lze dodělat tempomat ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
Spínač jenom vypne tempomat, nijak ho nereguluje a navíc jsou 2 na spojce a brzdě, třetí na tempomatu, tj. plynový pedál se nehýbe při jízdě na tempomat. Při dlouhých jízdách si člověk protáhne i druhou nohu. A pokud s tím pojedu 2kila, tak TDI pod plynem by asi stejně nešlo nijak moc ubrzdit, ty brzy by musely shořet, nemluvě oi kotoučích.
Ale to by jsi musel jenom sedět doma, protože by na tebe taky mohlo spadnout letadlo /asi stejná pravděpodobnost závady jako závada na tempomatu kdy by nešel vypnout u novějších aut/ nebo tě může něco přejet nebo se můžeš stát součástí útoku Al - Kajdy. Asi tak. -
dcgsd 14.02.06 07:22
« Re:
no a kdo ma na aute tak chabe brzdy (silny motor) ze motor nedokaze "zaslapout" obzvlaste na 5tku ci sestku??? no nic.. zase jedna medialni kachna ktere se nekdo chytil. To s tim vyrazenim, vypnutim zapalovani je taky pravda.
skoda ze nekdo nenafouk treba zavadu snimace polohy pedalu. Pri jeho poruse se to muze stat take a s vetsi pravdepodobnosti. -
« Re: Zaseknutí
Proto jsem psal že je nutné dodržet dvě podmínky: elektronicky řízený vstřik a alektrický plyn. Pokud má někdo plynové lanko, tak nedoporučuju tempomat ani montovat, jedná se většinou o starší auta a cena tempomatu je i vyšší. Ale i v tomto případě při vypnutí klíčku dojde k zastavení paliva v čerpadle a nebo se dá vyřadit. Další podružná podmínka je dostatečný výkon motoru, ideální je k tomu multifunkční volant s ovládáním tempomatu na volantu. -
"-- skrytý --" 13.02.06 21:38
« Zaseknutí
Tempomat se ti může zaseknout jen když je dělanej přes servo, který tahá za plynový lanko. Stalo se mi to u starší audiny asi 3x a pak sem zjistil, že nějakej koumák v servisu to servo při nějaký opravě špatně chytnul a při maximálním přidání plynu se táhlo šprajclo o nějakej šroub... Tak sem to trochu posunul a už je to v pohodě... Je to takovej docela nepříjemnej pocit, když auto samo sešlápne na plno plyn a pořád zrychluje :D -
« Re:
Nevím o jediném případu v ČR, pouze o jediném medializovaném ve Francii kdy se to po...... Na netu nabízí např. na VW, Škoda, Seat, Audi za 1300,- Kč včetně kabeláže s návodem na zapojení, já jsem ho koupil za 1500,- Kč a za montáž jsem dal 500, protože jsem měl svazek u tempomatu omylem na jiné auto a musel se předělat. Jinak je to nelogické, jak by se to mohlo po...... když nejen že se to dá vypnout spojkou, brzdou, tempomatem, ale i klíčkem, čímž se odstaví vstřikovací čerpadlo, a i kdyby tohle což je velice nepravděpodobné selhalo, tak vyředit a ať si motor točí co to jde po omezovač otáček. To že to nejde je spíš že někdo někde od někoho slyšel... -
"-- skrytý --" 13.02.06 19:13
« Bez nadpisu
Len si davajte pozor na tie dorabane tempomaty aby sa vam nestalo to co niektorim majitelom renaultov vo Francii ze sa auto zablokovalo a nedalo sa zastavit a nasledne sposobili havariu.Ale nebol to len Renault ale aj Citroen ,Volvo ,Audi takze bacha na to . :!: -
"-- skrytý --" 13.02.06 17:08
« Bez nadpisu
Na Berlingo si pytali za tempomat z tovarne nejakych 12 tisic, neskor v akcii ako post-sale za nejakych 9.
Ja som si kupil prislusnu packu za 900Sk, vyrezal do krytu pod volantom otvor, packu zasunul do predpripravenej pozicie a dal dalsich 300Sk v servise za aktivaciu v prisl. riadiacich jednotkach. Cele ma to stalo 1200Sk, hodinka roboty, 10km cesty a je to uplny original.
Podobne sa to da riesit v rade novsich Citroenov a Peugeotov, ktore maju VAN a riediacu jednotku volantovych paciek a imobilizera pod volantom.
Takisto som riesil Renault Megane II s 1.6 16V motorom, ale podla manualu sa cela motorova paleta Meg II riesi podobne, a to priamym pripojenim dvojvodica na prisl. miesto v riadiacej jednotke motora a spinanim prislusnych odporov podla zvolenej funkcie. RJ je uz prednastavena, netreba aktivovat nic. Problem je iba v tom, ze potvory Renaultacke nedali v "slimakovi", teda otocnom konektore, ktorym sa pripaja airbag a hukacka v hlave volantu, ziadne volne zily na prislusne spinace, pokial auto nebolo z fabriky vybavene tempomatom a tak je treba bud vymenit slimaka, alebo nadratovat spinace na ine miesto, ako originalne vo volante. No a aby to bolo uplne kompletne, bolo by vhodne vymenit aj plynovy pedal za typ s koncovym dorazom, pokial clovek chce pouzivat aj obmedzovac rychlosti, inac sa neda obmedzovac vypnut stlacenim plynu az na podlahu, ako to ma original.
Renault pyta za tempomat z tovarne cca 15tis., mna to stalo den roboty a material za cca 300Sk. -
-
« Re: Re: Re: lze dodělat tempomat ?
Podmínka: elektronicky řízené vstřikování, elektrický plyn. Stačí koupit páčka, cca 1500 Kč a po zapojení na svazek k ŘJ, čidlu spojky a brzdy aktivovat počítačem v ŘJ. Páčka je většinou součástí páčky na blinkry a světla, jednoduše se přehodí nebo je samostatně montovaná, třeba u nákl. aut. Svazek ti udělá popř. přizpůsobí každý lepší autoelektrikář, počítej zapojení cca 500 Kč. -
« lze dodělat tempomat ?
Nevíte zda lze dodatečně do auta dodělat tempomat (výrobce ho nedělá) ?
Dá se to někde koupit nebo lze to vyrobit ? Možná by stačila méně komfortní verze (bez přidávání a ubírání plynu), ale musí se to hned vypnout, když se dotknu brzdy nebo plynu.