Cukání u Octavie 1,9 TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
všechny z 14
-
« Bez nadpisu
mám úplně stejný problém! U mě je to váhou vzduchu.
Vadná váha vzduchu se dá celkem snadno zjistit... Moje je vadná, načež počítač usoudil, že si bude motor řídit po svém a na váhu kašle. Takže když pak vytáhnu konektor z váhy vzduchu (tím ji odpojím) motor na to vůbec nijak neregauje. V normálním stavu by měly alespoň poklesnout otáčky, nebo dokonce motor chcípnout. Tím, že vadná váha nemá na výkon žádný pozitivní vliv ji asi počítač obešel úplně a jediný problém pak je, že při nízkých otáčkách to cuká... -
« krokovy motorcek
ciao mino! mrzi ma to, neuvedomil som si to hned, symptony tvojho auta boli take iste ako vtedy na mojom, tak som ti horlivo odpisal, ale ano, mas pravdu, naftove motory maju inak riesenu tuto zalezitost. moj motor je benzinovy 2.0i-16V DOHC v Hyundai Sonata ´98
Ak sa ti da, skus podsunut tvoj problem servisom koncernu VW v okoli tv. bydliska, najdi si na nete ich stranky a posli im e-mail, kde ich prosis o radu. Ak budu seriozni, nebudu ta tahat za nos a vyhovarat sa na x veci a lanarit ta k nim, ked ti napisu ich postoj, mozno budes mudrejsi a zveris tvoje auto do ruk odbornikom a nie spekulantom.
potom sa ozvi ako si dopadol, dobre?
maj sa -
« krokovy motorcek
caute, vada bude pravdepodobne v krokovom motorceku, mal som taky isty problem. jednoducho sa z riadiacej jednotky krokoveho motorceka vymazal ovladaci algoritmus a nasledne system nevedel, co ma robit. riesi sa to cez diagnostiku a spominany algoritmus krokoveho motorceka vstrekovania sa jednoducho nainstaluje korektne spät. Krokovy motorcek sluzi na ovladanie vstrekovania pri prechode z volnobeznych do vyssich otacok motora a naopak, aby bol prechod plynuly a nie skokovy(vtedy je funkcia vadna a prejavuje sa cukanim motora v kritickych otackach volnobeh-vyssie ako volnobez.otacky) mne to robilo tiez a bola to banalita, ktora ma stala len 800,- SK v znackov. servise. odvtedy je vsetko o.k. a motor slape ako hodinky -
« Re: cukání u oktávie 1,9 Tdi
Ahoj Mirane.
To že na tebe technik v servisu koukal, jako že sis závady vymyslel věřím,někteří to mají ve zvyku. Auto jede,jede a najednou chcipne za jízdy. Docela nebezpečný, pejdou posilovače atd...Auto si odtahl autoriz. servis Škoda a vzměnil nějaké relé. A za týden znove. technik se s stím mořil několik hodin a pak přišel na to, že je v palubce předrbanej drat od imobilizeru a ten když se zkratuje tak vypne zapalování:)) Není nad to když se něco zlomí nabo upadne (pokud to není kolo ;-) ).
V servisu mě technik také strašil že je v hají vstřikovací čerpadlo, nebo řídící jednotka a to je pak drahej mazec.
Váha vzduchu je nová.Palivovej a vzduchovej filtr jsem měnil hned jak to začalo zlobit a nic. Spotřeba je taky naprosto v pohodě, Naftu beru u benziny a přes zimu do ní leju aditivum.... Štve mě to. Dá se stím normálně jezdit, ale člověk nemá v auto už tu důvěru.... -
« cukání u oktávie 1,9 Tdi
Milane, mám to samé auto, 3x jsem už musel domů odtahem. NAŠTĚSTÍ od posledního odtahu to je už 4 roky. Ale od počátku:
První krize byla asi ve 13.000 km, kdy auto začalo najednou pocukávat a netáhlo, jako by byla nekvalitní nafta. Bylo to v létě, takže ani nezamrzala. Nakones jsem skončil pod táhlým dlouhým kopcem, kdy se motor jakoby udusil na nedostatek vzduchu, chcípl a konec. Nešel nastartovat ani po opakovaných pokusech. Ještě před chcípnutím vyletěla spotřeba dle PP na maximum, rychle klesaly otáčky, nepomáhalo ani podřazování. Po naložení a odvezení odtahovkou motor šel normálně nastartovat. Mechanici tvrdili, že je to vadné relé - výměna asi za 1900 Kč ve značkovém servisu. Za týden se to stalo zase. V servisu mi nedokázali nic diagnostikovat, neboť jakési relé v ŘJ bylo vyměněno. Začali strašit - váha vzduchu, vadné turbo, vstřikovací čerpadlo atd. , ale k opravě se neměli a dělal jsem na ně dojem, že jsem si to vymyslel. Auto jsem si nepřevzal a nechal jsem ho jejich servisu k volnému využívání. Nakonec se to stalo i jim - auto se zahřálo a nejelo.
A chcíplo se a nešlo asi 45 minut nastartovat.
Údajně vyměnili plovák s nějakou hadičkou, co tahá naftu z nádrže - pak to dalo na 2 roky pokoj. Soused na chalupě měl to samý u Zetora, když vyjel půlku nádrže, tak se mu uskřípla nějaká hadička, jak šel plovák dolů v nádrži.
No a potřetí se mi to stalo v táhlém kopci v hlubokém mrazu, ale to mohla být zamrzlá nafta, protože v servisu po odtažení a dobití baterky to chytlo a od té doby to už zase 4 roky jezdí.
Postupoval bych nyní asi dle finanční náročnosti takto:
V tvém případě bych nejprve zkusil jinou naftu a třeba i nějaké aditivum na odkarbonizaci, pak bych zkusil výměnu vzduchového a palivového filtru. Potom výměnu plováku v nádrži. Prověřit ŘJ, pak repasovat váhu vzduchu.
Miran -
« Cukání u Octavie 1,9 TDi
Obracím se na vás s prosbou o radu. Jezdím Škodou Octavii 1,9 TDi 81kw, rok výroby 2001 najeto 147 tis. km. Až donedávna naprostá spokojenost, ale teď sa vyskytl problém. Při jízdě na nižší převodový stupeň a nižších otáčkách (cca 1500) bez většího zatížení motoru (třeba jízda v koloně na dvojku) auto cuká jako bych přidával a ubíral plyn :'-( .Žádná kontrolka nesvítí, ani na diagnostice v servisu se nic neprojevuje (byla připojena za jízdy v okamžik výše zmíněního neprav. chodu). Při normální jízdě se problém neprojevuje.... V servisu mi (poté co na nic nepřišel, ale problém se při jeho zkušební jízdě také projevoval) technik doporučil, ať to neřeším a jezdím s tím dál..... >:-[] Nesetkal jste se někdo s tímto problémem. Děkuji
všechny z 14
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Dík
M.