Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 12.01.07 13:11
« Bez nadpisu
Zdravím především Fiaťáky
Mám jen malou chvilku volno, ale dnešní diskuze mě přivedla k napsání několika rádků. Zatím jsem majitelem vozu Škoda Fabia 1.2 HTP s výkonem 47 kW. A musím říci, že na ni nemohu říci křivého slova. Za tři roky jsem s ní naje přes 72 tisíc kilometrů, často dlouhé uahraniční cestya za celou dobu jsem nměl jediný problém ( pominu-li to, že jsem musel 3 x měnit žárovku v hlavním světlometu ).
Dlouhé roky odbírám časopis Automobil a přiznám se, že to, co se píše tady je hodně objektivní čtení a pois jednotlivých aut. A právě článek od ing. Gregory byl jedním z provních podnětů k tomu, abych se šel do Fiatupodívatna nové Grande Punto. Je to nádherné auto, fascinující tvarem v krásných barvách a konečně mě natolik oslovilo, tak moc se mi zalíbilo, že jsem do salonu vzal i manželku a společně jsme se rozhodli, že naši Fabii vyměnímě. Auto už mám objednané a nemohu se dočkat, až mi ho přivezou. Dalším zdrojem informací byla právě cílená, kamarádská a pozitivně laděná hromada poznámek a nápadů od Vas, lidí, kteří Faita buď mají, neb s ním mají nějaké zkušenosti.
A toto fórum by proto mělo být jen pro lidi, kteří se chtějí pobavit, poradit, získat další szkušenosti, případně zaslat nějaké zásadní rady.
Vynikající je i myšlenka založení obrazového fóra s fotografiemi Grande Punta.
A proto, nekazme si náladu a nereagujme na hloupé připomínky. Všem fiaťákům přeji krásný den, suché a bezpečné sinice a hodně kilometrů bez nehody s jakýmkoliv Faitem.
Honza -
"-- skrytý --" 12.01.07 12:12
« Re:
DR.BUBU:
1. opravdu neumíš dodržet slovo???
2. opravdu si myslíš, že ti někdo spapá to, že ač tak nenávidíš Fiat, tak že jsi jich měl několik?
3. GP je jedno z nejlepších aut segmentu B, můžeš se stavět na hlavu, můžeš tu zahnojovat diskuzi absolutně nic nepřinášejícícmi nenávistnými příspěvky, můžeš tu dokazovat, že věci absolutně nerozumíš a že jsi jen provokatér, ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat, buď tak laskav zalez do Fabie, omlať si pravou holeň o tvrdou hranu přístrojové desky, nabourej do auta vpravo protožes ho neviděl v pravém zpětném zrcátku, vyměňuj si tyčky na podvozku a praskající žárovky, nastartuj technologický klenot HTP, vem do ruky přeposilovaný volant zařaď jedničku hrozně tvarovanou řadicí pákou napojenou na převodovku s odpory na neutrálu a odjeď! :-! >:D -
"-- skrytý --" 12.01.07 12:09
« Bez nadpisu
Ja nie som majiteľom Fiatu, ani nić podobné, len sledujem rozne témy na tomto fóre.
Pred pár mesiacmi som pozeral na STV reláciu Pod lampou, kde sa diskutovalo o súčasnom futbale u nás. Boli tam hráč , tréner,fanúšik, novinár a funkcionár. Všetci sa správali úctivo, povedali NAJMA svoje skúsenosti. Len novinár samozrejme nasadil hneď výroky typu: "tréner XY to absolútne nezvládol" a pod. Proste to,čo prehnane píše tlač. Profesionáli (tréner,hráč,funkcionár) sa o tomto sním ani nechceli baviť s tým,že zvonku on nemože mať ani poňatia o takýchto veciach. On sa bránil,že "ja som strávil tam 'tolko a tolko' času..." a bla,bla.
