Citroën C4 1.4 16V VTR

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.06  10:54

    « Re: Re: pro Vaška, pro řidičku

    Tak předně - pokud jsem lehce kritizoval řazení u C4 - tak věřte, že to byl jen výraz určitého zklamání, že C4 není dokonalejší, neboť jinak je to nádherné auto a ve spojení s jejich HDi...jinak ohledně řidičky:...prodejce nereagoval - nic jsem mu neřekl /prodejci neradi slyší kritiku svého zboží/ - ovšem pokud to měla být narážka na nešetrné chování při zkušební jízdě - při zk. jízdách jsem tak ohleduplný k autu, až mi občas prodejce řekne, že "takhle nic nezjistím...." ;-) , výtka k řazení jako má C4 /a bratři z PSA/ není můj výmysl, nebo výmysl proněmeckých žurnálu tipu Auto Tip - např. v Autosalonu na Primě se výslovně řeklo /a řekl bych, že tomu docela rozumí/ - "že by se měl PSA konečně naučit dělat převodovku..." - v souvislosti s řazením v testu C4 - jinak jak jsem psal - myslím z příspěvku jasně vyplynulo, že nejsem zastáncem koncernu VW za každou cenu - přesto řazení v Golfu - současná 6.st - je vzorné.
    :-) tedy nesváděl bych to ani na problémy s konkrétní C4, ani na své "volšové ruce" - ruce celkem šikovné mám....řazení není zase tak motoricky náročná činnost >:D .
    Diskuse byla o "gumovém řazení" a zpětné odezvě - pojmy často v testech používané - konečně - právě v Autosalonu mi teď zdrbli tu moji 6st. převodovku, co se řazení týče...takže mám co jsem chtěl. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.06  14:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: gumové řazení

    Ale naopak. Zijeme ve svete stereotypu. Pokud nekdo nekde napise, ze to tak je, tak malokdo jde a zkusi si, zda-li je to pravda.
    Vechno je subjektivni, nekomu to vadi, nekdo jiny nema problem.
    Ja taky v ty udajny gumovosti nemam problem. Mam stejnou prevodovku, ktera se dava do C4.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.06  14:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: gumové řazení

    Vím, že si řeknete, že jsem jenom ženská, která tomu nerozumí, ale i ženská může být zkušená a znalá co se aut týká. Z uživatelského hlediska musím také potvrdit, že jsem vlastnila i Golfa, Seata a Xantii, zkoušela jsem C3, C4 a Berlingo a v žádném autě jsem nepocítila žádné gumové řazení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.06  14:19

    « Re: pro Vaška

    Nemůžu nereagovat. Jezdila jsem jak s C3 tak s C4 a ohledně řazení na mě působí obě stejně. Nepociťuji žádné "gumové řazení", řadilo se mi krásně, žádné problémy. Prostě jak není něco z USA nebo Německa, tak to není dobrý (narážím na vaše slova, že převodovku Golfa považujete za ideál). Jak reagoval prodejce, když jste nemohl vyndat rychlosti? Neuražte se, prosím, ale není to spíš rukama nebo přístupem k řazení :-) Osobně jsem zkusila dvě různé C4 a naprosto bez problémů. Možná to u Vás bylo spíš chybou konkrétního vozu a ne C4 jako takových.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.06  13:55

    « Bez nadpisu

    Sorry, odpověď patřila Dušanovi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.06  10:49

    « vazba ve volantu, gumove razeni

    Ad k te vazbe ve volantu, kdyz to auto ma zpetnoudobrou vazbu ve volantu, tak citite v koneckach prstu, jak se treba zahryzavaji pneumatiky do asfaltu, nebo napriklad nastupujci nedotacivost a muzete sa tim neco delat jeste nez nastane krizova situace... zkuste si jet na limitu s nejakym autem bez posilovace (starsi zapadni produkce... nejlip jsou na tom baworaky) a pocitite zasadni rozdil, oproti dnesnim autum, ktery maji preposilovane rizeni a ve volantu proste neni nic citit. To auto s vami kominukuje a vy presne vite co delaji predni kola....
    AD gumove razeni. Jak to jen vysvetlit, proste gumove razeni.... mate pocit, ze je prevodovka nebo kulisa z gumy, a rychlosti se tam radi, jako sazka do loterie... at tam neco padne, to je jedno, ale at tam neco je.... u 206ky to je obzvlaste znat, bohuzel.... ale musim rict, ze u 106ky je razeni jedna basen a kvalty tam padaji skoro samy a je cititi, jak do sebe zapada ozubeni... u SKodovky mi neprijde razeni nejak extra.... jel jsem v autech co mely lepsi razeni (viz zase BMW)
    a jeste neco... ja si nemuzu pomoct, ale u aut nizzsi stredni tridy (C4, Oktavka, Golf, Focus) mi prijde motor 1.4 jako malo, ze to je slaby, aspon min. 1.6ku...
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.05.06  10:22

