Mytí motoru
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 19.04.06 10:44
« Bez nadpisu
Doma to stejně tak dobře neumeješ, jako to umyjí na tom zvedáku, zato se důkladně zase*eš. Ne že bych sám nikdy nemyl motor, taky už jsem to "párkrát" dělal, ale žádné zvláštní potěšení mi to nepřináší, takže když to jde, radši to hodím k nim. O spodek bych se sám nesnažil vůbec... Jinak v tom Neptunu maj docela výhodu, že jsou tam nonstop, a v noci maj na normální mytí slevu (a hlavně tam nejsou v noci fronty), takže se dá v klidu umejt auto, i když se vracíš pozdě večer nebo když vyjíždíš brzy ráno. Akorát nevím, jestli ti o půlnoci umejou i motor, to jsem nikdy nezkoušel :-) ale ten je stejně lepší mýt přes den, kdy je na to pořádně vidět. -
« Bez nadpisu
marek_cz: kdyby mi v servisu kde maji v nabidce myti motoru rikali, ze jestli je tam neco citliveho at si to prekryju, tak od toho servisu utikam co mi nohy staci. To je snad jejich prace a oni by meli vedet co udelat a udelat to.......to musi byt sileny zoufalci -
"-- skrytý --" 04.04.06 18:27
« Bez nadpisu
Chladic samozrejme mozes prefukovat smelo, je to vlastne jeho normalny proces, ze cez neho fuka voda vysokou rychlostou.
Pozor vsak, Fabia mala konektory utesnene gumickami vlisovanymi do konektorov a to Renault nema, resp. nemusi mat.
S tym umyvanim spodku tlakovou vodou taktiez pozor, ja som si tak odrovnal zadnu napravu na Citroene AX. Bola to naprava klasicky Francuzsky odpruzena torznymi tycami, pricom ramena su ulozene na ihlovych loziskach. Tie maju zase gumove simeringy. Guma starne, tvrdne, praska a tlakova voda z par centimetrovej vzdialenosti je pozvanka na jej vstup priamo do ihloveho loziska. Do par mesiacov je naprava v haji.
Ak uz, tak co najmiernejsim tlakom a z dialky. -
"-- skrytý --" 04.04.06 16:57
« Bez nadpisu
Dlouhodobe jsem pouzival Fabii (plna vybava), u ktere jsem myl motor wapem (sam osobne). Delal jsem to tak, ze jsem po jizde nechal motor vychladnout asi na 40°C (horky nemyt nebot tepelny sok z prudkeho zchlazeni je problem...) a nasledne vlazny propral wapem hlava nehlava. Protoze jsem to delal relativne casto (alespon 2x za sezonu), nikde se nic neusadilo a speceny mouchy a dalsi bordel byly okamzite odstraneny. Pochopitelne jsem nemiril do alternatoru, ECU, kompresoru klimy ci jinych vylomenin ale napr. chladic jsem projel vcetne ventilatoru naprosto nekompromisne. Pote jsem okamzite nastartoval a jizdou (dlouhou - 100km) motor nalezite vysusil teplem a vetrem. Nerikam ze tohle je spravny postup, ale auto slouzilo 5 let bez jedine zavady, motor melo stale jako novy a nikdy jsem si nevsiml ze by me nejaka zapomenuta voda nadelala paseku. Ale je fakt ze to chce mit trochu cit - napr. ja bych to servisu rozhodne nesveril.
PS: soucasne jsem vetsinou myl i strojni dily podvozku, brzdove trubky a dalsi veci kde se rado dokaze drzet vlhke blato zpusobujici pocatek koroze, takze kdyz uz myt motor, tak rovnou cely podvozek... -
"-- skrytý --" 03.04.06 22:17
« Bez nadpisu
Nazdar, nechcem prilis mudrovat, ale odkedy sa nepouzivaju vysokonapatove kable ku svieckam, voda motoru prilis neuskodi, ved za dazdiveho pocasia sa k motoru voda dostane tak ci tak. Samozrejme predpokladam, ze nikto nebude chciet striekat do motora tlakovu vodu z WAP-ky vo vzdialenosti 20cm. V kazdom pripade by som vsak doporucoval urobit aspon toto:
- odpojit a vlhkou handrou vycistit bateriu este pred umyvanim a nasledne ju zakryt
- zakryt alternator
- zakryt riadiacu jednotku motora; nepoznam sice Renaulty dlhodobo, ale napr. na Megane II sa pouzivaju dost jednoduche konektory, ktore nemaju kryte piny vodotesnou gumickou, ale len nejakou pastou. Ak by sa to prestrieklo silnym tlakom vody a pasta sa poskodila, voda sa dostane do konektorov a to naozaj nechces.
- obal niecim aj nadrzku na brzdovu kvapalinu, nie je vodotesna
- nestriekaj vela vody na brzdove kotuce, neskor Ti mozu zahrdzaviet
Samozrejme, pracuj za pouzitia zdraveho rozumu a nic neulom, nepouzivat zbytocne vela vody ani cistiaceho prostriedku, co najviac hrubej spiny odstran mechanicky este predtym, nez sa do toho pustis s vodou a malo by to byt OK.
PS: do takeho servisu, ktory Ti radi, aby si si sam zakryl veci este predtym, ako sa do toho pustia oni, by som velmi neveril. Ked to nevedia oni, tak ako mozes vediet Ty, ze Ti oni nepobabru nieco ine, o com nevedia, ze to netreba robit...? Ked si to pozakryvas vsetko sam, to uz si to mozes rovno aj umyt, lebo ruky uz aj tak budes mat spinave az po lakte. :-) -
« Mytí motoru
Dobrý večer. Mám Lagunu 1,8i z roku 1997 s digi klimou a chtel bych nechat v servisu umýt motor. Bylo mi řečeno že jestli je tam nějaké choulostivé el. vedení tak bych ho měl radši překrýt. Nejsem v tomto moc zběhlý a tak bych chtěl poprosit o radu. Má někdo zkušenosti s umýváním motoru a ví co by se mělo zakrýt a kde přibližně se to nachází?
Díky Marek.