Škoda Fabia 1,4 16V 74KW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
- Škoda Fabia 1,4 16V 74KW 19.02.2006 22:15
- Fabka 1,4 16V 74KW 20.02.2006 21:13
- Fabia 1.4 16V 74kW 20.02.2006 22:26
-
Fabia 1.4 16V 74kW 20.02.2006 22:36
- Re: Fabia 1.4 16V 74kW 21.02.2006 22:24
-
Re: Fabia 1.4 16V 74kW 21.02.2006 22:26
-
Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW 24.02.2006 19:52
- Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW 24.02.2006 21:44
- Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW 26.02.2006 16:52
-
Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW 24.02.2006 19:52
- Bez nadpisu 23.02.2006 18:04
- Bez nadpisu 24.02.2006 11:13
- Bez nadpisu 24.02.2006 16:07
- Bez nadpisu 25.02.2006 00:12
- Fabia 1,4 16V 74kw 26.02.2006 16:26
- Bez nadpisu 26.02.2006 17:19 juha_juha
-
-
"-- skrytý --" 20.02.2006 22:26
Fabia 1.4 16V 74kW
Dobrý večer, Fabii s tímto motorem vlastním, 55 kW se mi zdálo málo, sahnul jsem po 74 kW. Motor je šikovnej, bez problémů (auto má najeto padesát tisíc km). V nižsích otáčkách nemá takovou sílu, s 1.2 HTP se rozjíždí snáž, ale od 4000 otček je to bomba.... Dávám jí celkem napít, jezdim okolo 8 litrů, mám to 10 kilometrů do města a pak po městě, dálku ve třech s klimoškou okolo 6 litrů. Pravda je, že s olejem nevydržím od garančky ke garančce (ale to hodně dělá styl jízdy). Jinak stoprocentní spokojenost. -
"-- skrytý --" 20.02.2006 22:36
Fabia 1.4 16V 74kW
Zapoměl jsem dodat, že tankuju N95, N98 jsem tankoval na začátku (při zajíždění, asi prvních 2 000km)-
"-- skrytý --" 21.02.2006 22:24
« Re: Fabia 1.4 16V 74kW
to:Cedric
Trochu se lišíme, že já chci koupit co možná nejmladší (na výbavě mi moc nezáleží), abych měl trochu zaručeno, že to nebude odhuntovaný a nebude nějak hodně stočené tacho. Ale teď k tobě, Fabie se sice vyrábějí od roku 1999, ale myslím, že to bylo jen v prosinci, takže se výroba pořádně rozjela až v roce 2000. A zkraje byly právě taky nějaké ty mouchy (velice opožděný plyn - asi nejznámější).V těchto prvních ročnících byly Fabie hodně drahé, především ty lépe vybavené, a proto i teď se snaží majitelé vydupat na ceně co nejvíc. Cenu lepších motorů tlačí nahoru základní motor 1.2HTP, protože se bere jako standard (u octavie je to 1.6MPI nebo 1.9TDI a když se objeví s motorem 1.416V, tak musí jít s cenou výrazně níž). Ta tvoje má najeto kolem 100tis. km, takže si ji nech pořádně prohlídnout, protože s tímhle motorem málokdo jezdí pomalu, nicméně 100tis. km není zase nějak hodně. Teď k tý ceně, je stará šest let, ale výbavu má určitě slušnou, motor je taky dobrý, takže cena od 180tis. do 220tis.Kč (jestli se to zdá prodávajícímu málo, tak ať si uvědomí, že je to šest let starý auto). Ale nejlepší kousky jsou z Německa, jsou mladý, vybavený a hlavně levný i když je tady docela velký risk to koupit. Ku..a to sem se rozepsal >:D , ale nakonec ti řeknu, že já bych do ní nešel, hlavně proto, že je pro mě už dost stará. A rada na závěr: kdo hledá, ten najde. Já vybírám už kolem měsíce a moc sem toho nenašel, tak doufám že najdu :) -
