Výše obchodní marže u Octavie
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Diamant 22.05.06 18:37
« Re: Povaleč má pravdu..:-)
mark II - áno, medzi firmami je to už o inom. Štátne tendre sú vypísané tak, aby podmienky nemala šance splniť žiadna tuzemská spoločnosť. Preto zákazku získa nejaká veľká zahraničná spoločnosť, ktorá sa dobre nabalí, keďže všetky práce si objedná u tunajších dodávateľov a položí im doslova nôž pod krk. Ceny dodávateľom stlačí dole. Neraz sa stane, že veľká zahraničná spoločnosť vyhrá tender s cenami, ktoré získa od podzhotoviteľov (samozrejme pridá aj nejaký svoj zisk) a napokon tie ceny poddodávateľom zníži povedzme o 20%. Len tak! Tak to už vydieranie je. Ale zákazník, zaujímajúci sa o kúpu auta predsa nepríde a nepovie, viete čo, to auto, čo ste mi objednali a už prišlo, a na ktoré ste mi sľúbili 5%, tak za to vám zaplatím ešte o 10% menej!
Inak presne tak, aj ja to beriem tak, že nie som charita. Ja mám peniaze a obchodník chce predať. Niekde sa ponuka a dopyt stretnú a uzavrie sa obchod. Dobrovolne.
UFF - a vysvetli mi, ako by som mal postupovať, keď si idem kúpiť auto. Ale takú motorizáciu, ktorú má len pár obchodníkov v republike.
a) Mám to kúpiť len tak bez vyskúšania?
b) Mám otravovať importéra, aby mi také auto zadovážil a potom kvoli tomu cestovať cez celú republiku?
c) Mám to kúpiť tam, kde to auto majú a umožnia mi to vyskúšať si to?
Ja ti hneď aj odpoviem. Určite by som si auto bez riadnej skúšobnej jazdy nekúpil. Skoro som takú chybu urobil, keď som kupoval Fabiu. Bol som rozhodnutý pre 1,4/74 a 2 dni pred posledným termínom na objednanie auta (vtedy sa objednávky posielali iba 1x za mesiac a moja obľúbená farba už o mesiac nešla objednať) som konečne zohnal predvádzačku a bol som tak sklamaný, že som objednal 2,0/85 a urobil som ozaj dobre. So skúšobnou jazdou u importéra už tiež mám svoje skúsenosti, napokon sú aj na web-e. Na základe takej skúšobnej jazdy by som si auto určite nevybral. No a tá posledná možnosť. Neraz majú požadovanú motorizáciu len tam, kde mi skutočne nie sú sympatický a určite by som tam auto nekúpil. Takže potom už jedine čakať a čakať, než u mnou vybraného predajcu budú mať také auto (možno nikdy).
Okrem toho, neraz je dobré vyskúšať aj viac motorizácií, aby si človek vedel rozumne vybrať. A ešte by som rád niečo dodal k tej predvádzačke. Tvoje tvrdenie, "nechám prodejce odvést práci (předvedení výrobku - pustěj ti zesilovač, projedeš si předváděčku) se kterou má prokazatelně náklady a za zády se mu vysměješ a koupíš kdekoli kde ti dají lepší cenu" neobstojí. Ak sa napríklad neviem rozhodnúť povedzme medzi Peugeotom 307 a VW Golf, tak si predsa pôjdem odskúšať jedno aj druhé. Ale keďže každý predajca s tým mal náklady, musím si kúpiť obidve autá? A keď v TV budem sledovať reklamu na nejaké pivo, musím začať piť to pivo, lebo oni s tým mali náklady a prácu? To je choré, nemyslíš? -
« Povaleč má pravdu..:-)
A já se v autosalónu taky zeptal na slevu a dostal ji...myslím, že problém je v jisté "nečestnosti" zákazníkova přístupu - tj. nechám prodejce odvést práci (předvedení výrobku - pustěj ti zesilovač, projedeš si předváděčku) se kterou má prokazatelně náklady a za zády se mu vysměješ a koupíš kdekoli kde ti dají lepší cenu.....pokud tohle aplikujete na všechno, budou všude pracovat Ukrajinci za desátek a auta si budeme kupovat jen v supermarketech....kdo si v supermarketu koupil třeba kolo, ví o čem mluvím, je třeba si ho doslova znovu sestavit......
