16ventil x 8 ventyl

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 15.02.06  07:45

    « Bez nadpisu

    Opět jsme u toho - pokud jsou dva motory /konstrukčně stejného základu, jenom jiná hlava s více ventily/, tak vždy bude motor s menším počtem ventilů lépe táhnout od volnoběhu a motor s větším počtem ventilů zase ve vyšších otáčkách. Je to dané konstrukcí.
    yyyyy: Nejde napsat o kolik, protože to je u každého motoru jinak. :-) Ale stačí, když se podíváš na diagramy daných motorů. Respektive v tech. datech na max. výkon/ot. a max. toč. moment/ot.
    8V bude mít menší hodnoty, ale posazené v nižších otáčkách. Proto má lepší zátah /příklad Punto II 1,2/8V a 1,2/16V - osmiventil má delší zpřevodování, protože to utáhne, ale nemá takovou dynamiku jako 16V/.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  17:19

    « Bez nadpisu

    8v = lepe taha odspodu
    16v = lepsi ve vyssich otackach
    cim vetsi objem motoru tim motor potahne lepe v celem spektru otacek :)
    ================================
    Porovnavat Bravu a Favorit jde....klidne to mohu udelat ...porovnaval jsem motor a jaky jsem mel z nich dojem co s autem umi
    nic vic :-)
    = spotrebu jsem nebral v podtaz :-)
    = zbytek auta taky ne :-) Brava je na tom jasne lepe ... o tom bezdebat
    = kazivost a cenu nahradnich dilu taktez ne ...
    ale kdo vi...treba ta brava kterou jsem mel v prackach byla fakt defektni...nicmene ten favorit ktereho jsem mel jezdil lepe nez feliciie 50kw ( a ta je v ok stavu = jsme prvni majitele :-) )
    favorit byl vice sprevodovan do delky ( mene otacek ) ....proto na 5tku uz nebyl moc pruznej :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  15:55

    « Re:

    takze kktory presne 8V motor taha lepsie odspodu od rovnakeho 16V a o kolko??? este stale tu nezaznela odpoved
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.06  11:02

    « Bez nadpisu

    miro:
    jasne, ze to je ako porovnavat jablka s hruskami. preto ich priamo neporovnavam, len som popisal moje skusenosti, moje odpozorovane spotreby (nie PP, ale vypoctom) a spravanie sa motora. ved i preto som uviedol presne hmotnosti vozov, vykon a typy. zabudol som na kolesa a pneu...
    a pianko jazda u mna znamena jazda na spotrebu - defenzivny sposob, predvidanie, minimalne pouzivanie brzd, dodrziavanie rychlostnych limitov, dialnica max 110. jazda s lahkou nohou a na dlhsie trate (denne 300 - 400 km).
    brutal jazda - pedal na podlahe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  09:49

    « Re:

    mezek: mas pravdu, len som reagoval na silkena. Proste ta 1.2 16 je proti MPI nieco uplne ine, aj ked je Brava tazsia.
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 14.02.06  09:26

    « Bez nadpisu

    Ono je taky scestné porovnávat 1,3 MPI s Fiaťáckým 1,2/16V. A dále taky záleží na zpřevodování. Jak jednotlivých stupňů tak i stálý převod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  08:45

    « Re:

    silken:
    ja som mal Favorit, Feliciu a Bravu 1.2 16v a vytazom v kazdom rezime bola Brava. Vlastne nie, pod 5,5l som sa nedostal. Feldu som dokazal stiahnut pod 5l. Dalej ale uz stale nadvlada 1.2 16v. Spotreba, zrychlenie, pruzne zrychlenie. Felicia 50kW 80-120 23-25s., Brava to zvladla za 19-20s. Vse s 2 osobami v aute. S bravou pri jazde mimo mesta do 120, dialnica 120-40, 30% cesty klima som mal spotrebu do 6,5l/100km. Predbehli sme vse, na co to auto malo, takze plazenie pod 90km/h minimalne. Bola to napr cezta z CHR do BA 700km. S Feliciou ked som zacal jazdit nad 120km/h sla spotreba cez 7l.
    Napr v meste som mal s Bravou nizsiu spotrebu ako s Feliciou, kde som sa pri snazen pod 6,7 nedostal, s Brabou to slo na 6,5 a s terajsim sa viem dostat na 6,4. Mestske spotreby som myslel dlhodobejsie, teda aspon 300km v kuse. Mne z toho vypliva, ze tie 16v niesu zrave, ked su dobre a clovek stale nevyuziva vykonu nad 80%. Potom sa tych 68-80kW proti 45-55kW musi prejavit aj v spotrebe a aj v inej jazde :-)
    yoyo: porovnavat spotrebu Pola a 307 je trosku scestne. Trosku velky vahovy a objemovy( velkost auta, celna plocha) rozdiel. co znamena pianko jazda max. ? Maximalna spotreba pri pianko jazde ? Ci ta najlepsia. Aka je u Teba pianko jazda, koko cez limity, lebo spotreby pises relativne vyssie.
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 14.02.06  07:53

