. (zdůrazňuji vše až po 1. výměně!)
    Po této 1. výměně se mi Panda zdála celkově trošku „horší“ a to jak výkon motoru tak popojíždění na „neutrál“. Typoval bych tak 5-10 %. Startováni bylo většinou až napodruhé. Vím, že jsem cíťa, ale když člověk najede denně 150 km po stejné trase, sjíždí stejné kopce….. Známý mi poradil abych natankoval V-Power. A hned po pár ujetých kilometrech se vše vrátilo, jako když byla Panda funglovka, tišší chod, správný výkon…. .Po normálním benzínu zase vše zpátky. Po dalších 2 nádržích běžného benzínu se vrátila spotřeba pod 5 l. )4,5-4,7) l. Mohl někde udělat chybu třeba servis? Dá se nějak zkontrolovat, jaký použili v servisu olej(po nastartovaní svití kontrolka oleje cca 3 s, o 1-2 s déle než na starém (původním)oleji)? Ještě bych měl na něm najet 10 000. Mám sice k servisu naprostou důvěru, ale všude pracují jen lidi… A proč mám pochybnost? Přelakovali mi přední nárazník. Protože jsem hned po vyzvednutí potřeboval jet pryč (jako spolujezdec!-čili jsem slyšel fakt i trávu růst) přiliž jsem auto nekontroloval. Až na místě, po 300 km jsem našel nárazník poškrábaný (lehce, ale přece) stejně jako odřené světlo na téže straně. Pod světlem nechali kus trčícího igelitu…. Stěrače se mi taky nějak nezdají-ale to už je subjektivní-i když dnes už byly fakt k ničemu (najeto jen 27 000)!
    A podle toho co psal Jeník o svíčkách…. . Ale hlavně mám obavy abych zbytečně Pandě nějak neubližoval. Máte nějaké rady?
    Předem díky!

    PS:
    To GTV6 (bmk) ten zvuk jste mi už vysvětloval, ale jinak…..:-). Prý to je tím, že motor je ještě syrový a po zajíždění se postupně ztratí (přechod do tohoto zvuku bude plynulejší) ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 06.07.08  23:07

    « Re: Dotaz

    1) Úspora při dojíždění překážky, je jen tehdy když necháte zařazený rychlostní stupeň - kola pohání motor - palivo vypnuto, při vyřazení - ŘJ motor drží na 850 ot aby nezhasl = spotřeba paliva 2l/hod.
    2) Když dáte třeba 1-čku, vůz rozjedete a poté sundáte nohu z plynu otáčky klesnou cca na 1000 ot/min a ŘJ se snaží přidáváním paliva zabránit zhasnutí motoru, pokud pojedete do kopečka tak už to neutáhne a motor zhasne, na rovině to funguje = auto jede.
    3) Do motoru nemá smysl lít cokoliv kromě N95, motor má konstrukčně nízkou kompresi 9,5:1 a N98 + více oktanů nemá na nic vliv = zklidnění motoru je čistě subjektivní dojem, víc koní nebo nižsí spotřebu mít nebude.
    4) Pokud Vám motor řve zařadte vyšší převodový stupeň, zvuk motoru se mění díky rezonancím ve výfuku, kde přechází od stavu kdy spaliny se přetláčí - nízké otáčky k pulznímu výplachu výfuku, který podporuje výkon cca od 2500 ot.
    5) Na 3 můžete opravdu jet 130 na 4 165 a na 5 200 :-)
  • 00 Reagovat !

