Toyota Corolla Verso 1.8 benzín V 2.2D (100kW) diesel
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 05.06.06 17:52
« Re: Poistne.
Jelikož jsem za posledních 15 let strávil přes 10 let v zahraničí, nějaké zkušenosti mám. A k nim patří i to, že se s tamními pojišťovnami dá domluvit na slevě pojistného za předchozí bezeškodní průběh, a to bez ohledu na skutečnost, že jsem nikdy nebyl pojištěn v předmětné zemi. A tak jsem jednou začínal (i končil - nižší pojistné už nebylo) na 45% základní sazby a podruhé (v jiné zemi) na 50%, tedy jsem pojištění (vždy plné havarijní s krytím kradeže, živelních událostí i vandalismu) pořizoval za PODSTATNĚ výhodnějších podmínek, než v ČR! -
« Poistne.
Mitsi,
diik, to je to co potrebujem vediet, kazda informacia je pre mna dolezita a kazdy z diskutujucich ma vedomosti , skusenostia, pre mna tak dolezite info a tym padom ja si vytvaram, co najkomplexnejsiu mozaiku
V danom duchu ako ty Mitsi, mi odpisal aj SirAnton +ty si este vzal do uvahy schemu : poistka na SVK, trvaly pobyt SRN, nedajboze havaria v SRN (abo mimo SR) a nasledne riesenia poistnej udalosti + diletanstvo nasich poistovni, pri hladani akychkolvek moznosti neplatit z poistiek ani korunu + buldocie nemecke urady a moznost postihu....
Tvoj postreh je dost logicky a pre mna osobne akceptovatelny a pri zvazeni , ze v SRN este nejaky ten rocik pobudneme, tak to poistenie asi skutocne bude predsa len v SRN a pripadne problemi s uradmi, s poistovnami nestoja za cca 650EUR.
Na SVK stoji poistenie cca 50.000,-Sk - 1.300 EUR, so zlavou 30% cca 35.000,-Sk 950 EUR.
A snad po 1-2-3rokoch bez nehody by nemcuri mohli mi ponizit sadzbu na poistenie na prijatelnych xxx euracikov a ta by bola rovnaka ako sadzba uz na SVK. -
"-- skrytý --" 05.06.06 16:19
« Re: Re: Re: Poistne???
Feenix: A když se náhodou v SRN nabouráš a tamní policie zjistí, že auto je koupené a vzhledem k Tvému dlouhodobému pobytu v SRN zřejmě i tamtéž provozované, pak budeš mít velké problémy s německými úřady, nemluvě o problémech s pojistnými plněním, jelikož slovenské pojišťovně bude každý důvod dobrý pro to, aby škodu neuhradila (a teď mám na mysli zejména škodu způsobenou, tj. z povinného ručení). Prostě těch 900 EUR za zmíněné potíže podle mého názoru rozhodně nestojí!
PS: A to nemluvím o administrativě spojené s odečtem MWSt při koupi nového vozu v SRN a úhradou DPH při jeho přihlašování na Slovensku... Osobně si myslím, že touto operací se sice dá na rozdílu v sazbě MWSt a DPH získat, ale na poplatcích zase pro změnu prodělat... -
Dalik1 05.06.06 14:38
« Verso
Ahoj, já mám (a ještě 2 měsíce budu mít) Verso 1. generace 1.8, tam byl ten motor ještě trochu silnější - 99kW ale v podstatě se jedná asi o tentýž. Můj dojem z něho je ten, že je tichý, úsporný - spotřeba přesně dle TP - 7,6 l. Zásadní nevýhoda, kvůli které bych tuto motorizaci znovu asi nebral je 5 stup. převodovka. Stupně jsou dost nakrátko, takže je to svižné, ale při 100 km/hod. motor točí cca 3000 ot. a to už je moc, ne, pokud jde o spotřebu, ta je stále OK, ale už je to dost slyšet, no, a na dálnici při 130 už točím 4000 ot :-( Takže radím diesel, je to pohodovější a klidnější jízda, teď mám objednaný Ford S-max a už se těším. -
« Re: Re: Poistne???