nene, já nikomu nezazlívám že chce koupit dobře, jen souhlasím s povalečem, že budou-li všichni chtít za každou cenu nejlepší cenu, trh se tomu přizpůsobí a žádné "speciální" obchody, kde ti mimo jiné taky třeba poradí už nebudou...a budou všude ti ukrajnští zřízenci a pokladní...a tak..:-)..lol -
"-- skrytý --" 21.05.06 23:19
« Re: to all
Povalec: Kdyby vidirani prodejcu bylo otazku nekolika malo zoufalcu, mavnu nad tim rukou,. Jenze tohle jsou praktiky tohoto trhu. Delam ve stavebnictvi a vim jak funguje nakup subdodavek u velkejch firem ( rekneme tech nejvetsich) a vertemi, ze zde popisovane katastroficke scenare jsou jen slabym odvarem. Jenze tohle je opravdu trh. Silny diktuje podminky a kdo chce praci musi je prijmout. Vysledkem je proces cisteni trhu (ti maly to vetsinou nepreziji) a enormni zisk tech velkejch. To je konstatovani, zadna zavist ci snad negativni emoce. Vyhral jsem jednu vyberovku kde zakaznikem je velmi silna a uspesna firma se vztahem k aut. prumyslu. Diky tomu jsem nahledl do standrdnich praktik nakupu sluzeb a praci. Princip je jednoduchej chces praci, prijmi nase podminky : ziskas jistotu prace, zisk o * ale mozna tam nejakej bude, a ceny nam budes drzet minimalne 3 az5 let. Nelibi, za zavorou ceka dalsich 10 firem, ktery jsou ochotny pracovat jeste za nizsi penize. Mas pravo volby, ale taky zodpovednost, ktera z toho plyne. Kdybys byl firma o jejich velikosti a oni te potrebovali, bylo by jednani jinde. Jenze pretlak nabidky prace oproti poptavce je tak velky ze vetsina svoli. Ale i oni nakupuji, materiál sluzby a auta. A tak jak jsou oni tlaceni tema velkejma, tak oni tlacej dal ve svy linii. Na zamestnance, pri nakupu a pod. Tohle je prirozeny prostredi tehle zeme. Ze Povalec diky solidnimu zamestnavateli a prijmu je odprosten od teto dzungle, necht je mu pripsano k dobru. Mne se ten stav taky nelibi, ale zatim neznam cestu ven. Proto se stale nemuzeme pochopit. Kazdej to vidi z toho svyho patra. Ono uprimne je mi opravdu jedno, jestli prodejce dava takovy slevy, ze skrachuje. Jsem zakaznik ktery ma penize a chce si za ne neco koupit, nikoliv si hrat na samarytana. A tady jsou karty rozdany stejne, kup za to co ti nabizim nebo nekupuk u mne vubec nebo opacne prijmi moje podminky a ja u tebe nakoupim nebo jdu jinam. A ted kdo koho vydira? >:D -
Diamant 21.05.06 23:13
« Re:
Skôr by som povedal, že je táto diskusia na to, aby ľudia mali aspoň približnú predstavu, koľko obchodník zľavil. A nikto nechce obchodníka tlačiť až na nulu (alebo nebodaj do straty). Navyše to by žiadny obchodník nepripustil. Rovnako, ako si zákazník môže vybrať predajcu, tak aj predajca sa môže slobodne rozhodnúť, či je s takou zľavou ochotný predať, alebo nie. Napokon dobrý obchod je len vtedy, ak sú spokojní obaja aktéri.
Myslím, že je jednoduchšie inzerovať cenníkové ceny. Zľava sa vypočíta individuálne a nie každý sa na zľavu opýta, tak prečo si celoplošne znižovať ceny.
No nikto ich nemôže donútiť k uzavretiu zmluvy, ale potom nebude žiadny kšeft, tak ju radšej podpíšu.
A tu je ten kameň úrazu. Ty to vnímaš, že ak niekto dostal zľavu, tak vlastne okradol chudáčika predajcu. Ale tak to nie je.
Jasne, že to nie je nátlak. Predajca predsa môže povedať NIE, takú ľavu nedám a hotovo! A je po nátlaku.
