Toyota Corolla Verso 1.8 benzín V 2.2D (100kW) diesel
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 17.06.06 20:52
« Re: TCV
Fénixi,
nejnovější trend je vypočítávat daně z CO2 = spotřeby. Uvažuješ správně. Otázkou je zpětnost.
V každém případě pro motory Toyota n e p l a t í :
diesel = více poruch.
Jejich motory jsou silně předimenzovány a vstřikování paliva je též od japonského výrobce Denso, kvalita je zaručena.
Myslím že benzínu bys měl brzo dost, v praxi je mnohem využitelnější výrazně lepší pružná akcelerace motoru u dieselu. Také si nemusíš tolik hlídat nohu s plynem, při plně naloženém autě je potom s akcelerací u benzínu problém a ještě hodně spotřebuje, výrazně víc než pouze o 1,5-2 litry paliva.
Pokud hodně najezdíš, vůbec to neřeš, ber diesel. Proti benzínu též hovoří vysoká aerodynamická stavba Versa.
Howgh. Zdravím. -
« Re:re
To Mitsi
ako si spoznal, ze si sa sekol pri vybere pneumatik??? nejko citis ze niektore lepsie sedia, brzida , vedu stopu, rychlejsie idu, mensi valivy odpor, abo ako sa to da rozpoznat laicky ???? :-O (rychle opotrebenie je jasny pripad okom viditelne )
rozsah decibelom a zmienovane 3db rozdielu to sa opytam kolegu usiara ako to vnima nase vnutorne ucho ;-) -
"-- skrytý --" 15.06.06 22:05
« Re: Re:
Hmm, 64-67 dB, to je rozdíl 3 dB. A je to současně (možná jen shodou okolností...) hodnota, kterou lidské ucho vnímá jako DVOJNÁSOBNOU hlučnost! To jen pro pořádek.
Jinak já už poté, co jsem se při výběru pneu, kdy hlavním kritériem byly výsledky testů, během jediného roku 3x fatálně seknul (ze 4 sad jsem 3x zvolil špatně), na ně (na ty testy) prostě kašlu. Ne že bych se do nich nepodíval, ale už jim nějak nevěřím. A z toho, co jsi tu vyjmenoval, bych rozhodně osobně bral ty Pirelli P6. -
"-- skrytý --" 15.06.06 19:56
« Bez nadpisu
Feenix: Dík za snahu. Mimochodem nejlíp se testy hledají na www.e-pneu.cz. Se značkami Barum a Matador jsem se rozloučil už dávno a to po té co jsem zjistil, že zímní Continentaly i v létě při teplotách do 20 st. C výrazně předčí letní Barum/Matador ve všech ohledech. -
« Re: Re:
shi ja pisem o porovnavaciom teste z moto casopisu ziadne iba suhrne vysledky
na suchu aj za mokra, 13 znaciek na tom istom aute
aquaplaning- pozdlzny aj priecny , brzdy 100-0, slalom na vode 18m co najvyssiou rychlostou , prejdenie okruhu co najrychlejsiou rychlostou
porovnam barum Bravuris 240Eur/4ks s Bridgestonkami Turanza ER 300
zhrnutie nech si urobi kazdy sam >:D
aquaplaning pozdlzny 96,6km/hod 82,7km/hod
brzdy 100-0km 45,4m 38,7m
handling 1,45min 1,41min
slalom voda 57,8km 59,3km
brzdy 100-0km voda 49,5m 40,1
handling voda 1,42s 1,39s
hluk takmer vsetky znacky pri 60km/hod v rozmedzi 64- 67dB
hm o objektivnosti nemcurov pri testoch som uz pisal, nedrzim sa ich testov na 100% a usudok si nerobim iba z jedneho zdroja. To iste plati o pneumatikach.
