Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 28.07.08 14:30
« Zadni dil vyfuku
Dobry den.
Mam pandu rocnik 2005 najeto 50 000 a pri bezne kontrole vozu, jsem s prekvapenim zjistil znacne poskozeny posledni dil vyfuku. Cely tlumic je sice relativne bez koroze, ale dole po delce jakoby praskly a rozevreny. Zvuk zatim v poradku, ale duveru to nebudi. Vypada to ze vnejsi obal tlumice ve svaru prasknul.
Jak jste na tom se stavem vyfuku vy a mate predstavu kolik stoji ten posledni dil.
Diky Robert -
-
gtv6 18.07.08 11:36
« Re: Výmena brzdových platničiek
No někdy ty bubny to dělají, proč používáš ruční brzdu ? Pakruješ v kopci ? Brzdy by drhnout něměly, je potřeba je rozdělat a podívat se, ppř. vyměnit. Přední desky cca 70 tkm, zadní bubny aspoň 200 tkm, kotouč cca 120 - 140 tkm. Ale mě se stalo, že se utrhla brzdící vrstva na zadním bubnu, tak to dře, drhne a píská, cca ve 140 tkm. -
"-- skrytý --" 18.07.08 10:51
« Re: Výmena brzdových platničiek
Přejí hezký pátek! Když už jsme u těch brzd. Taky Vám každé ráno brzdy tak nechutně drhnou? Teď se mi dokonce 2x po sobě stalo, že brzdy po uvolnění ruční brzdy (po stání min. 8 hodin) pořád držely a pustily až po škubnutí při rozjezdu. To drhnutí je od začátku, mám za sebou 2 garančky tak by si snad servis všimnul kdyby bylo něco v nepořádku, anebo…..?
Jak dlouho cca originální brzdy vydrží bez výměny? Jasně, že záleží na způsobu jízdy. Ale alespoň orientačně prosím.
-
gtv6 14.07.08 13:48
« Re: Výmena brzdových platničiek
Výměna desek ( jak si pamatuju ) : Sundáš kolo, na brzdiči zevnitř najdeš gumovou zátku a pod ní 8 imbus, ten povolíš, pak vytáhneš pružinový plíšek který aretuje desky, pak opatrně vytočíš celý brzdič a desky ti vypadnou , dobře vyčistíš všechno vod prachu, zatlačíš zpátky pístek - truhlářskou svěrkou nebo sikama a dáš nový desky a složíš v opračném gardu jak jsi rozkládal. Na ABS nešahej. Jinak jde o obyčnejný brzdy systém Bosch, Bendix a pokud jsi to už dělal nic tě nepřekvapí. -
"-- skrytý --" 13.07.08 19:13
« Výmena brzdových platničiek
Zdravím všetkých Panďákov,hlavne gtv 6
vie mi niekto poradiť ako svojpomocne vymeniť predné brzdové platničky.
Už som ich vymieňal ma viacerých autách(Twingo,Felicia), ale na talianskom aute ešte nie.
Po zhodení kolesa som si nie 100% istý ako na to, aby som niečo nepoškodil. Treba vymeniť spolu s platničkami aj tie kábliky na ABS? -
gtv6 12.07.08 13:41
« Re: výměna oleje
Chladič je volně ložen, nevim proč, ale asi mu to nevadí. To že se to vyhřeje hned nebo za 5 minut je teplota okolí, pokud mám ráno kolem 20 c tak je auto po pár metrech na teplotě a pokud je kolem 10 tak i 2 km. Šustění motoru za mrazu ? asi je mu zima :-) třeba ložisko v altíku, napínací kladka rozvoďáku, Pokud nešustí u teplýho motoru, tak neřešit. Italská auta mě baví, nějaká zkušenost by byla ;o) -
jenik1 11.07.08 20:42
« Díra v pneumatice po zapíchnutém skle
Zdravím, Náhodou jsem objevil v pneumatice zapíchnuté sklo, které jsem vyndal, ale zůstala tam díra. Je asi půl centimetru hluboká a tři milimetry široká. Jde to nějak opravit nebo je lepší pneumatiku vyměnit? Ještě není sjetá. To sklo tam muselo být dlouho a pořád se při jízdě mačkalo do pneumatiky. -
jenik1 11.07.08 20:36
« Re: výměna oleje
Ten měnící se zvuk při různých otáčkách motoru může mít spojitost i s kroutícím momentem. Když se zdá, že se hlasitost zvyšuje při určitém rychlostním stupni jde o okamžik, kdy je kroutící moment nejvyšší. Panda ho má tuším při otáčkách 1750.Nevím...alespoň se mi zdá, že při tomto zvukovém projevu Panda nejlépe táhne. -
"-- skrytý --" 10.07.08 15:54
« Re: výměna oleje
Díky moc za rady!