Čo chcem povedať je, že tento človek, ktorého tu máte je presne ako ten novinár. Získa NEJAKE info, napíše, bulvarizuje a pojde mu to dovtedy,kým ešte stále na to niekto zareaguje, a on bude mať pocit,že je doležitý,aj keď rovnocenným partnerom nikdy nemoze byť.
Vymazať ho nemožete, je to verejné fórum, prezentuje tu svoj "názor", može to, tie staré príspevky od neho tu vždy zostanú, ale ak na ne budete reagovat, budete im robit len vačšiu reklamu a upozorňovať na ne. Volil by som v každom prípade ignoráciu. On z toho má asi nejaké uspokojenie ak sa s ním bavíte. Tak prečo? Má cenu sa s ním baviť? -
« Bez nadpisu
1. Nepisal som o GP ale vo vseobecnosti o FIATE mal som ich niekolko a preto tvrdim to co som napisal
2. Naozaj je to tu smiesne ak niekto napise ze ma nejake problemy ostatni myslim ze to budu ti predajcovia Fiatu inak mi to nevychadza sa ho snazia presvedcit ze je vsetko v poriadku ved predsa GP je najlepsie auto na svete -
"-- skrytý --" 12.01.07 09:36
« DR.BUBU
DR.BUBU
Fakt som nechcel reagovat, lebo stale si myslim, ze si provokater a este prilis mlady na korektne a tolerantne vystupovanie. Je citno, ze k tymto zalezitostiam v tvojej vychove este len pride.
Tvoj kratky a poucny prispevok prirovnam takisto kratko k absolutne novemu roomsterovi. Na ceste od predajcu(Galanta) cely cas vrzgala palubovka. Zadna prepazka(N1) sa neda beznym sposobom priskrutkovat napevno, lebo nieje zlicovana k upevnovacim dieram. Ide to takisto na reklamaciu. Pozor BUBU, to auto malo nebehanych 0,00 km.
A mam na teba prosbicku, pokial nemas GP, alebo Punto2, ci Pandu, alebo nebodaj Cromu, s ktorym by si sa vozil dennodenne, nevyjadruj sa o tom, co nieje pravda. Samozrejme subjektiny pohlad ZVONKU ti neberiem. Na GP si najazdil par km, takze nemas ani ponatia o tomto aute. Tak, ako ja nemam napr. o novom R Clio, ci O2, alebo H. Getz a nedovolim si majitelom tychto aut tvrdit, ze maju absolutne blbe auto. Bohuzial, myslim si, ze tvoja vychova ani tychto par slov nedokaze pochopit. Ved si nemal ani tu trosicku svedomia odpisat na tomkov preklad. Stacilo sorry, ale to je pre teba takisto asi cudzie slovo. -
"-- skrytý --" 12.01.07 09:34
« Bez nadpisu
Dr.BUBU: Ty jsi ignorant, provokatér a velkej BLBEC, jenom BLBEC může napsat, že končí s psaním sem a potom to x krát nedodržet, takže milý BLBČE, to že jeden člověk má nějaký problém neznamená v globálním měřítku absolutně nic.
Mikain, promiň, ale připadá mi, že trošku přeháníš. Chápu, že můžeš mít někde špatně slícovaný plast, to se koneckonců stává u každé značky, nebo že jsi ukopl nějaký kryt, ale to další???
Pískání brzd, to je závada? Nebrzdí ti to? Je to nepříjemné, ale brzdy pískají hodně novým autům, moje poslední zkušenost z roomsterem, ten nejen, že píská, ale ještě k tomu špatně brzdí! Nedostatečná izolace v motoru??? Rozumím tomu? Jak ty to víš, máš tam holé vodiče?? To že ochranná trubička (husí krk) nevede až ke konektoru neznamená, že nejsou izolované dráty, btw. takto to mají řešeno všichni, včetně japonců. Plastové matky v motorovém prostoru, také jsem se ptal v servisu a hele ono to má vysvětlení, ty kolíčky, na kterých matky nejsou, jsou určeny k umístění příslušenství motoru třeba u naftových verzí, nikoli k uchycení plastové matky, těch matek je tam dostatek. Takže Mikaine, možná jsi měl smůlu, ale stejně to co popisuješ jsou drobnosti. Mám možnost porovnávat velké množství aut mezi sebou a tvrdím, že v rámci segmentu B je na tom GP velmi dobře i co se týče zpracování.
