Výše obchodní marže u Octavie
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« to Povaleč
Polemika s Vámi přestává mít smysl, pokud argumentujete Lidlem a Tondou v garáži. Se svým autem jezdím do ZNAČKOVÉHO servisu na garanční prohlídky a na opravy. To však neznamená, že bych si měl další nové auto koupit z vděčnosti právě u tohoto prodejce, když jinde za NAPROSTO STEJNÝ produkt zaplatím o desítky tisíc méně.
Vaši argumentaci s Toytou a neschopností dodavatelů koncernu VW taky nechápu. Vy jste byl v Japonsku, abyste se přesvědčil o kvalitě místních dodavatelů? Pro Vás a všechny ostatní, co nadávají na Škodovku, to skvěle napsal GTI -- viz můj blog. -
"-- skrytý --" 15.04.06 08:29
« Bez nadpisu
Prijde mi to jak argumentace nejakych zhrzenych obchodniku, kteri nemohou prekousnout co to ten zakaznik dela proc nejde k nim, co??? Po te, co trh donutil vyrobce aut dodavat informace od svych aut pro servisni ukony jakymkoli servisum (ne jen tem svym "vlajkovym") a zakazal prikazovat dealerum ze smeji prodavat jen jeho vozy a jine ne, tak se trochu rozcerily stojaty vody, co?? Blby je, ze na to lidi zatim moc neprisli a malo toho vyuzivaj...
To prirovnani s Lidlem a Hypernovou jsem asi neslysel - nebo si to mam vysvetlit tak, ze totozna O-II za 3/4 mega vyrobena v Boleslavi bude v pripade koupe pres Jarov superluxusnikvalitni auto a pri objednani te same ceskym zakaznikem pres dealera z Jelenie Gory (priklad - nema souvislost s nicim) to bude naschval vyrobeny sunt, na cemz bude primo ten dealer zainteresovan aby to byl co mozna nejvetsi sunt a on tak byl timto lepe konkurenceschopnej??? Krista boha, vypada to jak bysme mluvili o Gothaji kterej dela 50 vyrobcu a lisi se v kvalite treba tim, kolik tam kdo da navic pilin, ale my snad stale mluvime o shodne produkci shodneho vyrobku z Boleslavi kterou si tedy ovsem ja za sve prachy laskave koupim (necham objednat) tu ci onde jak cini me svate rozhodnuti !!! Ze ji nasledne budu servisovat u Tondy sro. jde k me tizi, co je prodejci po tom - s tim musi prece pocitat...
Sliby o naslednem servisu v lepsi a horsi urovni jsou nesmysl a po koupi auta uz by se o tom nemluvilo (mam osobni zkusenost - pro rypaly), maximalne nejaka karticka na zak. slevu asi tak 5% kterou lze obdrzet pri prodeji auta na servis ve stejnem dealerstvi a tim to konci... -
« Re: to Povaleč
Samosebou, Tonda v garazi za sidlistem ma super diagnostiku a autum rozumi vic, nez nejakej panak z autorizovanyho servisu,ale HLAVNE JE LEVNEJSI! :-) Vzdyt si to priznejte, vy zijete tim, aby vsechno, co si koupite, bylo nejvyhodnejsi, nejlevnejsi, v akci, se specialni slevou.
Vy si opravdu myslite, ze vyberovy rizeni se delaji proto, aby se usetrilo? Svata prostoto...
Pracuju pro jednu firmu, kde se neustale hlidaj naklady, vecne se neco optimalizuje, porad se hledaj uspory. Prosadil jsem jednu vec, pokud bylo vic dodavatelu obdobneho produktu/sluzby, tak jsem vybral toho nejspolehlivejsiho a dal mu maximalni duveru. Mozna byl o par procent drazsi, ale usetril jsem si hromadu casu resenim pruseru.
Btw. jedte se nekdy podivat, jaka auta u Lidla parkuji, mozna se vam bude chtit brecet.
