auto s rozvody řetězem
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
"-- skrytý --" 01.03.06 16:56
« Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jestliže "projektovaná životnost" motoru o objemu 2.0 je nějakých 200 tis. km (u motorů podstatně menších objemů třeba i jen polovina), pak je samozřejmě řetěz na "celou dobu životnosti". Pakliže k nám však stále putují ze západní Evropy ojetiny, které "svůj cyklus" vlastně již završily, tak nemůže být o "bezúdržbovosti" motoru s rozvodem řetězem žádná řeč! -
« Bez nadpisu
úplne najbližšie - Fóbia, Polo, Ibiza - 1,2 benzín HTP je rozvod reťazou.
tiež staré ropáky od Oplu: 2,0Di, 2,0DTi - ale inak to nie sú ktovie ako super stroje 8-s
Tiež ten motor zo Scorpia s tým rozvodom ozubenými kolami - tak to je teda riadna šupa - známy ho má a fakt to vydrží veky :shock: :shock: :shock: -
Arnold Hackel 28.02.06 14:48
« Re: auto s rozvody řetězem
Pokud vím tak Focus 1.6 benz. a 1.8 tdci má řemen! Poslední gen. Mondea má řetez (všechny).
Řetěz mají např.: Vectra 2.2 benz., Almera 1.4benz, Fiesta 1.3duratec, Mercedesy, Bmw, Corolla verso 1.8, poslední generace Primery (tuším kromě dci) - ale je jich docela hodně
PS: Scorpio 2.5 TD (model klaun) má dokonce soukolí (motor VM-DETROIT DIESEL) -
"-- skrytý --" 28.02.06 14:18
« Bez nadpisu
Bohužel ani použití řetězu v rozvodech není samospásným řešením. Prasknutí není výjimečnou událostí (zejména pokud se motor hodně honí či naopak podtáčí), k tomu hlučnost po vytažení přicházející s porcí najetých km či mnohem dříve v souvislosti s permanentním podtáčením, problémy s opotřebením napínáků atd. Krom toho je případná výměna řetězu (a samozřejmě všech ozubených kol a napínáků) finančně mnohem náročnější, než výměna rozvoďáku s kladkami!