Proč jsou v USA tak levná auta?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bezpečnost
V tom případě můžu těžko porovnávat Neona v evropě za cenu, za kterou byl pomalu Hyundai Sonata a to je taky zcela jiná třída...
Takže napište do Evropského parlamentu kam to slavná Evropa dopracovala a nebo se nemá smysl o tom dál bavit.
Když tu jsou nevybavené vozy s motorem ze sekačky za ceny kdy někdo na druhém konci světa umí udělat něco většího a s lepší výbavou....
K ještě k rychlostním rozdílům USA a Evropa - On hlavní rozdíl je že narozdíl od evropy se v USA max. povolená rychlost dodržuje....
Kolik je tu povoleno? 130? Být evrop. výrobcem garantuji jízdní vlastnosti vozu do 160-ti. Jel si dvě a skončil v příkopě? Más smůlu, to není povoleno, nic ti garantovat nebudem ani kdyby se tomu začla točit kola pozpátku...Naco pneumatiky do 220? Dyt tak rychle nesmíš jezdit...
To by mnozí koukali. Jenže on nějaký pepa přišel na to že když udělá auto co pojede o dvacet víc, tak si ho půjodu lidi koupit, to samý gumy atd. A tak se azčlo předhánet. Přeci milonář nepojede jako chudák s nějakým prdítkem...
Bych to výrobcům zakázal. Anebo zrušme rychl. limity, dejme omzení jen na určité, nebezpečné úseky a jezdeme si tu 300....
A kecálkům by zbyl jediný argument a to ten že v USA je velmi málo zatáčkovitých silnic a serpentýn. -
"-- skrytý --" 27.02.06 12:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Bezpečnost
R.Barrichello: "Oprostěte se od ceny a srovnejte dva zákl. modely."
Ale ignorovat cenu nejde. Uz kvoli nadpisu tohto vlakna. Cena odzrkadluje vybavu (to je to, co vyrobca mohol do za danu cenu do auta namontovat). A uz bolo povedane, ze Americke auto je v rovnakej viditelnej vybave lacnejsie od Europskeho. Cena urcuje triedu a porovnavat mozete auta rovnakej triedy. Inac sa pohybujte v uplne scestnych porovnaniach ako napriklad, ze za cenu jedneho neona, mozem mat dva fabie a teda 8 kolies oproti 4, 2 volanty oproti jednemu, dve vyfuky oproti jednenu, 10 miest oproti piatim atd.
A opakujem, ze to, ze ceska najchudobnejsia vrstva nema v Amerike obdobu, je do diskusie na uplne iny server. -
« Re: Re: Aveo
Chcete adresu do Detroitu? Že byste to mohl sdělit vedení GM jako zajímavý podnět, proč dává na korejské vozy nálepku Chevy. Asi proto že chtěly udělat z Chevy globální značku.
V Číně exituje značka Shangai Buick - taky nedělá jen to co Buick USA.
Proč to se už laskavě optejte v Detroitu, já Vám to nepovím a mě osobně je celý Chevy Korea a Europe putna. Když se zeptáte každého fandy starých amerických Chevy z let 50-80. tak vám každý řekne svůj názor. co na to říká. Oslavné ódy to nebudou.
Vítejte ve světe globalizace - když i malosériový výrobce jako Lotus chystá MPV a Porsche prodává SUV....
A bych vám udělal radost, zapoměl jste na Chevy Niva....To má taky znáček. A to si přeci nemůže renomovaný koncern dovolit, dát si znáček na ruský máslostroj ne?
To jenom Peugeot, Toytota, VW, Renault či Mazda mastí či mastily v asii, africe a jižní americe výběhové a mnohdy už 30 let staré modely......Dyt to pro ty země stačilo a ještě nemuseli zahodit staré linky do šrotu. To nekazí jméno? -
« Re: Re: Re: Re: Bezpečnost
Ale já neporovnávám žádný evropský Neon za 600 táců...
Já provnávám základní vůz v USA, který je údajně díky špatným brzdám a bezp. výbavě "nebezpečný" se základním vozem čr!! Ted který z nich je víc nebezpečný :o)
Oprostěte se od ceny a srovnejte dva zákl. modely. Co nabízí jako základ evropa (klidně si poslužte a dosadte místo felicie třeba Opel Corsa či Ford Fiesta či jiný evr. základ) a co USA. Sice ta ekon. situace vystupuje furt v pozadí ale zato já nemůžu...