A kde přesně není ten kryt motoroku topení? -
« Re: :oTopení
Ahoj Steven 007,
co se týče karoserie vozu v tom jsou Italové jedničky. Ale v dílenském zpracování moc nebodují. Se svým GP 1.4 16V SPORT(exotica red) jsem najezdil od konce září cca 4500km z, toho tak 1200km ke svému autorizovanému servisu. Závady typu: pískání brz, špatné slícovaní plastů, nedostatečná izolace na kabeláži v prostoru motoru, chybějící plastové matky na upevnění plastového podběhu, už mám za sebou. Jediné co Ti můžu poradit vyrazit ke svému autorizovanému servisu Fiatu a závady reklamovat. Vůbec je nešetři máš na to plné právo. ;-)
M. -
"-- skrytý --" 11.01.07 13:29
« :o
Tak si to ani nekupim. :roll: To sa potom velmi neoplati.
Inac predvcerom so zistil,ze nad pedalmi je cierna vec, ktora sluzi na to aby pri nohach to fukalo z troch miest, no ten mi tam len tak viselo. Drzalo to iba jedna skrutka a z druhej strany odkial by to malo byt napojene na vystup vobec nebolo spojene. Tak som si to cele dal dole. Neviem ci to bolo original tak, ale napojit som to nevedel, vyzeralo to ako keby to bolo od tepla deformovane. :'-( -
"-- skrytý --" 11.01.07 11:21
« Bez nadpisu
Steven007: tu komarnansku opierku som zvazoval aj ja.montaz je priam primitivna. pevnost uchytenia je v pohode, ale treba mysliet na to ze sa jedna o uchytenie plast o plast 4 skrutkamy takze sa na to nemozes vesat celou vahou. ako nevyhodu by som este uviedol namahavejsie zapinanie pasov kedze ta opierka tam trochu zavadza. -
"-- skrytý --" 11.01.07 10:48
« Bez nadpisu
bobi: tie sietky su fakt priserne drahe u nas.. to bude lacnejsie ked si pre nu pojdem do brna.. nechapem preco je to tak..
Steven007: co sa laktovej opierky tyka, kedysi som ju chcel, ale kedze ma punto dost malo odkladacich priestorov, zacal som si tam odkladat tasticku s dokladmi, a ta by sa mi do laktovej opierky nezmestila.. takze ju uz neriesim a hlavne by ma to potom lakalo vykladat si na nu ruku a drzat volant jednou rukou a ako iste vsetci vieme, to neprispieva k bezpecnosti >:D -
"-- skrytý --" 11.01.07 10:05
« Drziak mobilu & opierka
Čaute! Nevie nahodou niekto o nejakom super držiaku mobilu do GP?Ma uz niekto?
A čo strednu opierku?Oplati sa dokupit?Premýšlam nad tým, maju to aj v Komarne: [odkaz] .Neviem či je sa to da dobre uchytit,aby to bolo stabilne a spolahlivo držalo.
Čakam na pripomienky.Diki! -
ironlionzion 10.01.07 16:52
« Bez nadpisu
četli jste ten druhý díl testu Auto roku v SM? pro mne je velké zklamání, že vyřadili GP, myslím, že s 1,4 16v měl jisté vítězství a ani 1,2 si nevedla špatně ve srovnání se silnější konkurencí. Představte si stát se tohle Škodě, nebo Wolkswagenu, (já si to ani neumím představit) že by nebyli schopni do testu dodat požadovanou motorizaci ... to by byli hned personální změny, takto přece přichází značky o zákazníky, ztrátou důvěry ... -
"-- skrytý --" 09.01.07 22:29
« Bez nadpisu
Len pre správnosť; DR: BUBU znova zavádza. Ten spomínaný chytrák vybil batérku nie rádiom, ale hodinovým svietením a počúvaním rádia. A to je sakra rozdiel...