"-- skrytý --" 21.02.2006 22:26
« Re: Fabia 1.4 16V 74kW
to:Twister
Docela ti závidím, že jsi měl na novou. Tenhle motor si vychutnávat od prvních km je asi prožitek :)-
« Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW
Najel jsem s ni 100 000 km,motor mi pripada stale lepsi, zvukove i vykonove,spotreba oleje na merce nemeritelna , ale to asi zalezi ma stylu jizdy ( ja prevazne dlouhe streky).Pokud se nejezdi na plny vykon stale ( a to ja ne) , pak jsem nepozoroval rozdil mezi BA 95 a 98( mozna proto,ze u 95 opakovane namerovali hodnoty kolem 97 - napr. u Benziny nebo Shellu,jestli si to dobre vybavuju.V nizsich otackach je trochu slabsi , zato ale kratceji zprevodovana , tak to nevidim az jako takovy handicap, zato se motor krasne sbira a necha si kupodivu libit i neskutecne podtoceni,kdy uz se turbodyzl trese jak ratlik( s tim torbodyzlem jezdim taky).Spotreba na dlouhy trate je prekvapive dobra,napr plne nalozena Chorvatsko a zpet,podalnicio v Rakousku min. 160 tacho za 5,8 dle PP( jsem si vedom relativnich pristrojovych udaju,krome toho merim podle plne nadrze a dlouhodoby prumer je stejne na 5,8,ale napr. pohodovym stylem po jadranskem pobrezi-stejne se tam neda jet rychle-Split -Dubrovnik a zpet ve ctyrech ,ale bez bagaze za 4,9-ale to jen dle PP,to take neni spatne,ale s takovym autem dost utrpeni).Jinak po dalnici ve stoupani , kdyz se vcas podradi a da plny plyn , dokaze zaskocit i papirove podstani silnejsi vozy.Ten motor nadherne oziva nad 4000 ot. a ma krasny zvuk a tah.A na to zpozdeni plynu si lze velmi rychle zvyknout.Jezdil jsem i s pozdejsim provedenim -asi 2001 nebo 2002 a tam mi to prislo jiz hodne vychytane. Bezvadne jsou kotoucove brzdy, musi se davkovat skoro opatrne , ale novejsi verze by mely mit asistenta , kde nastup neni tak strmy.Rizeni jsem si dal nastavit na najmensi posilovaci ucinek,mam rad primejsi kontakt s vozovkou.To auto nemelo vubec zadne potize -az na to ze mi do nej drbla jedna dama na krizovatce,kdy vyrazila z vedlejsi a nedala prednost.Jeste co bych si byl byval koupil , ale tehdy nedodavali ,by byl spoortovni paket se sedackami jako ma Fabie RS, ty jsou naprosto perfektni pro carvovani zatackami , ktere tohle auto umoznuje.( ale RSo ma stejne ze vsech fabii nejlepsi podvozek) Omlouvam se , nechal jsem se unest.Zdravim.-
« Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW
to felix, suhlasim so vsetkych ale tou spotrebou na dlhsich trasach si ma fakt prekvapil. My sme s tym isli do Mnichova po dialnici tempomat na 140km a to uz si motor pytal cez 7,5L. Auto malo najazdene v tom case ca. 45 000km. Inak vsetky objemovo nizsie kubatury sa takto spravaju pri vyssich ustalenych rychlostiach, moja skusenost. Alebo ze by ten motor bol potreboval este 50 000km naviac? Inak ma dost prekvapila spotreba oleja. Mam 1,4 16 V 55KW v Golfe, a papa okolo 0,5L na 1000km. 74KW bude na tom podobne-
« Re: Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW
to misokovac:Nemuzu si pomoci , je to tak , jde mi o vymenu zkusenosti pokud mozno objektivni.Asi nejsem ten spravny rally jezdec , nejezdim stylem brzda -plyn.Mam rad sviznou plynulou jizdu.Obcas jsem se s tim autem i rozvasnil,ale jinak -uz kvuli bezpecnosti- se snazim jezdit predvidave.Je jasne , ze to auto neni sportak , ale urcitou rezervu vykonu pro bezpecnou jizdu ma . Ja jsem se nechal i vyprovokovat k ruznym experimentum s osazenim zapalovacich svicek,abych se pokorne vratil k seriovym NGK BKUR6ET,ktere mi pripadaly nejlepsi v celem spektru otacek,i kdyz nektere byly pri maximalnich otackach subj lepsi.Ale holt auto musi jezdit ve vsech rezimech-mimochodem , po prvni vymene svicek-v servisu- mi auto pripadalo nejak line a zastudena poskubavajici,tak jsem se na ty svicky podival a hle-byly to ty, co se montovaly do toho 1 litroveho motoru-asi jim zbyly,byly take levnejsi, tak mi tam dali ty spravne a v poho).Parkat jsem zkusil maximalku- jednou me na dalnici predjela RS asi ve 160ti v tahlem mirnem klesani,jel jsem sam ,povesil se na ni a na tacho( podotykam tacho-u fabie je dost nepresny tachomer a dle pozorovani zalezi i na vysce dezenu pneu)) bylo 220-neujel ,nejspis nechtel a ja byl rad , protoze zacal uz vynechavat jeden valec-omezovac zasahl.Jel jsem potom uz limitove a RS se mi zezadu koukla asi na motorizaci a odficela.Autu jsem se pak skoro omluvil.Co me prekvapilo,byla stabilita na seriovych Continentalech i v te rychlosti.Jak rikam , normalne tak nejezdim , je to blbost,ale zkusil jsem to
S tim olejem je to pravda , ja s sebou samozrejme vozim 1/2 litru na doliti , protoze jsem o te spotrebe u vW motoru slysel.Ale nikdy jsem ten olej nepotreboval a nedolil.Mam teorii.Nechci nikomu nactiutrhat,ale jeden znamy servisak mi vypravel, jak se to take dela, kdyz hosi potrebuji do svych aut olej na vymenu.Pak se pry nevymeni cela napln , ale necha se tam nejaky stary olej.No , jestli to tak opravdu ma fungovat , tak se potom nedivim , ze po nekolika desitkach tisic to neco vezme.Ja kazdopadne si menim olej pouze sam a drzim se jen viskozitni tridy a vykonove dle VW-tedy 500.00.Libi se mi , ze ten motor lze naplnit jen 3 litry oleje -pak je hladina asi v polovine merkya jak rikam nedolivam -neni treba.
Jeste jsem si vzpomnel,ze jsem prece jen nejaky problem mel.A to byla vrzajici palubovka, nekde uprostred mezi protrednimi vydechy.Na jizdni vlastnosti to samo nema vliv , ale vadilo mi to.Servis se stavel laxne.Tak jsem vyndla radio a zevnitr vymackl ven ty pruduchy a dostal se k takovemu plastovemu zobaku , ktery se z pristrojovky opira o jakysi nalitek na pricnem nosniku karoserie.Ty dva dily nebyly docela pevne o sebe oprene a zdalo se mi, ze by to mohlo byt ono .Rozpulil jsem dreveny kolik na pradlo a polovinu jsem pouzil jako distancni podlozku mezi oba dily-a bylo to pryc.Zni to jako vypraveni Vlasty Buriana o tom turistickem stromu nebo Jara Cimrman,ale je to pravda. Hosi ze servisu pak vyzvidali jak na to(byl rok 2000 a asi jeste chybely tyhlle finty) ale mel jsem vztek a detinsky jsem to nevyzradil.