    « Bez nadpisu

    Samozřejmě, že se jedná o velkou konstrukční změnu. Ale základ je stejný a proto se dá porovnávat. Je to názorný příklad toho, v čem je rozdíl mezi 8V a 16V /respektive mezi dvěma ventily a více/.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  20:10

    « Bez nadpisu

    to mini :
    no asi takhle....jsou dvě možnosti ...buď jsem řídil defektní bravu a dobrý favorit a nebo to vnímáme každý jinak :-)
    Ale když to tak vezmu
    Fiat Brava ma 60kw 113 nm a 1050 Kg - dle toho co jsem našel na netu
    Skoda Favorit : motor dle techničáku 781.136X
    50 kw - 1050 nm a váha pod 900 kg (snad 865kg kolik přesně to už si přesně nepamatuju, holt hlava děravá )
    -----------------------------
    jinak ten favorit do 130 se mi zdál svižnější ...více jsem stím nejezdil...
    prostě auto do města a jel jak pila .....
    Je pravda že Bráva se musí opravdu točit...ono pokud to člověk nedělá tak to nejede vůbec. ....
    spotřeba ....je možné že žral více...to už fakticky nevím ....
    no a nebo ty máš výborně zajetou Bravu :-)
    u 1.2 HTP se mi líbila pružnost a ten fakt že se to tak nemusí točit...auto je svižné ale tak do 80-90 km ....( ale s 1.2 HTP jsem najel ve firemní fabii cca 30 km ....takže třeba mám zkreslený dojem... )
    nad touto rychlostí se sešlápnutí plynu projeví tím, že motor jinak bzučí...
    ale do města velmi příjemný motor ....( kdyby stál JINE peníze )
    ale to už jsem hooodně odbočil
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  17:41

    « Brava 1.2 16V

    to sliken::: s tou 1,2 ve Fiatu Brava bych s tebou hodně nesouhlasil. Konkrétně toto auto s tímto motorem vlastním a Favorit nebo Felicia jsou oproti tomu chcíplotiny. Vozil jsem se i s Fabii 1,2 HTP a i to je oproti tomu lenoch (3 válce jsou znát). Je sice pravda že se to musí víc točit, ale motor de do otáček velmi ochotně, takže to není žádný problém. Jinak co se týče hodnot, tak 60 kW a 115 Nm se mi zdá jako velmi slušné hodnoty a spotřeba tak okolo 6,2 l/100km......naproti tomu Fabia 47kW a 112 Nm...a spotřeba byla tak o litr víc při stejném režimu jízdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.06  17:31

    « Re: 16V

    tomki, tvoj pripad je skor o hmotnosti... ako sa to iste auto chova ked tam mas styri osoby??? tiez taha uz od 2000 alebo je to skor az od 4000 ???
    16 vs 8:
    pekne ste to tu popisali. obzvlast silken.
    mam skusenost s vw motorom 1,6 8v (polo 6n) 75 koni 915 kg (s vodicom 1000) a to auto sa chova "ako diesel". nad 4000 otacok to nema zmysel tahat. naopak 307sw 1,6 16v (tazka krava 1,4 t + vodic) a len 110 koni - motor oziva nad 3000 ot. oba vozy maju kratke sprevodovanie, tazke dialnicne tempa robia v nadrzi vir.
    vw polo 1,6 8v
    - pianko jazda - max 6 l/100 km
    - brutal jazda - max 8 l/100 km
    307sw 1,6 16v
    - pianko jazda - max. 7 l/100 km
    - brutal jazda - max. 11 l/100 km
    vekovy rozdiel medzi motormi - 8 rokov.
    teraz focus 1,6 16v Ti-VCT (variabilne casovane nas. i vyf. ventilov)
    - pianko - 6,5
    - brutal este neslo => zatial len zimna prevadzka.
  • 00 Reagovat !

