Na co si dát pozor ucFelicie ???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
maky29 12.04.06 09:16
« ja som bol spokojný....
mal som Feliciu r.v. 10/1998 a najazdil som s ňou cez 120 000 km takmer bez problémov, doprial som jej pravidelný servis každých 15 000 km a inak mi za celú dobu odišla len spínacia skrinka a ventilátor kúrenia ... Takže pohoda, dúfam že aj moje nové auto bude aspoň tak spoľahlivé....
Inak ostal mi nepotrebný strešný nosič a takisto nosič na lyže, ponúkam za priateľné ceny.... okolo 1000Sk spolu ..... Zvolen, Slovensko... -
"-- skrytý --" 08.04.06 18:30
« Bez nadpisu
Jak sem psal, tak priserny auto to asi nebude, ale i tak ma spoustu much, který by tam nemusely být. Každopádně, když je jich tolik, tak je samozřejmost, že spousta lidí je bude odsuzovat jen za to množství, který jich jezdí. U MTB to zase vadí mě, ale auto mi má hlavně sloužit a nechci s nim machrovat. Každopádně chápu obě strany. Dík -
Petr Kneifl 28.03.06 19:46
« Bez nadpisu
Já už bych taky Feldy nešel! Vyměna za fiestu z roku 92 předpokládám že by šlo o něco novějšího! takže 100 tis. Kč za feldu bych nedal! Ale nějakou orezlou za 30 tis. bych vzal jako auto na lítání! Soused teď koupil 97 1.9 D za 25 tis. Nic moc ale za tu cenu mu to jako druhé auto na zimu stačí! -
"-- skrytý --" 26.03.06 11:57
« Re:
dart: Chtěl jsi konstruktivní příspěvek, tak tady ho máš.
Švagr jezdí s Feldou s původním škodováckým motorem MPI. Jedná se o jednu z posledních vyrobených a kupoval ji jako novou. Vloni v létě si švagrová stěžovala, že se jí vpravo vpředu něco nezdá. Tehdy měl vůz najeto pouhých (a poctivých) 80 tis. km, zvenku vypadal "jako nový", ale měl za sebou už něco málo oprav, byť právě z hlediska Tvé logiky (levné opravy Feldy) málo pochopitelných: lišta zapalovacích cívek (7500 Kč), škrticí klapka s příslušenstvím (nejprve 6500 Kč, ale motor začal děsně žrát, poté vyměno za nějaký jiný typ za 9000 tis. Kč) atd. atd.
Když jsem se s tím svezl, tak jsem se úplně zhrozil: na tom autě snad kromě motoru a karoserie nebylo v pořádku vůbec nic! Tak jsem jim zdělil, že tohle auto nemá na silnici co pohledávat, pokud neprojde kompletní GO podvozku, brzd, řízení, spojky a možná i převodovky (člověk si nemohl být jistý, co a zda vůbec zařadil...), ale i zámků dveří, sthování okének, bezpečnostích pásů ("rolo nerolovalo") ventilace... Ovšem to úplně první a nejnutější je výměna předních tlumičů a brzdových třmenů, zdroji to "podivných zvuků". Jelikož mne znají (jinými slovy: je jim jasné, že mám "přehnané požadavky"), vykašlali se na to. Zhruba za tři týdny jim upadl/urezl "talíř" tvořící spodní podpěru pružiny na tlumičové vzpěře vpravo vpředu.
Nedávno jsem měl s oním autem opět tu čest: po letošní zimě už vůbec nevypadá "jako nové", a to nejen v oblasti zlomu 5. dveří...
