Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
gtv6 29.05.09 21:18
« Re: Hladina chladící kapaliny
Není problém, jde o cca 1-2 dcl. Klidně dolij. Poptej se na cenu ve všech servisech v okolí, na fiat.cz je máš vypsaný a jakmile máš auto po záruce, tak si najdi levný a solidní servis, v knížce k autu máš popsaný servisní úkony podle počtu najetých km, ty zvládne i servis škodovky. -
jenik1 29.05.09 13:24
« Hladina chladící kapaliny
Když jsem přijel ze servisu tak jsem zjistil, že při studeném motoru je hladina nové chladící kapaliny mírně pod čárkou "MIN". Podle nálepky pod kapotou mi namíchali chladící kapalinu 1:1 pro - 40 stupňů. Když tedy tam přidám trochu destilované vody nemělo by se nic stát ne? Maximálně se sníží bod mrazu na -35 stupňů. Co ty na to gtv6? -
jenik1 26.05.09 16:22
« Předražený servis?
Tak jsem byl v servisu s Pandou při 60 tisíci km a platil jsem 3789 Kč včetně DPH. Servis si účtoval neuvěřitelných 750 korun bez DPH na hodinu. Dal mi ale 36,5 procenta slevu na hodinovou sazbu. Stejně to ale vyšlo téměř 600 korun s DPH na hodinu práce. Asi změním servis. Měnili mi chladící kapalinu, olej-filtr. Čas práce byl celkem 2,9 hodiny, takže jenom práce bez slevy mě přišla na 750x2,9= 2175Kč. Podle mě je to předražený. Například na Hyundai i30 si servis řekne o 330 korun s DPH na hodinu. -
gtv6 14.05.09 11:22
« Re: Re: Údržba
to pandak: GP je jen jedno. Auto potřebuje vyměnit olej co 20 tkm - to dělám sám. Tlumiče, brzdy, svíčky, rozvoďák, kapaliny - zvládne šikovnej kutil. Spojku a gufera nechám sběhlejším kolegum v servisu. Ceny za díly jsou normální, mužeš koupit kaše z PL nebo originál. Není problém sehnat cokoliv. Za těch 5 let jsem do pandy nastrkal dílů a kapalin cca za 15 tkč které jsem dělal sám. Pokud to budeš dělat v servisu prohlídkama tak bych byl na 50 tkč, protože panty si namažu sám a taky vím co má dělat a jak má auto vypadat. Je to tak v servisu mě kluci často nevidí, leda s nějakým špekem, nebo rozstřeleným čelním sklem. -
jenik1 13.05.09 19:39
« Re: Re: Údržba
No náhradní díly na Pandu nejsou levný, ale pořád je to v normě. Jezdím do autorizovaného servisu Fiat na garanční prohlídky a protože jsem si u nich Pandu koupil, dávají mi na práci slevu 70 procent, takže celková cena je přijatelná. Platil jsem 3700 Kč při 40 tisících a to mi započítali i 3 litry kapaliny do ostřikovače. -
"-- skrytý --" 13.05.09 15:33
« Re: Re: Údržba
Děkuji moc za vyčerpávající informace! To LPG s toroidem mají vyfocené na WWW firmy, která přestavby děla...., díky moc za upozornění s 35 cm! Omlouvám se, jsem laik, co se týká aut.... Dají se ty Tvé výměny na Pandě vyčíslit (přibližně) ve značkovém servisu? Je k tomuto potřebný zančkový servis, nebo šikovný "kutil" ....? Píšeš spotřebák ve dvou kilech-co to prosím zanmená? Někde jsem četl, že má Panda předražené náhradní díly, je to pravda?
Tím GP jsi myslel grandiozního punťáka? -
gtv6 12.05.09 15:42
« Re: Re: Údržba
to jenik1: mluvím o předním kyvném ramenu - MacPhersonu - přední nápravě. Silentbloky motoru jsou ještě optimální. No jestli chceš jít do jiného auta, tak optimální je GP, pokud bych neměl dítě a nemusel tahat kočárek, tak GP v 1.4 je jasná volba.