Lubos 1
o tej povinnosti prihlasit auto na urade v SRN viem, zatial som ju vsak nemusel riesit, kedze ja nie som "vlastnikom " daneho auta. Ak si kupime TCV to uz bude ine kafe.
Ciastocne a docasne problem s povinostou prihlasit auto moze ponizit aj skutocnost, ze mam vodicak EU, ktory akceptuju vsetci a aj predajcovia pri skusobnej jazde nerobia ziadne problemy. V SRN sme uz dlhsie a zatial ziaden problem s dopravakmi nebol alebo s miluckymi veeelmi snazivymi susedmi.
S tou garazou ako prevenciou do buducna budem uvazovat.
900 EUR je dost penazi aby sa oplatilo o ne zabojovat a pohladat najschodnejsie vychodisko .
Uvidme kocky su hodene. TCV ma zelenu motorizacia zatial oranzovu >:D 50:50 -
Lubos.1 05.06.06 12:31
« Re: Poistne???
Ak by si mal auto prihlasene v SR a pouzival by si ho v Nemecku s tym, ze tam si tam prihlaseny na pobyt, porusujes nemecke zakony. Ja to sice riesim podobne s Rakuskom, ale Slovensko je dost blizko na to, aby ma niekto hned upodozrieval, ze tam mam pobyt. V kazdom pripade, ak mas nemecky vodicak, zmen si ho na slovensky a tym aspon znizis pravdepodobnost, ze ta odhalia hned pri prvej kontrole. Auto zo slovenskymi znackami neparkuj na tom istom mieste, najlepsie v garazi.
Na druhej strane ak sa jedna iba o 900 EUR rocne, tak by som sa na to vykaslal, za to riziko to nestoji a okrem toho si vybudujes poistnu historiu a poistku ti kazdy rok (alebo dva) bez nehody znizia. -
« Poistne???
inak riesim zaujimavu dilemu.Aku ???
Auto kupim v SRN,
servisovat ho budem v SRN (vacsie spolahnutie na kvalitny servis a vymena suciastky v ramci zaruky kus za kus bez extra natahovania, mensia pravdepodobnost ze mi pri opravach, garanckach a inych navstevach v servise povymienaju polovicu suciastok v aute a nahradia ich nejakymi opotrebovanymi >:-[] ),
V SRN momentalne zijeme a pracujeme
ale tu mi vypocitali poistne (vsetke 3typy) na cca 1650EUR!!!! a k tomu navyse rocne este podla typu motorizacie 250-320EUR rocna dan
ale ja rad by som auto prihlasil na znacky v SR a dal si ho poistit na SVK lebo doma viem mat komplet poistenie zakonne +havarijne s 30percent zlava za cca 1000EUR
urobim dobre ak ho prihlasim doma a poistim ??? jasne vyhoda usetrenych cca 650E +250/320E rocne je evidentna ale ty, ktori ziju v SRN by ma mohli usmernit pripadne sami zo svojej skusenosti zhodnotit danu dilemu (+ a -)pre poistenie a vyber statu
Vie niekto pripadne poradit ako v SRN znizit tu vysku poistneho ???? myslim ze 1650EUR je az az a ci ma nechcel iba predajca lahko dostat a zaroven pre poistovnu dohodit klienta
vodicak 13r , nalietane v poslednom obdobi vysse 200000km bez nehody, auto "vlastne" nemam vsetko je na rodinnej firme takze automaticky som dostal x percentnu prirazku, ty ktori su v SRN asi vedia o com vravim
diiik -
« Re:matusS
forum ohladne Avensis som precital pri vyse 95 stranach mi mohlo presne konstatovanie spotreby 1.8 TCV pri 130km aj uniknut, zial viac menej som tam nasiel spotrebu, ale pri rychlostiach nad 150,160km
ale za posledny udaj ohladne spotreby diik a ta spotreba 7,5l je celkom prijemne prekvapujuca ak si vezmeme ze pri 90km vezme 1.8 papierovo 6,5 l -
matuS 05.06.06 10:44
« Re: 100kW diesel
Mne sa osobne TCV velmi pozdava, paci a som za nu.