A tim koncim , abych nebyl jako Brouk Pytlik.Jenom mi pripadalo,ze se tu diskutuje docela rozumne , ne jako na jinych forech , tak jsem se chtel podelit.Howgh.-
-
"-- skrytý --" 27.02.2006 14:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW
Dávat pěstí do palubovky :-O i když ono není pěstí jako pěstí >:D Já mám takový štěstí, že kdybych do toho dal pěstí, tak to určitě praskne. Ale u Favorita jsme to praktikovali taky, ale tam to bylo jedno >:D >:D-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW
Není přece problém zjistit co vrže, demontovat a podložit samolepící gumovou páskou (např na těsnění dveří a oken). A je po problému.-
"-- skrytý --" 27.02.2006 19:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW
Beny_: já mám zkušenost, že nejvíc vržou tyhle gumy. Udělali jsme pořádnou tloušťku a asi za 3 měsíce to začalo vrzat znovu, protože se zmáčkla a udělala se tam vůle, tak jsme tam dali dva šrouby a bylo po problému ;-) Ale chápu, že každýmu pomůže něco jinýho.-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW
Tomu věřím, ale nesmíš tam jen dát kousíček pod kritické místo. Je nutné podložit co nejdelší část a řádně stáhnout. Ještě se mi osvědčilo dát oboustraně lepící pásku ve dvojitý vrstvě ať se to do ní řádně zaboří.
U mého auta jsou takto do sebe pomocí takovýchto lepících pásek složeny jednotlivé části palubky již z výroby. Přesto, že auto má 14 let a najeto 205 000 km, žádné pazvuky se nekonají.-
"-- skrytý --" 27.02.2006 20:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74kW
Tak to máš štěstí, mi máme Favorita 16 let starýho, najeto 120 tis.km a každou chvíli se ozve takové pískání kolem čelního skla (zdroj se nepodařil najít a vyřešit), tak tomu jednu šlehnem a je pokoj na dalších sto km, ale budeme kupovat fabku a jak vidím už si můžu připravovat věci :(-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia 1.4 16V 74
Favorita jsem měl 15 let (10 let já a pak jsem ho daroval synovi), nemůžu si stěžovat na spolehlivost (najeto přes 120000 a nechal mě stát jen 1x), ale je fakt, že v něm ledasco povrzávalo a drnčelo.
Teď mám už 5 let Calibru po slušným majiteli a pohoda, žádný pazvuky a když jsem vyměňoval žárovku v panelu topení (dost jsem toho musel rozebrat - pěkná pakárna), tak jsem zíral jak je palubka precizně sestavena, vše do sebe perfektně zapadá, spoje jsou proloženy samolepicími páskami, šrouby jsou blízko sebe (ne jen občas jako u favorita) a veškerý kabelový svazky v palubce jsou omotány molitanovou páskou, aby nedrnčely. To není ani v Octavii, když jsem pod palubku montoval pager, tak jsou tam holý svazky kabelů a ty můžou časem drnčet.-
"-- skrytý --" 28.02.2006 14:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia 1.4 16
Tak to musim souhlasit, mě taky nikdy nikde nenechal a to píšou jak jsou poruchový. I když teď začínají blbnout brzdy, teda spíš jedna brzda na LP kole. Nedávno jsme s ním zase po čase jeli a najednou přestalo táhnout (brzda zůstala nalepená na kotouči). Před námi prudký kopec dlouhý asi kilák. Podařilo se mi to rozjet na 120 km/h na 4-ku a v tom kopci jsem se dopracoval až na 2-ku a kdyby byl ještě o kousek delší, tak bych šel až na 1-ku :-O Tímto bych se chtěl omluvit těm, kteří jeli za mnou :*)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 24.02.2006 11:13
Bez nadpisu
myslite ze je obcas potrebne natankovat namiesto 95 aj 98? prospeje to motoru? -
Bez nadpisu
Měl jsem ji novou od konce 2000, prodal jsem ji s najetými cca 75 tis. km. Docela prima motor, dobře jde do otáček, po dálnici bez problémů 170 do kopců (rychleji jsem moc nejezdil. Ale rezerva na zrychlení skoro 0). Po cca 60 tis. km začala hodně stoupat spotřeba oleje! Do té doby bez doplňování, pak najednou po doplnění po 7 tis. km olej pod ryskou. Prý to tyhle motory dělají. A koukal jsem, že na víčku olejové nádrže byl takový nějaký šlem, tedy asi netěsnost hlavy.