Pochopil jsem, že máš k Fiatům blízko, ale nemáš i servis? Za takovým servisákem klidně i přes celou republiku!!!!!!!
Takže asi nemá smysl analyzovat olej, nebo tak něco…Ta poznámka o syrovem motoru patřila kolegovi v diskuzi dole (pro bmk). Nikdo mi podobny zvuk nedokázal vysvětlit a to se mnou jeli i „machři“. Až jeden mladý klučina ze servisu jen tak mezi řeči utrousil….. a připadalo mi to docela logické.
Taky netankuji extra značkový, ale jen u 2 benzinek (džet a noname). Ten noname mi připadá lepší (vozí prý ze SK a Čech)
K tomu Tvému „žeuvípouer95“. Mně panda s ním vytáhla přes 150 (slušně naložená) a ještě chtěla výše… :-) ale s normálním hned 2. den zase ta stejná bída:-((( spíše mám obavu, jestli se nedělo v motoru něco špatného, např. nafta v benzínu apod.…. . A jestli právě ten „jiný“ benzín nepomůže k určení co se vlastně děje.
Můžu se ještě zeptat, zda je opravdu chladič v Pandě tak volně uložen ? (hodně pruží) Dřív jsem si toho nevšimnul.
A ještě jedna otázečka:-) Ptal jsem se dříve na hlasité šustění v motoru za mrazu, které se přidá když je teplota na 3/4 a po dosažení provozní teploty zvuk odezní. Jako by se něco roztočilo a šustělo to… Nesetkal jste se prosím někdo s něčím podobným? Může to souviset třeba s vodní pumpou? Teď v létě se mi zdá že někdy se Pandička ráno vyhřeje na 500 metrech jindy až na 2 km…. (samo že stejná trasa).
Díky !
-
gtv6 07.07.08 21:50
« Re: výměna oleje
Pokud do auta v servise nalili olej 10w40, tak by vše mělo fungovat, správně, ale pokud použili olejový filtr bez zpětného ventilu, který zabraňuje stékání oleje zpátky do vany, tak může cca trvat 2-3 s. než se olej natlačí zpět = motoru je to jedno. Nikdy jsem nepozoroval, že by auto jelo s novým olejem jinak než se starým. Auto může jet líp nebo hůř podle toho, jaký má aktuální stav na čidlech, kvalita benzínu, teplota katalyzátoru, vlhkost vzduchu a jeho teplota, prostě čím menší motor tak je na všechno háklivější a člověk i tu malou ztrátu pozná, protože koní je málo. Jestli ti po nalakování nárazníku nechali někde kus igelitu, tak vyměň servis. Já si údržbu dělám sám, nic na tom není. Syrový motor je cca do 3tkm,ne v 17tkm. V létě mě žere 6 a zimě 6,5, když to ženu tak litr víc, samozřejmně můžu jet za 5,5 a míň, ale to mě nebaví. Benzín beru na Unicornu nebo Tesca, Jednou jsem do ní nalil plnou žeuvípouer95 no a na dálnici jsem to nevytáh přes 140, už nikdy více a 100 oktanů do ní teda lít nebudu.