Všetko hneď prekrútiš! Tá krčma bola nie analógia na predaj áut, ale na kúpu pitia v supermarkete. Tak som ti napísal, že v supermarkete máš za menšiu sumu menej služieb. Takže tem tovar nie je v tej krčme až tak predražený, ako tvrdíš ty. A ešte som mohol napísať, že v supermarkete je nižšia cena aj za veľkoodber. V krčme máš pol deci a v supermarkete dostaneš trebás minimálne pol litra. A preto nemôžeš porovnaávať kúpu auta za rôznu cenu s kúpu pitia v kčme za vyššiu a supermarkete za nižšiu cenu.
Napríklad jeden servis u nás má maržu na náhradné diely 40%! Myslíš si, že to nie je okrádanie? Objednáš diel, oni si ho objednajú inde, dodavateľ im ho dovezie až do skladu a oni to ho dajú a vytlačia bloček. To je fér? -
« Bez nadpisu
to Pohodar: S+G me zajimaj jeste min ne Sverak se Smoljakem.
Btw. jestli dobre chapu smysl tohodle auditu, tak nekdo chce vedet, s jakou marzi pracujou prodejci, aby vedel, kam az muze prodejce pritlacit a jeste chytre dodat, ze se to pise na netu. Pritlacit prodejce na nulovou marzi je ocividnej cil (ja se ptam, proc ho rovnou netlacit do ztraty?).
Taky se ptam, jestli ma vubec smysl, aby vyrobci inzerovaly ceny aut, kdyz nemaj nic spolecnyho s realitou? Nebylo by lepsi, kdyby se u kazdyho auta prodejce se zakaznikem na ferovku dohadovali o prodejni cene?
Jeste k servisum, leasingovkam a pojistovnam. Nikdo nemuze donutit prodejce aut, aby s leasingovkou podepsal nevyhodnou smlouvu na prodej nebo servis nebo snad ano?
Pripada mi, ze se moje naprosto obecny prohlaseni snazite stirat konkretni ridkou vyjimkou napr. masovy vocumovani elektroniky a nakup na netu vs. premysliva rodinka, nejdriv se tady jeden po druhym trumfujete, kolik kdo objel prodejcu a pak se vratil k tomu, co se mu libil, ale rek si o nejnizsi cenu, jakou mu kdo nabidnul a pak najednou tvrdi, ze to neni vlastne zadnej natlak na prodejce...
Hospodskej s marzi a vsemoznejma nakladama se podle vas zasadne lisi od prodejce aut (ten asi zadny naklady nema a muze si dovolit prodavat s minimalni marzi, protoze na netu pisou, ze je to tak o.k)....
...argumenty jak na iDnes... -
« sleva
napisu jen tak na okraj z minuleho tydne a jineho soudku. sel jsem koupit geodeticky pristroj. mel jsem vybrany typ a zasel jsem do prodejny nechal jsem si ho predvest a rekl jsem beru. znal jsem cenu za kterou bych ho vzal, ale i presto jsem se zeptal kolik mi da slevu. pri cene 130 000 mi dal bez jedineho zavahani 20%. myslim ze jsem nebyl za blbce ani ja ani on a oba jsme udelali dobry obchod. za blbce by byl ten kdo si o slevu nerekne. -
"-- skrytý --" 21.05.06 20:14
« Re: to all
jen pro úplnost a doplnění Povalecova všeobecného rozhledu - "nechci slevu zadarmo" je citace z textu jehož autory je dvojice Šimek - Grossman, tuším že se jmenoval Návštěva v ZOO......
Trio Smoljak - Cirman - Svěrák s ním nemá nic společného. :D -
Diamant 21.05.06 19:51
« Re: to all
Ale ja si myslím, že tu snáď nie je medzi nami nikto, kto by predajcov vydieral. Ale to snáď ani nejde - predajca buď predá alebo nepredá, aké vydieranie? A keď zájdem k niekoľkým predajcom a opýtam sa, akú zľavu by mi dali na auto, ak by som si vybral také a hentaké a potom si vyberiem najsympatickejšiu predajňu s najlepšou cenou, tak to snáď nie je vydieranie ani v tvojom ponímaní, nie? Alebo som niečo prehliadol a ktosi tu písal, že chdí po predajcoch s nožom alebo revolverom? Nevšimol som si. Objasni, čo chápeš pod tým pojmom "vydieranie"?
