Fabia 1.4 TDi 59kW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 13.04.06 09:07
« Bez nadpisu
Rohodl bych se podle toho kolik najedeš za rok. a navic: Znam lidi, kteri jezdi s fabii 1,4 55kW pod 5 litru... vyhoda "nafty" se tak ztraci a navic ty motory maji podstatně vic než 55kW (64 kW) a jsou tiche !!! S naftou i 4valec 1.9 TDI jsem jezdil. Je to super pokud to je nove, pak uz tolik ne. Ja bych volil benzin 55kW. -
« Re: Re: Re: Re:
one-z: souhlasim ve vsech aspektech. Pri 30kkm uz se celkem slusne vyplati diesel. S tim hlukem je to trosku horsi, ale da se s tim i dlouodobe zit, navic ve vysokych otackach to ma subjektivne i celkem zajimavy zvuk, na to ze je to 3valec diesel PD :D -
"-- skrytý --" 12.04.06 18:49
« Re: Re: Re:
dellx: jestli najedeš 30 tkm, tak určitě 1.4 TDI. Při těhle km se už slušně vyplácí. Projeď si to a uvidíš jak ti ten zvuk vadí, mě osobně dost vadil, hlavně ve městě bych s tim nechtěl jezdit, ale při vyšších rychlostech už zaniká v jiným hluku :) -
« Re: Re:
U motoru TDI se obecne stava, ze namereny vykon je vyssi nez udavany - tipuju, ze 59 kw motor v tom srovn. testu byl trochu nepovedeny, nezajety nebo neco podobneho. Rozdil mezi 55 a 59 kw bude asi velmi maly a pri vysokych otackach (3.500-4.000) - tam by se teoreticky mohl projevit mirny narust vykonu, kroutak maji podle udaju vyrobce obe verze stejny. -
"-- skrytý --" 12.04.06 08:00
« Re:
zaujimave by bolo zistit realny rozdiel medzi 51kw a 59kw. Ci tych 11 kobyliek je citelne poznat. Za ten rozdiel 23 000SK by to mozno stalo( verzia SPORTLINE).
V SM, byl srovnavaci test, kdy merili vykony 51, 55, 59 motoru na brzde. Vysledek byl ten ze mezi 55 a 59 neni takrka zadny rozdil. 55 mela vetsi vykon nez udava vyrobce, 59 skoro stejnej.
51 mela taky vetsi vykon, ale malej kroutak, takze je z tech tri nejhorsi, coz se dalo cekat. -
« Re:
Spis nez rozdil ve vykonu bude dulezity rozdil v tocivem momentu - 51 kw ma kroutak 155 Nm a 59 kw ma 195 Nm => silnejsi verze bude mit lepsi zatah. Rozdil ve zrychleni 0-100 je cca 2 sekundy, v maximalni rychlosti 10 km/h. U 59 kw je udavana dokonce nizsi spotreba, ja bych nevahal... -
« Bez nadpisu
Zdravim,
jsem tady novy, zalozil jsem si ucet, abych se mohl podelit o zkusenosti s motorem 1.4 TDI 55kw. Vlastnim vw polo 2004 vybavene timto motorem. Do dnesniho dne jsem najel cca 53 kkm a moje zkusenosti jsou nasledujici:
Pruzne zrychleni je na objem 1.4 vyborne, dane vysokym kroutakem a pomerne kratkym zprevodovanim (pri 130 toci 3000 ot., zajimalo by me kolik toci fabia se stejnym motorem), motor je ale pouzitelny jen od 2000 do cca 4250 ot/min, spotreba je vyborna - ve meste kazdopadne jezdim do 6, mimo mesto pri cca 110 km/h je to za 4,5; po dalnici pri 130 za 5,5. Nejnizsi spotrebu jsem mel 3,7 pri jizde mimo mesto podle predpisu (80-90), nejvyssi spotrebu jsem mel 7,8 pri ceste Praha-Opava v nedeli v noci (rychlostni prumer dle PP byl 143 km/h). Dlouhodoby prumer 5,2. Hluk a vibrace - nejhorsi je to opravdu za studena a v nizkych rychlostech - trakturek (taky mu rikam malotraktor - znate to, polem nepolem, jedu za tebou, malotraktorem - MIG21 >:D ), taky to vyrazne duni v pasmu 1500-1750 ot/min, coz odpovida rychlosti 50-60 km/h na 4.rs. Nad 100 km/h na 5.rs je motor spolehlive prehlusen aerodynamickym a valivym hlukem.
Celkove jsem velmi spokojeny - solidni dynamika za malo litru, a s tim hlukem se docela da zit, zvlast se solidnim radiem ;-) . -
"-- skrytý --" 11.04.06 22:01
« Bez nadpisu
heh, az na to, ze Trabi bol dvojvalec. Trojvalec bol jeho luxusnejsi brat Wartburg :-)
Mne osobne na najnovsej strategii Skody a VW vadi to, ze si beru priklad z tej stupidnej reklamy na 3bit (to je ta cokolada): vsade vidim trojku. No a tak mame trojvalce. Priiiiserne vibrujuce, aj ked som s tym isiel len par kilometrov a benzinom pohanane, nehcel som uverit, ze hlukom prekonaval HTP moje Berlingo HDi a vibracie boli na urovni studeneho startu HDi pri -25 stupnoch C. Asi som mal stastie na motor, kde zavarili tu slavnu vsetkoriesiacu vyvazovaciu hriadel :-)
To 1.4 TDI si radsej ani nejdem predstavit, aj ked vyskusat by som chcel. Bohuzial, u nas v KE taketo na sklade bezne nedrzia (OK, vtedy davnejsie ked som sa o to zaujimal sa nedrziavali), robili sa iba na objednavku a ja uz nie som taky fanusik Skody, aby som sa chodil prosikat o laskavost.
Ak by som velmi chcel Fabiu a diesel, radsej by som sa pozrel po SDI alebo pravom orechovom stvorvalcovom TDI.
PS: uznavam, ze tie trojvalce mozu mat aj dobry tah aj nizku spotrebu, predsalen je tam mensia trecia plocha a vacsi objem jednotliveho valca. Mne sa len nepacia ich sprievodne prejavy. -
Tommy100 11.04.06 21:28
« Bez nadpisu
Nemyslím že to been bral vážně,ale mohl se více držet tématu a nepřirovnávat motor trabantu s TDI. :shock:
Ale vážné, u tohoto motoru není moc nad čím uvažovat,je to dobrý motor a pokud najedeš 30000km tak je to jasná volba.
Ve SM psali,že tento motor se oproti 1.4 16V vyplatí už po ujetí necelých 13000km za rok :shock: .Takže já bych do toho šel. :roll: -
« Re: Re:
Nechci se nikoho dotknout (Beene) a puvodne jsem ani nechtel na nektere "prispevky" reagovat, ale ted vidim, ze se ten muj dotaz zacina jaksi rozklizovat v nic nerikajici prestrelku....
Beene, pokud mas neco opravdu prinosneho, prosim, podel se, ale pokud ne, chci te pozadat, opust toto vlakno a jdi radit nekomu jinemu.
Beene, diky za pochopeni.
TommyEngelo, diky za tvuj minuly prispevek.