Proč jsou v USA tak levná auta?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 01.03.06 13:27
« Bez nadpisu
No a já právě nesouhlasím s tou konkurencí, neboť se domnívám, že v Evropě je podstatně vyšší. Americká ekonomika je silně chráněna proti importu automobilů. Zahraniční vozy jsou v USA několikanásobně dražší než domácí a než ta samá auta na domácím trhu. Individuální dovoz auta je tam téměř nemožný.
Podle mého názoru je za tou cenou celková stavba americké ekonomiky s ohledem na nízké daňové zatížení a jednoduchost amerických vozů, která snižuje výrobní náklady. Vývojové náklady jsou téměř nulové. -
"-- skrytý --" 01.03.06 12:43
« Jeste k tem cenam
Osobne mi to prijde stejny jako s mekacem. Co je ve statech posledni bufac, to je u nas temer snobarna... :*)
Ve statech obyc auto je u nas prezentovany jako neco vic, jako auto pro image. Mozna kdyby dovozci tolik nerejzovali a prezentovali to auto jako obyc, prodalo by se jich vic za mensi cenu = pro prodejce vic penez... -
"-- skrytý --" 01.03.06 11:54
« Bez nadpisu
Isteze, ale ty si pisal, preco by si si nekupil Octaviu (napr. nevyuzijes vyhrievanie zadnych sedadiel - napr. bracho so 4 detmi to vyuzije kazdy den) a ze preto je lepsi Sebring. Chcel som tym poukazat na to, ze ak porovnavame rovnako drahe auta treba porovnavat bud vybavu alebo jazdne vlastnsti (alebo oboje), a nemozeme tam tahat osobne preferencie. Z toho vyplyva, ze za rovnake prachy za ktore by si kupil Sebring kupis daleko lepsie vybavenu Oktaviu. -
« Re: Re:
To už jsme tu úspěšně 3x omleli dokolečka. Obrovská konkurence, kdy se halvně domácí zančky snaží prosadit jak jen to jde (na úkor ceny), to že by si ameičan nikdy nekoupil vůz bez výbaby s motorem 1,4 atd. ; nižší daně, větší platy (tedy lepší ekonm. situace), levný benzín (proti EU).
To je téma na 10 příspěvků. A offtopic se brzy vytvoří v každém tématu, to mi věř, mám s tím za 6 let bohaté zkušenosti. Nejen odsud :o)) -
"-- skrytý --" 28.02.06 23:36
« Bez nadpisu
Co se mě týče tak z toho tvého výčtu co má Superb navíc
- vyhřívané zad. sedčky by se využili tak 1x ročně
- park. sensory mě fakt neberou, neorig se dá koupit za 6 litrů, kdybych po něm toužil
- víc vnitřního místa - to je relativní, chtělo by to osobně vyzkoušet an delší dobu
tak podla tejo filozofie je Logan najlepsie auto >:D
- airbag spolujazdca - naco, ved jazdim sam
- pozink karoseria - aj tak ho predam za 4 roky takze mozem hrdzu okaslat
- 3 hviezdicky - jazdim po meste tak do 60km/h, takze ten rozdiel medzi 3* a 5* ma minimalny vplyv
Takze Logan je podla tejto filozofie najlepsie auto >:D -
« Re: Pro: SSS
Ok, to je otázka vkusu každého z nás.
Nikomu to nevnucuji.
Co se mě týče tak z toho tvého výčtu co má Superb navíc
- vyhřívané zad. sedčky by se využili tak 1x ročně
- park. sensory mě fakt neberou, neorig se dá koupit za 6 litrů, kdybych po něm toužil
- víc vnitřního místa - to je relativní, chtělo by to osobně vyzkoušet an delší dobu
Dobré jsou ty klim. schránky, zrcátko a vyp. airbag, to uznám (otázkou je jestli ho Sebring nemá taky, to opravdu nevím). -
"-- skrytý --" 28.02.06 15:58
« Re: Re: Pro: SSS
R.Barrichello: "A za 915 tis (ted akční cena, na webu je ještě 940) mám i u zlodějského dovozce jako je DCH Bohemia Sebring 2,7 V6 203 HP."
Len tak zo srandy som to skusil. Ani jedno z tych aut nemam chut kupovat, ale keby ma niekto nutil si medzi nimi vybrat a keby som sa mal rozhodovat len podla pomeru vybavy a ceny, Superb 2.8 30V 142 kW 904 900,- by vyhral.
Porovnanie nie je jednoduche, pretoze popis Sebringu je omnoho strucnejsi (niektore veci mozno nie su v popise Sebringu uvedene), ale zaujalo ma:
- 5-stupnova prevodovka oproti 4-stupnovej
- 30 ventilov (142kW/6000,280Nm/3200) oproti 24 (149kW/5900,262Nm/4950)
- ABS + EDS + ASR + MSR + ESP oproti ABS+EBD+ASR
- Superb ma vypinatelny airbag spolujazdca
- Superb naviac hlavove airbagy
- Superb bi-xenony
- Superb elektrochromaticke spatne zrkadlo
- Superb niekolko klimatizovanych schranok
- Superb vyhrievane predne aj zadne sedacky, sebring iba predne
- Superb parkovaci asistent
- Superb viac vnutorneho miesta -
"-- skrytý --" 28.02.06 15:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS
Ojezdil jsem už pěkných pár japonských aut a regulátor napětí jsem nemusel nikdy řešit! Krom toho, na běžné japonské auto novou ŘJ nepořídíš pod 60 tis. Kč!
Prostě jsou věci, o nichž u japonského vozu (tedy pokud není vyroben v Evropě a nepoužívá díly zn. Bosch, jako Nissan u Primery alternátor - během 120 tis. km se podělal 2x) ani nevíš, že tam jsou... >:D -
« Re: Re: Re: Re: Re: SSS
On bývá v rámci fuel pumpy, která je v nádrži.
Ovšem nevím jak to má Toyota, že.
Jestli náhodou nemá nějaké skvělé řešení jako mívají některá japonská auta - třeba EVR - Electronic Voltage Regulator umístěný v ŘJ, takže když se posere, místo abyste vyměnili regulátor altíku za 500 jako tomu je u řady jiných aut, půjdete pro ŘJ za 11 litrů :o)) -
"-- skrytý --" 28.02.06 14:51
« Re: Re: Re: Re: SSS
Díky za tipy ohledně té dignostiky na RAV4. Předám majitelce vozu a časem (ona je teď opět v USA, ale vůz tady...) se to pokusíme nějak řešit.
Pro R.Barrichella: Žádný "Fuel Sensor" v nádrži není a prostříkávat kontakty je úplně zbytečné - sice jsem se o to pokoušel, ale použité štekry jsou opravdu dokonale vlhkotěsné, tj. uvnitř naprosto suché a čisté, jako když to právě ve fabrice zkompletovali. Inu, "made in Japan"...








Sebring je tu homologován pro provoz, takže sotva bude mít nějakou vyjimku a nebude mít opěrky, navíc když je v evropské verzi měl už jeho předchůdce Stratus, pravda nešly sklápět :o)