TDI PD vs. common-rail
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: zátah.
S tou spotrebou ti to moc nezeriem. Oktavia TDI 81kW mala sice 5.2, ale rychlost bola velmi mala. Tento tyzden som totiz zistil, ze ak pojdem s mojim autom tu istu trasu tymi istymi rychlostami podla tachometra, v cieli mam priemernu rychlost 94km/h vs 82km/h v tej Oktavii (casovo to je az 15 minut rozdiel). Neviem, aka by bola spotreba TDI pri dosiahnuti takej priemernej rychlosti, kazdopadne ale vyssia. K tomu vacsi odpor vzduchu, vacsia vaha, vacsi vykon a pritom nizisa spotreba... Kto pozna fyziku a zakon zachovania energie uz vie, kam mierim ;-)
BTW kamarat ma vo firme 2 sluzone Sharany TDI (je to dvojicka Galaxy?). Oba beru podla jeho slov skvelych 8 az 9 litrov. -
Jozef0351 26.04.06 08:32
« Re: Re: Re: Re: zátah.
Kamarát má Alhambru 1,9 TDI a má spotrebu práve tých 7,5 - 8 l. Skôr to asi závisí od štýlu jazdy. Ak by bola pravda že CR nie je taký traktorový tak by to asi bola jeho hlavná výhoda. Zaujímalo by ma prečo VW takisto začína používať CR v niektorých modeloch. -
« Re: Re: Re: zátah.
konkretne s 96kW som nesiel...mozno je to nejako blbo sprevodovane...neviem...ale teraz mam takisto 6kvalt 110kW, ale na to, ze auto ma 2 tony tak s nim hadze dobre...urcite je to zase moj subjektivny nazor, ale mne sa TDI a jeho charakteristika proste paci...neviem si predstavit, ze by som mal teraz v Galaxy CR motor...s TDI mam cca 6,2l na 100km pri kombinovanej jazde/mesto/mimo/dialnica a s CR by to bolo minimalne 7,5-8l... -
« Re: zátah.
isiel som aj s CR a zatah TDI sa mi zdal o dost vacsi...ano TDI vadne...treba ho drzat na uzde a nezvedne...
Je to len subjektivny pocit mas pravdu. U TDI mna osobne fascinuje zatah a nizka spotreba...u CR zase kultivovanost...ale nakolko sa mi zvuk a chod TDI paci, takze by som nevahal a zase a zase si kupil TDI a nie CR.. -
« zátah.
To Majo.
Jakým metodikou jsi zjistil, že má TDI oproti HDI větší tah z nízkých otáček?
Škoda že po ruce nemám graf průběhu výkonu a momentu.
Jen pro porovnání.
Škoda O1 TDI 81 kw/4150 RPM, krouťák 235 Nm/1900 RPM
HDI od PSA rok cca 2000 80 Kw/4000 RPM, 250 Nm/1750 RPM.
Je to subjektivní pocit. TDI tě nakopne a pak zvadne.
HDI má lineární zátah a to se mě osobně líbí víc. -
« Re: Kůže vs. dětské sedačky
Mam vzadu 3 autosedacky...2 klasicke skrupiny a jednu uz pre vacsie deti...taky "spalek" pod zadok....s tym by problem nebol, ale tie dve by mi ju urcite otlacili, nakolko maju pevnu konstrukciu vzadu a ja ich takmer vobec nevyberam, takze ta koza by dostala poriadne zabrat...vyberiem ich len, ked upratujem auto...a poznas deti...bolo to u mna na zvazenie ci si priplatim takmer 100 tacov za interier v kozi a potom by sa mi mal takto poskodit...
Nehovorim, ze by to nezvladla ta koza, ale radsej som neriskoval... -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Ano...jasne ja berem a nakolko som s nim co-to odjazdil viem, ze sa mu potom velmi nechce...
s tym radenim a nestihanim...pri Oktave I som pocitil "tah"tak od okolo 1900ot a trval az niekde po 3500ot. ked som po zohriati,samozrejme, zaradeni 1 a zoslapnuti plynu na podlahu tak to stalo zato...a ked som sa snazil netocit ju az tam kde vadne cize drzat ju v tahu niekde medzi 2000-3300 tak ta rucicka stupala bohovsky rychlo...treba naozaj dobre radit vcas v tom naj tahu a potom tie prve 3 rychlosti idu naozaj hned za sebou...povedal by som, ze ma naozaj obrovske zrychlenie do tych 70km/h...potom to uz vadne a preto je to len cca 10s...ale na Oktavu I.myslim, ze slusne, ne?co by sme chceli zazraky ;-)
no a pri Galaxy....ma sice 2 tony, ale tych 150ps tam je citit velmi slusne ;-)
Je to motor od VW, velmi pruzny, myslim ze to je PD no neviem urcite. Do SR sa ani nedovazal mam taky pocit...Turbo zatiahne pri 1700ot a taha az do skoro 3800ot...potom ako by ho niekto zabil :shock: Tam je sprevodovanie take, ze prve 4 rychlosti idu hned za sebou, 5 dlhsia a 6 by som povedal vyhradne len na spotrebu...na nej je neuveritelne lenivy....ale zase 4 dava slusnu pruznost...zo 60km/h po 140km/h je to okamih...mam ho len rok, je to krasavec, uplne full vybava+doplnky okrem koze(kvoli autosedackam)...mam aj foto, ak chces...Neviem si predstavit benzin v tomto hovade...