A k tým elektrám. Ako vieš, že tí ľudia napokon kúpia na nete? Čo ak si výrobok nechajú predviesť a doma potom rodina zváži, že predsa len to nie je pre nich, alebo práve potrebujú financie na niečo dôležitejšie? Alebo sa ešte úplne nerozhodli a chcú sa ísť pozrieť ešte raz. K tomu istému predajcovi sa už hanbia ísť. Alebo ty vbehneš do prvého obchodu, vieš čo chceš, poprosíš obsluhu, oni ti to zabalia a ty zaplatíš?
Myslím si, že je úplne normálne, ak si zvážim, či uprednostním nižšiu cenu a budem dlhšie čakať po objednaní cez net, alebo vec potrebujem hneď (ak ju v obchode majú, čo tiež nie je vždy samozrejmosť, ale nech) a oželiem nejaké financie naviac.
S tým pitím ti moc neporadím, ja nechodím do hospody. Ale zabudol si na takú drobnosť. Hospoda má aj náklady na obsluhu, umývanie pohárov, koncesionárske poplatky za TV a rozhlas, musí platiť rozbité poháre a čistenie priestorov. To sú služby, ktoré v samoobsluhe nedostaneš. Ale ako zákazník máš na výber, bU´d do hospody alebo do hypermarketu. A myslím, že ti nikto nebude vyčítať, že pôjdeš raz do hospody, tam si dáš pohárik a potom si kúpiš v hypermarkete (alebo cez internet) celú krabicu chlastu.
Neviem ako u nás, ale viem, že u nás niektoré leasingovka ale aj posťovne servisy doslova vydierajú a neraz robia temer za cenu nákladov (dokonca niekedy aj so stratou). A to sa ti zdá normálne? Mám totiž dobrého známeho v servise, tak viem, ako to chodí. A potvrdiť to môžem aj tým, že keď som sa pýtal jedného zástupcu pisťovne na poistenie auta, tak mi ponúkal poistku s preplatením normohodiny do výšky 600 Sk. A keď som sa opýtal, že ako je to v servise, kde majú hodinovú sadzbu 714 Sk, tak odpovedal, že to je ich zmluvný servis a že tam je pre nich sadzba 600. To je akože len 10%? Mne stále vychádza na 19%.
Aj udelenie zľavy pri predaji nového auta je rovnako transparentné a výhodné pre oboch. Zákazník zaplatí menej (ušetrí) a predajca predá. Má síce menší zisk, ale má aspoň nejaký zisk. Inak by nemusel predať nič. A mnohokrát je pre obchodníka užitočné aj to, že predá viac kusov, sú z toho všakovaké výhody (navýšenie kvóty na žiadané modely, všakovaké poukážky a kredity na ďalší nákup od importéra a podobne). A aj tu platí princím ponuky a dopytu. Veľké salóny v mestách majú dosť zákazníkov a obvykle núkajú menšie zľavy, malí obchodníci v menších mestách predajú menej áut a ponúkajú väčšie zľavy. Stále totiž musia platiť prevádzku predajne (prenájom priestorov, energie, mzdy, ...). Tak si sakra rozmyslia, či zarobia nič, alebo aspoň niečo. Ty vždy žiješ len v tom, že každý má peňazí veľa a nepotrebuje nič viacej.
chci slevu zadarmo - to myslíš, akože by mal prísť zákazník a dostane zľavu na nové auto, len ak podpíše zmluvu, že bude chodiť na servis len k nim, alebo ako si to predstavuješ, aby tá zľava podľa teba nebola zadarmo? Predajca určite nepredá auto aby na ňom nezarobil. -
« to all
Jsem rad, ze diskutuji s mimoradne moudrymi lidmi, kteri maji vse dobre spocitane. Trochu sice nechapu, jak si nekdo muze nasetrit na auto, kdyz jeho prijem odpovida 1-1,5% ceny auta (jak nekdo tvrdi), ale to je vedlejsi.
Pro poradek, nevystupuju proti lidem, kteri slevu dostali nebo se na ni normalne dohodli, ale vystupuju proti zoufalcum, kteri objizdeji prodejce a pak je vydiraji nejnizsi nabidkou, protoze to je smysl jejich zivota: mit vsechno nejvyhodneji.
