Fabia 1.4 TDi 59kW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
- Fabia 1.4 TDi 59kW 11.04.2006 15:29
- Bez nadpisu 11.04.2006 15:53 Tommy100
- Bez nadpisu 11.04.2006 18:27 Tommy100
- Bez nadpisu 11.04.2006 18:28 Tommy100
- Bez nadpisu 11.04.2006 19:51
- Bez nadpisu 11.04.2006 19:57
- Bez nadpisu 11.04.2006 20:19 Tommy100
- Bez nadpisu 11.04.2006 20:34
- Bez nadpisu 11.04.2006 20:49 Tommy100
- Bez nadpisu 11.04.2006 21:00 Tommy100
- Bez nadpisu 11.04.2006 21:28 Tommy100
- Bez nadpisu 11.04.2006 22:01
- Bez nadpisu 11.04.2006 22:11
- Bez nadpisu 12.04.2006 00:02
- Bez nadpisu 13.04.2006 09:07
-
Tommy100 11.04.2006 15:53
Bez nadpisu
Jezdil jsem občas s verzí 1.4TDI/55Kw,což je ten samý motor,akorát Euro III.
Nezdá se mi,že by byl hlučnější než 1.9,ale než se zahřeje,tak je to jak traktor.Spotřeba solidní,výkon taky ujde,tento motor je vcelku dobrý,až na to že se nevejde do povinného ručení do 1350cmm,to je určitě škoda. ;-)
Ale jinak je to klasické žádané a spolehlivé TDI >:D
Ale zajdi si do autosalonu a domluv si zkušební jízdu :P-
"-- skrytý --" 11.04.2006 17:11
« Re:
Tento motor je spolehlivý a docela výkonný, ale když je studený, tak to zní hrozně, někdy to vibruje s celým autem a občas i pedál spojky. Ale určitě si projeď i 51kw a porovnej jí s 59kw. Rozdíl ve výkonu není tak velký a ušetřit 15 tis. není špatný.
-
-
-
« Re: Fabia 1.4 TDi 59kW
Diky za vase postrehy a nazory.
Trochu se hrozim tech nize popisovanych vybraci a zvuku jako traktor(!), kdyz je studeny motor.
O tom TDi jsem opravdu vazne uvazoval, ale pak jsem zjistil, ze to ma jen 3 valce, coz me moc nenadchlo....
... a navic ted pri tech vasich zkusenostech zacinam dost vahat.
Momentalne jezdim na benzin, takze nemam s dieslem zadnou zkusenost a nerad bych se "spalil". Myslim, ze vykon motoru je dan, ale kultura jizdy a komfort tim hlukem asi pokulhavaji.
No uvidim. Jeste jednou dik.-
"-- skrytý --" 11.04.2006 19:23
« Re: Re: Fabia 1.4 TDi 59kW
dellx: ty vibrace jsem pozoroval na 55kw. Hluku bych se až tolik nebál, když se to ohřeje a jede se rychleji, tak to není až tak výrazné.
A kolik najedeš za rok :?:-
« Re: Re: Re: Fabia 1.4 TDi 59kW
One-z: V prumeru najedu "jen" 30k km/rok.
Vaham mezi benzinem 1.4 16V 55kW a 1.4 TDi 59kW. Asi bych se radeji priklonil k benzinu, ale zrovna ted se mi naskytla docela zajimava nabidka na ojety diesel (2 roky stara FCombi, najeto cca. 60k km), tak premyslim, jestli bych "zkousnul" ty diesel nevyhody ....
-
-
-
-
Bez nadpisu
Ahoj!
Na Fabii 1.4 TDi mám pár tisíc odjeto a musím souhlasit s reakcema pode mnou. Jezdil jsem s 55kW, start v mrazivém ránu opravdu stojí za to, zvuk je hodně výrazný, ale po pár minutách se dost zlepší. Ale pořád je dost slyšet, ovšem to bych považoval za jediný zápor, protože dynamika Fabie s tímto motorem je na velice slušné úrovni, dá se s tím i docela rozumně předjíždět, ani na dálnici se nemusíš bát a spotřeba se dá i bez snahy o šetření udržet někde u 4,5 litrů.. Takže záleží, jaké máš priority..