to pandak: Měl jsem také cukání jít do LPG. Ale, odradilo mě několik věcí, umístění nádrže - toroid = moc malej vs. klasická bečka = kufr pryč, ještě mi bylo řečeno že Panda nemá homologaci pro toroid, protože musí být deformační prostor od hrany nárazníku 350 mm a jiná nádrž pro mě nepřichází v úvahu. Spotřeba 6 l mě nijak nedeprimuje. Motor mám v 1A stavu, převodovka podobně, mechanicky - akorát byl vytlučenej předek. Na podzim udělám rozvody a vyměním všechny náplně, vodní pumpu, mikrořemen, svíčky, pak asi taky zase kleknou přední tlumiče, pak ty ramena, reakční vzpěru motoru. Spojka je ještě v pohodě na to kolikrát mi hořela při tahání jinýho auta, ale bude potom s ní potřeba udělat, gufera na klice i převodovce. Ještě k výfuku, na to jak jsem to viděl děsivě po první zimě, tak ještě funguje - sice komplet odrezlý vnější obal, ale děravý není. Prostě spotřebák ve 2 kilech. -
"-- skrytý --" 12.05.09 11:14
« Re: Re: Údržba
Re: Jeník. Právě se rozhoduji, zda jít "Tvou" cestou 100 000 km nebo cestou GTV6. Auto snad potřebuji denně a na spolehlivosti a ekonomice mi moc záleží. Taky proto Panda. A proto se zajímám, jaká bude asi po 100 000 km....
Jinak model 2010 nevypadá zle, ale copak asi udělají s cenou? :-( . Z mého laického hlediska bud budou chytračit a předražovat, nebo šidit materiály, nebo (a v to doufám) pokračovat ve filozofii levné, spolehlivé, dobře vybavené(vzhledem k ceně) = masový prodej...pak do ní velice rád přesednu! -
-
"-- skrytý --" 11.05.09 09:07
« Re: Údržba
Dobrý den,
blahopřeji k ujetí!
Rád bych Vás všechny poprosil o radu. Letos mi bude končit 2-letá záruka, a na tachometru bude cca 60 000 km. Zvažuji předělávku na LPG. Návratnost mám spočítanou na 1,5 roku, v té době bude najeto cca 105 000 km. Jít do toho nebo ne? Jaké máte/předpokládáte celkové náklady na údržbu Pandy 1.1 např. při najetí 150 000 km. Napadá mne, jestli vydrží motor, stoupne spotřeba paliva - oleje, co řízení….. Nedokážu si to prostě představit. A jak ovlivní životnost tato předělávka? Na polských serverech jsem četl (po odfiltrování obvyklých keců, jak je panda k ničemu apod. ) nejčastěji o výměně tlumičů. Pozn. Auto negarážuji, servisní prohlídky pravidelné. Dojem z auta- ten nejlepší!
Předem děkuji za rady a názory! -
-
jenik1 16.04.09 19:48
« Opotřebení pneumatik
Zdravím, vím, že minimální hloubka dezénu je 1,6 mm. Je možné tento limit na pneumatice Pandy (Continental 155/80/R13)zjistit bez měření? Všiml jsem si, že v drážkách jsou výstupky, které se postupně, jak se pneumatika opotřebovává dostávají na povrch běhounu. Mohl by to být ten mustr pro opotřebování pneumatiky? Dík -
jenik1 23.03.09 18:30
« Re: Barum BRILLANTIS
Dík za info...ale ani pneu Continentál nezaručí, že nebude defekt. Mně třeba praskla po půl roce ježdění bočnice na zadním kole. Možná to bylo o nějaký kámen, ale vypadalo to spíš na vadu materiálu. A byly to Continentály, ale vyrobený v Rumunsku. V servisu mi řekli, že jsou lepší conti made in česko. -
gtv6 23.03.09 10:49
« Re: Barum BRILLANTIS
Nebo si kup origo 14" Al ráfky, jsou teď na aukru za 4000,- a dej na ně Pirelli P4, sám je mám a jsou to velmi dobrý lepidla - na svoji třídu. Samozřejmně Barum si koupit můžeš, ale v extrému na suchu strašně kvičí a na mokru musíš "pampa-dampa" jako s platem vajec na zadním skle. 155 šířka není nic co by panda v zatáčce hravě neutrhla, takže kup conti a neřeš 200,- za kus navíc, pak až ti auto vlítne někde do škarpy, se budeš kopat do zadku, co jsi to tam vlastně dal za "mr*ky"