Závěr: Za své peníze si kup "normální auto". Třeba zjistíš, že na údržbě Tě vyjde laciněji a ani nemusíš hledat nesmyslné způsoby "klimování"!!! -
Petr Kneifl 23.03.06 21:58
« Souhlas s Kesslerem
Plně souhlasím na co si dát pozor! I s alternátorem mám zkušenosti (oprava 500,- Kč). Ke korozy bych doplnil ještě vrch předních podběhů! Ty zadní dveře budou totál! R.v. 1995???? Jsem měl po 7 letech (ale zachovala felda) rozebrané 5. dveře! Pod lištou nebylo vidět že by byly nějak špatné. Po demontáži jsem začal brousit až jsem probrousil 1. plech. Problém je pod lištou jsou dveře napojené- 2 plechy přes sebe. Po vybdání okna jsem dělal rohy z kitu! To jsem nečekal vbec, protože byla vidět zvedlá barva jen pod gumou. Dělal jsem tyhle dveře ještě na dvou Feldách, skoro to samé! Felda 1999 měla asi lepší lak! Rez lezla pod barvou, takže jsem musel odbrousit zdánlivě zdravá místa! Nakonec bych doporučil spáry (i pod oknem) nakonzervovat- voskem nebo min. hydr. olejem! -
"-- skrytý --" 23.03.06 16:57
« Bez nadpisu
Kessler: sem trouba že do takovýho serivsu vůbec jedu. Původně slibovali, že mi zavolají než tam cokoliv dají a to se nestalo. Jen mi známili, co tam všechno měnili a řekli cenu. Starej motorek mam, tak počítam, že ho zkusim rozebrat. Jinak nemáš tušení, čím můžou být kolísavé otáčky a studený motor po sešlápnutí a puštění plynu chcípne. Je to 1.1i Fiesta rv92, všem se omlouvám, že zasírám forum o Feldách kecama o Fiestě. :*)
A všem V6 Chryslerum a jinejm týpkum, nechte si ironii, na tu se tu vážně neptám, pokud chcete rejpat najděte si jiný forum nebo příspěvek. Dík -
« Bez nadpisu
Tak radši jdi do krátké Feldy, protože za kombík se nejmíň 10 tisíc připlácí a těch deset tisíc se hodí právě na ty věci, který se budou muset okamžitě vyměnit: olej+filtr, vzduchovej filtr, benzínovej filtr, svíčky. Zbytek podle stavu. Já mám třeba už na víc jak 16 let starým autě pořád původní tlumiče...čili nechat změřit účinnost a pak se uvidí. Jinak se podívej třeba na www.autodilykrc.cz kolik stojí orientačně náhradní díly, ať máš představu...
...jo a příště trvej na tom, aby se krokovej motorek nejdřív pokusili vyčistit protože se dá vyčištěním zprovoznit i na první pohled úplně mrtvej kousek... ;-) -
« Re: Re:
Ježišmarjá - on daldo Fiesty 12 táců a brečí.
Chlapče, tos měl jezdit autobusem nebo na kole. Uvědom si, že každá ojetina potřebuje v dohledné době nebo ihned po koupi toto: olej+filtr, svíčky, rozvody, brzdy, tlumiče, výfuk, paliv. filtr, vzduch. filtr, někdy i kabely ke svíčkám, rozdělovač+palec, PCV valve (když ho má) + někdy gumy.....
Nečekej že tohle do feldy nedáš během tak roku dvou - pokud si jí chceš nechat dýl než 3 měsíce. Akorát že proti fiestě to možná bude o chlup levnější. Do bazaru nikdo nedá auto s povyměnovanýma dílama, to by musel být blázen. -
"-- skrytý --" 22.03.06 18:56
« Bez nadpisu
Dík za román :), sem rád že někdo napsal konstruktivní příspěvek. Mam vyhlídnutý kombík za 65000,- pátý dveře samozřejmě načatý korozí, jinak celkem v pohodě. Jen je to 95 rok a jak píšeš...
Jinak ta cena 65tis je pro mne asi hraniční a pokud bych narazil na pěknej hatchback, tak se taky zlobit nebudu...
ještě jednou dík moc -
« Bez nadpisu
Felicia je skutečně levná na servis ať se to někomu líbí nebo ne. Takže i když se toho třeba bude muset náhodou vyměnit víc, tak to nebude stát majlant.
Jinak bych doporučil auta vyrobené od června 1996 kvůli vícebodovému vstřikování (MPI). Má menší spotřebu a větší točivej moment v nižších otáčkách. Dál bych nedoporučil diesel, protože na něm člověk neušetří. Olej se musí měnit každých 7500 km a navíc přetěžuje přední nápravu, která se pak sype. Asi nejlepší je 1.3 50 kW...to je motor, kterej při pravidelné údržbě a slušným zacházení hodně vydrží (viděl jsem na vlastní oči pojízdnou Feldu s 400.000 km) a těch 50 kW je dost na normální plynulou jízdu.
Jinak bacha na korozi...páté dveře, prahy, lemy blatníků. Bylo by dobrý ošetřit po koupi spodek třeba gumoasfaltem a dutiny třeby Konkorem.
Slušně zachovalej kus by měl stát asi 70-80 tisíc. To je takovej průměr.
Ale asi bych šel do modernizované verze (nová maska) kvůli protikorozní ochraně. Ale rozhodně je blbost dát za Feldu víc jak 100 tisíc...
Ještě mě napadá, že často odcházejí alternátory. Takže bych nechal přeměřit dobíjení. Pokud bude nabíjecí proud příliš vysoký (15 V a víc) tak je vadný regulátor a pokud moc nízký (13.5 V a míň), tak je špatné relé. To se taky projeví problikáváním kontrolky dobíjení ve vysokých otáčkách.
Jůha, to je ale slohovka >:D
Jinak si ale uvědom, že každý auto je vysavač na peníze. A třeba svíčky a zapalovací kabely to je spotřební zboží, který se musí pravidelně měnit tak jako tak...
