auto s rozvody řetězem
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
Jozef0351 07.03.06 11:00
« Re: Re: Re: Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Nie je to môj odbor a ani nemám čas to študovať. Len si myslím, že keď reťaze začali opäť používať viaceré ( ak nie väčšina) automobilky, ich konštruktéri to majú naštudované dostatočne. Je ale pravda že by som rád poznal ten dôvod lebo žil som v tom čo som sa naučil v autoškole že najmodernejší rozvod je DOHC rozvodovým remeňom a rozvod reťazou OHV mali embéčky. Či sa reťaz neroztrhne posúdiť neviem ale nemyslím si že by bol dôvod na prechod k reťazi časté trhanie remeňov. Roztrhol sa nám raz pred 15 rokmi na Astre. Ale dvôvod bol ten že to auto sme mali v zálohe lebo nám niekto dlžil a nechcel vrátiť peniaze a nejako sa zabudlo že rozvodový remeň treba niekedy aj vymeniť. A to je asi na 99 % dvôvod prečo sa remene trhajú. Človek si kúpi staré auto ktoré má najazdené v priemere 10 tis. km za rok a myslí si že to je pravda. A keďže je mu ľúto preventívne vymeniť rozvodový remeň aj s kladkami lebo podľa tachometra ešte netreba potom nadáva na auto že sa "nový" remeň roztrhol. -
"-- skrytý --" 07.03.06 10:38
« Re: Re: Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Tak si něco kolem nejrůznějších typů konstrukce rozvodového mechanismu naštuduj! Třeba sám přijdeš na to, že jednoznačná odpověď na otázku, zda je lepší řemen nebo řetěz, prostě neexistuje!!!
Ale pokud jsi milovníkem "jednoduchých pravd", klidně si věř, čemu chceš... -
Jozef0351 07.03.06 08:48
« Re: Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Myslel som že reťaz bola naposledy použitá v našej starej Škode 105. Ale v novom Mondeu 1,8 125 k mám tiež asi reťaz. Aspoň tak tipujem podľa toho čo píšu v harmonograme servisných prehliadok a bol som z toho prekvapený. Minimálne to má výhodu že výmena je až po 160 tis. km. Potom som zistil že aj Passat a viacero iných áut má rozvodovú reťaz, dokonca bezúdržbovú. Takže keď sa k tomu vracajú viaceré automobilky asi to bude mať nejaký zmysel a predpokladám že konštruktéri tomu rozumejú viac ako "domáci odborníci na všetko". Rád by som si prečítal vysvetlenie od niekoho kto tomu naozaj rozumie. -
"-- skrytý --" 04.03.06 22:08
« Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jestliže někomu prdnul rozvoďák pár set km po výměně, pak ten někdo chtěl ušetřit na výměně napínacích kladek. Speciálně Oply jsou pověstné tím, že když nevyměníš kladky, brzy se díky novému, tj. našponovanému rozvoďáku, přidřou jejich ložiska a ony pak prodřou ten nový rozvoďák. Tohle ovšem není vada konstrukce, ale šlendrián toho, kdo to dělal!!!
A jen pro pořádek: Rozvoďák se samozřejmě nedopíná po ujetí nějakých "záběhových" km! Správné napnutí při montáži nového rozvoďáku dle předpisu výrobce motoru s určitým vytažením samozřejmě počítá.
Auta s prdlým řetězem samozřejmě k vidění moc nejsou. Proč? Protože odpočívají v pokoji na vrakovištích. A důvod? Jestliže "potkaný" motor s rozvoďákem často lze (resp. z ekonomického hlediska to ještě má smysl) opravovat, pak "potkaný" motor s řetězem téměř nikdy... -
"-- skrytý --" 04.03.06 20:09
« ŘETĚZ / ŘEMEN
LADA1-jestli se ti přetrhl řemen 1500km od domova po čerstvé výměně,tak to je přesně pravá chyba výměny rř.Ten řemen se musí po výměně zkontrolovat a napnout.Od 500-1000Km,copak když měníš klínák,tak se nevytáhne?
No a to je právě to o če hovořím ! U motorů s řetězem toto odpodá , skrátka se nic nemění ani neseřizuje !!! Konstrukce takového motoru je náročnější a motor je dražší ,ale ve výsledku životnosti je nakonec levnější.