    « Bez nadpisu

    Pro Citronka:Asi máš pravdu.Převodovka u C4 se nedá srovnávat s golfem,Bmw,fokusem ale myslim si,to že nejdou vyndat nekteré př.stupně bude asi chyba konkrétního vozu a ne modelu C4 jako celé serie.Já mám taky rád francouzký auta Mám už třetí xantii, ale to je o něčem úplně jiném 2,0HDi 110Ps tahá trohu líp než 1,4 16V ale já chci levné auto které dobře vypadá má výbornou výbavu,oproti fabii za tu cenu,a hlavně se mi líbí.Doufám že mě chápeš.A jestli s nim budou problémy tak jim to omlátím o hlavu. Ale to uvidíme Přeju všem hezký den a ať vám to jezdí Čau Vašek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.06  08:18

    « Re: pro Vaška

    pro Daff: Proc hloupost? Tak jeste jednou. Do prace jezdnim sluzebni Fabii 10 000 km, sam vlastnim P307 nalitano 120 000 km.
    Kdyz porovnam razeni u obou aut, subjektivne je to nastejno. Jediny vyrazny rozdil je, ze u Pazouta musim s vetsi silou slapat na spojku.
    Co se ti na tom zda podivneho? Ze vsichni pisi opak ?
    Jestli o to stojis a jses nekde v dosahu HK, dej vedet, muzes si to zkusit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.06  07:26

    « pro Vaška

    :) No tak - předně jsem nepsal služební auto ale zkušební jízda - auto bylo téměř nové a zákazníka, který s jízdou souhlasil, mělo najeto asi 800 km, ovšem troufnu si říct, že i fungl nová auta s dobrou převodovkou - zrovna včera jsem jel v Hondě Civic - najeto 100 km - odhalí, jakou mají převodovku - zde klapala jako joy-stick, což se o C4, ve které jsem jel /jel jsem ve 2/ říct nedá.
    Pokud by vás zajímalo, jaké mám auto - jezdil jsem přes rok s novou C3, takže trochu vím, o čem je řazení u Citroenu, předtím s automatem Lagunou /možná proto mi nyní samotný fakt manuálního řazení trochu "vadí"/ a nyní mám nový Mégane sed. dies. s novou 6.st. převodovkou - zatím žádné výhrady, jsem celkem frankofil - chápu "mentalitu francouzského řazení". Vím jak řadí Golf Plus /jeho novou 6.st. převodovku považuji téměř za ideál "spotřebitelské převodovky/ a troufnu si říct, že jsem některá auta různých značek pozkoušel. Řazení u mé C3 bylo ne na ideální, ale myslím na lepší úrovni než u mnou zkoušených 2 C4 /+ jednou jsem na stojáka vrklal na výstavě - zde opět platí - i na stojáka se lecos o řazení lze dozvědět/, a to je vůz o třídu výš, u kterého by přeci jen řazení mělo být o něčem jiném. Asi tak, jako je zřetelný rozdíl právě mezi řazením v Jazzu a novém Civicu.
    Pokud jde o "vytrhávání" rychlostí, tak se sešlápnutou spojkou nikoli "na půl huby" o tom snad ani nemůže být řeč. U nového vozu prostě řadící páka nesmí zůstat v rychlosti tak, aby bylo nutno použít síly k vyřazení - a nedělá to ani tak tuhá převodovka jako má BMW Z4...V uvedeném voze C4 prostě 5. st. nešel vyndat - opakovaně - to je celé, a převodovka byl jeden z důvodů, proč jsem C4 nekoupil, byť jsem zakotvil ve vodách příbuzných... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Daff