Abych se vyhnul trapnym poznamkam o zavisti vuci stastnym majitelum O2, tak jsem spokojenym ridicem Toyoty Avensis bez potreby chiptuningu. Ke "koncernu" pocituji uprimny obdiv, protoze kdyz vidim, kdo, jak a kde vyrabi dily pro VW/Skoda/Audi, tak se divim, ze ty auta vubec nekdy jezdi... -
« to Povaleč
Mícháte jablka s hruškami. Kdybych nakupoval v Lidlu, tak si nejdu pro O2 za 0.67 M, ale v lepším případě pro ojetou Felicii (abych zůstal v koncernu). Myslím, že není nic divného na tom, udělat si malé výběrové řízení se třemi účastníky z řad autosalonů, kdy je JEDINÝM kritériem CENA. Kdyby to šlo, klidně si auto objednám ve vrátnici v Mladé Boleslavi, o autě jsem mnohdy věděl více než prodejce, a tak jej opravdu nepotřebuji na to, aby mě před odjezdem s autem ze salonu vysvětloval, na co je která páčka. Ještě k výběrům: proč se nedivíte tomu, že firmy zcela běžně dělají výběry prakticky na každý nákup zboží či služeb? A je snad rozdíl, když si zboží větší hodnoty kupuje firma nebo jednotlivec? Snad nikdo nechce ZBYTEČNĚ vyhazovat peníze.
Také nevím, proč do výběru auta pletete přístup servisu, je přeci mojí volbou, do kterého servisu budu následně s novým autem jezdit. -
« Re: Re: Vyrobni cena
Jasne, kazda tisicovka je dobra, proto lidi nakupujou v Lidlu podradny smejdy, v Hypernove shnily maso a v Tescu plesnivou zeleninu... protoze je to levnejsi! Proto si jdou nechat predvest vyrobek do kamenyho obchodu a pak si ho koupi o par stovek levneji na internetu... a stejny lidi pak nadavaj, ze je v obchodech obsluhujou Slovaci a brigadnici... proboha proberte se, copak v sobe nemate spetku hrdosti? Kdyz uz si jdu koupit auto a mam na nej 3/4 mega tak pro me nebude rozhodujici, kolik procent mi kdo slevi, ale to, jakej maj ke me pristup, jestli budou schopny zajistit slusnej servis, jakym zpusobem se stavi k technickejm problemum a jakou ma prodejce/servis povest.
Btw. neni zadny tajemstvi, ze automobilky dneska nezivi prodej aut, ale aftermarket. Vzdyt si spocitejte, kolik do auta narvete prachu, nez ma najeto 100 tisic a to nemluvim, kolik stoji drobny pojistny udalosti... -
"-- skrytý --" 14.04.06 21:22
« Re: Re: Vyrobni cena
myslím že marže dealera je mezi 12-15%
některé firmy mají pro zaměstanance dojednané slevy na některá auta,
a vím od kamoše, že na O2 to je např. 12%, jen prokázat že jsi tam a tam zaměstnán
hlavně se jedná o firmy s velkým počtem zaměstananců, pozeptej se po kamarádech, kteří pracují pro firmy které mají autoflotilu.....
nenech se odradit kyselými ksichty dealera a povídačkama o nespecifikované
výhodě při zakoupení vozu u něj. Bude tě drbat jako každýho jinýho.....
Taky jsem to zažil a nakonec i dealerovi dojde, že kšeft je kšeft.. -
« Re: Re: Re: Výše obchodní marže u Octavie - Bitter-sweet des
Povalac: Tvoje prirovnanie kriva. O2 by som luxusnou restauraciou nenazyval.
Za dalsie je uplne normalne (a to aj pri vacsich obchodoch) diskutovat o cene. Kto tak nerobi je hlupak, alebo si nevazi penazi alebo je mu to jedno. Obzvlast pri autach.