Jednu otazku predsa mam, tyka sa to hlavne dialnice : po dialnici jazdim cca 130km (viac nie aby som neplatil zbytocne darmozracom -rozumej statu, busgeld -pokutu). Aka je potom spotreba na dialnici benzin/diesel pri tejto rychlosti???
skoda ze si si nedal namahu citat vo fore avensis, ako som ti pisal v sukromnej sprave, uz ked si mal potrebu pisat.
tam by si to totiz nasiel, a aj dalsie postrehy.
ale k veci: ta spotreba pri 130km/h je pod 7,5l, 1.8vvti. -
« re rychlost
K tej rychlosti 130km hod na dialnici, predpokladam ze pre mnohych to je spodna hrana rychlosti a vase su okolo 160km/hod a aj viac. Osobne ani mne nie je problem zmykat auto ,ale cez HUN a AUT sa to velmi neoplati rychlostne obmedzenia, stale castejsie kontroly a co je hlavne Murphyho zakon schvalnosti tu plati -vynimocne sa pozabudnes a ides nad stanoveny rychlostny limit a ujha akurat ta nameraju a to mi skutocne neurobi radost a ani vyska pokuty uz nie je tak zanedbatelna a to nevravim o skutocnosti, ze v pripade havarie (plati ako pre dialnice tak aj okresky a mesta), rychlost nad limit zo mna robi na99 percent zodovedneho a tu nepomoze nic ani skutocnost ze nehodu sposobil druhy (hoci aj v proti smere siel ;-) ). Neberme extrem, ze na SVK sa este vela skutocnosti da zahrat do autu!!!!!!!!!!!!!!!!!
V SRN sa da zajazdit rychlejsie, ale to je uz o niecom inom a hlavne o ohladuplnosti, predvidavosti a pudu sebazachovi. -
« 100kW diesel
Vdaka vsetkym za odpovede, postrehy.
Rad si precitam ze 100kW diesel je skutocne dobry, dostatocne dynamicky, hospodarny (vyhoda 6 rychlosti) a verim ze bude aj spolahlivy (????).
Ja uz o 100 kWdieslu uvazujem stale viac a viac. Hlavne ak zohladnujem vysku, hmotnost auta, zatazenie pri obsadeni + batozina, dlhe cesty a nakoniec aj skutocnost ze na dialnici pri rychlosti 130km + obcas viac... je rozdiel spotreby benzin/diesel uz celkom rozdielny. Este si vyskusame auto s tymto slabsim dieslom v probefahr a hlavne vyckam na odpoved mojej drahej polovicky. 130kW verzia to bolo super tou bola manzelka fascinovana ... zajazdila si s nou a klobuk dole pred Toyotou.
Na otazku preco sa nepozriem za Avensisom kombickom, respektive neuvazujeme o nom alebo o aute podobnom.
Zohladnujem aj prianie mojej manzelky, to, ze aj manzelka bude kocirovat toto auto, to ze sa jej v TCV lepsie sedi, vyssie ,lepsi vyhlad, ta nafuknutost auta do stran, do vysky dava jej akysi vacsi pocit bezpecia istoty, je to tazke vysvetlit a jednou vetou objasnit. V zenskom poli rozhodovania o aute nemozeme hladat na 1mieste technicke hodnoty, vyspelost technologie, uvahy o sklbeni x faktorov , ktore hraju podstatnu rolu v nasom muzskom rozhodovani. (nemyslim to zle ani utocne voci zenam !!!) Kazdy ma ine priority. Preco MPV a konkretne TCV - vnutorny priestor je rozmernejsi, variabilnejsi a + kombinacia male deti kociarik... pozdlezne posuvanie 2radu sedadiel a moznost "utopit 3rad sedadiel" to je to, co zenske srdiecko chyti + pekne krivky karoserie, prijemne pouzite materialy, tichy motor. Nech sa nikto neurazi ale kombiky a to vsetke tvarovo pridu manzelke ako "rakvy".