Okrem toho GP je v tomto smere dosť blbuvzdorné. Keď človek po jazde otočí kľúčom do prvej polohy, svetla aj rádio sa vypnú. Napriek tomu može človek zapnút rádio (a to dokonca aj bez zasunutého kľúča). Rádio sa ale samo vypne, tuším je to po 15 min. Ak chce človek silou-mocou nepretržite počúvať rádio, musí nechať kľúč v 2. prevádzkovej polohe. Vtedy sa ale zapínajú aj svetlá (pokiaľ ich teda majiteľ necháva kontinuálne zapnuté). Človek to musí pritom urobiť náročky, pretože aj keby nejaký "talent" zabudol vybrať kľúč z auta, bežiaci motor pravdepodobne nezabudne vypnúť ani pacient v pokročilom štádiu Alzheimera (a to sa ako som už písal robí otočením do polohy 1). Inak povedané, je krajne nepravdepodobné, že by sa niekomu v GP podarilo vybiť batériu zabudnutím a nedôslednosťou. -
"-- skrytý --" 09.01.07 22:27
« Re:
je to pravda aj o tom Stile som to nasiel
2006 - 46 21
0756/06 Germany Category: MOTOR VEHICLES.
Passenger car “FIAT Stilo passenger car”
Type/number of model: Stilo, type 192, type approval e3*98/14*0089*.
Description: The vehicles concerned are those of the model years 2001 to 2006.
Country of origin: Italy.
Risk of injury. The product poses a risk of accident and injury because the front axle springs can break, come in contact with and damage the tyres. Road salt deposits on the spring plate can cause severe corrosion and fracture the spring. The broken spring may touch the tyres and damage them. Some cases of damage to the vehicle have been reported. Voluntary corrective actions taken by the producer. -
"-- skrytý --" 09.01.07 21:47
« Recall
pani,
predsa som nieco len vygoogloval a nie je to v taliancine, predpokladam ze by to mohlo byt ono
6
0846/06 Greece Category: Motor vehicles
Product: Ancillary equipment pulley on the drive shaft in Fiat passenger cars
Brand: Fiat
Type/number of model: Panda, Punto, Grande Punto, Idea and Stilo cars with 1.1, 1.2 and 1.4 8V and 16V motor
Country of origin: Italy
No Picture available
Injury
The product poses a risk of crash or injuries due to loss of control of vehicle. There is a possibility of failure of ancillary equipment pulley on the drive shaft, having as a result possible damage of this specific part. If this occurs, the normal function of the motor will be affected, leading to possible loss of control of vehicle.
Voluntary corrective actions taken by the producer -
« Re: pro Punta 06
Čauky kámo. Dnes jsem si prohlížel fotografie Tvého GP a myslím, že nás trápí stejné nedostatky na našich vozech. Špatné slícování jednotlivých dílu jsem již reklamoval, chybějící izolaci taky a další návštěvu svého prodejce upozorním na ten špatně řešený podběh motorového prostoru. Jaké máš zkušenosti s reklamací svého vozu? Reklamoval jsi již něco? Nedostává se Ti voda a nečistota kolem těch špatně řešených otvorů určených pro výměnu žárovek do motorového prostoru? Jsou to drobnosti,ale Fiat se s tím moc nevyznamenal. Gande Punto 1.4 16V Sport. :D -
"-- skrytý --" 09.01.07 20:37
« Re: ZBIERA SA TO
drbo vitaj spat
"...today my wife called me and told me that the skydome exploded with no reason !!!..."
you really believe that if she had done "something" wrong she would tell you....??? ....women......things just happen.....