Ja osobne mam dobre skusenosti jednak s jednanim pri kupe noveho auta a tak isto pri uz pozarucnom servise. Vzdy sa da nejako dohodnut a to navstevujem ten isty servis u dealera, kde som to kupil.
bittner:
Bohuzial neviem marze, a aj ked mam znameho dealera prave skodovky, tak nemyslim ze mi to prezradi a prave zo slusnosti mu tu otazku nepolozim, aj ked by ma zaujimala.
Len tak na okraj - vyssia zlava v % ako ti ponukal ten "najhorsi" dealer je mozne dohodnut aj u audi (konkretne A6). Takze sa posnaz a budes urcite spokojny.
Este pre povalaca. Neboj sa, ziadny dealer ti nepreda auto aby na nom nezarobil primerane. -
"-- skrytý --" 14.04.06 16:15
« Bez nadpisu
Když škodovka může totožnou věc prodávat na různých trzích jinak draho (a to je pravda, že se stejně vybavený auto dá jako nový potkat v různejch zemích unie za jiný peníze a ne zrovna malej rozdíl), tak co by nemoh jeden konkrétní zákazník chtít koupit jednu konkrétní věc za pro něj nejpřijatelnějších podmínek??? Co se tomu kdo zase brání a mele o nějakém spropitném v hospodě?? Když může ze zákona trhu těžit jedna strana, tak proč ne druhá???
Když jsem chtěl dát mojí škodovku na protiúčet za nového Renaulta, objezdil jsem s ní všechna pražská dealerství s tím, že toto auto půjde protiúčtem a to a to budu kupovat a platím hotově - nechť auto prohlédnou, zhodnotí a řeknou jak to vidí. A to jsem se nestačil divit.... Jeden dealer řekl že škodovek je na trhu nadbytek a že auto koupí za 100 (střelil od boku) a ani neměl zájem ho vidět, na nic se zeptat atd - hned měl jasno. Já taky. A tak to šlo s drobnými odchylkami dále až jeden dealer auto vzal, vytáh na hever, prolustroval, projel kolem firmy a to 2-ma techniky, zkontroloval příslušenství a stanovil cenu dle odhadu pro pojišťovny - výsledek 208. Následně vypracoval nabídku na nový vůz, 10 přihodil slevu protože Renault přestal cosi nabízet ale jim se to zdálo nefér a byli jsme domluveni. A to jsem o nic nestál, jen jsem řekl že jezdím kolem Renaultů a už jsem byl všude možně, tak jedu i k nim, že auto mám vybraný ale furt váhám kde ho koupit. A bylo domluveno. To je prostě fungování trhu a kdo prská že nemáme trochu soudnosti tak by si měl uvědomit že nikdo do ničeho nikoho nenutí, já měl zájem koupit auto a měl jsem několik nabídek - kterou si vyberu je moje svobodná vůle a jakou mi ten který dealer nabídne je čistě jeho rozhdnutí. Vo co jako de, líná huba... Já byl spokojen naprosto se vším, oni (asi dobře) prodali, já dobře koupil, ostatní večer zavřeli krám a svět jde dál... Rozdíl nejhorší a nejlepší nabídky dělal bezmála 150.000 Kč - kupoval jsem auto za půlmega a prodával čtyřletý veeeelmi zachovalý podobný pořizovací ceny. Udělal jsem snad něco špatně a měl jsem to dát tomu prvnímu co to chtěl za 100 od boku proto že se mile smál??? Taky musí profitovat, ne?? Já na těch 150 litrů dělám ještě drahoty... -
"-- skrytý --" 14.04.06 15:59
« Bez nadpisu
Hele nevim co mate proti bittner71 ale on se docela slusne zeptal na nazor takze nevim proc nekoho hned kritizovat. Ja nevim no 14000 je hromadka penez na neco malo, na neco hoodne ale nevim proc je vyhazovat. Ja mu bohuzel neporadim ale chovani ostatnich bylo trochu pod urovni.. -
"-- skrytý --" 14.04.06 15:56
« marže
