TDI PD vs. common-rail
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Pup 25.05.06 01:13
« Bez nadpisu
Zpátky k tématu - mám chvíli Mazdu 5, CR diesel 2.0, 105 kW a 360 Nm. Když jsem to při přebírání u prodejce poprvé nastartoval, měl jsem vážně pochybnost jestli je to vůbec diesel. Je to tichý, jede to od volnoběhu a slušně táhne od cca 1500 otáček (250 Nm) plynule nahoru do 4000 otáček a dál nevím, protože jsem to ještě nezkoušel. V zásadě se takhle vysoko s otáčkama dostanu jen když není čas řadit (předjíždění s malou rezervou), protože těch 105 kW to má už při 3500 otáčkách, takže to nemá smysl moc točit. Při pohodový jízdě do 110 km/h se dá vejít do 2000 otáček. Je to šestikvalt, jestli jsem to neřek.
Pokud můžu porovnat s PD, mám z poslední doby zkušenosti s O2 / PD 2.0 102 kW a O2 4x4 / PD 1.9 77 kW. PD 2.0 jede subjektivně plus minus stejně, je o něco víc slyšet a spotřeba je dle informací majitele taky plus minus srovnatelná s mojí, tj. okolo 7 litrů. PD 1.9 je znatelně línější, o dost hlučnější a spotřebu nemůžu porovnat, páč to ten člověk má dost nový a ještě neví. Mimo jiné doufá, že si to ještě trochu sedne a ztichne. Já mu to přeju, páč je to kámoš, ale moje M5 má teď něco přes 9000 najeto a je stejně hlučná (tichá) jako na začátku. Shodli jsme se, že má v autě PD poslední generace. Poslední = žádná další nebude :-)
Jsem prostě dost spokojenej s Common Rail, nevím kterou generaci v autě mám. Testeři tady na auto.cz jsou stejnýho názoru:
[odkaz]
"Tím, co Mazdu5 se vznětovým motorem pod kapotou odlišuje, je kultivovanost jízdy za všech okolností. Ani nízké teploty okolního vzduchu a promrzlý agregát nedovolí posádce okusit hluk a vibrace, tak typické pro vynález pana Rudolfa Diesela."
...což je fakt pravda.
Hodin jak na kostele, jdu spát.
CR rulezz :-) -
"-- skrytý --" 16.05.06 12:26
« Re:
TommyEngelo: ja si troufnu tvrdit, ze na te domaci Octavii sem udelal dobre 200tkm. Zbytek ostatni clenove rodiny.
Jinak pro alu:
Pri asi 120tkm jsem se otocil u Buchlova (2002) na lede, nastesti to odnesly "jen plechy". Od te doby auto najelo jednou tolik a jeste neco a stale je ok. Posledni dva roky najezdi relativne malo, spis jen v max. mezimestskem provozu.
Rozvody menime po cca 60tkm (ted jsou uz ctvrte, mam pocit), poradili nam to u Samohyla ve Zline, kde jsme auto jako nove kupovali. Auto je pravidelne servisovano po 15tkm (plus minus nejake km).
Odesla vaha vzduchu, asi pri 150tkm, u Samohyla nam dali nejakou repasovanou (pozdeji zjisteno nasim "dvornim opravarem") za cenu originalni cca 10tKc, od te doby (jaro 2002) k nim nepachnu. Nas "dvorni" opravar ji vymenil za originalni, a bylo to poznat.
Zacal zlobit central, asi od 240tkm, ale umoudril se nejak - asi po vymene KI (viz dale).
Pri cca 246tkm odesel KI = kombi instrument, neboli palubovka s tachometer+otackomer+..., vymenen za novy (asi take 10tKc).
Pak byly nejake drobnosti, co si pamatuji, asi dva roky zpatky se vymenily tahla zavazadloveho kufru, uz byly slabe, pri asi 160tkm se zasekly tahla steracu (asi rok pred tim), musely byt kompletne vymeneny, casto odchazely zarovky v zadnich obrysovych a brzdovych svetlech - stridave, jednou ta, pozdeji druha. Parkrat take potkavaci svetla vepredu (H4). Brzdy (kotouce+desticky) vepredu (zadni jsou bubny) meneny pri 220tkm(!!), je fakt, ze byly totalne out, ale pri mem stylu jizdy brzdy pouzivam vyjimecne.
Jine zavady zatim nezjisteny. Auto jezdilo dlouhe trasy (1100km vkuse nebylo vyjimkou), dobre 75% najezdenych km je po dalnicich, z toho asi 40% na dalnicich v NSR.
Mohu-li doporucit, je vhodne auto na dalnicni a i mezimestky provoz dobre obout, cim sirsi gumy tim lepsi. Originalni 205/55 R16 nejsou spatne, ale rozhodne zajimavejsi je to na 225/50 R16. Na letnich Bravurach 225/50 R16 jsem udelal asi 100tkm, asi 3 nebo 4 sezony. Je fakt, ze pri vymene couhaly z pneu uz draty... R17 nemam odzkousene, uz na R16 je auto docela tvrde.