Ten Opl co uvádím ,nebyl naštěstí můj. -
"-- skrytý --" 04.03.06 14:37
« Re: Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jestliže "projektovaná životnost" motoru o objemu 2.0 je nějakých 200 tis. km (u motorů podstatně menších objemů třeba i jen polovina), pak je samozřejmě řetěz na "celou dobu životnosti".
Teda nevím kdo Ti nakukal těch 200 tisíc Km ?
Dnešní moderní motory jsou konstruované na životnost 300 - 600 tisíc Km, odvíjí se to od ceny motoru ( vozu ) , levnější na spodní hranici dražší na horní hranici . Samozřejmě záleží kdo s tím jezdí !!! Životnost lze samozřejmě zkrátit ale i výrazně prodloužit !!! Nesetkal jsem se u novějších aut (5-10 let) s přetrženym řetězem ! Zato řemen byl příčinou mnoha závad ( např. strašně příjemná věc na dovolené , když se potkají ventyly s pístama 1500 Km od domova ,po čerstvé výměně rozvodového řemene u Oplu ) .
A srovnávat staré konstrukce motoru ( někdy z 80 let minulého století) není namístě, protože dnešní konstrukce jsou zase někde jinde !
Zkrátka výměna řetězu u dnešních moderních moturú se neprovádí !! (ikdyž mají najeto o mnoho víc než je jejich životnost). Řemen se samozřejmě bude používat dále ,ale hlavně tam kde má být motor extrémě levný a samozřejmě u závodních motorů ,pro jeho vlastnosti a lehkou výměnu. -
"-- skrytý --" 03.03.06 19:13
« Jedině řemen
Mě naopak nesmí do garáže auto s řetězem (např. Fóbie HTP, ale to není jen tím řetězem).
Pokud mohu srovnávat, tak jsem zažil několik motorů OHV s řetězem (FIAT 850, Škoda Felicia 1.3, Fork KA 1.3) a mnohem víc motorů OHC a DOHC poháněných řemenem (hlavně FIAT a ŠKODA). A rozhodně lepší jsou motory OHC s řemenem. Hlučnost a kultivovanost chodu v otáčkách nad 3000 je úplně o něčem jiném. A hmoty rozvodů se na tom výrazně podepisují. Při normální údržbě je možnost prasknutí rozvodového řemene statisticky nevýznamně malá. Většině prasklých rozvoďáků předchází neodborná výměna v garáži, nebo podezřelém servisu. -
"-- skrytý --" 03.03.06 07:30
« Re:
Alda: Samozřejmě, že myslel! Projektovaná životnost je ale o něčem úpně jiném, než možná skutečná životnost. Je to úpně stejné, jako "střední očekávaná délka života při narození"/"life expectancy at birth" (byť tady jde o čistě statistickou velicinu, kterou nelze "projektovat") - také Ti nikdo nezaručí, že se jí dožiješ, ať už v kladném či záporném směru... >:D
PS: Jinak si můžeš být vcelku jist tím, že ojetiny, které se k nám dovážejí ze západní Evropy, jsou už za "horizontem", tedy překročily onu projektovanou životnost. -
"-- skrytý --" 02.03.06 08:30
« Re:
Bártík: Tak se někdy podívej při zdemontovaných krytech rozvodového řemene, co dělá při podtáčení. Právě při podtáčení totiž dochází k mimořádným rázům v celém rozvodovém mechanismu. U řetězu je to ještě mnohem horší, protože tam hrají roli velké momenty setrvačnosti díky nesrovnatelně vyšší hmotnosti (na řetěz se za běhu motoru samozřejmě nepodíváš).
Právě proto systematičtí "podtáčeči" úplně nejdříve a jako první věc na motoru zlikvidují rozvodový řetěz! Řemen se sice při podtáčení také vytahá dříve, ale pokud je v předepsaných termínech měněn, díky jeho pružnosti a malé hmotnosti (ty rázy lépe vytlumí) se nic víc neděje. -
"-- skrytý --" 01.03.06 16:56
« Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jestliže "projektovaná životnost" motoru o objemu 2.0 je nějakých 200 tis. km (u motorů podstatně menších objemů třeba i jen polovina), pak je samozřejmě řetěz na "celou dobu životnosti". Pakliže k nám však stále putují ze západní Evropy ojetiny, které "svůj cyklus" vlastně již završily, tak nemůže být o "bezúdržbovosti" motoru s rozvodem řetězem žádná řeč!