Proč jsou v USA tak levná auta?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 24.02.06 12:23
« Re: Mitsi a sss
Já ten Lincoln TC srovnávám s Hondou/Acurou Legend patřící do stejné kategorie a i v americké exekuci se na silnici chovající podstatně jinak! Pravda, přímé srovnání s RR, Bentleyem atd. nemám. Navíc si vůbec nemyslím, že patří do "stejné kategorie"... -
"-- skrytý --" 24.02.06 11:56
« Re: Re: sss
Měl jsem příležitost si v NY zařídit Lincoln Town Car. Jednak jsem se docela divil, jak může být tak velké auto zvenku tak malé uvnitř, jednak - a to hlavně - "jsem za to vzal", jak jsem byl zvyklý z Evropy, a už při prvním odbočování z hlavní mi bylo jasné, že takto k americké káře prostě přistupovat nemohu... -
« Bez nadpisu
rozdiel medzi autom pre US a EU je v tom, ze tu sa jazdi uplne inak: rychlo, same predbiehanie a zakruty.....to vsetko je v US neznamy pojem. Maju velmi mäkke podvozky ktore su urcene na jazdu po rovnej ceste. Mam osobne US toyotu a ma to taky divny plavajuci podvozok, ktory sa rozhojda na kazdej nerovnosti: je to pohodlne ale nevhodné pre rýchlu jazdu v nasich podmienkach. Cize pokym auta pre EU maju viacprvkove zadne napravy, napr. na takom novnom forde mustang najdete zadnu vlecnu napravu ako na dakom zigulaku :-)
A to ze su take lacne, tak nad tym mozeme len plakat :'-(
Paradox: VW Tuareg sa vyraba jedine u nas na Slovensku pokial viem. Cena v SR modelu s 4.2 benzinom je 2.360.000sk v USA 45.000$=1.400.000sk co je cennikova cena, urcite nato da dealer zlavu...
cely milion rozdiel a to musia to auto previest v Bratislavy do US cez atlantik.
To hovori za vsetko !!! -
« Re: sss
Pro americký způsob jízdy NE.
Pro evropský taky ne, ovšem museli by se dodržovat předepsané limity a nesměli by tu hoši jezdit po zasněžených dálnicích 120 když je bezpečné jet 50....
Ale to je na jinou debatu...
To převrhávání bylo způsobeno špatnými pneu a nesprávným způsobem jízdy. Asi zřejmě některým amíkům nedošlo, že s Chevroletem Suburban či Ford Expedition se jaksi jezdí jinak než s MB SLK :o) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: To Mitsi
Tak jeden příklad - ten japonský V6 Mitsubishi 2,5 vyráběný pro USA (pro Chrysler) dával výkon 164 HP
Konstrukčně mladší motor - Daewoo 2,0 v modelu Leganza dával 133 HP
Mitsubishi Galant 2,0 - 136 HP
V6 2,5 163 HP
Vectra 2,0 - 136 HP
Octavie 2,0 - 115 HP
jediný Accord 2,0 - 147 HP
Údaje z roku 1999. Těch 140 HP - této hranice se jen tak lehce dotýkají.
Navíc nemusím říkat že V6 je o mnoho kultivovanější než R4, méně hlučný atd. A to ten mnou zmiňovaný je konstrukčně z roku 1994, jen později o něco vylepšen...
V maerice si 4válce kupují mexičani, chudí sutndenti atd.
Vše ostantní má min. V6 či R6 a to včetně evropských a japonských vozů.
A turbo domácí výrobci skoro nedělají, to se spíše používal mechanický kompresor (např. jím byl vybaveno kupé Buick Riviera) -
"-- skrytý --" 24.02.06 11:13
« Re: Re: Re: Re: Re: To Mitsi
R.Barrichello: "ABS též není potřeba."
Sorry, ale toto mi pride ako vtip. Tak preco EU nariadila, ze vsetky nove auto budu mat povinne ABS (len teraz neviem, kedy to ma zacat platit, snad od buduceho roka.)?
A airbagy, pasy, stabilizacny system? To je tiez zbytocne? Jasne poriadny chlap nic take nepotrebuje. Skoda, ze nie sme vsetci pretekari F1.
Tak si spominam, ze americania nedavno nejak riesili, ze sa ich poctive velke a vysoke auta nejak casto prevracaju. Mam pocit, ze pre vsetky nove SUV nariadili stabilizacny system alebo nieco take. -
« Re: Re: Re: Re: Re: pro sss
Jo, jenže takhle to nejde porovnávat. Takže to skončeme.