Fakt nema smysl diskutovat o tom, co vidim dnes a denne, ze si lidi obchazej elekra, okouknou a objednaj pres net. Explicitne netvrdim, ze to dela kdokoliv z vas, ale deje se to masove a to snad nikdo z vas nepopre (mobily, fotaky, lednice, pracky...). U vas samozrejme predpokladam, ze se nepodivate ani do vylohy a vsechno hledate na netu... ;)
Ja na netu nakupuju z lenosti nekam chodit. Objednam, kuryr priveze, hotovo. Pokud uz do obchodu prijdu a neco se mi libi (a pripadne to "nutne" potrebuju), tak prece nepobezim domu se podivat na net, jestli to nekde neni levnejsi a pak si to bud pobezim koupit a nebo objednam pres net, vzdyt to je padly na hlavu.
Btw. mam pro vas navrh, kde hodne usetrit a usmlouvat slevu. Jdete do hospody a chtejte slevu na piti, vzdyt prece vite, ze sklanice coly stoji 4 koruny a v hospode prodavaj za 20, 30, nekde i za 50 korun. Proc se dohadovat o par procent, kdy muzete usetrit stovky procent?
To Diamant: Leasingovka ma vetsinou u servisu fixni "slevu" 10%. To mi za dohozeni zakaznika a praviedlny nakup aut prijde jako ferovej pristup. Tuhle "slevu" ti ale nabidne i prodejce kdes koupil, pokud k nemu budes jezdit. Podobny je to s pojistenim, byt pojistovak, tak usiluju o to, aby leasingovka pojistovala vsechna auta u me i se slevou. Vyhodny pro obe strany (jednoducha transparentni komunikace). Ale nevsim jsem si, ze by pojisteni pres leasingovku bylo levnejsi nez "z ulice".
To jsou normalni vztahy "neco za neco".
Michani hrusek a aut je samozrejme v poradku. Retail jako retail. Na jedny strane je zakaznik a na druhy prodejce. To ze cena je radove jinde nehraje roli.
Nesnasim Cimrmana a jeho "nechci slevu zadamo" ale v pripade prispevatelu do tohodle auditu mam pocit, ze "chci slevu zadarmo", premyslejte o tom... -
matuS 21.05.06 11:17
« Bez nadpisu
Kvalitu zivota prece neovlivni, jestli na spotrebnim zbozi (a to auto bezpochyby je) "usetrim" 5 nebo 15%...
pokial je to auto sluzobne - tvojho zamestnavatela, tak ti to moze byt ozaj jedno.
Mne teda rozhodne spravi rozdiel, ci pri aute za 1mil usetrim 100tisic, pretoze 1000tisic su pre mna napr pohonne hmoty na 4 roky.
neviem preco vystupujes voci tym, ktori zlavu dostali.
A porovnavat to s Lidlom, to je miesanie hrusiek s jablkami.
mimochodom, vzdy ked niekde minam vacsiu sumu, tak sa pytam ako je to so zlavou. A vobec sa za to nehambim. Rovnako mi pride prirodzene, ked niekto ziada o zlavu u mna, ked u mna mina vela penazi. -
Diamant 21.05.06 10:07
« Re: Re: :)
Povaleč - Ono vieš, ak je rozdiel medzi tými 7 a 8,5% trebárs toľko, koľko niekto zarobí mesačne, tak si to set sakra rozmyslí, kde to kúpi, vieš? Navyše málokto vie 100% výplaty odložiť, takže na tých 1,5% bude šetriť dlhšie, než jeden mesiac. Tebe je to možno šuma fuk! Okrem toho aj normy zaoberajúce sa manažérstvom kvality vyžadujú hodnotenie dodávateľov čo do kvality, ale aj financií.