Mě jde o to jestli je Neon v USA jako základ horší než evropský základ.
Porovnávám porovnatelné. Nebudu provnávat zákl. model USA s pomalu vlajkovou lodí evropské či korejské automobilky jen kvůli ceně evropského provedení v ČR. S čím mám pak porovnat Cadilac Seville? S RR SilverDawn? Směšné.... -
"-- skrytý --" 27.02.06 12:09
« Re: Aveo
R.Barrichello, pokial si niekto kupuje znackovy tovar, tak ho nezaujima, kde bol vyrobeny. Veri znacke, ze zaisti koncernovy standard. Pokial znacka pusti do obehu nekvalitny tovar, nikto sa jej nebude pytat, preco ho vyraba v Koreii, Cine alebo Indonezii, ale bude sa pytat preco je tovar danej znacky nekvalitny. Pokial na to znacka da svoju nalepku, tak ruci svojim menom za kvalitu.
Uplne zretelny je pripad Renaultu, kde Logan nezodpoveda kriteriam znacky, preto sa predava pod znackou Dacie, aj ked ta v podstate patri Renaultu.
Je mnoho inych znaciek, ktore vyrabaju v inych statoch ake je ich materska firma. Uz spominana Toyota, dalej Suzuki, Nissan, PSA, Skoda, VW. Ale vo vsetkych pripadoch je absolutne nevhodne aby znacka produkovala auta, ktore by nezodpovedali koncernovej kvalite. -
"-- skrytý --" 27.02.06 11:56
« Re: Re: Re: Bezpečnost
R.Barrichello: Vazeny pane, vy asi nie ste schopny technickej diskusie. Pokial chcete porovnavat ekonomicku situaciu najchudobnejsich vrstiev v Ceskej republike a v USA, tak ste na zlom diskuznom fore. To ze v amerike zarobi Mexican viac nez cesky ucitel je smutne, ale nepatri to sem. Pokial sa chcete bavit o technike, tak zoberte zakladnu cenu 19000$*1.5(cca upravy na europske standarty, clo, DPH)=28500$. Kurz dolaru bol v tom case asi 27Kc, takze mame cenu 769500Kc. A teraz si najdite europske auto, podobne male ako Neon z roku 1996 s podobnou cenou a pokuste sa porovnat.
Ale nepredpokladam, ze by to zmenilo vas nazor, fanatizmus je najhorsia choroba ludstva. -
« Aveo
Zkuste please odlišovat Chevrolet USA a Chevrolet Europe - dvě naprosto odlišné divizie, které kromě loga nemají spolu lautr nic společného.
Vozy Chevrolet Europe se vyrábějí v Koreji a jedná se o bývalé Daewoo, kterém měl GM už podíly v 80. letech a které prodokovalo tehdá starší verze vozů Opel - Daewoo Racer = Opel Kadett, Espero = Ascona atd...
A po problémech Daewoo ho GM koupil celý.
To byste mohl napsat, že za špatný crashtest nějakého Oplu či Saabu může taky Chevrolet USA... -
« Re: Re: Bezpečnost
A já po X-té zopakuji že Felicia v ČR = Neon v USA. V USA se nic podobného Felici nikdy nevyrábělo, takže provnám socka autombil čr s jiným socka automobilem USA. Porovnávám americké verze, nikoliv zde prodávané evropské, jak jste si jistě všimli.
S čím mám porovnat Felicii a Oktavii??
Jak říkám nic menšího než Neon nikdo v USA neprodukoval, tam s Neonem jezdili mexičani, chudí studenti atd.
Jen to řekněte na rovinu, nebojte se - 96 Felicie je HORŠÍ než 96 Neon!!
Ceny mě nezajímají, v USA stál Neon v té době cca 19 tis USD, Felicie stála cca 250 tis. Provnáván stejné produkty. Jen evropa mi za moje peníze nabídne smešný překabátěný vůz z konce 80. let a USa konstrukčně nový vůz (Neon z ničeho starého nevycházel) s motorem 2,0 a slušnou výbavou. To je ten rozdíl, to je to co nemůžete pochopit a nechete přiznat!
Octavie vs Cirrus LX dopadne ještě hůř a to je ten Cirrus konstrukčně starší....