Palubni pocitac auta nemeri presne. Ujete km je treba brat s rezervou asi 1,5%(!!). Take pocitadlo spotreby ukazuje vselijak. Mam ale odzkouseno, ze pokud naliju naftu po hrdlo a jezdim rozumne, dal se na nadrz bez rezervy najet dobre 950km. Rezerva ma byt asi 9l, pricemz plna nadrz ma mit 55l. Kolik objemu je schovano v hrdle, nevim, pocitam 1-2l. Dlouhodobe se spotreba pobybuje okolo 5l/100km (kombinovany provoz). -
-
Tommy100 12.05.06 13:06
« Bez nadpisu
né to jsem nenajel,to jsem jen psal auta,co máme v práci,s těmi octaviemi jsem najel zlomek s jejich počtu :shock: :shock: :shock:
Potom jsem dostal superba,za 2 roky s ním mám 58000km,a jinak na kratší trasy používám to co je zrovna v garáži(asi tak na 15000km ročně)
Celkově najedu ročně zhruba 45000km. ;-) -
« Bez nadpisu
...to co sa vyraba vo velkom je lacnejsie....tak je to aj CR a VW uz na to prisliel, ze cesta vedie iba tymto smerom, ak chce byt konkurencie schopnym, a vyvoj treba tak isto zaplatit, myslim ze je to o ekonomike a znizovani nakladov na vyrobu, ved tam vsetko smeruje...lacne, ale pekne bezpecne,...zivotnost? poruchovost? to nie je privelmi dolezite,....take auta sa uz nevyrabaju.... -
pavelll1 26.04.06 13:24
« Bez nadpisu
Tak duvod je snad uplne jasny, konstrukcni zastaralost TDI PD + problemy s budoucim plnenim emisnich norem atd.. neakceptovatelna hlucnost, vibrace, spatna vykonova charakteristika +vyssi naklady a konstrukcni narocnost systemu PD.
Je to slepa ulicka a CR je cesta do budoucnosti.
CR - daleko lepsi moznosti davkovani paliva moznost jednoduchym zpusobem optimalizovat emise s FAP atd..
Navic ted uz se naplno testuji prototypy CR4 a ten ma obrovske moznosti.
Viz vyvoj BOSCH Jihlava. -
« Re: Re: Re: Re: Re: zátah.
...ja Ti nekazem aby si mi to zral...to je udaj palubneho pocitaca...na Oktave som mal na trati Ba-Brusel priem spotrebu cca 5,8l(cez celu Ba, dialnice okolo 150km/h, sem tam v nemecku 200km/h a krizom cez Brusel...)v Galaxy mam pri tom istom style jazdenia na tej istej trati tych 6,2-6,5l...Treba vediet jazdit...po mojich dobrych 250 000km za volantom TDI asi viem ako na to ;-)
ja neviem presny dovod preco VW prechadza na CR...hlavne u 6valcov neviem, lebo tam je TDI uz podla mna co sa kultivovanosti chodu tyka s CR takmer zarovno...takmer...Ale dovod bude asi v tom, ze v technologii TDI-PD sa uz asi dalej napredovat neda a tak vsadzaju na CR, ktory zrejme sa da este vylepsovat...si myslim ja, ze to asi bude takto...
A este k spotrebe tych Sharanov...mno...ak su slabe, 66kW a sliape im na krk tak sa nedivim...sak ved to je normalne, pri vahe a velkosti toho auta a tak slabom motore pre tento voz sa nedivim...Ja ked mu naozaj ze nic nedarujem tak mam do 8l spotrebu... -
« Re: Re: Re: Re: zátah.
S tou spotrebou ti to moc nezeriem. Oktavia TDI 81kW mala sice 5.2, ale rychlost bola velmi mala. Tento tyzden som totiz zistil, ze ak pojdem s mojim autom tu istu trasu tymi istymi rychlostami podla tachometra, v cieli mam priemernu rychlost 94km/h vs 82km/h v tej Oktavii (casovo to je az 15 minut rozdiel). Neviem, aka by bola spotreba TDI pri dosiahnuti takej priemernej rychlosti, kazdopadne ale vyssia. K tomu vacsi odpor vzduchu, vacsia vaha, vacsi vykon a pritom nizisa spotreba... Kto pozna fyziku a zakon zachovania energie uz vie, kam mierim ;-)
BTW kamarat ma vo firme 2 sluzone Sharany TDI (je to dvojicka Galaxy?). Oba beru podla jeho slov skvelych 8 az 9 litrov. -
Jozef0351 26.04.06 08:32
« Re: Re: Re: Re: zátah.
Kamarát má Alhambru 1,9 TDI a má spotrebu práve tých 7,5 - 8 l. Skôr to asi závisí od štýlu jazdy. Ak by bola pravda že CR nie je taký traktorový tak by to asi bola jeho hlavná výhoda. Zaujímalo by ma prečo VW takisto začína používať CR v niektorých modeloch.
kdyby to nebylo tak sravý a citlivý na naftu, tak je to asi dobrý