MarkII - trochu som pátral a zistil som, ako to s tými autami chodí. Predajca (aspoň u nás) nemá na daný modelový rad fixnú maržu. Marža sa vypočítava na každé auto zvlášť a je závislá kus od kusu. Takže trhový mechanizmus ako remeň. Takže ak si niekto kúpi nejaké auto so zľavou 7% a niekto iný u iného predajcu podobné auto so zľavou 9%, určite nikto nemôže povedať, že ten s 9% zľavou predajcu otrhal. Možno ten predajca zarobil ešte viacej. Viac písať nebudem, lebo som sľúbil. Ale napíšem len toľko, že u niektorých modelov predajca skutočne zarobí výrazne viacej, než tu spomínané percentá a sumy! Takže nejaké to percento naviac mu môže pripadať smiešne! Takže Povaleč, už prestaň s tými rečami, ako vlastne zdierame tých predajcov a kazíme celý svet a hospodárstvo.
MichalM - operatívny leasing je taký druh leasingu, kedy je auto vlastne iba v prenájme bez práva na následné odkúpenie. V cene leasingu je tak zakalkulovaný aj servis vozidla, pneumatiky a podobne. Obvykle je dohodnutý aj nejaký ročný nábeh km, a pri ich prekročení z toho plynú nejaké finančné sankcie. Prenajímateľ si platí len PHM a môže kedykoľvek od zmluvy odstúpiť. Výhoda je, že sa neplatí akontácia, nevýhoda, že platíš vyššie splátky a napokon ti nič neostane. Mnohí argumentujú tým, že leasingovka má dojednané nižšie sadzby na opravy a podobne (Povaleč, toto ti nevadí, že sa neraz zdierajú servisy tak, že sú nútené robiť pre danú leasingovku či poisťovňu temer za cenu vstupov?). A samozrejme keď to platia oni, tak aj schvaľujú čo a za koľko na to auto dostaneš - takže napríklad na Octaviu so 17" elektrónmi ti schvália lacné gumy na zimu na 16" diskoch bez puklíc a podobne.
MichalM - plný súhlas, na nete sa dá nájsť o výrobku skutočne viac informácií, než u predajcu v kamennom obchode. Ale vieš, on Povaleč je asi lenivý trochu hľadať na nete a chodí k mimoriadne dobrému a múdremu predajcovi do kamenného obchodu, čo sa volá Auto-Moto-Foto a tam majú všetko! >:D
Presne tak - banka? Niekde na opačnom konci drátov asi niečo také bude! :D -
« Re: :)
Povalec, no konecne se nekam dostavame;)
Nevim co je operativni leasing, proto jsem to zminoval jen lehce (ranu zasadim jen kdyz jsem si jisty:)...s leasingem nemam zkusenost, auta kupuju za vlastni a cash, tak proto
No ja nevim jestli si uvedomujes to jak internetove obchody funguji. Jsou levnejsi prave proto, ze nemusi mit skladove zasoby (drop shipping), lidi muzou pracovat z pohodli domova atd. atd...porad pises o nejakych vychcancich, co jsou do kameneho a pak koupi na netu...jak jsem jiz zminoval, na netu kupuju vse, casova a financni uspora je pro men ostatecnym lakadlem...navic, na netu najdu o danem vyrobku vice informaci nez jake by me mohl posytnout prodejce v kamenem krame (nechapu, proc bych musel jit do kameneho kramku a fyzicky vec vedet, kdyz na netu to mam zrovna tak, ba lepsi)...pokud napises, ze diskuze byvaji promazavany a recenze jsou proma, tak nevis o internetovem prodeji zhola nic (spis ti prodejce v kamnem obchode vnuti kram, ktery vychvali do nebe, protoze se snazi prodat....musi byt vic agresivni, jelikoz ma mensi zakaznicky potencial)
Co jineho nez pohodlnost a uspora nakladu (jakychkoliv), by te mela vest k nakupu pres net
Kvalita, hmmm, pokud se porad bavime o autech, tak je pro me na prvnim miste sympatie k vozu, a pak se mrknu na poruchovost...pokud je pod prumer, tak auto vyloucim, pokud je v prumeru, tak neni co resit...jestli mi ho proda Pepa nebo karel nema na kvalitu auta sebemensi vliv. Oni jsou jen zprostredkovatel vyrobku, ne jeho tvurci
Banka...co to je? Neposledu jsem tam byl pred pul rokem. Dobre me znaji (caste transakce) a tak mi smlouvy faxuji, maji muj podpisovy vzor...vse probiha pres net ci telefon. Tady jde o to, ze upravenim pracovni doby banka rovnez upravuje pristupnost, to znamena, ze se nemusis plne spolehat na kamenou formu, ale banka zapracuje na ebance (v koncnem dusledku vyhoda pro uzivatele, jelikoz muze zaplatit i o pulnoci bez toho aniz by musel cekat na to, az banka otevre.