Opel zafira pri porovnani mala Conti sport contact2 a renaultik michelinky Energy -
"-- skrytý --" 15.06.06 19:06
« Re:
Fénix: Já při výběru pneu nekoukám na souhrnné výsledky testů, ale najdu si test kde jsou uvedeny výsledky jednotlivých měření (brzdná dráha v metrech, zrychlení v m/s2, aquaplaning v km/h), určím si co je pro mě podstatné (já-léto: brzdná dráha na mokru, aquaplaning, hluk) vyberu si tři nejlepší a pak se rozhodnu podle ceny.
Mnohdy tak dojdu k zcela jinému pořadí než došli novináři. -
"-- skrytý --" 15.06.06 18:56
« Bez nadpisu
Historicky japonci prý měly v průměru vždy horší brzdy, než evropa, ovšem Goodyear Eagle NCT není žádný zázrak, viz např. [odkaz]
A pokud německé značky měly třeba ContiPremiumContact. tak hned je jasné, kde se vzal necelý jeden metr brzdné dráhy navíc.
Kdybych potřeboval, aby domácí značka pobila japonce tak trochu zalaboruji s nahuštěním pneumatik a druhý metr bude také doma. Škoda, že testy brzdných drah nedělá např EuroNCAP, tomu bych věřil mnohem víc, než novinářům, kteří občas píší naprosto otřesné bludy. -
« Bez nadpisu
To Shi
pneumatiky skutocne pri teste neboli rovnake takze ta brzdna draha mohla byt dlhsia aj tym, ale zas 2m su hoooodne dost
TCV mala Goodyer Eagle NCT5
ohladne diselov a benzinakov a celej diskusie okolo vacnej dilemi D/B som len rad ked sa pisu odbornejsie nazory a diskutuje sa ved ja osobne sa toho stale dost a dost naucim a myslim si, ze aj mnohi iny si tieto diskusie radi precitaju a poucia sa a najdu tu svoju spravnu motorizaciu preto vsetkym len a len dakujem
apropo kto potrebuje kupovat letne gumy rozmer 185/60 R14 h
tak v teste 13 znaciek najlepsie boli Bridgestone Turanza ER 300 300eura/4ks
a druhe boli Hankook Optimo 415 225E/4ks a Pirelli P6 285E/4ks
ne -
« TCV
to matuS
je tazko sa mi rozhodovat pre a proi jednotlivej motorizacii
kazda ma svoje plus
Benzin 1.8 by som aj osobne bral, na sviznu pokojnu jazdu s rodinkou staci nezadycha sa pri jazde, pri predbiehani a ani pri primeranom zatazeni, vlastne tak ako to ty opisujes je celkom postacujuci a ziaden chromy slimak, spotreba o 1,5l -2 navyse myslim ze nie je vela a dost vela zalezi aj od stylu jazdy .
a tak isto by som osobne bral aj diesel........
Na SVK ma diesel super vyhodu ihned aj ked je drahsi , ze nie je zatazeny tzv ekologickou danou za auto a tiez vyska poistky je percentualne vyssia
iba o cenu nadobudacej hodnoty oproti benzinu a potom uz len setris na PH pri dieseloch aj na servisnych intervaloch a dufas ze sa ti niekde nerozsype motor (predsa je tu len vacsia pravdepodobnost poruchy) a prvotne navysenie ceny disela otproti benzinu sa ti vrati.
V SRN ak budem musiet auto dat na znacky poistit a platit rocnu "ekologicku" dan (hned mam navyse oproti benzinu cca 466EUR) tak navratnost je uz zdlhavejsia a aj otazna pri mojom km vykone a z3/5 tankovania na SVK.
Ale ako som uz pisal cakam na hodnoverne info, ci a kedy vstupy do platnosti v SRN zakon ze diesel s EURO normou 4 a russelpartikelfiltrom(filter oddelitelnych castic) bude zvyhodneni pri dani o cca 200-250Eur.rocne. -
"-- skrytý --" 15.06.06 18:02
« Re: Re: Re: Porovnavaci testik
Feenix: Nikdo tady netvrdil, že diesel 2.2 není silnější než benzín 1.8. Jen jsme tvrdili, že jednobodový údaj o kroutícím momentu nic nevypovídá o skutečné síle motoru a že argumentovat dvojnásobným kroutícím momentem není správné.
