Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
Ma007 21.02.11 10:26
« Re: Geometrie
Chlapi ja neviem čo riešite? Geometria 2x do roka je štandard. Potom by sa Vám nestalo, že sa nepravidelne derú plášte. Každé nepravidelnosti v opotrebení plášťou má na svedomí stav náprav.
1) derie sa vnútorný/vonkajší okraj = zlá geometria
2) plášť "kockatie" - vytvárajú sa na ňom pilové zuby = zlé tlmiče
gtv6 - tým rezaním zákrut a opotrebením plášťov snáď sranduješ? -
jenik1 02.02.11 12:32
« Geometrie
Tak jsem byl Contitrade, kde mi za 27 korun kontrolovali brzdové destičky. Přitom zjistili, že mám nepravidelně sjeté pneumatiky a potřeboval bych nastavit geometrii kol. K mému překvapení jsem se dočetl, že geometrie by se měla dělat minimálně jednou ročně, a to při přechodu ze zimních na letní pneumatiky nebo když se najede na velký výmol (což je v současnosti více než prevděpodobné.) Hele gtv6 co to obnáší ta geometrie a jak se to nastavuje? Jde u Pandy nastavit geometrie i u zadních kol? -
"-- skrytý --" 10.12.10 20:48
« Re: Stěrače při dlouhodobém odstavení
Motor výkonově jako v první felicii je dělo? Já jeho nespornou výhodu spatřuju v nižší spotřebě díky vyššímu kompresnímu poměru. Krom toho Velkýho Punti ho má od začátku i nová pětistovka. Určitě to bude mít nepatrně horší průběh točáku - daň za tu zvýšenou kompresi. -
gtv6 07.12.10 11:21
« Re: Stěrače při dlouhodobém odstavení
Pokud ho chceš jen zazimovat, tak ho dej někam kde na něj neprší a kuny si z něj neudělají obývák, nic víc nepotřebuje. Pokud, ale máš diesel, tak průser, bo se ti rozloží ta zkrv. ekonafta na jednotlivý složky a jednoduše se zkazí ( nevím jak to řeší, ale spíš musíš sehnat naftu bez příměsí ŘO, např. LTO). Benzín je v poho. -
jenik1 07.12.10 11:15
« Re: Stěrače při dlouhodobém odstavení
Asi bude hodně záležet, kde auto bude. Jestli stojí ve vyhřívané garáži v rodinném domku, tak to nebude tak kritické.
Ovšem dlouhodobé odstavení auta škodí víc než jeho pravidelné používání, a to i v zimě. Před delším odstavením je dobré mít v autě nový ojel, ten vyjetý může napáchat v motoru pěknou paseku. Samozřejmě myslím tím odstavení alespoň na rok. Nepojede-li auto 3 měsíce, tak se toho moc nestane.
Také sledovat napětí baterie, aby nekleslo pod 12 voltů. V těchto mrazech jsem nejel 14 dní (mám letní gumy:-)a napětí kleslo každý den o dvě desetiny voltu. Dnes jsem asi hodinu baterii nabíjel proudem 300 miliampér a napětí vystouplo nad 13 voltů. Předtím bylo 12,6. -
"-- skrytý --" 05.12.10 20:39
« Stěrače při dlouhodobém odstavení
Ahoj, v návodu k použití se v sekci "Dlouhodobé odstavení vozu" píše: gumičky stíračů předního skla posypte mastkem a odklopte je od skel.
To odklopení je mi jasné, ale co ten mastek? Co je tím myšleno? To jsem nějak nepochopil...
;-\ ;-\ -
jenik1 29.11.10 14:48
« Re: Baterie
Baterku asi koupím tu samou co je tam, což je EXIIDE 12 voltů, 40 Ah a startovací proud 200 ampér.
Viz. foto:
[odkaz]
Ještě jsem se chtěl zeptat. Teď v zimě jezdit nebudu, tak jestli je možné jí nechat dlouhodobě nabíjet malým proudem (asi jednu ampéru). Není potřeba uvolnit na ní při nabíjení nějaké větrací otvory? Nic na ní nevidím. Ptal jsem se přímo u firmy EXIDE [odkaz] a tam tvrdí, že nějaký otvor jsou pod nálepkou...tak nevím. -
jenik1 28.11.10 09:20
« Baterie
Zdravim,
příští rok budu mít Pandu 5 let, takže se blíží konec životnosti autobaterie. Jak se chová na konci "života" ta bezúdržbová, která je v Pande? Otáčí s motorem při startu stále pomaleji a pomaleji nebo najednou "zdechne"? Někde na fóru jsem četl, že normálně funguje až do "smrti", což je dost "zákeřné" pro řidiče. Dík za každou radu. -
jenik1 22.11.10 17:40
« Re: Re: Žárovky v panelu
Tak to ještě zkusím až nebude mrznout. 700 je dost, ale třeba Fiat v Písku má základní taxu 730 korun na hodinu bez DPH na všechny Fiaty. To je víc než na Hondu Civic nebo Mazdu 6. Jezdil jsem tam v záruce.
ještě dotaz: to se vysune každý přepínač zvlášť nebo oba najednou s tím plastem ve kterém jsou zasazeny?
Tady mám fotku:
[odkaz]
Nesvítí mi ta levá část s tím červeno-modrým regulátorem -
-
"-- skrytý --" 16.11.10 21:56
« Re: Žárovky v panelu
Vezmeš za ten ovládací knoflík, tahem vzhůru ho vycvakneš (zácvaky po stranách) ze středovýho panelu a jsou tam malý žárovky s fousama jako jsou v přístrojovce Favorita - pasujou). Ty žárovky bejvaj připečený, tak na ně nasaď bužírku a opatrně je vytáhni malejma elektrikářskejma kleštičkama - tahej přímo vzhůru, ale můžeš si přitom trochu pomoct i kejváním do stran. Neboj se vlak nic. Yen -
jenik1 09.11.10 08:10
« Žárovky v panelu
Zdravím, po delší době jsem jel v noci a zjistil jsem, že mi nesvítí podsvícení regulátoru intenzity topení a ventilátoru. To jsou ty dva kruhový ovladače blíže k řidiči. Další dva svítí. Hlavně zkušený :-! gtv6 určitě bude vědět jak ty žárovky nebo žárovku vyměnit. Jenom doufám, že se nemusí odstraňovat celý panel. Dík -