A k tym kopancom pri preradovani...mne to nejako zvlast nevadi...skor detom vzadu ;-) ale s nimi jazdim pianko... -
Lubos.1 21.04.06 10:33
« Bez nadpisu
> Majo09 >
ten 5-litrovy TDI od VW je PD, nie CR. Kultivovanostou, vibraciami a hlucnostou su CR diesle aleko vpredu. TDI maju az na najnovsi 2.0 TDI PD (16V) velmi nizky rozsah pouzitelnych otacok a pomerne silny turboefekt, ktory dava pocit neskutocneho vykonu.
Niektore CR diesle, specialne japonske (Mazda 6 2.0, Honda Accord 2.2, Avensis 2.2 150k) maju 'skoro' az benzinovu charakteristiku, daju sa pekne vytacat niekde do 4500 otacok bez pocitu vädnutia. Diesel od Toyoty 177k je vyborny, ale pocitovo sa skor podoba na PD, kedze vädne skor ako jeho slabsia 150k verzia.
Vyhoda TDI PD je jedine v 0.5 - 1 l nizsej spotrebe oproti CR motorom v podobnych vozoch, ale aj tu sa uz rozdiel postupne znizuje. -
« Re: Re: Re: Re:
Majo - bez urzaky, ale TDI ti da jasne najavo, ze mas uz radit. Zvadne a dalej sa mu nechce ist. Ze by si nestihal radit sa neda povedat, aj ked jednotku az na podlahu som nikdy nedal, aby nelietali detom hlavy dopredu-dozadu. Zrychlenie za +10s nie je ziadny hviezdny udaj a dava kopu casu na radenie, nemyslis? Jediny rezim, ktory dava pocit neskutocnej zivosti je 80km/h na 5ty stupen ;-) Neber to, ze ten motor urazam, vobec nie, po dlhom case som si ho vyskusal znovu a musel som zmenit svoj nazor nan. Predchadzajca skusenost bola s TDI 81kW, ktore bolo poskytnute ako nahradne vozidlo. Vykon mizerny a spotreba az 7.5 pri sviznej jazde ma nepresvedcili. Podotykam, ze to auto malo najazdene iba cca. 30t km.
IMHO najvacsia nevyhoda TDI je, ze prudko zaberie a pri preradeni je to akoby si zacal brzdit, proste vobec nie pohodlna jazda. Podobne rozbehy z miesta, najskorej pekne plynulo, potom kopne turbo a vzapati sa radi na dvojku, na krcne svalstvo susny zahul :-) Taky 3.0 V6 v benzine ma lepsie pruzne zrychlenie a pritom posadka netrpi kopancami. Mne to teda vobec nevyhovuje. -
« Re: TDi - brontosaurus
Ano prechadza na CR, nemylis sa a uz aj presiel co sa tyka vacsich dieslov npr 3,0 TDI a myslim, ze aj 5,0TDI v touaregu je CR, no neviem urcite 8-s
Myslim, ze tu ide len o to, aby sa porovnali klady a zapory oboch systemov v praxi...lebo si myslim, ze tu je len malo jedincov, ktory tu poznaju podrobne vsetky technicke specifikacie ;-) -
"-- skrytý --" 21.04.06 07:56
« TDi - brontosaurus
...tak nemýlím-li se, tak koncern je poslední, kdo používá pumpe-dusse, nicht war? jinak němečtí, francozští i japan soukmenovci common rail a navíc koncern již před delší dobou oznámil, že v budoucnosti přechází na CR, tak o co go? :roll: -
« Re: Re: Re: Re:
ten CR je pomerne tichsi...neklepe tak...sak vies, ze ked nastartujes studene TDI tak to taku minutu klepoce akoby sa to malo rozpadnut >:D , ale potom pohoda...v tomto smere co sa tyka kultivovanosti chodu...hlavne 4 valcov si myslim, ze ma CR navrch... -
« Re: Re: Re:
:lol: kamo...na tej OctavkeI., mimochodom, uz som ju predal, som najazdil 160 000km za 4roky na trase Blava-Brusel a spat...takze o zivosti mi rozpravat nemusis...prve tri stupne ani nestiham poriadne radit ked jej sliapnem na dno...a uz tam je hned 120...to, ze je to traktor mi absolutne nevadi...ale fakt je, ze Octavii I. dava tento motor slusnu dynamiku...jasne, ze to nebude nikdy sportak.... ;-)
Momentalne rok osedlavam Ford Galaxy TDI-150PS a ... nemat trening z tej Octavie, tak by to bolo zaujimave, lebo ma prve 4 stupne velmi kratke a dalsie 2 su pekne dlhe...za rok mam na nom 26 000km a je to auto...super... -
« Re: Re:
obrovky tah, strasne ziva - to akoze fakt? Si v zivote nesedel z inom aute alebo co? Motor je to skvely na pohodovu jazdu a pre toho, kto ma vybudovany reflex: vysoke otacky = nebezpecne predbiehanie. S nizkou spotrebou suhlasim, TDI zobralo v priemere 5.2l/100 na trase, kde mam s 1.6 benzinom 6.7 pri tom istom style jazdy. Ale nie je to ziadny sportak, ako by sa Majovi mohlo zdat :-)
ja neviem presny dovod preco VW prechadza na CR...hlavne u 6valcov neviem, lebo tam je TDI uz podla mna co sa kultivovanosti chodu tyka s CR takmer zarovno...takmer...Ale dovod bude asi v tom, ze v technologii TDI-PD sa uz asi dalej napredovat neda a tak vsadzaju na CR, ktory zrejme sa da este vylepsovat...si myslim ja, ze to asi bude takto...
A este k spotrebe tych Sharanov...mno...ak su slabe, 66kW a sliape im na krk tak sa nedivim...sak ved to je normalne, pri vahe a velkosti toho auta a tak slabom motore pre tento voz sa nedivim...Ja ked mu naozaj ze nic nedarujem tak mam do 8l spotrebu...