Proč jsou v USA tak levná auta?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 24.02.06 10:26
« Re: pro sss
R.Barrichello: "Uvažuj prosím trochu,logicky. Pokud chceš porovnávat spolehlivost amerických aut s evropou a japonskem, musíš použít americké statistiky."
Omyl. Skuste troska, aspon troska logicky uvazovat vy. Pokial chcete porovnavat spolahlivost nejakej veci, musite ju porovnavat v prostredi v akom sa bude pouzivat. Pokial bude testovat spolahlivost porcelanovaj vazy ako dekoracneho doplnku v obyvacke, tak vam vyjde ako celkom spolahliva. Pokial bude testovat spolahlivost porcalanovej vazy ako doplnku v detskej skolke, tak zistite, ze je nepouzitelna.
Pokial chcete s autom jazdit v Europe, europskym stylom, tak musite vychadzat zo skusenosti europskych vodicov a europskych servisov.
Takze zobudte sa z americkeho sna a vratte sa spat do reality. -
« Re: Re: To Mitsi
Co můžou prosím tě jinak konstruovat na brzdách? Vpředu kotouče má vše, o průměrech a použitém materiálu ted nebudeme disktuovat, dvouokruhový systém s posilovačem taky. U americkcýh verzích, hlavně těch levnějších bývají vzádu bubny. Co na tom může být jinak konstruovaného? Jiný méně účiněnjší posilovač? Jinak vedené trubičky? Absence ABS? To je tak všechno...
Výrobce který dělá stejný motor pro dva trhy s jiným výkon je blázen....Pak může něco povídat o snižování nákladů....
Znovu opakuji - můj Chrysler má v provedení evropa i USA naprosto stejný motor se stejným výkonem. Jestli to soudruzi z Japonska dělali jinak, pak jejich problem.
Faktem že že v USA byl domácí Chrysler Cirrus LX/LXI domácími médii a odoborníky o mnoho lépe hodnocen než právě konkurenční Honda Accord, která byla méně prostorná. Navíc Cirrus získal přestižní titul Auto roku 1995 v USA.
Rozhodně náhodou to nebylo. Faktem je že ten motor V6 je od Mitsubihi, s kterým Chrysler spolupracoval. -
« Jensen FF
No tak ještě jednou pro míň chápavé - jistě že jsem měl na mysli aplikaci do sériové výroby u osobních vozů.... To že existoval Jeep Willys coby 4x4 a hafo kár předtím + řada prototypů mě vážně nezajímá a je to druhá věc.
Ovšem to byly offorady a vojenské speciály. Ne sériově vyráběný osobní (nikoliv offorad) vůz!!!!
Nikde jsem netvrdil že systém AWD vymyslel Jensen. Jenž že v tom kupé FF byl dávno předtím než u opěvovaného Audi....To samé ABS.
Samozřejmě že byl Jensen drahý - proč by také měl být levný.... -
« Re: pro sss
Jasně že jsou to americké statistiky. v ADACU těžko najdeš Buick, Lincoln, Pontiac atd. když se sem(Evropa) jaksi oficiálně nevozí, že.
Uvažuj prosím trochu,logicky. Pokud chceš porovnávat spolehlivost amerických aut s evropou a japonskem, musíš použít americké statistiky. Evropské jsou ti na dvě věci - na nic a víš na co.. o)) -
"-- skrytý --" 24.02.06 09:59
« Re: To Mitsi
Měl jsem možnost přímého porovnání obou vozů (tedy "evropské" a "americké" Hondy Accord, jelikož jsem jeden "evropský" nějaký čas užíval a druhý, "americký", dotažený z USA, svému kolegovi servisoval a při té příležitosti si ho vždy ze zvědavosti soukromě otestoval.
Třebaže oba měly stejný motor (2,2), tak se nejen deklarovaným výkonem (128 PS pro USA oproti 150 PS pro Evropu), ale především "pocitově" ještě výrazněji lišily. To však není nic oproti srovnání jízdních vlastností a zejména těch brzd! Prostě nebe a dudy, dva naprosto odlišné vozy, přičemž tu americkou verzi verzi bych v rámci přémé konfrontace s evropskou nazval velkým průserem...
PS: Ta americká měla např. celé brzdové ústrojí úplně jinak konstruované. -
"-- skrytý --" 24.02.06 09:19
« To Mitsi
Protože nejsem technický typ, pouze uživatel. Třetinové náklady jsou dost, to by to vysvětlovalo... Výrobci si "lajznou" třeba v brzdách tak rozdílné parametry pro oba trhy? To jsou ta auta o tolik nebezpěčnější? Znamená to, že nemám třeba uvažovat o individuálním dovozu? Dík za odpověď a případné zkušenosti. -
"-- skrytý --" 23.02.06 21:09
« Re: Re: Re: Re: Re: sss
Předchozí model Hondy Accord vyráběný v USA na téže lince pro USA i pro Evropu měl v evropském provedení o 1/3 vyšší výrobní náklady. Že by kosmetické změny? Ale kdepak! Důvodem je typová homologace v Evropě oproti autocertifikaci v USA. Jinými slovy: vlastnosti, které pro trh v USA stačí deklarovat výrobcem, jsou v Evropě státními zkušebnami opravdu testovány!!! A tak např. mezi několika metry brzdné dráhy pak může být klidně i několikagenerační rozdíl v brzdách, což samozřejmě něco stojí... -
"-- skrytý --" 23.02.06 18:28
« Re: pro sss
ozawa: "Jensenem měl pravděpodobně na mysli novodobou historii a aplikaci 4x4 u os. automobilů"
To mal napisat, co tym mysli, inac je to mystifikacia.
