lze dodělat tempomat ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- lze dodělat tempomat ? 13.02.2006 09:41
- Bez nadpisu 13.02.2006 16:39
- Bez nadpisu 13.02.2006 17:08
- Bez nadpisu 13.02.2006 19:13
- Zaseknutí 13.02.2006 21:38
- Bez nadpisu 14.02.2006 18:06
- Zdravím 15.02.2006 23:34
- Neznalec 15.02.2006 23:56
- Bez nadpisu 17.02.2006 09:38
- Tempomat do Laguny ? 17.02.2006 10:41
- Tempomat na Lagunu 17.02.2006 12:34
- Bez nadpisu 17.02.2006 13:41
- Re od Dana 17.02.2006 14:26
- Tempomat - od Dana 17.02.2006 15:15
- Bez nadpisu 17.02.2006 18:37
- Re od Dana 17.02.2006 18:49
- Bez nadpisu 18.02.2006 12:24
- Bez nadpisu 19.02.2006 01:32
-
-
« Re: lze dodělat tempomat ?
Podle toho, na který auto. u VAG je to jednoduchý - koupíš páčku za litr a necháš aktivovat v řídící jednotce. U ostatních kus od kusu.-
"-- skrytý --" 13.02.2006 14:29
« Re: Re: lze dodělat tempomat ?
Nevíš náhodou, jak složité je to u Mondea TDCi s automatem?-
« Re: Re: Re: lze dodělat tempomat ?
Podmínka: elektronicky řízené vstřikování, elektrický plyn. Stačí koupit páčka, cca 1500 Kč a po zapojení na svazek k ŘJ, čidlu spojky a brzdy aktivovat počítačem v ŘJ. Páčka je většinou součástí páčky na blinkry a světla, jednoduše se přehodí nebo je samostatně montovaná, třeba u nákl. aut. Svazek ti udělá popř. přizpůsobí každý lepší autoelektrikář, počítej zapojení cca 500 Kč.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 13.02.2006 17:08
Bez nadpisu
Na Berlingo si pytali za tempomat z tovarne nejakych 12 tisic, neskor v akcii ako post-sale za nejakych 9.
Ja som si kupil prislusnu packu za 900Sk, vyrezal do krytu pod volantom otvor, packu zasunul do predpripravenej pozicie a dal dalsich 300Sk v servise za aktivaciu v prisl. riadiacich jednotkach. Cele ma to stalo 1200Sk, hodinka roboty, 10km cesty a je to uplny original.
Podobne sa to da riesit v rade novsich Citroenov a Peugeotov, ktore maju VAN a riediacu jednotku volantovych paciek a imobilizera pod volantom.
Takisto som riesil Renault Megane II s 1.6 16V motorom, ale podla manualu sa cela motorova paleta Meg II riesi podobne, a to priamym pripojenim dvojvodica na prisl. miesto v riadiacej jednotke motora a spinanim prislusnych odporov podla zvolenej funkcie. RJ je uz prednastavena, netreba aktivovat nic. Problem je iba v tom, ze potvory Renaultacke nedali v "slimakovi", teda otocnom konektore, ktorym sa pripaja airbag a hukacka v hlave volantu, ziadne volne zily na prislusne spinace, pokial auto nebolo z fabriky vybavene tempomatom a tak je treba bud vymenit slimaka, alebo nadratovat spinace na ine miesto, ako originalne vo volante. No a aby to bolo uplne kompletne, bolo by vhodne vymenit aj plynovy pedal za typ s koncovym dorazom, pokial clovek chce pouzivat aj obmedzovac rychlosti, inac sa neda obmedzovac vypnut stlacenim plynu az na podlahu, ako to ma original.
