Výhodný dovoz nových aj jazdených aut z Dubaja
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
- Výhodný dovoz nových aj jazdených aut z Dubaja 17.05.2006 11:02
- Auta z Emirátů 17.05.2006 19:08
- Bez nadpisu 18.05.2006 00:02 PP.
- Bez nadpisu 18.05.2006 09:03
- bacha na to 18.05.2006 16:06
- volant 19.05.2006 10:40
- DPH 19.05.2006 14:37
- Bez nadpisu 19.05.2006 18:34
- Bez nadpisu 20.05.2006 11:43
- Bez nadpisu 24.05.2006 12:04
- Bez nadpisu 25.05.2006 07:40
- individuální schvalování 30.05.2006 10:05
- Bez nadpisu 16.06.2006 14:46
- Bez nadpisu 03.11.2006 19:39
- Used Cars 14.10.2022 10:01 Lance Perry
- Peugeot Cars 26.10.2022 09:41 Rohit Ashad
-
-
-
"-- skrytý --" 23.05.2006 13:14
« Re: Výhodný dovoz nových aj jazdených aut z Dubaja
Cenová hladina asijských a amerických aut je v Perském zálivu skutečně na úrovní cca 60% našich cen. Ovšem tato auta nemají evropskou homologaci a typicky nesplňují Euro3 (nemají lambda sondu za katalyzátorem) a tudíž jsou v Česku prakticky nepřihlásitelná.
Ovšem dovoz z této oblasti po vlastní ose je skutečný zážitek...
-
-
"-- skrytý --" 18.05.2006 09:03
Bez nadpisu
V Bahraine niesu dane (ani DPH) takze cena auta je min. o 19% nizsia ako na Slovensku. Ked som tam bol velmi som sa cudoval nad cenami novych aut. Znamy co obchoduje s UAE rozmyslal, ze si tam kupi lexus a necha doviest, vyslo by ho to vraj omnoho lacnejsie ako kupit to na slovensku.
Skus si zavolat, alebo napisat:
[odkaz]
alebo
[odkaz]
Ale neviem ti povedat, ze ci ta ponuka co si dostal od toho chlapika je relan.
Este ma napadlo, ze ja by som mozno radsej doviezol jazdene. S ohladom na kvalitu ciest a sposob jazdy miestnych tak bude v daleko lepsom stave ako jazdene auta v Cechach alebo Slovensku. Ale zase jazdene treba vidiet nez ho clovek kupi.-
"-- skrytý --" 18.05.2006 10:38
« Re:
lenze pri dovoze treba to DPH a clo zaplatit, pokial ja viem. potom este prepis, dovoz, neviem ci to aj potom bude lacnejsie. a ako je to potom so zarukou, u nas sa uz tazko uplatnuje zaruka aj ked clovek kupi u predajcu vo vedlajsom meste.-
"-- skrytý --" 18.05.2006 11:04
« Re: Re:
To je pravda. Myslím, že v tých SAE sa DPH platí (ak nie tak by sa musela zaplatiť u nás).
Uvažoval som aj nad dovozom ojazdeného.
Toyota RAV4 D,5dv. stará 1-2 roky za zhruba 11000dolárov.
Ten sprostredkovateľ ma chcel zobrať zo sebou. Že za 5 dní to tam komplet vybavíme. Samozrejme letenky by som platil ja - a v tom som videl veľké riziko. Ja mu zaplatím letenku tam aj späť a on sa mi tam niekde stratí - DOVOLENKA ZADARMO (a to je asi jedna z lepších alternatív).
Keď som sa pýtal, že koľko takýchto obchodov už robil, že nech mi dá kontakty na tých ľudí (že si tie prepisy overím na Polícií), tak že s tým iba zančína. Že to ešte nie je rozšírené.
On ten trh mal poznať, lebo tam predtým pôsobil.-
"-- skrytý --" 18.05.2006 14:21
« Re: Re: Re:
Ali: podla toho co pises je to dost neprofesionalne riesenie. ked to chce robehnut, musi par aut dovliect na vlastne naklady a pokial bude cena dobra, tak sa predaju hned aj s proviziou. inak to podla mna nema sancu rozbehnut, kto bude cestovat do emiratov kvoli autu? to nie je nemecko.
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 19.05.2006 08:41
« Re: bacha na to
no jedna vec je katalyzátor, ale horšie môže byť ak majú riadenie na pravej strane - veru neviem po ktorej strane sa tam jazdí. Neviete niekto?
Ale nemusel by to byť zlý nápad s tým dovážaním. Ja teraz mám nejaké dukáty na svoje auto, tak by sa to dalo začať, že by som niečo doviezol a prípadne predal. Sprostredkovateľa myslím, že potrebovať nebudem. Nie je problém nájsť oficiálneho predajcu a kúpiť nejaké predvádzacie auto (on mi tiež najskôr ponúkal nové auto priamo od predajcu - poslal mi aj fotky z nejakého arabského autosalónu Toyoty).
Len treba mať o tom viac info, kým tam človek vycestuje.