Určitě se s tím TDi svez a třeba ho porovnej s 1.4 16V 55kW. Kdybych já kupoval Fabii, tak se rozmýšlím právě mezi těmito dvěma motory.. -
"-- skrytý --" 11.04.2006 19:57
Bez nadpisu
Najel jsem s tímhle autem jeden čas asi tak 5tis. km. S tím hlukem, na to že je to tříválec a ještě diesel, to není zas až tak hrozný. V autě se to vydržet dá, a co je slyšet venku je mi ukradený. Ikdyž za studených rán, to je opravdu traktor. Ale ne výrazně víc než 1.9. Spotřeba bomba, nejni problém i při rychlejší jízdě se držet na 5.5-6 litru. Auto se zdá hodně svižný a lehkonohý, ale je to jen zdání. Hodně brzo tomu po turbokopanci dojde dech, takže na klidnější jízdu, město, nebo dálnici pohoda, na předjíždění občas i nebezpečný. Nesmí se člověk nechat zlákat rozfoukanym turbem. Prostě klasika TDI. Podvozek relativně dobrý, fábie,co dodat. Dlouho nic, pak se po hrubším zacházení relativně snadno sune po tečně ven.Ale jinak velice komfortní, díry s lehkým motorem v předu hobluje jako nic. řízení na můj vkus přeposilovaný, bez jakékoliv informace, ale do města super. Určitě pro holku výborný. Brzdy dost hrozný, silně degresivní. Působí ostrým dojmem, takže má člověk pocit, že to super brzdí, ale po razantním nástupu se dál nic neděje, At na to dupe šlověk jak chce.řazení krátkej chod a rychlosti jdou velice lehce...
Jinak vlastně velmi pohodový autíčko, pro dva lidi, rozhodně lepší volba než 1.4 nebo nedej bůh HTP... -
-
-
Tommy100 11.04.2006 20:49
Bez nadpisu
Tak proč tady roznášíš takové kecy.Tady chtěl budoucí majitel zvolit vhodný motor.My jsme měli psát zkušenosti s těmito motory.-
-
« Re: Re:
Nechci se nikoho dotknout (Beene) a puvodne jsem ani nechtel na nektere "prispevky" reagovat, ale ted vidim, ze se ten muj dotaz zacina jaksi rozklizovat v nic nerikajici prestrelku....
Beene, pokud mas neco opravdu prinosneho, prosim, podel se, ale pokud ne, chci te pozadat, opust toto vlakno a jdi radit nekomu jinemu.
Beene, diky za pochopeni.
TommyEngelo, diky za tvuj minuly prispevek.
-
-
-
Tommy100 11.04.2006 21:00
Bez nadpisu
neurážím.Promiň.Jen mi řekni co je na těchto motorech špatného? -
Tommy100 11.04.2006 21:28
Bez nadpisu
Nemyslím že to been bral vážně,ale mohl se více držet tématu a nepřirovnávat motor trabantu s TDI. :shock:
Ale vážné, u tohoto motoru není moc nad čím uvažovat,je to dobrý motor a pokud najedeš 30000km tak je to jasná volba.
Ve SM psali,že tento motor se oproti 1.4 16V vyplatí už po ujetí necelých 13000km za rok :shock: .Takže já bych do toho šel. :roll: -
"-- skrytý --" 11.04.2006 22:01
Bez nadpisu
heh, az na to, ze Trabi bol dvojvalec. Trojvalec bol jeho luxusnejsi brat Wartburg :-)
Mne osobne na najnovsej strategii Skody a VW vadi to, ze si beru priklad z tej stupidnej reklamy na 3bit (to je ta cokolada): vsade vidim trojku. No a tak mame trojvalce. Priiiiserne vibrujuce, aj ked som s tym isiel len par kilometrov a benzinom pohanane, nehcel som uverit, ze hlukom prekonaval HTP moje Berlingo HDi a vibracie boli na urovni studeneho startu HDi pri -25 stupnoch C. Asi som mal stastie na motor, kde zavarili tu slavnu vsetkoriesiacu vyvazovaciu hriadel :-)
To 1.4 TDI si radsej ani nejdem predstavit, aj ked vyskusat by som chcel. Bohuzial, u nas v KE taketo na sklade bezne nedrzia (OK, vtedy davnejsie ked som sa o to zaujimal sa nedrziavali), robili sa iba na objednavku a ja uz nie som taky fanusik Skody, aby som sa chodil prosikat o laskavost.
Ak by som velmi chcel Fabiu a diesel, radsej by som sa pozrel po SDI alebo pravom orechovom stvorvalcovom TDI.