    Daff 04.05.06  23:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: gumové řazení

    OMLOUVÁM SE ZA OFF TOPIC, NA TOHLE JSEM NEMOHL REAGOVAT. :x
    VaškoviP odkazuji: Mám Astru (dnes už Classic) rv 98 s motorem 1,4 16V 66KW. Samozřejmě když ji porovnám s autem otce (Octavia 1,8T 110KW), tak je to líné, ale musím říct, že je to naprosto stejná třída jako C4 a JEDNOZNAČNĚ HLAVNÍ je jak si to zajedeš. Nejsem žádný závoďák, ale jezdím rád ostře. Když jsem ještě před pár lety jezdil sakra ostře, tak mi dala i tachometrových 215km/h. I na táhlém kopci nemám větší problém udržet mých 150km/h (teda pokud nejedu ve 4 s nákladem). Jde opravdu jen o to jak si to zajedeš, protože jsem jel v Astře se stejným motorem a říkal jsem si, že to snad má o 20koní méně. Neboj - motor je už "zajetý" z výroby, tak ho zbytečně moc nešetři !!!! Přeju moc šťastných KM. :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Daff

    Daff 04.05.06  23:22

    « Re: Re: Re: Re: gumové řazení

    To Petr Zahora: Ahoj, nemám prakticky nic extra proti francouzským autům a taky nejsem nějaký extra příznivec VW Gruppe, ale nedokážu pochopit, jak můžeš napsat, že nepociťuješ rozdíl v řazení z produkce PSA a VW. Právě asi jediná věc, pro kterou si PSA NIKDY asi nekoupím je to jejich gumové řazení. Zkus se na to víc zaměřit. Sedni si třeba do 307, Mégane a C4 a potom si sedni do Golfa, Octavie II a hlavně třeba Altea a Leon. Potom mi napiš znovu o tom, že NEMAJÍ ROZDÍL V SAMOTNÉM ŘAZENÍ !!!!! PS: Neber to vůbec jako nějaký útok, ale tohle je opravdu hloupost !!! Ahoj DAFF......PEACE !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.06  23:06

    « Re: Pro Citronka (oprava - pro Dušana)

    Sorry, ale podle problémů se služebním autem se opravdu nedá posuzovat auto. Všichni moc dobře víme, jak se se služebákama zachází. Většinou to není chyba auta, ale vztahu řidiče k autu. Docela by mě zajímalo co sám vlastníte za auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.06  22:55

    « Pro Dušana (oprava - pro Citronka)

    Ono taky záleží na tom, jak s tou řadící pákou kdo zachází (vytrhávat rychlosti není zrovna hezký přístup k autu). Jel jsem předevčírem ještě jednou zkušební jízdu, než si auto objednám a vůbec žádné problémy, ani s řazením ani s ničím jiným, jsem nezjistil. Takže jsem se rozhodl, že pokud budou peníze, půjdu do koupi tohoto auta. Ale jinak díky všem za názory :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.06  17:06

    « Re: Re: Re: gumové řazení

    Gumovost razeni jako pojem mi taky zajima. Mam rovnez auto z produkce PSA a docela dost kilometru najeto. Ale kdyz porovnam razeni se sluzebni Fabkou (coz je udajne synonymum pro kvalitni razeni), s kterou toho najedu taky docela dost, tak neni rozdil v samotnem razeni, rekl bych ze je nastejno, ale v tuhosti spojkoveho pedalu, kde musim u Pazouta slapat s vetsi silou.
    Vsechno je relativni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.06  14:10

