lze dodělat tempomat ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 19.02.06 01:32
« Bez nadpisu
Co je to PC?
Ze si automobilky pytaju za tempomat horibilne peniaze je vysledok trhu. Gratulujem Citroenu, ktory ozelel 10 a viac tisic a pichol to do C4 seriovo. Tie 3 droty a 2 tlacidla naviac ich stali na nakladoch nula cela nula nic...
OK, nieco stali, ale je to velmi malo, pokial sa to montuje seriovo a vsetkym. -
« Re: Tempomat - od Dana
Koncern VW má stejný tempomat, myslím tím páčku společnou se smeřovými světly, ne multifunkční volant, běžně se prodává do 1500Kč, rozdíl je ve svazku el. Novější vozy mají jenom jinačí tlačítko, na boku je nejen - ale i + místo na čelní straně. U Renaultu by to mělo být shodné také z více typů, ale nevím přesně z jakých, skus se prvně domluvit s elektrikářem a popř. zadej na netu Annonce, ve vyhledávači tempomat Renault, ale bude možná dražší než VW - Audi - Seat - Škoda. -
"-- skrytý --" 17.02.06 13:41
« Bez nadpisu
Az tak jednoducho s tou packou by som to u Renaultu nevidel, to totiz nie je Skoda alebo Citroen. Pokial ma Laguna tempomat na volante (neviem, nestudoval som zatial) tak ako Megane, tak to bude trochu ina kava co sa tyka mnozstva prace ale aj financne. Pocitaj: novy kryt airbagu, slimak, dve dvojice tlacidiel, jeden prepinac vedla regulatora vysky svetiel spolu s novym plastom...
Alebo si to urobis "neoriginalne" mimo volantu ako ja, ale v tom pripade sa Ti automechanik asi nebude chciet s tymto babrat. Navyse to musia byt relativne sikovne rucicky, je tam mnozstvo jemnej prace, a tu servisaci velmi neoblubuju.
V RJ motora dCi by to uz mohlo byt aktivovane, Renaulty to tak mavaju. Ak MUDr. Daniel chces, pozriem Ti do manualu, co vsetko to obnasa. -
« Re: Tempomat do Laguny ?
Já bych doporučoval domluvit se s el. fy Renault, buď jestli sám nemá páčku tempomatu a nebo ji zkusit koupit např. přes net. Domluvil bych se s ním na zapojení, už kvůli aktivaci, je to cca hodina práce, ta už se dá zaplatit i oficiálně. Navíc se budou muset demontovat některé části a on už to bude mít v ruce, nebude nad ničím přemýšlet jak to zapojit a kam. Jinak to není nic složitého, je to o tom vědět jak a co. -
"-- skrytý --" 17.02.06 09:38
« Bez nadpisu
S "pokazenym" zaseknutym tempomatom to moze byt pravda iba v pripade stareho mechanickeho tempomatu, prip. existuje niekde nejaka univerzalna sada. Tu by som vsak neriskoval ani nahodou.
Nove tempomaty, ktore spolupracuju s RJ motora sa jednoducho nemozu zaseknut, nemaju ako. A ak nahodou nepracuju tak, ako maju, tak je to bud bug vo firmware, ktory si zasluzi pozornost a najskor asi bude kratko po zisteni a vyrobeni prvych par tisicok aut z konkretneho modelu odstraneny, alebo znamy pripad vysadzujuceho tempomatu vo Fabii pri spusteni stieracov. A to, ci sa jedna o dorobeny alebo originalny tmpomat nezavisi od samotneho tempomatu, ale od kvality prace, kto ho instaluje. Lebo drot je stale iba drot, ci si ho dorobim sam, alebo mi ho zrobia v tovarni, ale ak to instaluje nejaky amater, ktory nema k dispozicii originalne piny do konektorov, prip. sa vyzna v elektrike iba od 230V a 6A vyssie, tak potom ziadna slava sa od toho neda cakat. -
"-- skrytý --" 17.02.06 09:29
« Re: Zdravím
JM: Dorabal som to do noveho Berlinga HDi, kod motora RHY.
Na stare Berlingo to bohuzial asi nepojde, tam to vobec nebolo ani ako opcia. Ale je mozne, ze ak sa jedna o stare HDi, tak podla typu vstrekovacej jednotky to moze mat vstupy na tempomat - viem, ze P806 HDi, kod motora RHZ asi z 2000-ho roku mala vstupy a boli aj funkcne. -
« Re: Neznalec
Cena 1000 až 1500 Kč páčka se svazkem, do 500 Kč práce s aktivací. Je to necelá hodina práce, odpojit baterku nebo pojistku airbagu, vyndat airbag volantu, přehodit páčku, oddělat dolní kryt palubní desky u řidiče, levý stěrač a lištu k ŘJ, zapojit 5 vodičů, zpětně zadělat a aktivovat v ŘJ. Funguje od 50 km/h výš. Taky jsem to nechával dodělat u OI TDI před půl rokem.