    foto CtvrtSardel

    CtvrtSardel 13.02.06  15:46

    « Bez nadpisu

    Ale to je to co sem rikal, kdyz das motoru jinou hlavu, je uplne jedno ze ma totoznou olejovou vanu a pisty, klikovku,... bude se proste chovat jinak...Podle me tohle srovnani nelze uplne objektivne provest...Ale ty Tvoje priklady jsou aspon lepsi nez ten muj;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.02.06  11:32

    « Re: Re:

    a jestě bych dodal že bych Mareu Kombi s 1.6 už nebral.....
    pokud jde hodně o peníze ( a i zákonné pojištění ) rozhodně bych šel do 1.8 ( s tou jsem jezdil po městě cca 10 dnů ) a svezení to bylo "mnohem" pohodlnější za stejnou porci paliva :-)
    ------------------------------
    VELKOU NEVYHODOU MOTORU 1.6 JE POKUD ZAPNEME KLIMATIZACI...TO PAK JIZDNI VLASTNOSTI UTRZI OPRAVDU SMRTELNOU RANU...
    JAKEKOLIV ZRYCHLOVANI SE POTOM POUZE OMEZI NA RAZENI V TAKOVEM REZIMU ABY MOTOR BYL MEZI 4000-6000 OTÁČKY...
    A FIATACKA 1.6 PRI 4 000 OTACKACH UZ DELA SLUSNY KRAVAL :(
    -----------------------------
    2.0 jsem netestoval ....
    2.4 JTD =( jestli to bylo JTD nebo jen TD nevím ) skvělý motor, s autem slušně zacvičí...na jízdu po městě skvělé
    bohužel na kolik výjde udržba, spotřeba to nevím...měl jsem možnost jen otestovat
    ---------------------
    a poslední motorizace kterou jsem kdy od fiatu řídil je
    Brava 1.2... tak lenivé auto jsem ještě nezažil ( škoda favorit mi připadá svižnější )
    v porovnání výkonu s 1.6 16v = neporovnatelné :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.02.06  11:27

    « Re:

    a průměrná spotřeba?
    díky za info
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 12.02.06  10:58

    « Bez nadpisu

    Třeba Fiat 1,2/8V - 1,2/16V, 1,4/8V - 1,4/16V .... Čili "stejný motor jen s jinou hlavou". Ne porovnávat různé motory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.02.06  10:15

    « Bez nadpisu

    to H.O.N.Z.A.
    s Mareou ( kombi )...jak se to veme....kupoval jsem ji celkem drahou r.v. 2000, stím že se nebude moc kazit.... ( BLBA UVAHA :-)
    klasické závady : - přední dvěře padají, klesají ...tzn..při zavírání už to dře o zámek ( karoserie není tak těsná, aerodynamický hluk je pak větší ),
    - slezly gumy z klik zámků,
    - zámek pátých dvěří - guma slezla, dostala se tam voda - výměna celé zadní lišty 2500 kč :-( - projevovalo se to tak že táhlo pátych dveří zůstalo vyset...v poloze otevřeno = dvěře pak nejdou zavřít
    méně klasické závady
    - imobilizer nerozpoznal klíč - výměna nějakého snímače klíče ( cca 1000 kč )
    - ložiska na přední nápravě ( jedno za 3 tisíce - skvělé :-) )
    - v převodovce začlo "něco hučet, drhnout" ....výměna "čeho to už si moc nepamatuju" cca 4000 Kč ( a to jsem koupil ojety kus součástky :-) )
    zbytek a to pozitivní dopíšu ... po snídani :-)
    ----------------------------------------… /> Plusy :
    - auto vždy dojelo ( nikdy nezůstalo nepojizdné )
    - na motoru kromě výměny provozních náplní žádná závada, oprava
    - startování i pří - 30 stupních bez problému ( testováno v alpách )
    - a jinak v celku spolehlivé auto
    SPOTREBA PALIVA :
    mesto : styl ECO RALLYE = 7,5 litrů , styl je mi jedno kolik to žere : 9-9,5 litrů
    ECO jízda ( okresky ) = 7 litrů, non-eco mode : 8 litrů
    dálnice ( 160-170 kmh ) = 9-9,5 litrů,
    čili pod 7 litrů jsem se nikdy nedostal.... ( leda snad čistě mimoměstskou jízdou v režimu ECO RALLYE ) palubní počítač jsem neměl takže jsem měřil pouze systémem dotankování paliva
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.02.06  09:47