    « Re: Re: gumové řazení

    :? prosím tě, perune, když´s tak krásně vysvětlil "komunikativní" řízení neboli zpětnou odezvu - no to mi taky vrtalo v hlavě, když v testech píšou "elektronický posilovač řízení nesprostředkovává dostatečnou zpětnou vazbu.." - ale přeci kola ti nesmí hodit s volantem...nebo smí? jel jsem v autech, co měla "nekomunikativní" řízení a v těch druhých z bavorské stáje - šlo to ztuha - u Bavorů, ale že bych nějak přes volant komunikoval s vozovkou???
    no a pak je druhý pojem "gumové řazení", "gumový krok převodovky", "volná kulisa řazení" - co to je gumový krok??? že to nezapadne, že se to při zařazené rychlosti "vrklá" - srovnám BMW a VW nová 6.st. převodovka - protipóly - dlouhé dráhy, tuhý chod v. kráté dráhy a velice lehký chod...
    O C4 jsem uvažoval...jel jsem jen na zkušební jízdu - řazení bylo zoufalé - hl. 2.st, ale i 5. - ten mi tam 2x vůbec nešel vytrhnout...řazení kladlo různý a někdy značný odpor. dík ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.04.06  23:39

    « Bez nadpisu

    Moc děkuji za vysvětlení, teď už tomu rozumím >:D . Zbývá jen dořešit jakou barvu si vybrat, s manželkou se nemůžeme dohodnout jestli černou, modrou perleť, stříbrnou nebo červenou Lucifer. Ale to jsou detaily, s kterými mi asi těžko někdo poradí, protože každý má jiný vkus. Přeju hodně šťastných kilometrů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.04.06  23:28

    « K řízení

    To je takový zvláštní pocit v rukách. Když každá nerovnost na silnici, každá počínající změna v adhezi (která ještě nestihne alarmovat gyroskop ESP), zkrátka všechno, co má zásadní vliv na sportovní jízdu (tady pozor, slovo sportovní je v posledních letech vlivem marketingu pojem, který zdegradoval na ekvivalent "rychlá, agresivní.." atp. Jde ale o fyzickou svázanost řidiče a stroje), která je vyhrazena jen nemnohým současným autům.
    Psal jsem, že řízení je přesné (nemá vůle a je optimálně naladěné). Do rukou se ale vjemy od kol přes nápravu a sloupek řízení do volantu nepřenášejí a ruce svírají víceméně klidný volant. Těžko se to popisuje, musí to jít citem a každý to má asi jinak. Auto ale jinak docela ochotně komunikuje jako celek. Podvozek vydrží víc, než kolik subjektivně řidič pociťuje, jde jen o to, zkusit si na známém a bezpečném místě. A pak zjistíte, že už jedete pekelně rychle a je to prima pocit, když Vás vytočený motor tahá ze zatáčky ven do další a s každým dalším metrem si ěříte víc a víc. Až přijde bod, kde už to nejde. To se ale dá naučit a pak je třeba vnímat, kdy auto říká "trochu zvolni, tady končíme" 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.04.06  13:02

    « Bez nadpisu

    Díky za pozitivní odpověď, která mě usvědčila v tom, že do koupi auta půjdu >:D . Ještě jeden malý dotaz, nevím co si mám konkrétně představit pod pojmem "nekomunikativní" řízení.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.04.06  12:48

    « Bez nadpisu

    Prepáčte že sem leziem ale nemá niekto skúsenosť s C3 1.4 16v SensoDrive. Ďakujem :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.04.06  11:55

    « Re:

    Když jsem asi před rokem zkoušel Golf TDI, vrzal mnohem víc (prodejce na sedadle spolujezdce vždycky otevřel schránku před ním a předstíral, že tam přerovnává věci... >:D ).
    Sedačky se nepárají (13t km), rychlosti mne nezlobí (ale s koncernovými převodovkami jako u Octavie kulisa v C4 srovnání nesnese). Řadit lze jinak docela dobře a řízení je velice přesvědčivé a přesné. Méně už komunikativní.
    V autě je příjemné ticho i ve vysokých rychlostech a tempomat s omezovačem využívám v podstatě neustále. Příjemná věc na spotřebu (podle stylu jízdy jsem mezi 4,6 až 5,3/100 km) s cca 50% dálnic, 30% okresek a 20% města. Auto je jako dělané na okresky, kde dobře drží stopu a podrží i na rozbité silnici (paradoxně, nemá totiž víceprvkovou zadní nápravu).
    Co mě naopak docela netěší je tvar sedaček, kdy po celém dni za volantem potřebuji trochu opory v bederní oblasti, která chybí. Sedák je dostatečně dlouhý, opěráky taky, místa vzadu dost.
    Stylové a hezké auto, které ale nejdřív vyzkoušejte. Když to bude OK, jděte do toho.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…