    foto bmk

    bmk 05.07.08  11:46

    « Dotaz

    Dobrý den, mám dotaz...Mám Pandu 1,1 Aktive r.v 2008 a mám pár dotazů...Co je úspornější ?? Jízda
    na neutrál a nebo z rychlostí ale bez sešlápnutého plynu.V servisu Fiat mi říkali,
    že po odstavení nohy s plynu se při zařazené rycholosti automaticky uzavře přívod
    paliva a tudiž jízda bez vyřazování je úspornější.Tak mně ale napadlo, že jak to
    může takto fungovat, když např. po zařazení dvojky a odstavení nohy z plynového pedálu
    auto stále jede...Sice minimální rychlostí, ale jede a tudiž nemůže být přerušen
    přívod paliva. A ještě jedna věc by mně zajímala..V první odpovědi jste mi psal,
    žže při cca dvouměsíčním používání lepšího paliva se projeví zklidnění motoru, ztiší
    se atd... Chci se v té souvyslosti zeptat,to se přenastavení toho předstihu probíhá
    pozvolna po tak dlouhou dobu, nebo co tedy způsobuje "uklidnění a zlepšení motoru"
    až právě za poměrně dlouhou dobu ?? a jak si poradí motor v případě, že nemáte možnost
    neustále tankovat stejné palivo a jste nucen to střídat?? např na některých benzinkách
    mají pouze obyč.N95 A poslední věc.Po zařazení určitého stupně a po pozvolném sešlapávání
    plynu a zvyšování rychlosti nastane podle poslechu zvuk motoru připomínající "trabantový
    řev motoru" a nutí vás to řadit na vyšší stupen aby to neřvalo.Neni mi totiž jasné,
    jestli už dochází k přetáčení motoru a nebo zda při určitém rychlostním stupni a
    k tomu adekvátní rychlosti dochází jen ke změně funkčního režimu vozu.Moc to nechápu,
    protože mi to přijde jako přetáčení motoru, ale na druhou stranu pokud já zařadím
    pětku, tak tento jakoby řev motoru nastává při rychlosti cca 90km/hod. a přitom maximálka
    auta je někde na 150km/hod.To by znamenalo, že od rychlosti těch 90km/ výše by šel
    motor v režimu přetáčení otáček a to si myslím, že takto to auto konstruováno není.Navíc
    už třeba proto, že manželce se stalo, že jako začátečník tapoměla řadit a na trojku
    vytáhla rychlost až na necelých 130 km/hod.A teprve když omezovač otáček začal odstavovat
    plyn, tak si uvědomila, že neřadí.Z toho mi tedy lajcky vyplývá, že o přetáčení se
    nejedná (když na trojku auto jede i 130km/hod.)nicméně motor začíná jak jsem již
    psal řvát při dvojce na cca 30km/hod., při trojce na cca 50km/hod., při čtyřce někde
    kolem 70km/hod. a pětce zmynovaných 90km/hod.Ještě podotýkám, že tento jev můžeme
    pozorovat i u jiných aut, tudiž nejde o poruchu vozu a ani únavě motoru, protože
    ta Panda je uplně nová.Ještě jednou Vám děkuji za info k daným tématům.Marcel B.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 24.06.08  18:18

    « Re: fajne

    Platil jsem při 40 tisících v autorizovaném servisu 4 tisíce. Měnili olej, olej. filtr, vzduchový filtr, svíčky a brzdovou kapalinu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.08  16:06

    « fajne

    jo jo, taky mě to těší. Mám sice najeto necelých 30tkm, ale doufám, že auto bude bez větších investic fungovat dlouho. Nemáte někdo tušení, kolik přibližně stojí druhá garanční prohlídka, chystám se na ni o prázdninách.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 19.06.08  17:59

    « Re: Panda je SUPER

    To se čte dobře :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 17.06.08  10:29

    « Re: Panda je SUPER

    Mám najeto 150, olej po 20, výfuk ještě vydrží ;-) ,svíce normální, filtr vobyčejnej, tlumiče nový. Začíná odcházet díky mým riflím, potah předního sedadla. Jinak spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.08  10:02

    « Panda je SUPER

    Ahoj všem Pandám,
    dlooooooooouuuuuuuho jsem tady nebyl. Panda je skvělá!!!! Najeto skoro 140t km, rozvoďák a kladky v 90t km (řemen OK bez otřepů a prasklin), dále výměna svíček za Denso Iridium (naprosto skvělé), bavlněný filtr (nástavbový kit), olej každých 12t km Selenia 20K (jenom dobré zkušenosti). Ve 120t km výměna předních ramen a kostí, tlumiče OK, jo, výměna výfuku, letos na jaře, sice to šlo zavařit, ale raději jsem dal nový. Brzdové destičky po cca 40t km. Spotřeba okolo 6,3L/100km. Naprostá spokojenost :-) :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 07.06.08  09:35

    « Re: Sklo ve zpětném zrcátku

    Ty jsi asi myslel, že mi ulítlo celé zrcátko jak je uchycené na dveřích že? To bych asi opravdu musel do servisu. Je neuvěřitelné co ten plast vydrží.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 06.06.08  13:50

    « Re: Sklo ve zpětném zrcátku

    Jasně, hrdino. :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…