Mne sa osobne TCV velmi pozdava, paci a som za nu.
Jednu otazku predsa mam, tyka sa to hlavne dialnice : po dialnici jazdim cca 130km (viac nie aby som neplatil zbytocne darmozracom -rozumej statu, busgeld -pokutu). Aka je potom spotreba na dialnici benzin/diesel pri tejto rychlosti??? -
« Bez nadpisu
SirAnton - ver ze v Nemecku sa este stale da jazdit na vela usekoch aj 200+ aj ked s obmedzeniami mas pravdu...
Ad kupa Avensisu - tiez som to chcel povodne navrhnut... V kombiku je to fajn volba, vzadu dokonca pohodlnejsie ako Verso (predsa len je to korela a sedacky nie su take ako v Avensise...) Ale... Jednu obrovsku vyhodu ma Verso a to je posuvanie sedaciek... Kolegova manzelka sedi vzdy vpredu, ich dve deti na zadnych sedackach (4 roky a 11 mesiacov), ked jeho zena potrebuje, preskoci do zadu a kludne sa medzi nimi moze pohybovat... ak nie su velmi nalozeni, moze si vyklopit v tretom rade sedacku a "obsluhovat" deti zozadu, Pricom priestor medzi dvomi sedackami v druhom rade jej to pohodlne umoznuje... Je to taky maly autobus... toto Avensis Kombi neponuka. -
modus ponens 03.06.06 12:39
« Re: Toyota Corolla Verso 1.8 benzín V 2.2D (100kW) diesel
Feenix: ak uvazujes o Verso, tak ber diesel. Podla mna Verso nie je stavane zrovna na vyburenie sa, takze vyhody benzinovych motorov budu len v nizsej cene a mozno udrzbe. A to je otazka jednoduchej matematiky, co sa Ti viac oplati.
Ja mam Avensis 1.8 VVT-i a aj ked obcas premyslam, ci som nemal ist do diesla (vtedy este len 85kW), tak stale nie som presvedceny, ze by som spravil lepsie. Vyhoda diesla oproti mojej 1.8-ke by sa prejavila hlavne (a dovolim si tvrdit, ze aj iba) na dialnici. A aj to pri vyssich rychlostiach. Kto jazdi po Rakusku a Nemecku, ten vie, ze uz dlhsi cas to nie je to, co byvalo. Pribuda usekov s obmedzenou rychlostou a hustota premavky je takisto coraz vacsia. Takze jazdy stylom 180+ km/h su mozne snad v noci.
Ja mam pri necelych 75tis. km celkovu spotrebu cca 7.2, co je aj papierovy priemer. Obcas tomu vytnem, obcas idem pianko. Test pianko jazdy (120 km/h po dialnici, usek dlhy vyse 300km, Salzburg-BA) dopadol tak, ze PP ukazoval 5.8. Takto nejazdim, len som si spomenul na niekdajsi podobny test dabla na svojej Mazde 626 a chcel som to vyskusat. Su vsak typy vodicov, ktori takto jazdia.
Naopak pri jazde BA-Linz stylom 150-160 mi PP ukazoval 7.8. Treba vsak zohladnit aj prevysenie a ine podmienky, takze tazko pausalizovat.
Mam vsak Avensisa, ktory je podla mna lepsie sprevodovany a hlavne ma mensi odpor vzduchu ako Verso. Verso by som aj preto nechcel. O Avensise si neuvazoval? -
« Bez nadpisu
Feenix - Podla toho co pises (najazdene kilometre, dlhe trasy, rodinka) nekupuj nic ine ako diesel...
