TDI PD vs. common-rail
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- TDI PD vs. common-rail 01.04.2006 16:46 Jozef0351
- Bez nadpisu 01.04.2006 18:13
- Bez nadpisu 01.04.2006 21:59
- Bez nadpisu 01.04.2006 22:34 Petr Kneifl
- Bez nadpisu 06.04.2006 21:46
- Bez nadpisu 13.04.2006 19:04
- Bez nadpisu 14.04.2006 09:44 Tommy100
- Bez nadpisu 14.04.2006 10:59 Tommy100
- Bez nadpisu 14.04.2006 11:02 Tommy100
- Bez nadpisu 14.04.2006 13:35
- TDI 20.04.2006 13:03
- Re: Re: 20.04.2006 16:03
- TDi - brontosaurus 21.04.2006 07:56
- Re: Re: Re: Re: 21.04.2006 09:36
- Bez nadpisu 21.04.2006 10:33 Lubos.1
- zátah. 25.04.2006 07:46
- Re: Re: Re: Re: zátah. 26.04.2006 10:05
- Bez nadpisu 26.04.2006 13:24 pavelll1
- Bez nadpisu 26.04.2006 14:05 pavelll1
- Bez nadpisu 26.04.2006 20:24
- Bez nadpisu 11.05.2006 16:05
- Bez nadpisu 11.05.2006 17:14
- Bez nadpisu 11.05.2006 22:13 Tommy100
- Bez nadpisu 12.05.2006 11:22
- Bez nadpisu 12.05.2006 13:06 Tommy100
- Bez nadpisu 12.05.2006 13:09 Tommy100
- Bez nadpisu 12.05.2006 15:45 Tommy100
- Bez nadpisu 25.05.2006 01:13 Pup
-
Bez nadpisu
U TDI PD má každá vstřikovací tryska svoje čerpadlo, kdežto u common-rail je jedno čerpadlo pro všechny trysky. Koneckonců to PD znamená pumpe-düse, neboli čerpadlo-tryska...jestli jsem to nějak popletl, tak mě kdyžtak někdo opravte, ale myslím, že je to tak nějak...a mezi starou a novou Octávkou není rozdíl...jenom mají jiné výkony, ale princip je stejný... -
-
« Re:
Ano prejde aj VW na Common-rail...je to krok dopredu...ale klobuk dolu pred TDI a TDI-PD...taky ohromny tah v nizkych otackach Common-rail nema, zatial...A to, ze TDI je na trhu s tym istym principom a prakticky len s mensimi upravami od roku co ja viem 1992-1993...tak to je uzas...normalne skladam poklonu konstrukterom...
A k tej Octavii...tento motor vrele doporucujem...myslim, ze je to najlepsia motorizacia pri Octavii I....obrovky tah, strasne ziva, nizucka spotreba....Ked Octavia I., tak TDI 81 kW!
-
-
-
-
Tommy100 14.04.2006 09:44
Bez nadpisu
otázka kolik za to chcou?Já bych volil superba,je větší,rozhodně reprezentativnější a nepochybně si drží hodnotu lépe než mondeo,což je u takového auta dost podstatné. >:D Ale radši než ojetého superba bych volil novou nebo mírně jetou oktávku II,která je modernější,má lepší jízdní vlastnosti a dost ušetříš na servise.Jezdím se superbem 2.8 V6 Elegance(služební),ale živit bych to nechtěl! 8-s A v rychlosti do zatáček to také není žádný med.Víceprvková zadní náprava v octavii dělá své :shock: -
Tommy100 14.04.2006 10:59
Bez nadpisu
no,to jsi mě překvapil! :shock:
Na dálnici jezdím za rovných 10.Mimo město kolem 11.
Ve městě,nebo když tomu dávám hodně zabrat,tak si řekne okolo 13l.