Napsal jsem, ze my staci "prumernej evropskej" plat. Nevim, na co bych potreboval vetsi plat... abych si mohl vzit hypoteku na vetsi barak/byt? Abych misto v Toyote jezdil treba v Lexusu? Sorry, ale to zasadne lepsi kvalitu do myho zivota neprinese. Cena myho klidu a volnyho casu za to nestoji. Kvalitu zivota prece neovlivni, jestli na spotrebnim zbozi (a to auto bezpochyby je) "usetrim" 5 nebo 15%....presne tak, zasedne lepsi kvalitu zivota to neprinese, tak proc si nekoupit neco malyho za 300tisic a zbytek treba investovat so soukromeho vzdelani deti... -
"-- skrytý --" 21.05.06 01:14
« Re: :)
to povalec: problem ktery tu resime je v tom, ze valna vetsina z kultrune diskutiújicich resila ci resi nakup vozu za vlastni penize, coz vsak nebyl Vas problem. Vy jste si pouze vybiral vuz za penize Vaseho zamestnavatele. Pokud jste na to dostal fiancni limit, a nebyl jste nijak motivovan k nejake uspore, chapu Vase stanovisko. Proc ztracet cas s vyberovym rizenim. Jinak ona tolik diskutovana sleva je prirozenym produktem takovehot rizeni. Zde bych az tolik nelamentoval nad formou, ta je opravdu zavisla na schopnostech a moznostech poptavajiciho. Jinak s fiancovanim vozu pomoci leasingu (je zcela jedno jestli operativniho ci financniho) je to stejne jako s nakupem vozu. Zase se jedna o produkt, jez by mel projit sitem vyberoveho rizeni. Paradoxni je , ze poptavajici venuje enormni usili na snizeni PC vozu, ale sahne po prvnim leasingu, ktery mu prodejce nabidne. Referent prodej je taky jen clovek a nabidne klientovi leasing, ze ktereho ma nejvyssi odměnu, nikoliv leasing, ktery je pro zakaznika nejvyhodnejsi. A tak to cele pinozeni vyjde do ztracena a stastny klient se chlubi, jak dosahl uspory na PC vozu, navic od GE dostal CCS s 5000Kc a bonusovou kartu, aniz by tusil ze na jedne spaltce zaplati GE o 3000 Kc více jak u konkurencní Leas.spolecnosti. A to se bavime o leasingu na 60 mesícu. Tak ze jste mne stale nepresvedcil o tom, ze vyberove rizeni je ztrata casu a jeho jedinym dusledkem je nárust nekvality. Prosim stale se drzme v rovine nakupu investice - auta v radu stovek tisic korun. Zeleninu, pecivo a potraviny obecne pomńechme stranou. -
"-- skrytý --" 21.05.06 00:29
« Re:
Osobne nesouhlasim s vyrazem vytriskat. Ac chapu jeho skutecny vyznam, v tomto obchode je jeho uzivani nevhodne. Jednani je kultivovane a vedene oboustranou snahou se domluvit. Jak jsem jiz psal nize, mantinely jsou dané. V konecnem vysledku se urcit pocitaji usetrene penize, ale jako merito uspesnosti bych to nevidel. Kazdy pripad je jiny. Napr. OCII 4x4 1.9. TDi.
zakladni cena 659000
cena s vybavou navic dodavana primo od vyrobce: 685300Kč
cena vybavy montované u prodejce: 34700 Kč
cena celkem: 720 000 Kč.
Sleva poskytnuta prodejcem:
55000,- Kč, + gum. koberce a doprava zdarma.
Vysledna cena 665000 Kč.
Rozpis je nutny pro dalsi uvahu. Pri 9% marzi byl vuz nakoupen u vyrobce
za 628716 Kc. MArze z prodeje cca 56000 byla poskytnuta jako sleva (55000). Prodejce vsak neprisel zkratka, nebot, a to je pro nej dulezite, prodal na tento vuz doplnky montovane v jeho servisu v cene34700. -
« :)
To Michal M: ujasni si, co je oparatvni leasing a zavolej si do Leasplanu nebo do ALD Automotive, at ti zkalkulujou full operak na 3 roky/180 tisic km u auta za 900 nebo 840 tisic. Fakt je "v konecnym dusledku" jedno, jestli se plati 23 nebo 23,5 tisic mesicne.