je tu dost chytrych ludi aby si to prelozili k tej explozii skydomu
>:D >:D >:D
no a v druhom prispevku zasa jeden chytrak vybil autoradiom baterku >:D >:D :D -
JTF 09.01.07 19:20
« kontrola
Kluci, asi bych nečekal na dopis od Fiatu, ale zavolal bych do "svého" servisu a uvidíte o co se přesně jedná. Jak jsem už psal níže, z toho textu plyne že bude provedena kontrola kladky(řemenice), která pohání řemen pomocných ústrojí aby zlepšili jejich spolehlivost. Dále se píše, že "postižení" zákazníci budou vyzváni doporučeným dopisem. Pro další informace mohou volat bezplatné číslo xxxxx. No vzhledem k práci CZ/SK zastoupení bych asi nečekal až mě milostivě kontakují, ale třeba Vás příjemně překvapí. -
"-- skrytý --" 09.01.07 17:41
« Bez nadpisu
Takže podľa toho textu "...688 e ...87968" je jasné, že sú to tie čísla od konca s tým, že pred nimi je na ďalšom mieste nula. Tiež si ale myslím že to nebude len "kontrola remenice".
To Robo: Podľa toho odkazu od Punta06 sú to aftá s motormi 1.1, 1.2, 1.4 8V/16V, toto by mohol byť spoločný menovateľ týchto modelov. -
"-- skrytý --" 09.01.07 17:34
« Bez nadpisu
punta06 diky za ten link, ja uz chvilu googlujem v anglictine ale nic nie som schopny vylovit
finta je ale v tom ze sa zvolavaju rozne modely, takze co maju spolocne???stilo, punto,idea, panda???
elektroniku?
spekulujem coskoro to niekto napise co sa deje
ked mam povedat vtip medzi nami, ja by som uvital vymenu mechanizmu zadnych kluciek za taky isty ako vpredu
>:D >:D :D -
"-- skrytý --" 09.01.07 17:17
« Bez nadpisu
mam taky pocit ze sa to bude tykat vacsiny GP predanych u nas. a dovod? no treba sa zamysliet co nas trapilo/trapi. urcite to bude buchotajuce riadenie, mozno aj zadne prave dvere. mozno budu menit aj piskajuce brzdy. myslim ze ine problemy serioveho razu sme nezaznamenali. kto si to daval priebezne opravovat tak ho ta zvolavacka asi obide. -
"-- skrytý --" 09.01.07 10:29
« Bez nadpisu
bobi: ta moja "vanicka" je gumova, takze je makka, ohybna, ale tvar drzi, takze sa da lahko zlozit (zrolovat, prelozit) a zase rozlozit..
Robo1.2: myslim ze to bolo len zle zaradene, nieco podobne sa mi stalo pri jednotke, tiez som sa kusok pohol a zrazu paka sama vyskocila do neutralu.. -
"-- skrytý --" 09.01.07 10:25
« Bez nadpisu
To Robo: No presne, takmer by sa zdalo, že sme predajcovia... A mne by teda napr. aj BOSCH mohol niečo za tu propagaciu ESP prispieť na benzin... >:D
To č.H.: Maš pred sebou dlhych 8 týždnov. Prajem Ti nech bežia čo najrýchlejšie, ale obavam sa že nebudu. :(
btw - čo ten zraz? -
"-- skrytý --" 08.01.07 21:39
« Bez nadpisu
dnes zasa trocha divna skusenost, pri cuvani auto asi po 3metroch prestalo ist a len cinkali zuby.
Utesujem sa ze mozno spiatocka nebola len dobre zasunuta a vyskocila a nic sa nedeje :roll: Po skusani sa to uz neopakovalo
any idea?
Inac sa smejem ze tu masirujeme novych zaujemcov lepsie ako za to plateni predajci >:D >:D :D -
"-- skrytý --" 08.01.07 20:30
« Bez nadpisu
to m4lcom
Taď jsem přijel domů, pustil počítač a s velkým zájmem přečetl, co nového. A bylo to velmi příjemné a poučné čtení. A musím potvrdit zkušenosti řady z Vás, že se člověk musí vyzbrojit informacemi předem, než jde do salonu.
