16ventil x 8 ventyl

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 24.02.06  20:13

    « Bez nadpisu

    Při shodné převodovce bude mít 16V větší spotřebu. Proč? Protože se do válců dostává více směsi. To je ten důvod, proč se dělají víceventilové motory. Relativně jednoduchou úpravou dojde k lepšímu plnění a tím pádem k zvětšení výkonu a kroutícího momentu. A co znamená více směsi? No přeci více benzínu.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.06  17:02

    « Re:

    Nemůžeš ale porovnávat 1,4 a 2 litr.
    Já vytáčet nad 3500 většinou nemusím, jede to pěkně i když mám plně naložený auto (to pro 1,4 platit nebude). Pokud chci někoho prohnat, nebo se mnou někdo závodí, tak to to čím max. do 5500 ot, protože tam už 8v vadne a už tolik netáhne, kdežto 16v ještě táhne a od těch 3500 otáček mi začne ujíždět.
    Fabie 1,4 16v bude muset točit i s prázdným autem, tam je to všechno nahnáno otáčkami a krátkými převody. Pří 130 km/h musí točit 4000 ot. !!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.06  14:30

    « Bez nadpisu

    Beny_ ja som prave pisal reakciu na tvoj typ porovnanie Calibra 2,0 8V a 16V a ty potvrdzujes to iste co zvacsa plati a co pisal aj Mezek. Obcas to v konkretnych pripadoch moze byt inak. papierovo maju samozrejme 16V navrch. Ked vsak niekto jazdi tak ze auto ani nevytoci cez 3000 ot. tak pre neho nema zmysel kupovat napr tu 16V 74kW fabiu, Prinos pre neho nebude ziadny skor naopak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.06  12:54

    « Re:

    Tato diskuse je opravdu teoretická.
    Takže prakticky Calibra 8v a 16v mají úplně stejné převodové poměry (pozor existují řídké vyjímky, kdy 16v má převody do rychla a naopak 8v sportovní kratší převody).
    Z vlastní zkušenosti vím, že při zrychlování má Cali 8v do 3000 ot lehce navrch (prostě se motor z nízkých otáček rychleji sebere) nad 16v, pak začne mít navrch 16v.
    Kolem 5500 otáček Cali 8v ztrácí pružnost, ale dá se vytočit na 6400 otáček (pak jede 220 km/h). Naopak 16v se točí do 6500 ot ochotněji. Mám Cali 8v a vím o čem mluvím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.06  11:13

    « Bez nadpisu

    Beny_neni v tejto diskuzii relevantne porovnanie udajov udavanych vyrobcom. Relevantne je zrovnanie priebehu krutiaceho momentu. v konkretnych otackach. Stale tu vsak zohrava ulohu prevodovka (prevodovy pomer-ktory pre ine motory aj u rovnakych typov aut rovnake nebyva) a hmotnost. Dalsim prikladom pre ktory netreba chodit daleko:-) a ze to nefunguje ako pises: [odkaz]
    Je tam porovnaie tabulkovych udajov Fabie 1,4 50kW 8V a 1,4 74kW 16V
    ten V 74kW je proste v otackach od volnobeznych az po cca 2500-3000ot/min slabsi. Dava v tom pasme nielen nizssi krutak ale aj mensi vykon. Spotrebou su na tom papierovo zhruba rovnako. Overenu mam len tu 74kW ram ta spotreba zhruba sedi s realom (jazdne mesto 9-9,5l) kombinovana 7-8l. Jazdene zvacsa dynamicky. Grafy krutakov a vykonu Fabie su na: [odkaz]
    ale aj inde
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.06  10:43

    « Re: Re:

    Porovnání spotřeby 8v x 16v je zde: www.calibra.cz , modely, porovnání modelů . Takže konec teoretizování 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.06  08:06

    « Re:

