Mytí motoru

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.06  10:44

    « Bez nadpisu

    Doma to stejně tak dobře neumeješ, jako to umyjí na tom zvedáku, zato se důkladně zase*eš. Ne že bych sám nikdy nemyl motor, taky už jsem to "párkrát" dělal, ale žádné zvláštní potěšení mi to nepřináší, takže když to jde, radši to hodím k nim. O spodek bych se sám nesnažil vůbec... Jinak v tom Neptunu maj docela výhodu, že jsou tam nonstop, a v noci maj na normální mytí slevu (a hlavně tam nejsou v noci fronty), takže se dá v klidu umejt auto, i když se vracíš pozdě večer nebo když vyjíždíš brzy ráno. Akorát nevím, jestli ti o půlnoci umejou i motor, to jsem nikdy nezkoušel :-) ale ten je stejně lepší mýt přes den, kdy je na to pořádně vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.06  08:42

    « Re: Re: Re: Re:

    Díky, zajedu tam.
    PS: Ještě před pár lety bych si to udělal sám před nájezdem do garáže (najíždím z "výšky" ulice do "hloubky" garáže, takže mi pod autem vzniká poměrně slušný "luft"), ale teď už si to netroufnu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.06  08:14

    « Re: Re: Re:

    Neptun Harfa - motor zespodu na rampě cca kilo pade, celý spodek i s motorem zespodu něco přes dvě stovky. Jen osobáky, dodávku nezvednou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.04.06  16:52

    « Re: Re:

    Když už jsme u toho mytí: Nevíte náhodou, kde by se nechal dát umýt motor, převodovka atd. zespoda na rampě, resp. na sloupovém zvedáku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.06  15:39

    « Re:

    Asi jiz reaguji pozde, ale prece.....me doporuceni je motor zasadne nemyt....predevsim to plati u novejsich aut, kde jsou motory chraneny voskem atd a a tyto veskere originalni osetreneni jdou po umyti do "*"...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.06  20:57

    « Bez nadpisu

    to matuS: zřejmě mi někdo řekl že by se to zanedbávat nemělo ;-)
    to Pucmeloud: no já jsem to možná špatně napsal. řekla mi to paní na recepci. týpci z dílny to auto ani neviděli páč byli prej někde fuč 8-s
    Díky všem za rady a pomoc. :mrgreen:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  20:03

    « Bez nadpisu

    tv: s tim chladicem jo, ale ja to peru primo na motory (vrtule) ventilatoru - tedy ted uz ne, Megane ma jeden, Fabia mela dva..
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.06  19:33

    « Bez nadpisu

    marek_cz: kdyby mi v servisu kde maji v nabidce myti motoru rikali, ze jestli je tam neco citliveho at si to prekryju, tak od toho servisu utikam co mi nohy staci. To je snad jejich prace a oni by meli vedet co udelat a udelat to.......to musi byt sileny zoufalci
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  18:27

    « Bez nadpisu

    Chladic samozrejme mozes prefukovat smelo, je to vlastne jeho normalny proces, ze cez neho fuka voda vysokou rychlostou.
    Pozor vsak, Fabia mala konektory utesnene gumickami vlisovanymi do konektorov a to Renault nema, resp. nemusi mat.
    S tym umyvanim spodku tlakovou vodou taktiez pozor, ja som si tak odrovnal zadnu napravu na Citroene AX. Bola to naprava klasicky Francuzsky odpruzena torznymi tycami, pricom ramena su ulozene na ihlovych loziskach. Tie maju zase gumove simeringy. Guma starne, tvrdne, praska a tlakova voda z par centimetrovej vzdialenosti je pozvanka na jej vstup priamo do ihloveho loziska. Do par mesiacov je naprava v haji.
    Ak uz, tak co najmiernejsim tlakom a z dialky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  16:57