Ale znovu opakuji: na ježdění prima. Nějaká 1,2 HTP je proti tomu auto na klíček (také jsem s ní najezdil pár desítek tis. km).
Jo a spotřeba při normální klidné jízdě bez divočení pod 6 l/100 km, dlouhodobá asi 6,4 l/100 km. Ale v tom bylo hodně ježdění po Praze.-
"-- skrytý --" 25.02.2006 11:33
« Re:
Chvíli se o tenhle motor zajímám a setkal jsem se s velice pozitivními reakcemi, ať už jde o spotřebu, kultivovanost chodu, nebo výkon motoru. Akorát to žere ten olej, ale protože budu kupovat zánovní kus (10-30 tis.km), tak rok starej a najezdíme za rok kolem 7 tis.km, tak doufám, že mě to tak rychle nepotká :?
-
-
Fabia 1,4 16V 74kw
To ALL: pánové děkuji za postřehy a rady, je vidět, že toto fórum žije a není mrtvé jako polovina na netu. Jinak je pravda , že mám teď vyhlédnutou jednu fabka 6 let starou rok 2000. Dotažená Německo, najeto 146000, není to už moc??? Výbava Elegance, světlý vnitřek a velice zachovalý, majitel prý jezdil jenom dlouhé trasy a pečlivě se o to staral (interiér na to vypadá). Taky bych si radši koupil novější ale finance na to zatím nejsou a nechci jezdit s Fabkou v základu...
Chci se zeptat na co si mám dát při koupi pozor ( kromě na to jestli není kradená). To zpoždění plynu je trošku znatelné sedl jsem si do ní a sešlápl plyn a prodleva byla asi tak 0,5 s. V práci máme Fabky rok 2004 a 2005 motor 1,4 16V 55kw a tam ten rozdíl není tak znatelný. Děkuji za postřehy a rady. Díky. :D -
juha_juha 26.02.2006 17:19
Bez nadpisu
Fabii s tímto motorem vřele doporučuji. Aby jsi byl opravdu spokojen, musíš jí točit, točit, točit. Mám 2001 a když jsem ji kupoval již byla možnost doobjednání sportpaketu. Sedadla jsou naprosto super. dodnes mám najeto 75 000 tis km, po dálnicích minimum, hlavně klikatice II a III třídy. Za dobu provozu jsem měl pouze dva problémy. Uložení stabilizátoru ve 20 tis a teď se mi rozpadla napínací kladka rozvoďáku. Rozdíl mezi 95 a 98 je podle mě znát, ale je to pouze můj subjektivní názor. Beru jen V-Power, nebo V-Power racing, takže spíš 100 oktanů. Když jsem zkoušel minimální spotřebu, vyšla mi 4,5, ale to bylo na nervový kolaps. Jinak jezdím mezi 6,8-7,5l na 100km.-
"-- skrytý --" 26.02.2006 18:49
« Bez nadpisu
to:Cedric
146 tis.km je dost, ale klidně ti dalších 146 tis.km bude jezdit, jenom nevim jaká bude spotřeba toho oleje. Tenhle motor je asi opravdu dobrej, ale má docela velký mínus v podobě toho oleje :-( Chci taky koupit ojetou a každý den přemýšlím, jak to zjistit, jestli náhodou tenhle kus nežere hoddně olej 8-s Ale něco sem slyšel, že mají písty menší průměr asi o 0,5 mm a slyšel jsem to na kusy kolem roku 2000, takže snad roky 2004 už tolik žrát nebudou :?
-