    ja mam 16v a nemozem sa stazovat, ze sa neda jazdit pohodovo v nizskych otackach . Stale musim suhlasit s tym, ze do cca 3000 otacok maju motory zhodny vykon a tak aj rovkanu hybnu silu pre auto a tak nemozeme hovorit o tom, ze jeden rychlejsie a pohodlnejsie zrychluje 8v, takze oba motory budu rovnako pruzne a rovnako pohodlne ak nebudes vediet, co mas pod kapotov. Akurat ze ten 16v na naviac koniky na rychlejsie zrychlenie. Takze v 16v sa podla mna schovava tebou opisovany pohodovy motor a zaroven sportovec. 2in1 :-)
    a ta spotreba, ako vies ze ten 8v ma nizsiu spotrebu ? uz si zrovnaval nieco take pri uplne rovnakych podmienkach ? Ak ten 16v nebudes tocit viav ako 8v, ale uplne rovnako, myslim ze spotreba bude rovnaka. Alebo rozdiel len zanedbatelny. Ked budes 8v tocit udajne bude spotreba voci 16v vyssia.
    Ber to takhle - stejné auto, stejná kola, stejná převodovka, jednou 8V motor a podruhé 16V. 8V motor uvede do pohybu auto rychleji, respektive stejně rychle, jako 16 V, ale s nižší hlučností, otáčkama a spotřebou.
    ako mozes nieco taketo tvrdit, ked si to este neskusal a predpokladam ze dosiahnut tieto podmenky nieje lahke :-)
    Inak ja mam na tej zravej 16v priemernu spotrebu za 28tkm 6,6l :-) Na 8v Felicii za 36tkm 6,8l a na zravej brave 1.2 16v za 15tkm som mal 6,7, ale s tym autom som jazdieval kapanek rychlejsie :-)
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 23.02.06  18:43

    « Bez nadpisu

    Miro: Ale proč si potom kupovat 16V, když budeš využívat jen část z toho, co umí? A Calibra moje slova potvrdila. Ber to takhle - stejné auto, stejná kola, stejná převodovka, jednou 8V motor a podruhé 16V. 8V motor uvede do pohybu auto rychleji, respektive stejně rychle, jako 16 V, ale s nižší hlučností, otáčkama a spotřebou. A 90% lidí si pro tohle auta kupuje. Nemá potřebu "závodnické" jízdy, ale klidné. Přiznávám však, že ve chvíli, kdy potřebuješ dynamiku, tak vytočení motoru nevadí, jen když se zvedne dynamika.
    Celá tahla diskuse byla o rozdílu dvouventilové koncepce a víceventilové. A ne o tom, co je lepší. A taky tak jsem vše myslel. Nepoukazuju na tabulkové údaje výkonu a toč. momentu, vím, co je lepší. Ale chtěl jsem ukázat, v čem jsou 8V výhodnější - ve smyslu pohodové jízdy. Také tak můžu říct, že 16V benzín je horší oproti dieslu. Tam je jízda ještě pohodovější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.06  08:17

    « Re:

    mezek: lenze preco mam dosahova maxima 16v, ked mi staci dosiahnut maxima 8v ? Proste auto s 8v nijak znatelne lepsie tahat nebude ak uvazis, ze je este aj tazsie sprevodovane a dajme tomu ze ma Nm v konkretnych otackach o 3% vyssie. To je ako vytunit atmosf. motor o 3% u mna by som mal ziskat 2,5kW. Myslis ze toto pocitis ? Vse potom zalezi uz len na vyladeni konkretneho motoru, sprevodovania a vahe. Tak ako ty si najdes idealny priklad pre svoje tvrdenie tu HTP tak nam zase sedi ta Calibra. Alebo ta Calibra potvrdila tvoje slova ? A uz nemam co dodat :-) .
    PS: kua ! a zase sme prehrali :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 22.02.06  16:52

    « Bez nadpisu

    Pánové, přečtěte si prosím vše, co je zde napsáno a pořádně. A mimochodem - podívejte se na hodnoty kroutícího momentu motorů 1,2 HTP v obou verzích. Dvouventilová je lepší než čtyřventilová.
    A shrnu to, o čem je řeč - dvouventilový motor se NEMUSÍ pro dosažení maxima tolik točit jako víceventilový. A víceventilové motory mají větší spotřebu právě kvůli vytáčení. Porovnejte nejlepší motor maloobjemové kategorie - 1,2 Fire od Fiatu. Jak ve verzi 8V tak i 16V.
    A potom něco melte....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.06  16:37

    « Re: Re:

    yyyyy: Mám dojem, že se tady bavím s trochu "roztěkaným" člověkem. Pokud by sis pořádně přečetl to, co jsem napsal /všechno/, nemusel by ses pořád takhle blbě ptát. Ještě jednou shrnu to, co jsem na toto téma tady napsal.
    Víceventilové motory se dělají kvůli tomu, že se do válce dostane více vzduchu a tudíž i více paliva a s lepším rozmísením a tak má motor lepší účinnost a výkon při zachování obsahu. Dále dochází k lepšímu "vypláchnutí" válce, čímž se také snižují emise. Rozdíl mezi dvouventilovým a víceventilovým motorem /např. 8V a 16V/ je jednak ve vyšším toč. momentu a vyšším výkonu 16V motoru, který ale svoje maximum má ve vyšších otáčkách /obecně kolem 4000-5500/, kdežto 8V mezi 2000-3500 ot. Díky konstrukci /viz. výše/ a maxima ve vyšších otáčkách má 16V větší spotřebu. 8V motor naproti tomu má stejný, popřípadě o něco lepší zátah v nízkých otáčkách. Také proto některé 8V motory dostávají delší převody. Nepotřebují pro své maximum točit do vyšších otáček. 16V motor potřebuje rychleji "vytočit" do optimálních otáček a zůstat v nich, takže je lepší kratší zpřevodování.
    Pokud ani toto není srozumitelné, tak ještě jedna "matematická" možnost porovnání obou typů motorů: přepočítat si toč. moment v jednotlivých otáčkách na % maxima.
    Příklad motory Calibry: /podle grafu a hodnot výrobce, přibližně/
    8V - 1000ot./74% 2000ot./94% 3000ot./98% 4000ot./95% 5000ot./90% 6000ot./asi 60%
    16V - 1000ot./67% 2000ot./80% 3000ot./87% 4000ot./100% 5000ot./92% 6000ot./77%
    Snad je to už dost srozumitelné - 8V má lepší zátah v nízkých otáčkách, 16V ve vyšších.

    mezek- tie % co sa s nimi ohanas, chces mi nahovorit, ze 74%(124Nm) z cca 167Nm maxima u 8v je daleko viac ako 67%( 127Nm)z cca 190Nm maxima u 16v ? Citam z grafu tej Calibry. Ja suhlasim s Lufom a YYYYY, aspon co sa tyka tejto calibry. A ked kuknem na graf tak mi u 8v a 1000ot vychadza tak 128Nm a u 16v tak nieco cez 130Nm .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.06  15:51

    « Re:

    mezek - urobim za teba to, co po tebe yyyyy chcel:
    8V - 1000ot./130Nm 2000ot./160Nm 3000ot./160Nm 4000ot./160Nm 5000ot./160Nm 6000ot./podla strmosti padu krivky odhadujem 100Nm
    16V - 1000ot./130Nm 2000ot./160Nm 3000ot./170Nm 4000ot./190Nm 5000ot./180Nm 6000ot./150Nm

    mezek - ja neviem co sa tu este dotahujes. Snad si vies porovnat 130 a 130. 130 z 8v je viac ? Hmmmm . Teda ak to sedi a ak keby ten 8v mal 132 ku 130 16v tak to nemozes pocitit a uz vobec nie, ked ma kazdu rychlost tazsiu ako si pisal. Trosku si to protireci co pises. Ale hoooodne. Asi som tiez slovak. Dufam ze dnes vyhrame :-) patrilo by sa
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.06  14:48

    « Bez nadpisu

    mezek - nedochadza ti co sa blbost si napisal? To, ze dosiahne maxima v nizsich otackach znamena iba a jedine to, ze vo vyssich uz nie je lepsi. Ale v tychto otackach maxima nie je ani lepsi ako jeho 16V ekvivalent. Chapes, ze ten 16V ti ponuka nieco NAVYSE, koli comu dosahuje maxima v ovela vyssich otackach. Pokus sa to pochopit. S dobrym 16V ta nikto nenuti jazdit pri 4t otackach, pretoze aj pri tych trapnych 2t sa sprava rovnako, ako jeho 8V bracekovia. A spotreba je povacsine nizsia prave u 16V, bohuzial uz to nemam cim podlozit, pretoze motory s dvojventilovou technikou uz vymreli a na webe uz nic nenajdes. Z nedavnej minulosti - Megane 1.4e mal vyssiu udavanu spotrebu ako 1.4 16V, Megane 1.6e mal vyssiu spotrebu ako 1.6 16V, Laguna 2.0 mala spotrebu vyssiu az o 1l ako 2.0 16V. A to novsie plnia vacsinou aj prisnejsie emisne limity, co povacsine znamena vyssiu spotrebu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.06  17:14