PS: uznavam, ze tie trojvalce mozu mat aj dobry tah aj nizku spotrebu, predsalen je tam mensia trecia plocha a vacsi objem jednotliveho valca. Mne sa len nepacia ich sprievodne prejavy. -
Bez nadpisu
Zdravim,
jsem tady novy, zalozil jsem si ucet, abych se mohl podelit o zkusenosti s motorem 1.4 TDI 55kw. Vlastnim vw polo 2004 vybavene timto motorem. Do dnesniho dne jsem najel cca 53 kkm a moje zkusenosti jsou nasledujici:
Pruzne zrychleni je na objem 1.4 vyborne, dane vysokym kroutakem a pomerne kratkym zprevodovanim (pri 130 toci 3000 ot., zajimalo by me kolik toci fabia se stejnym motorem), motor je ale pouzitelny jen od 2000 do cca 4250 ot/min, spotreba je vyborna - ve meste kazdopadne jezdim do 6, mimo mesto pri cca 110 km/h je to za 4,5; po dalnici pri 130 za 5,5. Nejnizsi spotrebu jsem mel 3,7 pri jizde mimo mesto podle predpisu (80-90), nejvyssi spotrebu jsem mel 7,8 pri ceste Praha-Opava v nedeli v noci (rychlostni prumer dle PP byl 143 km/h). Dlouhodoby prumer 5,2. Hluk a vibrace - nejhorsi je to opravdu za studena a v nizkych rychlostech - trakturek (taky mu rikam malotraktor - znate to, polem nepolem, jedu za tebou, malotraktorem - MIG21 >:D ), taky to vyrazne duni v pasmu 1500-1750 ot/min, coz odpovida rychlosti 50-60 km/h na 4.rs. Nad 100 km/h na 5.rs je motor spolehlive prehlusen aerodynamickym a valivym hlukem.
Celkove jsem velmi spokojeny - solidni dynamika za malo litru, a s tim hlukem se docela da zit, zvlast se solidnim radiem ;-) . -
-
« Re:
Spis nez rozdil ve vykonu bude dulezity rozdil v tocivem momentu - 51 kw ma kroutak 155 Nm a 59 kw ma 195 Nm => silnejsi verze bude mit lepsi zatah. Rozdil ve zrychleni 0-100 je cca 2 sekundy, v maximalni rychlosti 10 km/h. U 59 kw je udavana dokonce nizsi spotreba, ja bych nevahal... -
"-- skrytý --" 12.04.2006 08:00
« Re:
zaujimave by bolo zistit realny rozdiel medzi 51kw a 59kw. Ci tych 11 kobyliek je citelne poznat. Za ten rozdiel 23 000SK by to mozno stalo( verzia SPORTLINE).
V SM, byl srovnavaci test, kdy merili vykony 51, 55, 59 motoru na brzde. Vysledek byl ten ze mezi 55 a 59 neni takrka zadny rozdil. 55 mela vetsi vykon nez udava vyrobce, 59 skoro stejnej.
51 mela taky vetsi vykon, ale malej kroutak, takze je z tech tri nejhorsi, coz se dalo cekat.-
« Re: Re:
U motoru TDI se obecne stava, ze namereny vykon je vyssi nez udavany - tipuju, ze 59 kw motor v tom srovn. testu byl trochu nepovedeny, nezajety nebo neco podobneho. Rozdil mezi 55 a 59 kw bude asi velmi maly a pri vysokych otackach (3.500-4.000) - tam by se teoreticky mohl projevit mirny narust vykonu, kroutak maji podle udaju vyrobce obe verze stejny.-
"-- skrytý --" 12.04.2006 18:49
« Re: Re: Re:
dellx: jestli najedeš 30 tkm, tak určitě 1.4 TDI. Při těhle km se už slušně vyplácí. Projeď si to a uvidíš jak ti ten zvuk vadí, mě osobně dost vadil, hlavně ve městě bych s tim nechtěl jezdit, ale při vyšších rychlostech už zaniká v jiným hluku :)-
« Re: Re: Re: Re:
one-z: souhlasim ve vsech aspektech. Pri 30kkm uz se celkem slusne vyplati diesel. S tim hlukem je to trosku horsi, ale da se s tim i dlouodobe zit, navic ve vysokych otackach to ma subjektivne i celkem zajimavy zvuk, na to ze je to 3valec diesel PD :D
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 13.04.2006 09:07
Bez nadpisu
Rohodl bych se podle toho kolik najedeš za rok. a navic: Znam lidi, kteri jezdi s fabii 1,4 55kW pod 5 litru... vyhoda "nafty" se tak ztraci a navic ty motory maji podstatně vic než 55kW (64 kW) a jsou tiche !!! S naftou i 4valec 1.9 TDI jsem jezdil. Je to super pokud to je nove, pak uz tolik ne. Ja bych volil benzin 55kW.
1. Nemate nekdo nejake osobni zkusenosti ci nejake srovnani/prirovnani?
2. doporucili byste nakup FCombi s timto motorem?
Dik za vase postrehy.