Avensis D-4D ma tiez 1,5 tony a 85kW/116k motor mi bohate postacuje. Spotreba je velmi prijatelna, ver ze ani 130kW diesel nezozerie pri sviznom dialnicnom tempe tolko, kolko 1,8VVTi - ten motor totiz pri 180kmh zerie 12l 95ky benzinu, kdezto moje auto 7,4l nafty... a 100kW diesel ti urobi maximalne o pol litra viac. Pri tvojom rocnom najazde okolo 20.000km sa ti ta nafta oplati aj za cenu o 960 Eur vyssiu ako je za benzin. Naviac ak som dobre pochopil, zijes niekde na zapad od ciech (len domnieka, ak uvadzas ceny v Euro), kde je cena za naftu nizsia ako u nas, cize ma vyznam mat dieslove auto. Kedysi by som tiez kupil 1,8... teraz by som nemenil ani nahodou. Naviac najazdim rocne cez 40 - 45.000km a tu uz ide o prachy :D
Ja by som odporucal Verso, 100kW diesel 2.2 pokial mozno. Zadne sedacky su idealne pre deti - daju sa nastavovat podla potreby, kufor je vyborny hlavne kvoli tomu, ze je do neho super pristup a je vysoky... -
« Bez nadpisu
mali sme avensis 2,0 benzin 110 kw
teraz mame avensis 2.2 d-4d 110 kw
osobne sa mi tenmotor zda byt lepsi, pruznejsi v sirsom spektre otacok.. je pravda, ze ked si vytocil benzin bolo to o niecom inom, ale vykonova spicka bola dost vysoko a aj spotreba bola vyssia...
ten diesel je dost pohodovy proste to ma silu kdekolvek.. samozrejme to nie je auto na sprinty ale dynamicka jazda je nebe a dudy a pri zatazeni vozidla je rozdiel v dynamike omnoho mensi ako u benzinu.. -
« re re diesel 2.2
pre porovnanie : doma mam Nissan Primera 2.2diesel 94-6kW???? r.2004 a na vahu auta cca1430kg primerane tento diesel staci. Je pravda ze pri prudkom zrychleni nie je to ziadna extra slava 12s/100km, radit rychlosti je tiez zapotreby castejsie, ale staci to na dynamicku jazdu a aj spotreba je OK.
Preto sa pytam, ci 100kW diesel v TCV je dostatocny a ake su dynamicke vlastnosti tohto auta, ktore je vyssie a cca 1580kg tazke????
Ty co maju TCV 2.2D alebo Avensis 110kW mozu sa k tomu najlepsie vyjadrit, lebo motor je ten isty (az na skutocnost ze v TCV je o 10kW znizeny vykon ,ale krutak ostal rovnaky- 310Nm ), akurat typ auto a vaha, vyska ina.
vdaka
ty si mal pri jednani s poistovnou ohladne vysky poistneho vyhodu tu, ze si bol vlastnikom auta uz aj pre tym, ako si si dal poistit auto v SRN, takze si vedel zdokladovat beznehodovy priebeh
ja nie som vlastnik auta takze beskodovy priebeh neviem preukazat a inu poistnu zmluvu na auto v SRN tiez nemam v danej poistovni
opytali sme sa dilera na vysku poistneho cca 22.000EUR
ten nakrmil konfigurator udajmi a vysla suma 1650 EUR
TK PK HK kazde bolo radovo o x percent zvysene a jedno z nich dokonca az o 100% presne kvoly skutocnostiam, ze som cudzinec, nemam inu poistnu zmluvu ani vlastne auto a nepreukazem bezskodovy priebeh
to ze mam x rokov a x km bez nehody sa akosi neratalo (
ak vies, pripade sa mozes opytat znamych , ktora poistovna v SRN je schopna a ustretova aj jednat o vyske poistneho a zohladnit aj ine faktory pre zlavu, tak prosim porad
vopred vdaka