Jediný rozdíl v evropě je ten, že tady se jezdí o hodně rychleji než v USA a jsou tu užší a zatáčkovité silnice.
A že jsou tu v oblibě malolitrážní motokáry s tvrdým podvozkem jak koza, chybějící výbavou a pohodlím za přemrštěné ceny. Cokoliv se tohto "idolu" odlišuje je divné, špatné, nemoderní a nemá to na silnicích co dělat.
Nu když si v tom chce evropa jezdit, její boj -
"-- skrytý --" 24.02.06 11:06
« Re: Re: Re: Re: Re: To Mitsi
(cit.) "Vono když naleješ do amerického motoru stavěného na nízkoolovnatý benzín normální Natural 95, tak to v pohodě dradní, jestli ti to nedošlo.
Takže proč nedělat jeden motor pro USA i pro evropu když v evropě to bude v pohodě drandit na "vysokoktanový"."
Když ono je spíše naopak! Pokud bych chtěl v té době v Evropě prodávat japonský vůz s objemem motoru 2,2 (byť vyrobený v USA), pak - aby vůbec byl konkurenceschopný - by měl mít přinejmenším vyšší výkon, než srovatelné japonské vozy na evropském trhu s objemem motoru 2,0. A ty v té době měly téměř 140 PS - s výjimkou Subaru s motorem 2,2 a výkonem rovněž přesně onech 128 PS, jenže kdo chěl, koupil si přeplňovaného dvoulitra s výkonem 205 PS... -
"-- skrytý --" 24.02.06 11:00
« Re: Re: Re: Re: pro sss
R.Barrichello: "Co je na na tom nepochopitelného provnávat to na tamnějším trhu"
Mam pocit, ze to robite schvalne. Takze este raz a naposledy. V celej diskusii ide o to, ze europsky trh kladie vyssie naroky na auta ako trh americky. Takze je potrebne porovnavat spolahlivost v ramci tychto vyssich narokov. Americky statistiky nezohladnuju vyssie naroky europskych vodicov a preto aj auta, ktore by nezniesli europske zatazenie, tam mozu byt na dobrych prieckach. -
« Re: Re: Re: Re: To Mitsi
To je teda oborovský rozdíl. Bubny se dávaj proto, aby se ušetřilo neb to na americké podmínky (malá rychlost) bohatě stačí. Naco tam cpát dražší kotouče.
ABS též není potřeba. A zbývá jeden/dva pístky....
Ale to je mi novum. Tak ono pro USA se kvůli nízkooktanovým benzínům dělá malý výkon.
Zajímavostí je, že Corvette, Viper či silné pikapy mají výkonu až moc a na ten benzín jezdí taky....
Jestli to nebude tím, že pánové hodlají z co nejmenšího obsahu vydolovat co nejvíc koní :o)) A at to točí co to točí, dyt přeci 8 tisíc otáček je v pohodě :o)
Vono když naleješ do amerického motoru stavěného na nízkoolovnatý benzín normální Natural 95, tak to v pohodě dradní, jestli ti to nedošlo.
Takže proč nedělat jeden motor pro USA i pro evropu když v evropě to bude v pohodě drandit na "vysokoktanový". -
"-- skrytý --" 24.02.06 10:53
« Re: Jensen FF
R.Barrichello:
"Nikde jsem netvrdil že systém AWD vymyslel Jensen."
"Stejně jako že první ABS na světě měl britský Jensen FF, stejně jako pohon 4x4 (Audi Quattro přišlo až o pár let později."
Skuste si po sebe precitat to co pisete a uvidite, co ste tvrdil.
Dufam, ze vam nemusim robit lexikalnu analyzu vasich vlastnych slov.
Prvni 4x4 na svete znamena prve 4x4 na svete. Nic ine. A to je blud. -
"-- skrytý --" 24.02.06 10:49
« Re: Re: Re: To Mitsi
Ad rozdíly v brzdách:
verze USA - dva okruhy ano, ale v rozdělení předek/zadek, vpředu pouze jednopístkové plovoucí třmeny, kotouče malého půměru, byť ventilované, vzadu bubny, bez zátěžového regulátoru, bez ABS;
verze Evropa - dva diagonálně propojené okruhy, dvoupístkové plovoucí třmeny vpředu, velký průměr kotoučů, vzadu kotoučové brzdy a zátěžový regulátor, ABS.
A to jsou jenom brzdy, o (jiném) zavěšení náprav raději ani nemluvím!
A menší výkon motoru? Samozřejmě, tady nejde o "úsporu", ale o nutné opatření s přihlédnutím k nízkooktanovým benzínům v USA.