Nesmíš porovnávat podle ceny, ale podle kategorie vozů....Provnání dle ceny ztrácí smysl, v USA by si výplod typu Felda či Fabie nikdo nekoupil! -
"-- skrytý --" 27.02.06 11:14
« Re: Bezpečnost
R.Barrichello, asi sa budem uz x-krat opakovat, ale skuste porovnavat auta s porovnatelnou cenou. Ako ste sam uviedol Neon vo vypredaji stoji takmer pol miliona co je cena minimalne dvoch sucasnych (velmi zachovalich) felicii. Pokial neverite ludom, ktori mali prakticku moznost porovnania, skuste sa v ramci objektivity aspon pohybovat v jednej cenovej urovni. Porovnavat Logana alebo feliciu s autom, ktore pocas svojej vyroby stalo viac ako 500000Kc je absolutne neobjektivne. Ina vec je kupna sila obyvatelstva. Ze si priemerny american nasetril na neona skor ako priemerny cech na feliciu je ina vec, ktora sa vsak netyka technickej urovne automobilov.
Mimochodom zo sucasnej produkcie Chevroletu, zaregistroval ste NCAP test Avea? Ze sa to vyraba v Koreii? Ale Chevrolet na do dava svoju nalepku, svoju kvalitu. Ze sa Aygo vyraba v Cechach, nezmena, ze bude horsie ako ine Toyoty. -
« Bezpečnost
Taky je furt plná huba bezpečnosti a provnávání.
Tak jdeme na to hoši - Čr 1996 - Felicie verzus 1996 Chrysler Neon (obé zákl. verze - ty neobyč. vozy a naprostý základ ve své zemi - nejelvnější auta)
A 1997 Octavie a 1997 Ford Taurus či Chrysler Cirrus (střední třída).
Tak a půjdem si provnat bezpečnost a hlavně bez. výbavu....
Škodovky všichni znáte, ted si půjdem naštudovat ty ameriky (pro neznalé
- Neon - [odkaz] či [odkaz]
Taurus - [odkaz] či [odkaz]
Cirrus - [odkaz]
Tak který model na tom byl hůř? Felda či Neon? Kdo měl horší výbavu?
Znovu připomínám že Noen byl v USa to co u nás Felda.
A co opěvovaná Octavia? Jak jen a tom s provnávní s Cirrusem? Je lepší? Opět na stejné úrovni octavia u nás a Cirrus v USA.
Tak co mi povíte ted? -
« Re: Re: Re: to Mitsi
Vy ste mě hoši po ránu rozesmáli - používat evropský tester na americkou verzi a věřit že to půjde je dost naivní představa.
Znám člověka co se vyzná v diagnostice - sice dělá jen z USA americké značky (ne japonce - mimoto dělá běžné evropské vozy) ale jaksi na ně má i americkou diagnostiku. Sice některé modely jsou třeba i na velké K100 Od Bosche ale rozhodně ne všechny...
Chce to mít taky správné konektory - v USA se sice od 95 používá OBD II, ale...
Navíc elektronika amerických auta či us verzí je dost rozdílná proti evropským. Autoelektrikář který ameriku nikdy neviděl bude chvíli koumat a hledat - teda pokud Vám hned zkraje neřekne že se na to vykašle...
Jenže někteří se do hrr pustili bez předchozích zkušeností a pak to zbastlili tak, že škoda mluvit... -
« Re: Pipo
Hmm, zas jeden co když nemá věcné argumenty tak začně oponovat že ten druhej je blbej....
O moje řidičské zkušenosti se nestarej, víš o tom s prominutím hov**, se mnou nejezdíš, nevíš kolik jsem toho najel a kde a je ti po tom naprostý ale naprostý víš co! Mě taky nezajímá jestli jezdíš po vsi trabantem nebo MB 500 S po hradčanech!
Nejsem technický guru, nikdy jsem se za něj nepovažoval, ale třeba můj táta má technickou školu, svoje auta si nikdy do servisu nedával a já osobně znám prá lidí co jsou takoví mechanici, že strčí 85% místního osazenstva do kapsy....