    « Re: 8v vs. 16v ( 1.6l )

    můžu se zeptat, za kolik jezdíš s tou Mareou? jak jsi s ni spokojeny? Díky za odpověď.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.02.06  23:41

    « 8v vs. 16v ( 1.6l )

    z praktické zkušenosti
    Octavia 1.6l 74kw 8v= motor táhne v celém spektru otáček stejně...jezdit se dá od 1800 ot... Předjíždění pouze v rozsahu 2700-4000...Jinak je to velmi problematické......Točit nad 4500 otáček nemá smysl...motor větší vykon nepodá
    Marea 1.6 76kw 16v = do 2000 ot ...motor o poznání línější než 8v. Zrychlovat např. z 1800ot ...na 5 stupneň nemyslitelné... ( 8v toto zvlada opoznaní lépe ) ... Prudký nárust výkonu nastává kolem cca 3900 otáček...předjíždět se dá pouze mezi 4000-6000 otáčky... V tomto rozsahu motor táhne o dost lépe než 8v....
    Spotřeba : Město = 16v žere o cca 1 litr více
    mimo město 90-100 kmh = 8v žere cca o 0,5 litrů méně
    130 kmh = 8v žere cca o půl litru více
    170-180 kmh = 8v žere o cca 2 až 3 litry více....
    Takové zkušenosti mám za 2 roky provozu těchto vozidel ...
    Suma sumárům ....na klidné svezení 1.6 8v.... pokud tomu bude člověk pořád šlapat po krku ...tak 16v...
    PS : Ideální by bylo zvolit jinej motor... :-) Raději 1.8 8v než 1.6 16v....ono těch 200ccm jde docela poznat..
    ----------------
    Octavia je r.v. 97
    Marea je r.v. 2000
    váhově dle TP jsou na tom autíčka docela stejně ... :-)
    Je možné že novější 1.6 budou na tom ...třeba lépe.......kdo ví kdo ví ...
    nicméně pořád si myslím že 1.6 je motor zbytečně uchlastaný a výkony nemastné neslané ....
    chybí tomu prostě Turbodmychadlo, kompresorek ( alespoň malinkej :-) )
    prostě něco co by z toho motoru udělalo MOTOR :D
  • « 00 Reagovat !

    foto CtvrtSardel

    CtvrtSardel 11.02.06  22:32

    « Re:

    Hele jak vypadaj dva stejny motory, ale jeden 16V a druhej 8V ??? Podle me uz je to pak dost jinej motor ne?I kdyz vychazej treba ze spolecnyho zakladu a tak 16V hlavou z toho udelas dost jinej motor...
    Nebo co si myslel tim "stejne motory 16V a 8V"?
    Nebo myslis porovnavat treba 2.0 16V od Fordu s 2.0 8V od VW?no, to je blbej priklad, jsou hodne jiny vykony...ale princip zustava = motor od ruznejch znacek bude mit nejspis uplne jiny chovani, jinou konstrukci(aspon neceho)...
    Moc Te nechapu, mohl bys mi to osvetlit?Dik:)
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 11.02.06  17:42

    « Bez nadpisu

    16V na 8V nemá co se týče zátahu od volnoběžných otáček. Tohle nikdo neokecá, je to dáno konstrukcí. Schválně si porovnejte dva stejné motory, ale jeden 8 a druhý 16 ventil.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…