Je to superb z roku 2004,výbava elegance,stál kolem 1200000kč,mám s ním najeto asi 45000km.No ale jak jsem říkal,živit bych to nechtěl,lepší je octavia,nebo superb s 1.8/110kw. -
Tommy100 14.04.2006 11:02
Bez nadpisu
jinak je mi to jedno,benzín a ostatní náklady platí firma >:D
Ale když ten motor nebyl zajetý,tak si pamatuju,že i na dálnici si řekl o téměř 11l! :shock: -
-
-
-
Re: Re:
obrovky tah, strasne ziva - to akoze fakt? Si v zivote nesedel z inom aute alebo co? Motor je to skvely na pohodovu jazdu a pre toho, kto ma vybudovany reflex: vysoke otacky = nebezpecne predbiehanie. S nizkou spotrebou suhlasim, TDI zobralo v priemere 5.2l/100 na trase, kde mam s 1.6 benzinom 6.7 pri tom istom style jazdy. Ale nie je to ziadny sportak, ako by sa Majovi mohlo zdat :-)-
-
« Re: Re: Re: Re:
ten CR je pomerne tichsi...neklepe tak...sak vies, ze ked nastartujes studene TDI tak to taku minutu klepoce akoby sa to malo rozpadnut >:D , ale potom pohoda...v tomto smere co sa tyka kultivovanosti chodu...hlavne 4 valcov si myslim, ze ma CR navrch...
-
-
« Re: Re: Re:
:lol: kamo...na tej OctavkeI., mimochodom, uz som ju predal, som najazdil 160 000km za 4roky na trase Blava-Brusel a spat...takze o zivosti mi rozpravat nemusis...prve tri stupne ani nestiham poriadne radit ked jej sliapnem na dno...a uz tam je hned 120...to, ze je to traktor mi absolutne nevadi...ale fakt je, ze Octavii I. dava tento motor slusnu dynamiku...jasne, ze to nebude nikdy sportak.... ;-)
Momentalne rok osedlavam Ford Galaxy TDI-150PS a ... nemat trening z tej Octavie, tak by to bolo zaujimave, lebo ma prve 4 stupne velmi kratke a dalsie 2 su pekne dlhe...za rok mam na nom 26 000km a je to auto...super...
-
-
"-- skrytý --" 21.04.2006 07:56
TDi - brontosaurus
...tak nemýlím-li se, tak koncern je poslední, kdo používá pumpe-dusse, nicht war? jinak němečtí, francozští i japan soukmenovci common rail a navíc koncern již před delší dobou oznámil, že v budoucnosti přechází na CR, tak o co go? :roll:-
« Re: TDi - brontosaurus
Ano prechadza na CR, nemylis sa a uz aj presiel co sa tyka vacsich dieslov npr 3,0 TDI a myslim, ze aj 5,0TDI v touaregu je CR, no neviem urcite 8-s
Myslim, ze tu ide len o to, aby sa porovnali klady a zapory oboch systemov v praxi...lebo si myslim, ze tu je len malo jedincov, ktory tu poznaju podrobne vsetky technicke specifikacie ;-)
-
-
Re: Re: Re: Re:
Majo - bez urzaky, ale TDI ti da jasne najavo, ze mas uz radit. Zvadne a dalej sa mu nechce ist. Ze by si nestihal radit sa neda povedat, aj ked jednotku az na podlahu som nikdy nedal, aby nelietali detom hlavy dopredu-dozadu. Zrychlenie za +10s nie je ziadny hviezdny udaj a dava kopu casu na radenie, nemyslis? Jediny rezim, ktory dava pocit neskutocnej zivosti je 80km/h na 5ty stupen ;-) Neber to, ze ten motor urazam, vobec nie, po dlhom case som si ho vyskusal znovu a musel som zmenit svoj nazor nan. Predchadzajca skusenost bola s TDI 81kW, ktore bolo poskytnute ako nahradne vozidlo. Vykon mizerny a spotreba az 7.5 pri sviznej jazde ma nepresvedcili. Podotykam, ze to auto malo najazdene iba cca. 30t km.