Jezdil jsem na pravidelne prohlidky, vymeny kapalin atd. do neznackoveho servisu. Olej polosyntetika kvuli kratkym jizdam ve meste.
Vymena dilu/opravy (vymeny kapalin a filtru, vzduchoveho a palivoveho, nastaveni ventilove vule, vycteni pameti zavad neuvadim, ale byly provadeny a jsou zapocitany ve vysledne sume):
Autoradio;
Zasuvka 12V + zapalovac /ulomene/;
Zavazi poloosy;
Vystrikani dutin;
Oprava tuhého razení /vycišteni a promazani podlozky dole na radící pace/;
Zadni díl vyfuku;
Autobaterie;
4x Pneu;
Manžeta vnejsiho kloubu;
Drzak prevodovky + tesneni tyce razeni /tekl olej/;
*Remen alternatoru;
Vycisteni skrtici klapky /chcipani pri volnobehu/
Vyfuk stredni cast;
Manzety vnitrni kloubu;
Brzdové desticky predni;
*Termostat chl. kapaliny;
Chladic;
Gufero klikovky;
Tesneni olejove vany;
Tesnení vika ventilu;
*Vymena rozvodoveho retezu a oz. kola;
Praskly silentblok /vymena i s cerpadlem chl. kapaliny/;
Regulator napeti s uhliky;
Regulator elekt. /diodovy mustek/;
Oprava vule radiciho tahla (rozklepani nytu);
Výmena manzety vnitrniho kloubu;
*Vymena prednich a zadnich tlumicu;
Oprava rizeni /nevim jiz presne co, vibrace ve 110km/h a pak i v 60km/h, rizeni tahlo doprava - zadne ND nebyly vymeneny/;
Geometrie;
Regulator napeti s uhliky;
Autobaterie;
Nacnute zavady, ktere bude resit novy majitel:
Nekdy neotevre central leve zadni dvere /opravil jsem a promazal - po pul roce se objevilo znovu/;
Alarm samovolne spousti poplach /ultrazvukova cidla byla proto odpojena/;
Drnci motorek ventilatoru topeni;
Opet se objevuji vibrace volantu pri 110km/h;
Zacinaji reznout pate dvere /bubliny z vnitrni strany pod lakem/;
Zacinaji reznout oba zadni blatniky /bubliny pod lakem z vnejsi strany/;
Objevil se rez na prahu u levych dveri spolujezdce;
Opet tece tesneni olejove vany;
Brzdy podle testu Bosch trvale pribrzduji tak, ze bych neprosel STK;
Razeni dvojky a trojky jde pres zuby, po zahrati motoru OK;
Pri neutralu hrci prevodovka /synchron petky - doporuceno neresit/;
Pri rozjezdu huci od spojky /podle servisu lozisko - doporuceno zatim neresit/;
Pri cca. 2600 ot. zvysene vibrace a hluk asi od prevodovky nebo spojky /zminene lozisko?/;
Vule rizeni ale jeste by proslo STK;
Hydrokorektory prednich svetel nefunguji /na STK mne s tim nechali projit/;
Netopi el. odmrazovani zadniho okna /preruseny kabel v patych dverich/;
*oznacene hvezdickou bylo menene preventivne, rozvod. retez byl jiz slyset, ale vydrzel by jeste mnoho tisic km /mel jsem snahu udrzovat auto v dobrem stavu/
Felda byla koupena trileta od druheho majitele, najeto 58tis. km za 170 tis. Kc
Prodana sestileta, najeto 91 tis. km za 70 tis. Kc
Celkove naklady na opravy i vymenou kapalin: 45300 Kc
Naklady na vlastnictvi za 3 roky celkem 145300 Kc tj. 4000 Kc mesicne
Ted mam Nissan Almera 1.5 / 72 KW, s klimou, okna a zrcatka v elektrice, central, koupeno nove v akci za 339 tis. Kc + zimni pneu v akci za 5000 tis. Kc + bonus autoradio Sony zdarma.
Predpokladana prodejni cena za 4 roky (mam leasing), 45 tis. km cca. 140 tis. Kc
Plus rocni prohlidky cca. 4x4000 Kc
Celkove naklady na vlastnictvi za 4 roky 216 tis. Kc tj. 4500 Kc mesicne.
Zadne opravy neplanuji /zaruka 3 roky a jedna se o jedno z nejspolehlivejsich aut/.
Spotreba stejna jako u Felicie a nejspis jeste trochu klesne po zajeti (zatim jsem vyjel pouze jednu nadrz).
Co je lepsi?
Lubos
P.S. Zapomnel jsem na pojisteni, kt. je o 1500 Kc drazsi. leasing preplatim o 23 tis. Kc, takze naklady na vlastnictvi budou 245 tis. tj. 5100 Kc mesicne.