-
-
-
DPH
v SAE je velmi nizka DPH a v takovem pripade automobilky vetsinou nasazuji cenu vozu bez DPH vyse a ttam je je danove zatizeni vyskoe je tomu naopak. Proto se napriklad vyplati dovet auto z Danska. Takze bych prilis optimismu k Dubaji (bez ohledu na to, ze kdyz te tam odrbou tak nemas dovolani) nemel -
"-- skrytý --" 19.05.2006 18:34
Bez nadpisu
Vzhledem k tomu, že ty inzerované vozy mají "americké" ceny, tak nejspíš nebudou v evropském provedení - tj. pozor na brzdy, světlomety a jiné "drobnost", díky kterým tato auta možná nemají evropskou homologaci, tedy tzv. COC (asi Certificate of Conformance). Bez toho COC nejde nikde v EU takové auto přihlásit.
Detaily zde:
[odkaz]-
Lubos.1 19.05.2006 23:22
« Re:
...díky kterým tato auta možná nemají evropskou homologaci, tedy tzv. COC (asi Certificate of Conformance). Bez toho COC nejde nikde v EU takové auto přihlásit.
Taketo auto sa samozrejme prihlasit da, akurat to bude zlozitejsie. Je treba prejst roznymi skuskami, stoji to cas a peniaze...bezne sa prihlasuju vozy dovezene z USA a niektore neprechadzaju ani upravami, napr. rozne Infinity a podobne.
-
-
"-- skrytý --" 20.05.2006 11:43
Bez nadpisu
Těmi "americkými" cenami jsem myslel, že jsou z hlediska Evropana zázračně nízké, podobně jako jsou nízké ceny aut v USA.
Auto, které se tam prodává za 25 000 USD, se tady prodává za 1 000 000 Kč. -
"-- skrytý --" 24.05.2006 12:04
Bez nadpisu
Já bych do toho nešel. To auto je celé přizpůsobené pro místní klimatické podmínky. Antikorozní úprava určitě nebude taková, aby to vydrželo naše nasolené zimní břečky a to už nemluvím o topení....-
"-- skrytý --" 25.05.2006 11:03
« Re:
Myslím, že keď vydrží obrovské teploty, tak aj naše mrazy. A nemyslím si, že by sa robil rozdiel v spracovaní pri výrobe aut napr. pre Španielsko a pre Nórsko.
Problém je v tej homologizácii. Keby sa tak našiel niekto čo sa mu to podarilo... 8)-
« Re: Re:
Nuz problemom bude postavit to na znacky... "klasicke prihlasenie" nepojde, pretoze tieto auta nedostanu COC, ktory je pre rychle prihlasenie potrebny (znami si pred odchodom z Kuvajtu zakupili novy Seat Cordoba, ale COC im nanho nevydali). Potom treba prejst individualnym schvalovanim a to nie je sranda. -
"-- skrytý --" 26.05.2006 15:59
« Re: Re:
Ali: To si piš, že auta se vyrábějí podle určeného trhu v příslušném provedení! Takže rozdíl v provedení jednoho a téhož auta určeného pro Skadinávii a pro Pyrenejský poloostrov je někdy docela podstatný. Nemluvě o tom, že pro řadu afrických zemí např. BMW vůbec nemontuje topení, ale jen klimák, zato výkonný...
-
-
Bez nadpisu
podla mna ani tak problem nie je so samotnym autom ako s vodicmi, vodici v dubai jazdia ako prasata, benzin tam stoji asi korunu a ti co maju prachy tak sa s autami netrapia, proste plny plyn vzdy a vsade a tak aj tie auta vyzeraju, myslim ze to bol aston martin ktory stiahol predaj v dubai prave kvoli tomuto, predal auto a za tyzden prisiel zakaznik s tym ze je spalena spojka alebo podobne, proste auta tam maju na zabavu, pozrite si tie driftovacie videa co koluju na internete, tipek zoberie luxusne auto, rozbehne to na rovinke a potom skonci v hodinach a tak to to robi dookola cely den, -
"-- skrytý --" 30.05.2006 10:05
individuální schvalování
COC dostanete i v Kuvajtu, ale ne ten evropský samozřejmě (takže vám je na nic). Komplexní službu pro individuální schvalování neevropských dovozů nabízí ÚSMD. Přistavíte auto, oni udělají odhad, co všechno se bude muset doplnit/vyměnit a pak zařídí vše potřebné. Typicky se na zkušebně musí měřit emise, hlučnost a spotřeba. Neznám ceník této služby, ale můj odhad je řádově cca 20kKč.
Zádrhel s auty ze Středního východu nastane (jak už jsem psal níže) v okamžiku, kdy ho ve zkušebně napíchnou na emisní test. Hned zjistí, že chybí diagnostika katalyzátoru, což u aut roku výroby 2001 a novějších znamená, že nesplňují euro3 (případně euro4 po roce 2006). Takové auto je legálně nepřihlásitelné.
A když vznesete dotaz na značkového dovozce, zda by ten systém šel doplnit, začne se kroutit, že by to stálo cca 150-200 kKč a že stejně nemůže zaručit, že by to fungovalo. Nevím, nejsem technik. Možná je to námět pro kutily. V zásadě by asi bylo potřeba vyměnit řídící jednotku, část výfuku za katalyzátorem - a osadit ho lambda sondou, kabeláž motoru.
Zháňam Toyotu RAV4 diesel a oslovil ma jeden pán s ponukou sprostredkovania dovozu nového auta za cenu čo stojí ojazdené 2-3 ročné auto v Nemcku či u nás.
Konkrétne do 29000 dolárov najnovšia dieslová RAV4 - u nás okolo 33000Eur. Náklady na dovoz, clo, poplatky a províziu (30000Sk) okolo 20% z ceny auta.