IMHO najvacsia nevyhoda TDI je, ze prudko zaberie a pri preradeni je to akoby si zacal brzdit, proste vobec nie pohodlna jazda. Podobne rozbehy z miesta, najskorej pekne plynulo, potom kopne turbo a vzapati sa radi na dvojku, na krcne svalstvo susny zahul :-) Taky 3.0 V6 v benzine ma lepsie pruzne zrychlenie a pritom posadka netrpi kopancami. Mne to teda vobec nevyhovuje.-
« Re: Re: Re: Re: Re:
Ano...jasne ja berem a nakolko som s nim co-to odjazdil viem, ze sa mu potom velmi nechce...
s tym radenim a nestihanim...pri Oktave I som pocitil "tah"tak od okolo 1900ot a trval az niekde po 3500ot. ked som po zohriati,samozrejme, zaradeni 1 a zoslapnuti plynu na podlahu tak to stalo zato...a ked som sa snazil netocit ju az tam kde vadne cize drzat ju v tahu niekde medzi 2000-3300 tak ta rucicka stupala bohovsky rychlo...treba naozaj dobre radit vcas v tom naj tahu a potom tie prve 3 rychlosti idu naozaj hned za sebou...povedal by som, ze ma naozaj obrovske zrychlenie do tych 70km/h...potom to uz vadne a preto je to len cca 10s...ale na Oktavu I.myslim, ze slusne, ne?co by sme chceli zazraky ;-)
no a pri Galaxy....ma sice 2 tony, ale tych 150ps tam je citit velmi slusne ;-)
Je to motor od VW, velmi pruzny, myslim ze to je PD no neviem urcite. Do SR sa ani nedovazal mam taky pocit...Turbo zatiahne pri 1700ot a taha az do skoro 3800ot...potom ako by ho niekto zabil :shock: Tam je sprevodovanie take, ze prve 4 rychlosti idu hned za sebou, 5 dlhsia a 6 by som povedal vyhradne len na spotrebu...na nej je neuveritelne lenivy....ale zase 4 dava slusnu pruznost...zo 60km/h po 140km/h je to okamih...mam ho len rok, je to krasavec, uplne full vybava+doplnky okrem koze(kvoli autosedackam)...mam aj foto, ak chces...Neviem si predstavit benzin v tomto hovade...
A k tym kopancom pri preradovani...mne to nejako zvlast nevadi...skor detom vzadu ;-) ale s nimi jazdim pianko...-
-
« Re: Kůže vs. dětské sedačky
Mam vzadu 3 autosedacky...2 klasicke skrupiny a jednu uz pre vacsie deti...taky "spalek" pod zadok....s tym by problem nebol, ale tie dve by mi ju urcite otlacili, nakolko maju pevnu konstrukciu vzadu a ja ich takmer vobec nevyberam, takze ta koza by dostala poriadne zabrat...vyberiem ich len, ked upratujem auto...a poznas deti...bolo to u mna na zvazenie ci si priplatim takmer 100 tacov za interier v kozi a potom by sa mi mal takto poskodit...
Nehovorim, ze by to nezvladla ta koza, ale radsej som neriskoval...
-
-
-
-
Lubos.1 21.04.2006 10:33
Bez nadpisu
> Majo09 >
ten 5-litrovy TDI od VW je PD, nie CR. Kultivovanostou, vibraciami a hlucnostou su CR diesle aleko vpredu. TDI maju az na najnovsi 2.0 TDI PD (16V) velmi nizky rozsah pouzitelnych otacok a pomerne silny turboefekt, ktory dava pocit neskutocneho vykonu.
Niektore CR diesle, specialne japonske (Mazda 6 2.0, Honda Accord 2.2, Avensis 2.2 150k) maju 'skoro' az benzinovu charakteristiku, daju sa pekne vytacat niekde do 4500 otacok bez pocitu vädnutia. Diesel od Toyoty 177k je vyborny, ale pocitovo sa skor podoba na PD, kedze vädne skor ako jeho slabsia 150k verzia.
Vyhoda TDI PD je jedine v 0.5 - 1 l nizsej spotrebe oproti CR motorom v podobnych vozoch, ale aj tu sa uz rozdiel postupne znizuje. -
zátah.
To Majo.
Jakým metodikou jsi zjistil, že má TDI oproti HDI větší tah z nízkých otáček?