také jsem koupil u prodejce, co dal slevu - místnímu jsem slevu oznámil a co on na to? prý neví, jak by to vyúčtoval - slevu a že mám zvážit, výhody "domovské" stanice při pozdějším servisování - to jako že když si to koupím jinde, tak mi to na garančce odfláknou nebo schválně poškrábou? no to snad ani nemá autorizovaný servis vyslovit, že jinak přistupuje k servisu aut od vedle a svých!! - zde pro upřesnění nešlo o slevu na servisu v případě koupě u nich, ale o neidentifikovanou výhodu - no tak měli smůlu - konkurence slevu uměla "zaúčtovat", tak udělala byznys. -
« Re: Re: Výše obchodní marže u Octavie - Bitter-sweet destiny
Ano, hlavne usetrit! Jit do drahy restaurace, nechat se hyckat a pak nechat 5 korun tip. Prece nenecham 10% jako normalni slusnej spokojenej host? Vzdyt 10% z tisicovky je hnedle stovka a za tu se da koupit spousta veci. Utikej si koupit Logana, to se prece za ty penize vyplati, ne? To sakra nemate sebeuctu? Bud mam prachy na urcitej zivotni styl a nebo prachy na kraviny nemam a tak si je nekupuju. Pak si ale nebudu stezovat, ze zdrazili benzin o 30 haliru na litr (ufff, 18 korun na nadrz) a jezdim na kole, ne?? -
« Re: Výše obchodní marže u Octavie - Bitter-sweet destiny
Milý Perune, pohanský bože hromu a blesku (netušil jsem, že bohové prodávají v autosalonech),
nejedná se o 7.000 Kč, ale o bezmála 14.000 Kč (včetně toho Constructu a koberečku). Chápu, že ve světle auta za 660 TKč to nejsou velké peníze, ale peníze to jsou (je to například bezmála 10 plných nádrží).
Pokud opravdu patříte mezi prodejce (a dle Vaší reakce jsem si tím téměř jist), pak ovšem Vaše rozhořčení chápu a přeji Vám co nejméně zákazníků jako jsem já. -
"-- skrytý --" 14.04.06 15:17
« Výše obchodní marže u Octavie - Bitter-sweet destiny
Vážený pane Hořký,
stojí Vám těch cca 7 000 Kč za to, abyste se při každé návštěvě autosalonu, kam by se Vám chtělo jezdit díval na kyselé obličeje?
Takový dealer se zajisté vynasnaží, aby Vám vyšel vstříc v případě jakékoliv nestandardní záležitosti na servisu.
Šetřte, šetřte dál monsieur Harpagon, podpoříte tím darwinovu teorii evoluce. Silní to vydrží, slabším zbydou hořké dluhy. -
« Výše obchodní marže u Octavie
Dobrý den. Před koupí auta jsem si nechal od několika prodejců v kamenných salonech (a jednoho prodejce internetoveho) zpracovat cenové nabídky na konfigurátorem vytvořenou verzi OII (cca 660 TKč). Internetový prodejce (Automodul.com) nabízí standardně slevu 8 % na jakkýkoli vůz, u kamenných prodejců mi jeden nabídl také slevu 8 % + construct, druhý dokonce 8.4 % + construct + koberečky (prodejce jsem předem upozornil, že financování budu mít vlastní, takže s provizí za leasing nemohou počítat).
Ale prodejce, kde bych auto koupil nejraději (jeho přístup ke mně byl nejlepší a navíc tam jezdím 4 roky na servis) mi řekl, že mi nemůže dát větší slevu než 7 % (ostatní prý jdou pod cenu). Prý má marži na Fabie 5 %, na Octavie 7 % a na Superby 9 %.
Nevíte jaká je SKUTEČNOST?
Takže neviditelná ruka trhu oděná v rukáv z bruselského hedvábí donutila importéry sdělovat technické know-how JAKÉMUKOLIV servisu? Zajímavé. Takové malinko, malilinko demagogické, že? Doporučuji nejprve prostudovat reálné podmínky související se zrušením blokové výjimky.
P.S. Jablkohrušky jsou dnes v Lídlu v akci!