Tych 4x4 bolo samozrejme viac, preto su tam tie 3 bodky.
Napriklad GAZ 61 v roku 1938.
Inac Jensen bol velky omyl z obchodneho hladiska, bol prilis drahy a nepredaval sa. -
"-- skrytý --" 23.02.06 18:11
« pro sss
ty statistiky jsou evropské. Čímž samozřejmě jaksi logicky vynechávají drtivou většinu amerických aut. Nemáte podobný link na něco v USA. Bylo by zajímavé srovnat procento závažných závad v prvních letech provozu. Jinak nemůžu sice mluvit za Barrichella, ale s tím Jensenem měl pravděpodobně na mysli novodobou historii a aplikaci 4x4 u os. automobilů v sériové produkci - civilní - protože těch čtyřkolek bylo od vynálezu automobilu jistě povícero.... -
"-- skrytý --" 23.02.06 18:01
« Re: Re: Re: Re: Airbag a automat
R.Barrichello: "Stejně jako že první ABS na světě měl britský Jensen FF, stejně jako pohon 4x4 (Audi Quattro přišlo až o pár let později."
To je nezmysel.
Historians seem not certain who invented four wheel drive for cars. Somehow the history of 4WD is not well recorded. According to what I found on the internet, the first 4WD vehicle was designed by Ferdinand Porsche (yes, the founder of Porsche cars) for the Austrian truck manufacturer Jacob Lohner in 1900 (no typo).
First mechanical 4WD (transfer case, drive shafts etc.) was built by the Dutch company Jacobus Spyker in 1902. Since the Lohner/Porsche four wheel drive has such an unusual status with its electric hub motors the Spyker is considered to be the world's first four wheel drive car.
The world's first automaker, Daimler Benz has a solid place in 4WD history as well. Mercedes started building 4WD vehicles 1903 - some of them already with all wheel steering.
The first US four wheel drive vehicle, was built 1911 by the Four Wheel Drive auto company (FWD) .
...
1966: Jensen FF all wheel drive road car is put into production (until 1971)
1974: Subaru Leone L-series - four wheel drive passenger car.
1981: Audi revolutionize rallying with the Quattro 4WD rally car. -
"-- skrytý --" 23.02.06 17:53
« Re: Re: Re: Re: pro sss
R.Barrichello: "Spolehlivost. Jukni jen tak ze srandy na tabulku třeba JD Power. První místo lexus, známe, víme, ale v TOP 5 bude Buick, v Top 10 Cadillac, v TOP 20 Lincoln, Chrysler a Pontiac....
Spolehlivost rozhodně není slabou stránkou us vozů."
Nie su to nahodou americke statistiky? Pri ich sposobe jazdy...
Pozrite si europske:
TUV
[odkaz]
Zo 110 hodnotenych su v prvej 50-tke iba 2 Fordy - (16., 29.)
[odkaz]
V prvej 50-tke iba jeden Ford (31.)
[odkaz]
V prvej 50-tke iba jeden Jeep (45.)
Pokial vam to staci, ste idealny zakaznik.
A este dalsie statistiky:
[odkaz]
[odkaz]
J.D.-Power
[odkaz]
[odkaz]
ADAC
[odkaz] -
"-- skrytý --" 23.02.06 15:29
« Re: pro sss
"jen bych se chtěl vrátit k meritu věci - nevěřím tomu nárůstu ceny jen díky clům a úpravám."
Ale to som uz pisal:
"A dovozcovia, co sem vozia lacne auta z Ameriky nemaju dovod ist s cenou dole. Europan je ochotny platit vysoku cenu, tak preco to nevyuzit." -
« Re: Re: Re: pro sss
Jezdí se tam jinak. Ale to neznamená že s americkými vozy nelze jezdit zde. To je nesmysl.
Akorát si člověk musí uvědomit, že tu zatáčku, co projede Supra 120-kou musí s Camarem projet 70-kou....
Pouze se pro evropu přidávají chaldiče oleje (ATF) v automatu, neb v evropě se jezdí mnohem rychleji.
Spolehlivost. Jukni jen tak ze srandy na tabulku třeba JD Power. První místo lexus, známe, víme, ale v TOP 5 bude Buick, v Top 10 Cadillac, v TOP 20 Lincoln, Chrysler a Pontiac....
Spolehlivost rozhodně není slabou stránkou us vozů.