Škoda že po ruce nemám graf průběhu výkonu a momentu.
Jen pro porovnání.
Škoda O1 TDI 81 kw/4150 RPM, krouťák 235 Nm/1900 RPM
HDI od PSA rok cca 2000 80 Kw/4000 RPM, 250 Nm/1750 RPM.
Je to subjektivní pocit. TDI tě nakopne a pak zvadne.
HDI má lineární zátah a to se mě osobně líbí víc.-
« Re: zátah.
isiel som aj s CR a zatah TDI sa mi zdal o dost vacsi...ano TDI vadne...treba ho drzat na uzde a nezvedne...
Je to len subjektivny pocit mas pravdu. U TDI mna osobne fascinuje zatah a nizka spotreba...u CR zase kultivovanost...ale nakolko sa mi zvuk a chod TDI paci, takze by som nevahal a zase a zase si kupil TDI a nie CR..-
"-- skrytý --" 25.04.2006 15:13
« Re: Re: zátah.
Ten "zátah" TDI je opravdu impozantní, bohužel se jedná pouze a výhradně o subjektivní klam! Osobně jsem se o tom mnohokrát přesvědčil při jízdě s verzí 1,9 TDI PD 96kW...-
« Re: Re: Re: zátah.
konkretne s 96kW som nesiel...mozno je to nejako blbo sprevodovane...neviem...ale teraz mam takisto 6kvalt 110kW, ale na to, ze auto ma 2 tony tak s nim hadze dobre...urcite je to zase moj subjektivny nazor, ale mne sa TDI a jeho charakteristika proste paci...neviem si predstavit, ze by som mal teraz v Galaxy CR motor...s TDI mam cca 6,2l na 100km pri kombinovanej jazde/mesto/mimo/dialnica a s CR by to bolo minimalne 7,5-8l...-
Jozef0351 26.04.2006 08:32
« Re: Re: Re: Re: zátah.
Kamarát má Alhambru 1,9 TDI a má spotrebu práve tých 7,5 - 8 l. Skôr to asi závisí od štýlu jazdy. Ak by bola pravda že CR nie je taký traktorový tak by to asi bola jeho hlavná výhoda. Zaujímalo by ma prečo VW takisto začína používať CR v niektorých modeloch.
-
-
-
-
-
Re: Re: Re: Re: zátah.
S tou spotrebou ti to moc nezeriem. Oktavia TDI 81kW mala sice 5.2, ale rychlost bola velmi mala. Tento tyzden som totiz zistil, ze ak pojdem s mojim autom tu istu trasu tymi istymi rychlostami podla tachometra, v cieli mam priemernu rychlost 94km/h vs 82km/h v tej Oktavii (casovo to je az 15 minut rozdiel). Neviem, aka by bola spotreba TDI pri dosiahnuti takej priemernej rychlosti, kazdopadne ale vyssia. K tomu vacsi odpor vzduchu, vacsia vaha, vacsi vykon a pritom nizisa spotreba... Kto pozna fyziku a zakon zachovania energie uz vie, kam mierim ;-)
BTW kamarat ma vo firme 2 sluzone Sharany TDI (je to dvojicka Galaxy?). Oba beru podla jeho slov skvelych 8 az 9 litrov.-
-
« Re: Re: Re: Re: Re: zátah.
...ja Ti nekazem aby si mi to zral...to je udaj palubneho pocitaca...na Oktave som mal na trati Ba-Brusel priem spotrebu cca 5,8l(cez celu Ba, dialnice okolo 150km/h, sem tam v nemecku 200km/h a krizom cez Brusel...)v Galaxy mam pri tom istom style jazdenia na tej istej trati tych 6,2-6,5l...Treba vediet jazdit...po mojich dobrych 250 000km za volantom TDI asi viem ako na to ;-)
ja neviem presny dovod preco VW prechadza na CR...hlavne u 6valcov neviem, lebo tam je TDI uz podla mna co sa kultivovanosti chodu tyka s CR takmer zarovno...takmer...Ale dovod bude asi v tom, ze v technologii TDI-PD sa uz asi dalej napredovat neda a tak vsadzaju na CR, ktory zrejme sa da este vylepsovat...si myslim ja, ze to asi bude takto...