Dvoumetrový rozdíl v brzdné dráze může být čistě jen rozdílnými pneumatikami, předpokládám, že ten test neprovedli na stejném obutí. To samořejmě nic nemění na faktu, že dva metry můžou někdy chybět ... -
matuS 15.06.06 17:36
« Re: Re: Re: Porovnavaci testik
Ty vlastnis TCV 1.8 mas dojem ze tvojmu benzinaciku nejako extra chyba sila, dostaok vykonu na toto tazsie a vyssie MPV, ci uz na predbiehanie , pri jazde po meste, dialnici, abo ak si nalozeny na dovolenku???
nie, nevlastnim ho, ale mame ho vo firme a bol som s nim aj na dovolenke, ale iba do dvoch + lyze + bagaz.
Nemyslim si, ze s tymto motorom ma TCV nejaky vyrazny vykonovy deficit, hoci samozrejme to nieje ziaden zazrak. Ta motorizacia je primerana, a ma velmi dobru spotrebu. Trocha je problem s hlucnostou nad 4.000ot.
Ja osobne by som bral dizel, pretoze ked za 35.000sk mozem mat silnejsie auto s nizsou spotrebou, tak nevidim dovod nepriplatit si to. Auto sa nekupuje na 2-3 mesiace. Navyse som presvedceny o tom, ze pri neskorsom predaji sa naftoveho auta zbavis rychlejsie a za vyssiu cenu ako benzinoveho. Samozrejme pri tychto mojich kalkulaciach neberiem do uvahy vyssiu poistku, ktoru ty zrejme v DE budes musiet platit. -
« Re: Re: Porovnavaci testik
matuS skutocne brzdy+ kufor rozhodli pre OZ
ale o nemeckej objektivite pri hodnoteni v testoch sa malokedy da povedat , akonahle ide o ich domovsku znacku a supera ci uz nejkeho japoncika abo ineho europana, tak vzdy vyhraje nemcurik :-! :-! :-! :-!
Proste stale nemecki redaktori si najdu body v takych podkapitolach, kotre o kvalitach a spolahlivosti co najmenej vypovedaju a prave take body dopracuju ich preferovanu znacku na 1. miesto testu ( plati tu kto ti dava na chleba toho len chval!!!!!!a v SRN zvlast je to silne).
Ine kapitoly a podkapitoli, kde su zjavne lepsie ine znacky, ostavaju dost poskromne ohodnotene bodikmi navyse.
hm objektivite sa v srn nedari :'-( :'-( :'-( >:-[]
apropo diskusia TCV 95/100 benzin/ diesel ako to vlastne je?, kto je "vitaz"?, ak su tu aj take ohlasi, ze benzin je na tom s dynamikou ( neviem ci presne opisujem vhodne slovo pre vykon/ Nm a to vsetko do kopy)takmer rovnako ako diesel.