Pověz nám něco o sobě velmistře, předved nám jak se dělá generálka auta, či jak zdiagnostikovat některou závadu a pak se půjdem o něčem bavit (pro rejpaly netvrdím že já jsem jí dělal (generálka), aby sem je připravil o jejich oblíbené chytání za slovo). -
« Re: Re: Re: Re: Re: to Mitsi
JarinoRS: Ono to zase neni az tak tezke k pochopeni. Pri dnesni cene letenek je hodne dilu a vychytavek, pro ktere by se v pripade plne kompatibility vyplatilo i doletete letadlem...a to je pritom extrem. Beze spechu lodi jako zasilku.....to by mohly evropske automobilky rovnou vsechno vozit do USA...pak by EU musela zavest ochranna cla a mas obchodni valku na svete....tak se to radeji resi nekompatibilitou....vitej v trzni ekonomice :D -
"-- skrytý --" 26.02.06 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: to Mitsi
Jarino RS: Bohužel tomu tak je. Např. přední trojúhelníkové rameno zavěšení na Galanta má jinak řešené silentbloky, úplně jiný způsob uchycení příčného zkrutného stabilizátoru (americké provedení nepoužívá "kloubové kosti"), ale stejný svislý čep (je ten je ovšem nedemontovatelný, takže se rameno jen kvůli němu nevyplatí z USA tahat). -
"-- skrytý --" 25.02.06 17:18
« Re: Re: Re: Re: to Mitsi
Automobilky se mezikontinentálním dovozům brání - jak psal Mitsi, nic nepasuje na nic. Např. na US Outbacka nejde použít EU blatník.
tak tejto logike automobiliek nerozumiem...vsak sa im to zbytocne predrazuje...radio pochopim, vyrez na znacku takisto, smerovky a tacho v milach, ale ine karosarske diely a podobne? -
"-- skrytý --" 25.02.06 16:46
« Re: Re: Re: to Mitsi
leda by ho kolegyně poslala do US na léčení :shock: >:D >:D
všem co uvažují o dovozu US auta bych vzkázal asi toto - ano US auto je výrazně levnější, ALE:
US požadavky na bezpečnost jsou mírnější než EU - kdo četl A Haileyho Kola, určité zná pasáž, jak jim něco vibrovalo v prototypu a musli dodatečně dát výztuhu za pár centů, jenže při pronásobení to dělalo na plánovanou sérii statisíce dolarů. I automobilky mají své akcionáře......
Taky lze toto vysledovat tak, že stejné modely aut jsou v evropě těžší než v US.
Automobilky se mezikontinentálním dovozům brání - jak psal Mitsi, nic nepasuje na nic. Např. na US Outbacka nejde použít EU blatník. Je stejnej, jen má jiný rozteče mezi šroubama. Tak je to téměř se vším. Průměry, počty drážek......
Záruka je většinou taky v čudu, leda vám poskytně nějakou prodejce-dovozce, jenže to už jaksi není ono, že to cítíte. Nechtěl bych zažít řešení reklamace s ním, ať má sebelepší reference.
Zvažoval jsem to ale nakonec jsem to zavrhl a raději koupil auto v rámci EU. Cena lepší než u nás, záruka celoevropská. -
"-- skrytý --" 25.02.06 15:56
« Re: Re: to Mitsi
RAV4 z USA znám také: ona kolegyně, co dotáhla svého času zmiňovaného Medaillona, návazně přitáhla ještě i Corollu (úplně jiná než "evropská") a právě RAV4. Nejviditelnějším rozdílem u RAV4 jsou bubny vzadu ("evropská" verze má kotouče) a jiný rozměr ráfků a pneu ("balónovatější"), samozřejmě absence asymetrických světlometů atd.
Jelikož se vyskytl problém (při jízdě s plnou nádrží v bočním náklonu se rozsvítila kontrolka řídící elektroniky motoru), řešilo se to přes tester ve značkovém servisu. Jenže kód chyby, kterou to vyhazuje, tady (v Evropě) nikdo nezná a evidentně se nekryje s přehledem chybových hlášek v USA. Jinými slovy: pokud se k tomu nepřipojí tester z USA, nikdo nezjistí, v čem je problém, takže to vlastně nemá řešení!








"Proč to se už laskavě optejte v Detroitu"
Ja nechcem adresu do Detroitu a nebudem sa ich na nic pytat. Je to americka znacka a produkuje malo bezpecne auta. To je jadro diskusie. Konkretny pripad. Rovnako ako uplne konkretne europske statistiky spolahlivosti. Ze je tam stale na chvoste model, znamy svojou nespolahlivostou je zase uplne konkretne. Pokial je to zname, tak preco ho predavali. Kazda firma sa moze rozhodnut, co pusti von a co nie.
A tvrdenie, ze prave tuto americku znacku vy neuznavate, je obycajny alibizmus.
Zite si svoj americky sen a stastne pouzivajte svoje sice americke auto, ale v europskej modifikacii s brzdami, ktore flekuju az ked leje ako z konve a az od rychlosti 100km/h s ABS, ktore je na mokru uplne zbytocne.