A este k spotrebe tych Sharanov...mno...ak su slabe, 66kW a sliape im na krk tak sa nedivim...sak ved to je normalne, pri vahe a velkosti toho auta a tak slabom motore pre tento voz sa nedivim...Ja ked mu naozaj ze nic nedarujem tak mam do 8l spotrebu...
-
-
pavelll1 26.04.2006 13:24
Bez nadpisu
Tak duvod je snad uplne jasny, konstrukcni zastaralost TDI PD + problemy s budoucim plnenim emisnich norem atd.. neakceptovatelna hlucnost, vibrace, spatna vykonova charakteristika +vyssi naklady a konstrukcni narocnost systemu PD.
Je to slepa ulicka a CR je cesta do budoucnosti.
CR - daleko lepsi moznosti davkovani paliva moznost jednoduchym zpusobem optimalizovat emise s FAP atd..
Navic ted uz se naplno testuji prototypy CR4 a ten ma obrovske moznosti.
Viz vyvoj BOSCH Jihlava. -
Bez nadpisu
...to co sa vyraba vo velkom je lacnejsie....tak je to aj CR a VW uz na to prisliel, ze cesta vedie iba tymto smerom, ak chce byt konkurencie schopnym, a vyvoj treba tak isto zaplatit, myslim ze je to o ekonomike a znizovani nakladov na vyrobu, ved tam vsetko smeruje...lacne, ale pekne bezpecne,...zivotnost? poruchovost? to nie je privelmi dolezite,....take auta sa uz nevyrabaju.... -
Tommy100 12.05.2006 13:06
Bez nadpisu
né to jsem nenajel,to jsem jen psal auta,co máme v práci,s těmi octaviemi jsem najel zlomek s jejich počtu :shock: :shock: :shock:
Potom jsem dostal superba,za 2 roky s ním mám 58000km,a jinak na kratší trasy používám to co je zrovna v garáži(asi tak na 15000km ročně)
Celkově najedu ročně zhruba 45000km. ;-)-
"-- skrytý --" 16.05.2006 12:26
« Re:
TommyEngelo: ja si troufnu tvrdit, ze na te domaci Octavii sem udelal dobre 200tkm. Zbytek ostatni clenove rodiny.
Jinak pro alu:
Pri asi 120tkm jsem se otocil u Buchlova (2002) na lede, nastesti to odnesly "jen plechy". Od te doby auto najelo jednou tolik a jeste neco a stale je ok. Posledni dva roky najezdi relativne malo, spis jen v max. mezimestskem provozu.
Rozvody menime po cca 60tkm (ted jsou uz ctvrte, mam pocit), poradili nam to u Samohyla ve Zline, kde jsme auto jako nove kupovali. Auto je pravidelne servisovano po 15tkm (plus minus nejake km).
Odesla vaha vzduchu, asi pri 150tkm, u Samohyla nam dali nejakou repasovanou (pozdeji zjisteno nasim "dvornim opravarem") za cenu originalni cca 10tKc, od te doby (jaro 2002) k nim nepachnu. Nas "dvorni" opravar ji vymenil za originalni, a bylo to poznat.
Zacal zlobit central, asi od 240tkm, ale umoudril se nejak - asi po vymene KI (viz dale).
Pri cca 246tkm odesel KI = kombi instrument, neboli palubovka s tachometer+otackomer+..., vymenen za novy (asi take 10tKc).
Pak byly nejake drobnosti, co si pamatuji, asi dva roky zpatky se vymenily tahla zavazadloveho kufru, uz byly slabe, pri asi 160tkm se zasekly tahla steracu (asi rok pred tim), musely byt kompletne vymeneny, casto odchazely zarovky v zadnich obrysovych a brzdovych svetlech - stridave, jednou ta, pozdeji druha. Parkrat take potkavaci svetla vepredu (H4). Brzdy (kotouce+desticky) vepredu (zadni jsou bubny) meneny pri 220tkm(!!), je fakt, ze byly totalne out, ale pri mem stylu jizdy brzdy pouzivam vyjimecne.