Ty vlastnis TCV 1.8 mas dojem ze tvojmu benzinaciku nejako extra chyba sila, dostaok vykonu na toto tazsie a vyssie MPV, ci uz na predbiehanie , pri jazde po meste, dialnici, abo ak si nalozeny na dovolenku??? -
« Porovnavaci testik
tak podarilo sa mi najst casopis Autozeitung 3/2006 kde je porovnanie dieslov MPV : Mazda 5 2.0 -105kW, Opel Zafira 1.9 CDTI - 110kW , Renault Scenic 1.9dCi -96 kW a TCV 2.2 130kW
M5 OZ RS TCV
vykon pri otackach
105/3,5t 110/4t 96/4t 130/3,6t
Nm/ot 360/2t 320/2t 300/2t 400/2t
vaha 1658, 1700, 1553 1530kg
0-40 2,6 2,7 2,2 2,3s
0-60 4,2 4,5 4,2 4,2s
0-80 7,1 7,2 6,8 6,7s
0-100 10,1 10,4 9,7 9,4s
0-120 14,8 15,1 14,0 13,3s
0-14 21,1 20,8 19,3 17,7s
60-100 5,9 5,9 5,5 5,2s
80-120 7,7 7,9 7.2 6,6s
max v 197 202 192 205km/hod
brzdy za studena 38,6 ; 36,4 ; 36,3 ; 38,1
brzdy po zahriati 38,6 ; 36,3 ; 36,8 ; 38,1
spotreba podla vyrobcu :
6,3 6,2 6,0 6,8l
pocas testu
8,8 8,2 8,2 8,0l
ak niekto bude chciet porovnania kufra, dlzka, vyska, sirka + po sklopeni 2a3radu alebo ine info z porovnavacieho testu tak nech sa pyta , odpisem
Bez skutocnosti zeby som chvalil TCV, ja len odpisujem fakty z testu, take takmer vo vsetkych porovnavacich kapitolach (tie boli zlozene z 9hodnotiacich kriterii) : vnutorny priestor, jazdny komfort, motor, prevodovka, jazdna dynamika vyhravala TCV.
Ak si vezmeme do uvahy aj fakt, ze TCV je uz v predaji nejaky ten rok a konkurencia vysla len pred nedavnom na trh, tak je to velmi prijemne zistenie. Navyse OZ a M5 je o 10cm respektive 14cm dlhsia a RS zas oproti TCV (4,36m) o 7cm kratsia.
Inak test vyhral Opel Zafira, sice s tesnym vysledkom o 4bodiky pre TCV ale vyhral. Body navyse mu extra pridali brzdy a velkost batozinoveho priestoru .
Ako tretia skoncila M5 a s ovela vacsiou startou RS. -
"-- skrytý --" 15.06.06 08:51
« Re: Re: Bludy
Kdybychom srovnávali srovnatelné, tak nejspíš přijdeme na to, že účinnost přeplňovaného benzínového motoru je s přihlédnutím k o 12% vyšší výhřevnosti nafty oproti benzínu +- stejná, jako účinnost naftového přeplňovaného motoru. Až na to, že ten naftový přes všechny "očistné" systémy produkuje 3x více NOx(-ů), než ten benzínový.
Jiným problémem samozřejmě je, že běžný naftový přeplňovaný motor v osobním autě běží mnohem častěji v režimu své max. účinnosti, zatímco benziňák naopak z větší části mimo optimum. -
Saab 15.06.06 07:40
« Re: Bludy
A majitelé dieselů budou zase platit speciální zdravotní daň ;-)
K ekologii ještě tolik, že obě paliva jdou nahradit obnovitelnými zdroji, tedy benzín lze nahradit "chlastem" a naftu olejem, no a vzhledem k tomu, že mi doma jeden friťák stačí, tak já raději ten benzín >:D -
modus ponens 14.06.06 23:29
« Re: Bludy
vpz: to bolo celkom usmevne. Vraj "zbytecne rychle vycerpavaji neobnovitelne prirodni zdroje"... :D
Predpokladam, ze ked ides za cmudiacim dieslom (prip. za nakladakom), tak sa len kratko pozries na tlacidlo vnutornej cirkulacie vzduchu a hrdo ho nechas vypnute... ;-) Ved co, parfem ako parfem, nie? Asi tolko k ekologii. Tu vsak naozaj nechajme bokom, nesuvisi s temou tohoto topicu.
PS: Výdrž pneu neřeším, neboť se mám rád. A "kamenné" (ztvrdlé) pneumatiky, které se (už) neopotřebovávají, mne opravdu nezajímají...