S kvalitou a resenim trhem namas tak docela pravdu. Vyrobci ochotne reagujou na obecnej trend snizovani kvality a potazmo nakladu. Priklad jsem ti uz dal. Ukaz mi jedinej hypermarket, kde podstatnou cast personalu netvori brigadnici a cizinci. Aspon v Praze takovej neni. Kdyz jedna velka banka omezuje provoz pobocek (=zavira nebo zkracuje oteviraci dobu), tak co udelaj dalsi banky??
Tvuj argument s kamennejma kramkama taky kulha. Me vadi vychcanci, ktery si jdou do kamenyho kramku vyrobek vyzkouset, osahat a pak bezi k netu hledat "nejvyhodnejsi" nabidku. Samosebou ocakavaj, ze jim ho predvede proskolena (=draha) obsluha. Recenze na netu jsou jen ubohy PR proma a diskuse byva zhusta promazavany. Pro poradek, nejsem blbej a na netu taky nakupuju (papirnictvi, media, letenky, bookovani a platba hotelu, nakupy potravin pro kancelar...), ale je to spis z pohodlnosti.
Napsal jsem, ze my staci "prumernej evropskej" plat. Nevim, na co bych potreboval vetsi plat... abych si mohl vzit hypoteku na vetsi barak/byt? Abych misto v Toyote jezdil treba v Lexusu? Sorry, ale to zasadne lepsi kvalitu do myho zivota neprinese. Cena myho klidu a volnyho casu za to nestoji. Kvalitu zivota prece neovlivni, jestli na spotrebnim zbozi (a to auto bezpochyby je) "usetrim" 5 nebo 15%. Nejvic bych usetril bych, kdybych si zadny auto nekoupil a to taky vzkazuju vsem sporinkum.
Samozrejme, nemam nic proti tomu, kdyz se nekdo slusne zepta na slevu, ale objizdet prodejce i nekolikrat a resit dilema, jako ten mi dal 7% a koberecky a jinej mi dal 8,5% a co pro me bude vyhodnejsi?? To snad nedelaji ani Turci.
Na dvouradkovy vykriky reagovat doufam nemusim... -
« Re: :)
Ja to do osobni musel dat, pac tady spolu o tom diskutujeme;)
Jak se ti bude libit, az prijimaci technik v autoservisu bude "levnejsi" ukrajinec/slovak, kterej kloudne nepochopi, co mu rikas (jazykovej, ne mentalni problem, podotykam...)?....chapes, tohle vsechno vyresi trh, pokud tady bude pokles kvality, tak si uz nikdo u daneho vyrobce nic nekoupi a pujde jinam, kde se o nej lepe postaraji, to znamena, ze pokud tady bude porad skupina lidi, ktera chodi do kamenych kramku, tak ty tady potom, diky ni zustanou. Samozrejme zmizi, kdyz o ne nemaji lidi zajem (proste pokrok, para nahrazena benzinem atd.)...sam vis, teda aspon predpokladam, ze dealeri musi splnovat urcitou uroven, jinak by nemohli auta prodavat (coz je dalsi vec, kterou je osetrena kvalita)
Sleva nema na leasing vliv? TO znamena ze za auto, ktere stoji 840 tisic zaplatis v konecnem dusledku jako za auto v cene 900 tisic?
P.s. pises ze namas vyssi ambice, ze ti staci prumerny plat, a nakonec se ti nechce jenom pracovat...vem si to, ze sleva pro tebe znamena usetreny naklad, takze mas stejnou vec za mene penez, muzes tedy pracovat mene a stejne si 'uzivat'...ja to tak aspon beru...nevydelavam moc, tedy v porovnani s lidmi od kterych jsem se ucil (ja 70tisic mesicne, oni tak 300 tisic a vice...a prave od nich jsem pochytil, ze koupit neco za prvni cenu, na kterou padnu, je jednoznacne spatny obchod....ted samozrejme nemluvim o potravinach, zelenine ani ovoci:)