    « Bez nadpisu

    Dlouhodobe jsem pouzival Fabii (plna vybava), u ktere jsem myl motor wapem (sam osobne). Delal jsem to tak, ze jsem po jizde nechal motor vychladnout asi na 40°C (horky nemyt nebot tepelny sok z prudkeho zchlazeni je problem...) a nasledne vlazny propral wapem hlava nehlava. Protoze jsem to delal relativne casto (alespon 2x za sezonu), nikde se nic neusadilo a speceny mouchy a dalsi bordel byly okamzite odstraneny. Pochopitelne jsem nemiril do alternatoru, ECU, kompresoru klimy ci jinych vylomenin ale napr. chladic jsem projel vcetne ventilatoru naprosto nekompromisne. Pote jsem okamzite nastartoval a jizdou (dlouhou - 100km) motor nalezite vysusil teplem a vetrem. Nerikam ze tohle je spravny postup, ale auto slouzilo 5 let bez jedine zavady, motor melo stale jako novy a nikdy jsem si nevsiml ze by me nejaka zapomenuta voda nadelala paseku. Ale je fakt ze to chce mit trochu cit - napr. ja bych to servisu rozhodne nesveril.
    PS: soucasne jsem vetsinou myl i strojni dily podvozku, brzdove trubky a dalsi veci kde se rado dokaze drzet vlhke blato zpusobujici pocatek koroze, takze kdyz uz myt motor, tak rovnou cely podvozek...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 04.04.06  16:56

    « Re: Re:

    mne sa skor natiska otazka, naco chces umyt motor? jest z neho predsa nebudes...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.06  16:38

    « Re:

    Díky moc za odpověď. Servis se ptal asi proto že je primárně na Škodovky ale fakt nevim. Sám bych to nedělal a právě proto bych rád servis oslovil. I tak díky moc s tou baterkou a alternátorem to určitě udělám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.06  22:17

    « Bez nadpisu

    Nazdar, nechcem prilis mudrovat, ale odkedy sa nepouzivaju vysokonapatove kable ku svieckam, voda motoru prilis neuskodi, ved za dazdiveho pocasia sa k motoru voda dostane tak ci tak. Samozrejme predpokladam, ze nikto nebude chciet striekat do motora tlakovu vodu z WAP-ky vo vzdialenosti 20cm. V kazdom pripade by som vsak doporucoval urobit aspon toto:
    - odpojit a vlhkou handrou vycistit bateriu este pred umyvanim a nasledne ju zakryt
    - zakryt alternator
    - zakryt riadiacu jednotku motora; nepoznam sice Renaulty dlhodobo, ale napr. na Megane II sa pouzivaju dost jednoduche konektory, ktore nemaju kryte piny vodotesnou gumickou, ale len nejakou pastou. Ak by sa to prestrieklo silnym tlakom vody a pasta sa poskodila, voda sa dostane do konektorov a to naozaj nechces.
    - obal niecim aj nadrzku na brzdovu kvapalinu, nie je vodotesna
    - nestriekaj vela vody na brzdove kotuce, neskor Ti mozu zahrdzaviet
    Samozrejme, pracuj za pouzitia zdraveho rozumu a nic neulom, nepouzivat zbytocne vela vody ani cistiaceho prostriedku, co najviac hrubej spiny odstran mechanicky este predtym, nez sa do toho pustis s vodou a malo by to byt OK.
    PS: do takeho servisu, ktory Ti radi, aby si si sam zakryl veci este predtym, ako sa do toho pustia oni, by som velmi neveril. Ked to nevedia oni, tak ako mozes vediet Ty, ze Ti oni nepobabru nieco ine, o com nevedia, ze to netreba robit...? Ked si to pozakryvas vsetko sam, to uz si to mozes rovno aj umyt, lebo ruky uz aj tak budes mat spinave az po lakte. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  19:26

    « Mytí motoru

    Dobrý večer. Mám Lagunu 1,8i z roku 1997 s digi klimou a chtel bych nechat v servisu umýt motor. Bylo mi řečeno že jestli je tam nějaké choulostivé el. vedení tak bych ho měl radši překrýt. Nejsem v tomto moc zběhlý a tak bych chtěl poprosit o radu. Má někdo zkušenosti s umýváním motoru a ví co by se mělo zakrýt a kde přibližně se to nachází?
    Díky Marek.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…