Něco jiného jsou případy zde v čr, kdy to řada lidí sprasila použítim neoriginálních dílů, hrabala se v eletkrice ačkoliv tomu za mák nerozuměla a neměla ani jeden manuál, servis. příručku nebo dokonce dílenský manuál. Do autoamtu lili jiné náplně, něměnil ATF a filtry, jezdily s tím jak prase když něco odešlo tak to nidko neopravil (výbava)....
Nebo si někdo koupil vrak, který byla v USA vyřazen z evidnce, pojištovny to zaplatily jako totálku, sem to někdo přitáhl, z pěti kusů dal dohromady a prodal jako zánovní Camaro....
Ten chudák co to koupil pak řekne že ameriky stoj za kulový, ovšem kdybys nehcal prolustrova VIN kód prostřednictvím některé firmy v USa, zjistil by že to byl vrak....
A takhle to chodí... -
"-- skrytý --" 23.02.06 15:20
« Re: Re: Re: Re: Re: sss
pak je tu ještě jedna věc - při individuálním dovozu se auto přizpůsobuje evropským normám - jde o individuálí záležitost - tudíž dražší a přesto cena vozu je výhodná - je pravdou, že to neprojde takovými továrními upravami, ale homologaci to dostane. Ale o tolik horší ta auta přeci být nemohou - už z toho důvodu, že v americe je národním sportem žalovat kohokoliv za cokoliv a to si výrobci nerisknou. Naopak u nás jsem ještě neslyšel o případu, což ovšem jistě neznamená, že nebyl, aby se někdo s automobilkou soudil třeba pro prasklou poloosu, která zapříčinila havárii a požadoval tučné vyrovnání..... -
"-- skrytý --" 23.02.06 15:15
« pro sss
jak jsem psal úvodem - nejsem příliš technický typ a nechci se přít, ale jestli by mělo být všech 1600 změn tak zásadních - nejsem si zcela jist - a co znamená kompletně skryto očím spotřebitele - může být jinak vedena kabeláž, protože se za tu dobu provozu ukázalo, že to jde jinak - levněji atp. Rozhodně nezpochybňuji rozdílnost obou trhů ve smyslu náročnosti - jen bych se chtěl vrátit k meritu věci - nevěřím tomu nárůstu ceny jen díky clům a úpravám. Vždyť třeba naše vlastní Škodovka v průběhu výroby mění některé postupy - a změn bude určitě hodně - protože se zkrátka na některé věci přijde v závislosti na provozu - a je pak také marketingovou věcí to, že napíšou - podívejte 1600 změn k lepšímu - to přece za něco stojí... -
"-- skrytý --" 23.02.06 15:12
« Re: Re: Re: Re: sss
"Myslíš, že všech 1600 změn bylo tak zásadních"
Nikto netvrdi, ze to auto postavili od znova. Ale bez nich to na Europsky trh nechceli uviest. Takze ich pokladali za dolezite. Alebo mate pocit, ze namali nic dolezitejsie na praci a potrebovali si nejak znizit zisk, tak urobili uplne zbytocne zmeny? -
"-- skrytý --" 23.02.06 15:07
« Re: Re: Re: Re: sss
"A kosmetické změny"
Zrejme opat jazykovy problem. Aky vyznam by mali kosmeticke zmeny "entirely invisible to consumers"?
A rozhodnutie, ze ho budu predavat aj v Europe im trvalo asi 2 roky. To auto bolo robene od zaciatku pre Ameriku. V Europe nikdy nebude tri a pol litrovy benzin v dvojtonovom aute velkym hitom. Najme teraz, ked benzin zdrazel aj v Amerike. -
"-- skrytý --" 23.02.06 15:00
« Re: Re: Re: sss
ale četl. Ale znova - Myslíš, že všech 1600 změn bylo tak zásadních jako to umístění chladiče? A stejně, při konstrukci toho auta, když se rozhodli, že ho uvedou na trh v Evropě i ve Státech, tak už konstrukčně určitě řešili kompatibilitu dílu, aby to stálo co nejméně. Tzn. že náklady na vývoj byly stejné - nepromítají se do cenové kalkulace dvakrát. Pak určitě cenu nepatrně zvyšují ty add ons, jako brzdové kotouče místo bubnů - ale cenu zvyšuje jen rozdíl v ceně obou dílů, ne celá cena jednoho dílu. A kosmetické změny nebudou přeci tak nákladné, aby zvedly cenu o 50%... Nebo ano?








CHÁPEŠ???
Asi ne, těžko můžu provnávat, když ty vozy ve statistikách pro Evropu chybí! To samý jako kdybys chtěl provnávat indické Maruti, Hindustan apod.
Ofiko se sem vozí pouze Chrysler a nově Cadillac. Ostatní je individuální dovoz - to ve statistikách není.
No a z Chrysleru tam najdeš pouze Voyager, což je známý případ zrovna nespolehlivosti, starší modely jsou tím profkláklé. A "italský zázrak" 2,5 TD od VM Motori jim v tom značně pomohl....
No ale kde je v tabulkách Stratus, Le Baron, Vision, New Yorker, 300M? Najdi mi je, ty tam totiž taky záhadně nejsou, přesto těhle všech se v evropě prodalo min. 60-90 tisíc...