Renault pyta za tempomat z tovarne cca 15tis., mna to stalo den roboty a material za cca 300Sk. -
"-- skrytý --" 13.02.2006 19:13
Bez nadpisu
Len si davajte pozor na tie dorabane tempomaty aby sa vam nestalo to co niektorim majitelom renaultov vo Francii ze sa auto zablokovalo a nedalo sa zastavit a nasledne sposobili havariu.Ale nebol to len Renault ale aj Citroen ,Volvo ,Audi takze bacha na to . :!:-
« Re:
Nevím o jediném případu v ČR, pouze o jediném medializovaném ve Francii kdy se to po...... Na netu nabízí např. na VW, Škoda, Seat, Audi za 1300,- Kč včetně kabeláže s návodem na zapojení, já jsem ho koupil za 1500,- Kč a za montáž jsem dal 500, protože jsem měl svazek u tempomatu omylem na jiné auto a musel se předělat. Jinak je to nelogické, jak by se to mohlo po...... když nejen že se to dá vypnout spojkou, brzdou, tempomatem, ale i klíčkem, čímž se odstaví vstřikovací čerpadlo, a i kdyby tohle což je velice nepravděpodobné selhalo, tak vyředit a ať si motor točí co to jde po omezovač otáček. To že to nejde je spíš že někdo někde od někoho slyšel... -
dcgsd 14.02.2006 07:22
« Re:
no a kdo ma na aute tak chabe brzdy (silny motor) ze motor nedokaze "zaslapout" obzvlaste na 5tku ci sestku??? no nic.. zase jedna medialni kachna ktere se nekdo chytil. To s tim vyrazenim, vypnutim zapalovani je taky pravda.
skoda ze nekdo nenafouk treba zavadu snimace polohy pedalu. Pri jeho poruse se to muze stat take a s vetsi pravdepodobnosti.-
« Re: Re:
Spínač jenom vypne tempomat, nijak ho nereguluje a navíc jsou 2 na spojce a brzdě, třetí na tempomatu, tj. plynový pedál se nehýbe při jízdě na tempomat. Při dlouhých jízdách si člověk protáhne i druhou nohu. A pokud s tím pojedu 2kila, tak TDI pod plynem by asi stejně nešlo nijak moc ubrzdit, ty brzy by musely shořet, nemluvě oi kotoučích.
Ale to by jsi musel jenom sedět doma, protože by na tebe taky mohlo spadnout letadlo /asi stejná pravděpodobnost závady jako závada na tempomatu kdy by nešel vypnout u novějších aut/ nebo tě může něco přejet nebo se můžeš stát součástí útoku Al - Kajdy. Asi tak.
-
-
-
"-- skrytý --" 13.02.2006 21:38
Zaseknutí
Tempomat se ti může zaseknout jen když je dělanej přes servo, který tahá za plynový lanko. Stalo se mi to u starší audiny asi 3x a pak sem zjistil, že nějakej koumák v servisu to servo při nějaký opravě špatně chytnul a při maximálním přidání plynu se táhlo šprajclo o nějakej šroub... Tak sem to trochu posunul a už je to v pohodě... Je to takovej docela nepříjemnej pocit, když auto samo sešlápne na plno plyn a pořád zrychluje :D-
« Re: Zaseknutí
Proto jsem psal že je nutné dodržet dvě podmínky: elektronicky řízený vstřik a alektrický plyn. Pokud má někdo plynové lanko, tak nedoporučuju tempomat ani montovat, jedná se většinou o starší auta a cena tempomatu je i vyšší. Ale i v tomto případě při vypnutí klíčku dojde k zastavení paliva v čerpadle a nebo se dá vyřadit. Další podružná podmínka je dostatečný výkon motoru, ideální je k tomu multifunkční volant s ovládáním tempomatu na volantu.
-
-
"-- skrytý --" 15.02.2006 23:34
Zdravím
Do jakého Berlinga to bylo? mám Partnera 2.0 hdi ale starší typ těsně před zahájením výroby posledního modelu. Nešlo by dát více podrobností kdde sehnat páčku? Díky-
"-- skrytý --" 15.02.2006 23:38
« Re: Zdravím
Můžete sem dát odkaz na někoho, kdo to dělá a dělá to dobře? Díky. -
"-- skrytý --" 17.02.2006 09:29
« Re: Zdravím
JM: Dorabal som to do noveho Berlinga HDi, kod motora RHY.
Na stare Berlingo to bohuzial asi nepojde, tam to vobec nebolo ani ako opcia. Ale je mozne, ze ak sa jedna o stare HDi, tak podla typu vstrekovacej jednotky to moze mat vstupy na tempomat - viem, ze P806 HDi, kod motora RHZ asi z 2000-ho roku mala vstupy a boli aj funkcne.
-
-
-
« Re: Neznalec
Cena 1000 až 1500 Kč páčka se svazkem, do 500 Kč práce s aktivací. Je to necelá hodina práce, odpojit baterku nebo pojistku airbagu, vyndat airbag volantu, přehodit páčku, oddělat dolní kryt palubní desky u řidiče, levý stěrač a lištu k ŘJ, zapojit 5 vodičů, zpětně zadělat a aktivovat v ŘJ. Funguje od 50 km/h výš. Taky jsem to nechával dodělat u OI TDI před půl rokem.