A tak jsem objednal s velkou radostí a velikým očekáváním Grande Punto 1,4 16 V Dynamic v modré metalíze a s příslušnou výbavou.
A teď budu jen 8 týdnů netrpělivě čekat, az mi ho přivezou z italského Melfi. A pak si jen přeji, aby venku bylo pěkně a já ho ,ohl pěkně projet.
A díky za přání. Od vlastníků GP to těší dvojnásob. Honza -
"-- skrytý --" 08.01.07 17:21
« Bez nadpisu
zdravím Vás vsetkých,
trošku mi trvalo kým som sa prekúsal kvantom nových príspevkov.
ja som sa akurát včera vrátil z lyžovačky z Oravy, a moje postrehy sú:
cesta z BA do Habovky som mal spotrebu 6L/100km, prevažne dialnica a rýchlosť okolo tých 110-130km/h. Ten šiesty kvalt je super vec :-)
cestou späť som to trošku hnal okolo tých 140-160 a spotreba bola 7L/100km - myslím že dosť slušné čísla. Cestou s5 som prekročil hranicu 7000km.
Čo sa týka spomýnaných problémov, tak mi na začiatku trošku buchotala náprava, ale v šúčasnosti si to asi nejak sadlo, lebo to už nepočuť. So stieračmi som tiež fakt nemal problém, akurát vo vyššých rýchlostiach tam fakt chýba ten stredný ostrekovač, ale prežijem to. Ostatné problémy ma zatial obchádzajú - ťuk ťuk. Musím ešte skontrolovať olej, ešte ani raz som ho nekukal, po výmene pri 2000km. Jediné čo mi trošku vadí je občasné vrzanie sedadla vodiča.
Trošku som si vyskúšal jazdu na snehu a ľade a musím uznať že som nemal problém s nejakými velkými nedostatkami na oboch povrchoch - zimné gumy Firestone Whinterhawk. Auto krásne drží.
Čo sa týka krytu motoru, tak pri kúpe auta som ho strášne moc chcel dokúpiť, len kvôli financiám som si povedal že to kúsok odložím na neskôr , ale po tomto výlete kde bol na ceste kašovitý sneh a hodne vody si myslím že to není až taká súrna vec, lebo nebadám zvýšené znečistenie aj pri klasických zimných podmienkach.
Vaničku do kufra som kupoval origoš vo Fiate a stála tuším okolo 1000-1200Sk.
To Tommy11: porobil som nejaké foto, tak ti to v dohladnej dobe pošlem, možno sa zmohnem aj na nejaký článok o GP, kde by som zhrnul moje postrehy o používaní GP -
"-- skrytý --" 08.01.07 16:37
« Bez nadpisu
To č. H.:
Na margo ESP - možno ho nikdy nevyužiješ. A na tom neni nič zlé. Ale úúúplne stači abi ťa to raz zachránilo od šmyku. A už len keby výsledkom bola plechárina, pri dnešných cenách dielcov a cene práce v autoservisoch, tam máš hneď cenu ESP vrátenú. Pri závažnejších havárkach potom myslím argumentácia ani nemá význam.
To je ESP. Ale s tým kupuješ aj ASR. No a to už využiješ omnoho častejšie. Napr. rozjady do kopca na snehu. Šetríš pneumatiky, pohonné ústrojenstvo, lak, benzín,...
No a okrem toho tam je HillHolder. Stojiš v kopci, zaradíš jednotku, pustíš brzdu, pokojne priložíš nohu na plyn a pritom si sa dozadu nepohol ani o zastrúhany chlp. Toto využiješ každý deň.
Asi by som to osobne uprednostnil aj pred 16tkami, kebyže si musim vybrať.








ale obsah ty překlepy nijak neovlivnily