Jine zavady zatim nezjisteny. Auto jezdilo dlouhe trasy (1100km vkuse nebylo vyjimkou), dobre 75% najezdenych km je po dalnicich, z toho asi 40% na dalnicich v NSR.
Mohu-li doporucit, je vhodne auto na dalnicni a i mezimestky provoz dobre obout, cim sirsi gumy tim lepsi. Originalni 205/55 R16 nejsou spatne, ale rozhodne zajimavejsi je to na 225/50 R16. Na letnich Bravurach 225/50 R16 jsem udelal asi 100tkm, asi 3 nebo 4 sezony. Je fakt, ze pri vymene couhaly z pneu uz draty... R17 nemam odzkousene, uz na R16 je auto docela tvrde.
Palubni pocitac auta nemeri presne. Ujete km je treba brat s rezervou asi 1,5%(!!). Take pocitadlo spotreby ukazuje vselijak. Mam ale odzkouseno, ze pokud naliju naftu po hrdlo a jezdim rozumne, dal se na nadrz bez rezervy najet dobre 950km. Rezerva ma byt asi 9l, pricemz plna nadrz ma mit 55l. Kolik objemu je schovano v hrdle, nevim, pocitam 1-2l. Dlouhodobe se spotreba pobybuje okolo 5l/100km (kombinovany provoz).
-
-
Tommy100 12.05.2006 13:09
Bez nadpisu
Měl jsem možnost druhého služebního auta,ale musel bych se starat o prohlídky,opravy a tak,tak jsem odmítl.Nemám na to čas.
Potřebuji se jen dopravit od někud někam.Dělám jako ekonom,takže toho v paměti musím mít docela dost,natož ještě další zbytečnosti. ;-) -
Pup 25.05.2006 01:13
Bez nadpisu
Zpátky k tématu - mám chvíli Mazdu 5, CR diesel 2.0, 105 kW a 360 Nm. Když jsem to při přebírání u prodejce poprvé nastartoval, měl jsem vážně pochybnost jestli je to vůbec diesel. Je to tichý, jede to od volnoběhu a slušně táhne od cca 1500 otáček (250 Nm) plynule nahoru do 4000 otáček a dál nevím, protože jsem to ještě nezkoušel. V zásadě se takhle vysoko s otáčkama dostanu jen když není čas řadit (předjíždění s malou rezervou), protože těch 105 kW to má už při 3500 otáčkách, takže to nemá smysl moc točit. Při pohodový jízdě do 110 km/h se dá vejít do 2000 otáček. Je to šestikvalt, jestli jsem to neřek.
Pokud můžu porovnat s PD, mám z poslední doby zkušenosti s O2 / PD 2.0 102 kW a O2 4x4 / PD 1.9 77 kW. PD 2.0 jede subjektivně plus minus stejně, je o něco víc slyšet a spotřeba je dle informací majitele taky plus minus srovnatelná s mojí, tj. okolo 7 litrů. PD 1.9 je znatelně línější, o dost hlučnější a spotřebu nemůžu porovnat, páč to ten člověk má dost nový a ještě neví. Mimo jiné doufá, že si to ještě trochu sedne a ztichne. Já mu to přeju, páč je to kámoš, ale moje M5 má teď něco přes 9000 najeto a je stejně hlučná (tichá) jako na začátku. Shodli jsme se, že má v autě PD poslední generace. Poslední = žádná další nebude :-)
Jsem prostě dost spokojenej s Common Rail, nevím kterou generaci v autě mám. Testeři tady na auto.cz jsou stejnýho názoru:
[odkaz]
"Tím, co Mazdu5 se vznětovým motorem pod kapotou odlišuje, je kultivovanost jízdy za všech okolností. Ani nízké teploty okolního vzduchu a promrzlý agregát nedovolí posádce okusit hluk a vibrace, tak typické pro vynález pana Rudolfa Diesela."
...což je fakt pravda.
Hodin jak na kostele, jdu spát.
CR rulezz :-)