-
-
"-- skrytý --" 17.02.2006 09:38
Bez nadpisu
S "pokazenym" zaseknutym tempomatom to moze byt pravda iba v pripade stareho mechanickeho tempomatu, prip. existuje niekde nejaka univerzalna sada. Tu by som vsak neriskoval ani nahodou.
Nove tempomaty, ktore spolupracuju s RJ motora sa jednoducho nemozu zaseknut, nemaju ako. A ak nahodou nepracuju tak, ako maju, tak je to bud bug vo firmware, ktory si zasluzi pozornost a najskor asi bude kratko po zisteni a vyrobeni prvych par tisicok aut z konkretneho modelu odstraneny, alebo znamy pripad vysadzujuceho tempomatu vo Fabii pri spusteni stieracov. A to, ci sa jedna o dorobeny alebo originalny tmpomat nezavisi od samotneho tempomatu, ale od kvality prace, kto ho instaluje. Lebo drot je stale iba drot, ci si ho dorobim sam, alebo mi ho zrobia v tovarni, ale ak to instaluje nejaky amater, ktory nema k dispozicii originalne piny do konektorov, prip. sa vyzna v elektrike iba od 230V a 6A vyssie, tak potom ziadna slava sa od toho neda cakat. -
-
« Re: Tempomat do Laguny ?
Já bych doporučoval domluvit se s el. fy Renault, buď jestli sám nemá páčku tempomatu a nebo ji zkusit koupit např. přes net. Domluvil bych se s ním na zapojení, už kvůli aktivaci, je to cca hodina práce, ta už se dá zaplatit i oficiálně. Navíc se budou muset demontovat některé části a on už to bude mít v ruce, nebude nad ničím přemýšlet jak to zapojit a kam. Jinak to není nic složitého, je to o tom vědět jak a co.
-
-
"-- skrytý --" 17.02.2006 13:41
Bez nadpisu
Az tak jednoducho s tou packou by som to u Renaultu nevidel, to totiz nie je Skoda alebo Citroen. Pokial ma Laguna tempomat na volante (neviem, nestudoval som zatial) tak ako Megane, tak to bude trochu ina kava co sa tyka mnozstva prace ale aj financne. Pocitaj: novy kryt airbagu, slimak, dve dvojice tlacidiel, jeden prepinac vedla regulatora vysky svetiel spolu s novym plastom...
Alebo si to urobis "neoriginalne" mimo volantu ako ja, ale v tom pripade sa Ti automechanik asi nebude chciet s tymto babrat. Navyse to musia byt relativne sikovne rucicky, je tam mnozstvo jemnej prace, a tu servisaci velmi neoblubuju.
V RJ motora dCi by to uz mohlo byt aktivovane, Renaulty to tak mavaju. Ak MUDr. Daniel chces, pozriem Ti do manualu, co vsetko to obnasa. -
-
-
« Re: Tempomat - od Dana
Koncern VW má stejný tempomat, myslím tím páčku společnou se smeřovými světly, ne multifunkční volant, běžně se prodává do 1500Kč, rozdíl je ve svazku el. Novější vozy mají jenom jinačí tlačítko, na boku je nejen - ale i + místo na čelní straně. U Renaultu by to mělo být shodné také z více typů, ale nevím přesně z jakých, skus se prvně domluvit s elektrikářem a popř. zadej na netu Annonce, ve vyhledávači tempomat Renault, ale bude možná dražší než VW - Audi - Seat - Škoda.
-
-
"-- skrytý --" 18.02.2006 12:24
Bez nadpisu
JarinoRS: ja som mal tu packu za cca 800Sk aj bez kamaratov. Ostatok bol necela hodinka svojpomocnej prace. -
"-- skrytý --" 19.02.2006 01:32
Bez nadpisu
Co je to PC?
Ze si automobilky pytaju za tempomat horibilne peniaze je vysledok trhu. Gratulujem Citroenu, ktory ozelel 10 a viac tisic a pichol to do C4 seriovo. Tie 3 droty a 2 tlacidla naviac ich stali na nakladoch nula cela nula nic...
OK, nieco stali, ale je to velmi malo, pokial sa to montuje seriovo a vsetkym.
Dá se to někde koupit nebo lze to vyrobit ? Možná by stačila méně komfortní verze (bez přidávání a ubírání plynu), ale musí se to hned vypnout, když se dotknu brzdy nebo plynu.