    « Bez nadpisu

    mezek rozhodne suhlas, subjektivne sa to vsak javi niekedy inak. Ovplyvnuju to v zasade hlavne 3 faktory: 1.hmotnost auta, 2.hodnota krutiaceho momentu pri porovnavanych otackach, 3.prevodovy pomer. Priklad: Octavia 1 1,6MPI 74kW a Almera N15 1,4 16V 64kW. Almera je urcite od spodnych otacok pruznejsia. Vplyvom nizssej pohotovostnej hmotnosti, ineho prevodoveho pomeru, a ineho priebehu krutaku a zrejme aj toho toho ze Almera GA14 pouziva jednu celkom dobru a jednoduchu vecicku a to Solenoidovy ventil ktory dodava zvyseny privod vzduchu do sacieho potrubia pri zvysenom zatazeni. Tieto dve auta porovnavam jedna preto ze O1 som 5rokov s tymto motorom mal, a Almeru ma manzelka a jednak preto ze auta dosahuju zrovnatelne zrychlenie (12,3 oproti 11,6 s na 100km/h), pritom subjektivne sa prejavuje v Almere 1,4 16V prave silnejsi v nizssich otackach a zrovnatelny vo vyssich. Takze jedno je to ak by sa ten isty motor dal do toho isteho auta s tou istou prevodovkou a ked sa porovna v inych autach. takze este raz rozhodne plati co pise mezek ale zavisi od pouzitia v konkretnom aute.
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 21.02.06  16:03

    « Bez nadpisu

    Vy na Slovensku asi neumíte číst...
    8V motor dosáhne svého maxima dříve než 16V. V tom má výhodu.
    Některé 8V motory dokážou při nízkých otáčkách nabídnout i lepší kroutící moment. Samozřejmě čím vyšší otáčky, tím je 16V výhodnější.
    Nejsem příznivec VW groupe a nelituju koupě 8V motoru. Jednak za normální jízdy mi stačí nižší otáčky, což znamená menší spotřebu a hluk a druhak ten motor skvěle drží krok se čtyřventilovými konkurenty /viz. Svět motorů 9/2006 - 1,2/8V Fiat 57 kW/106 Nm, 1,2/16V Renault 59kW/108 Nm, 1,2/12V HTP Škoda 54,5 kW/109 Nm. Co k tomu dodat???/
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.02.06  14:11

    « Bez nadpisu

    mezek - urobim za teba to, co po tebe yyyyy chcel:
    8V - 1000ot./130Nm 2000ot./160Nm 3000ot./160Nm 4000ot./160Nm 5000ot./160Nm 6000ot./podla strmosti padu krivky odhadujem 100Nm
    16V - 1000ot./130Nm 2000ot./160Nm 3000ot./170Nm 4000ot./190Nm 5000ot./180Nm 6000ot./150Nm
    A teraz mi najdi jedine miesto, kde je na tom 8V lepsie. A takto to je aj u ostatnych 16V motorov, v nizkych otackach idu rovnako ako 8V, vo vysokych lepsie. A k tomu zober v uvahu kratsie prevody u 16V a mas jasny vysledok. 8V moze obhajovat iba VW group, alebo majitel, ktory urobil tu chybu, ze si 16V nevyskusal pred kupou a teraz nechce pripustit chybu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.02.06  13:07

    « Re:

    podstata veci su dve cisla medzi ktorymi je znak nerovnosti a ktore si doteraz neuviedol ani jedinym prikladom ... ale mozeme si kludne pisat kto co nepochopil, ak mas pocit ze je to velmi prinosne ...
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 16.02.06  13:02

    « Bez nadpisu

    yyyyy: Je zhola nesmyslné vést diskusi s někým, kdo není schopen pochopit podstatu věci. Napsal to i jirka. víceventilové motory neposkytují v nízkých otáčkách takové procento kroutícího momentu /tvoje zmínka "... porovnavat kvalutu motoru v percentach jeho maxima tak to je fakt spica ..."/ jako SROVNATELNÝ dvouventilový motor. Až si POŘÁDNĚ přečteš VŠECHNO, co ostatní napíšou, potom můžeme klidně pokračovat.
    Jinak teď nemám čas ani náladu, ale v nejbližší době se vrhnu na hromadu papírů a opíšu hodnoty srovnatelných motorů, popřípadě vytáhnu učebnice a něco z nich zde také napíšu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.02.06  12:25

    « To yyyyy

    Vaše problémy s 16V kontra 8V mě naštěstí netrápí. Nepsal jsem skripta. Podstatou je, že Pis je klíčový faktor, a to ,, hravo "nezmění ani komprese, ani převod. Pokud bych se tu, mimo vlivu rychlosti plnění, začal zabývat i ostatními vlivy na velikost Pis, tak bych ta skripta opravdu napsat musel. Je ale otázka, kdo by to potom četl a co by mu to dalo. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.02.06  11:32

    « Re: Re: Pis

    kmarty> 1.4 16V nema premenlive casovanie, a vidis ze to na veci niec nemeni ... 1.6 16V v novych renoltoch uz premenlive casovanie ma, jedine na co to malo vplyv je ze taha o 500 otacok viac ako ta stara ktora sa lisi len tym casovanim vykon narastol z 79/5500 na 85/6000, takze to casovanie riesi viacmenej vrch vykonu, nie moment v nizkych
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…