Životnost motoru
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 12.04.2006 22:58
Životnost motoru
Zdravím, chtěl bych se zeptat jaká je životnost motoru v automobilu Opel Vectra B 1997, jedná se o benzinový čtyřválec 2,0i 16V 100KW rozvod řemenem.Nyní má 260tkm a nevypadá ze by odcházel. Když už by se blížil jeho konec, co všechno by bylo potřeba vyměnit? (písty,ventiky,ojnice,klika,vačky,......… díky -
"-- skrytý --" 13.04.2006 08:41
Bez nadpisu
S ohledem na cenu náhr.dílů a to,co vše se mění,když motor fakt "končí",k tomu stáří auta(ložiska v kolech,co převodovka..jen tak náhodné tipy),s ohledem za jak dobré ceny se dají koupit relat.nové(=ojeté) vozy,tak bych se toho zbavil a koupil šikovnou ojetinu.Mondeo kombi v benzinu předch.generace při 110t km(prověřeno) za nějakých 130t,ABS,vaky,klima,v elektrice...Focus TDCI z 2004 v plné výbavě, 60tis km do 200t.Dnes je ještě v Belgii,o víkendu zde....Jenom náhodný příklad 2 prodávaných aut.
Při 260t se fakt musí zvažovat racionálnost investice. Mám názor že není.-
« Re:
Tak kdyz takovahle kilometráž, to si kupte jedině Mercedesa, jeden muj medved ma najeto 295.000km a auto je celkove po vsech strankach jako novy, druhy auto ma 350.000km (dle tacho, možná víc) a taky super. Další má najeto 180.000km, je to veterán z roku 1982 a auto voní úplně novotou....:) Nic závažnýho se těm autům neděje a nic se moc neposírá...
-
-
"-- skrytý --" 13.04.2006 12:43
Bez nadpisu
ja nerikam, ze se nam neco posira, jen me zajima, na kolik km priblizne je staven motor nekdo rika 200000km, nekdo 600000km.Auto jezdi stale dobre.-
Arnold Hackel 13.04.2006 13:10
« Re:
můžeš být úplně v klidu... Ten motor určitě jezdil na delší vzdálenosti a tak 260T. není žádný risk. Dokonce je to lepší koupě než motor, který najezdil 100T po Praze ;-)
Tyto motory bez nějakých zásadních zásahů běžně překonávají 400T bez problémů. Znám Omegu s tímto motorem, která denně jezdila dlouhé dálniční trasy a nyní má najeto cca 770 T. Pravidelná preventivní údržba: rozvody, svíčky atd. Olej cca 0.6/1000.
Pokud motor reaguje dobře, nemá extrémní spotřebu oleje, jsou včas řešeny rozvody , tak se není čím znepokojovat -
« Re:
sucasne motory - bez ohladu ci benzin or diesel su konstruovane na zivotnost cca 150000km, co je zapadnych podmienkach asi 4roky.
V poslednej dobe tlaci Fiat reklamu, ze ich nove motory stavaju na zivotnost cca 250000km. V kazdom pripade tvoj motor je za horizontom. Pokial sa on ale staras, je predpoklad, ze este nieco pojazdis... ;-)-
"-- skrytý --" 21.04.2006 14:27
« Re: Re:
Projektovaná životnost - tedy životnost, na kterou to navrhoval konstruktér, aby to určitě vydrželo (pokud daný kus zrovna není zmetek), je u běžných motorů skutečně jen 150-200tis km, na tento nájezd také většinou bývají v serviskách kolonky. Jinak to samo prakticky o ničem nevypovídá - konstruktér tam pochopitelně musel nechat nějakou rezervu, pro případ, když s tím jezdí prase, aby se to nerozsypalo úplně hned. A ta rezerva je u různých motorů různá, a to hodně různá. Takže jsou motory, které nad rámec té projektované životnosti moc nenajedou, a jsou motory, které najedou pětinásobek projektované jen to hvízdne. Často mívají větší rezervu starší motory, protože se ještě tak nešetřilo na nákladech a byly k dispozici horší možnosti výpočtů, takže se pro jistotu dávalo většího "fóra"... Jinak pokud se chcete "blýsknout" s nějakým reálně dosaženým nájezdem, směšné cifry jako 200tis km prosím neuvádějte, to má prakticky každá u nás prodávaná ojetina ať už má na tacho cokoliv :-) - za zajímavé lze považovat nájezdy tak od 500tis km výš...
-
-
-
to je relativni
Vis, to je dost relativni zalezitost, nekdo tu mluvil o mercedesech, znam pripad kdy mercedes C 220 CDi (98) po 90 000 km byl v tak hroznym stavu po motorove strance ze sel pryc na nahradni dily, mam zkusenost s VW passat 1,9 TD (92) na kterym mam najeto pres 200 000 a porad slouzi jako novy, nikdy me nikde nenechal stat a jediny co delam je pravidelny servis kazdych 15 000...
Opravdu zalezi jak se k tomu auto choval puvodni majitel, jestli trhal dlazebni kostky v lednu hned po nastartovani, a nebo se o sve auto staral lepe nez o svoji zenu...
;-)-
« Re: to je relativni
Ahoj.Chtěl bych taky něco napsat.Vím,to moje auto sem už nepatří,.ale nedalo mi to.Mám Renault 19,r.v 92,je dovoz.Najel jsem na tom 100 tis.,a auto má celkem naběháno 300 tis.aA musím říct,že jsem na motoru vyměnil svíčky,pravidelně olej a pořád bez problému šlape.A je to benzín.Takže asi fakt záleží jak se o to člověk stará.Vím o případu.VW passat 1.9 tdi,najeto 110 tis a motor v *.
-
-
Petr Kneifl 13.04.2006 22:48
400 tis. km
Znám golfa II ktery ma najeto 400 tis. km. Motor 1,8 66 kw - karburator! Tomu motoru davaj to co ma mit- navic olej plna syntetika -
Tommy100 13.04.2006 23:08
Bez nadpisu
v práci byl favorit(1992) a najel kolem 370000km než šel do šrotu.Měl dobrý servis a stálé,nezávodící řidiče.A kamarád má favorita,poslední rok výroby(1994),má najeto poctivých 100000km a motor hrůza.Chrastí(asi rozvodový řemen),špatné starty,vcelku líný,no prostě se to nedalo s firemním favoritem srovnat. :shock:
Podle mě záleží i na výrobě.Třeba tyto škodovácké OHV se liší kus od kusu.A potom je důležitá údržba a pravidelný servis! >:D -
-
« Re: Velke rozdily
Naftero: Tak to byl bud zmetek, nebo se ten 220CDI dostal pod nohy praseti jak na jezdeni, tak na udrzbu... Znam hodne taxiku 220CDI co si vyslapujou jak zamlada...
Ja jsem teda osobně spíš na tu starší kovařinu... CDI přijde ke mne domu, až bude nejhůř..:D
-
-
Bez nadpisu
Projektovana zivotnost vsetkych Renaultackych motorov je vraj 300t km. Kdesi to kedysi zaznelo, uz si ani nespomeniem kde. Ale svedcili by o tom aj kolonky v servisnej knizke, ktorych je tam presne tolko. BTW aj tak si myslim, ze nie je problem zlikvidovat hocijaky motor za 50t km. Vsetko zalezi od majitela.