Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
Giorgio 24.03.07 07:33
« Re: Fabia II vs GP
Jarous: Tím, co jsi napsal, jsi mi potvrdil můj dojem, že F2 nedělají prudké změny směru "dobře". Zkusil jsem se jednou ostřeji vyhnout kanálu a nebyl to nejlepší pocit. Asi za to může výše položené těžiště. A to byla F2 na 15'' slitinách, ne na základních plecháčích.
A ještě jedna poznámka - zrcátka F2 vypadají pěkně vzhedem, ale není toho v nich moc vidět, je to sice možná pro mnoho lidí detail, ale myslím, že důležitý. GP je má lepší. -
"-- skrytý --" 23.03.07 22:13
« Bez nadpisu
Mě Fabia i GP zajímají z jediného pohledu - designu. F II už jsem párkrát na Mladoboleslavské potkal a nelíbila se mi. GP potkávám raději, je to krasavec. Ale obě jsou už pro mě malá, takže je mi vlastně jedno, že je GP technicky lepší... ;-) :D -
Tommy100 23.03.07 21:53
« Bez nadpisu
Já jsem taky částečně zklamaný,ale hodnotit budu až po důkladném seznámení,jsou tady totiž ti,kteří fábii vyzvedají do nebes,tvrdí že proti I je to velký skok a na druhé straně jsou ti,kteří tvrdí že je horší než I a škoda to tentokrát přepískla :?
A teď komu věřit???
Mnoho lidí taky odsuzovalo Roomster,ale mě překvapil,jezdí se s ním výborně a prodává se taky dobře,takže jak je nová fábia dobrá ukáže až čas ;-) -
JTF 23.03.07 21:50
« Fabia II vs GP
Protože mamka uvažuje o novém autě, v tomto týdnu jsme byli projet GP 1.2 Dynamic MY07 a dnes Fabia II 1.2(51kW) Classic. Musím jednoznačně konstatovat(a objevuje se to téměř ve všech recenzích), že FII je kvalitativně mnohem hůře provedené auto než FI (kterou mimochodem používám druhým rokem) a dojmem je GP dál. Interiér s těma dírama před spolujezdcem působí opravdu velice laciným dojmem a nezachránilo to ani vestavěné CD rádio, cena za toto provedení byla 288t.kč. A to má kličky na okna, 14" kola... Navíc pokud trochu "říznete" zatáčku Fábia se poměrně dost nakloní, více než moje současná. Jediné co může GP Fabii II závidět je kufr. Podle mě škoda nedokáže zopakovat úspěch, který měla s Fábií I. Stejně jako se to Fiatu nepodařilo s Puntem II, který tehdy také nebyl takový krok dopředu vzhledem k první generací. -
Giorgio 23.03.07 21:19
« Re:
TommyEngelo: Čirou náhodou tu mám před sebou na papíře technické údaje F2 od dealera a z auto.cz vytáhnuté GP:
Míra pohodlí vpředu min/max (mm): F2: 858/1075 GP: 930/1130
Míra pohodlí vzadu min/max (mm): F2: 621/864 GP: 610/860
- v reálu je toho prostoru "za mnou" (když si nastavím sedadlo řidiče pro sebe a sednu si za něj) méně ve fabii.
Šířka vpředu (mm): F2: 1380 GP: 1450
Šířka vzadu (mm): F2: 1384 GP: 1430
Rozvor (mm): F2: 2 462 GP: 2510
Rozchod vpředu (mm): F2: 1420-1436 (podle kol), GP: 1467
Rozchod vzadu (mm): F2: 1410-1426 (podle kol), GP: 1460 -
Giorgio 23.03.07 19:56
« Re:
Už proto, že je v něm více místa (podle mě o dost hodně) a je lépe odhlučněno (srovnávám GP 1.2 v základní výbavě Active, 5D z června 2006 vs. F 8/2003 1.2 40 kW ve výbavě Classic Plus), mi v GP přišla lepší - pohodlnější sedadla. Ale ten prostor, ten hodnotím jako zásadní kritérium, tak proto "rozhodně". A proto F2 hodnotím i lépe, neboť má uvnitř toho místa více. Fabia I mi taky přišla o něco tvrdší než ta nová, takže i tím se GP pro pohodlnější cestování myslím hodí více. Tommy, kup manželce GP a už nad tím nešpěkuluj... ;-) -
Giorgio 23.03.07 18:53
« Re:
Znám jako řidič všechny 3 generace punta a po dnešku obě generace fabie. Hovoříme-li o jízdních vlastnostech a pohodlí, tak je GP lepší než fabia I rozhodně. A kdybych měl soudit podle těch testovacích jízd s GP a F2, tak je lepší i než dvojková fabia, i když ne nějak dramaticky. Což po nějakých 20 km s fiatem a 15 km se škodovkou lze ale srovnávat dost těžko. -
Tommy100 23.03.07 18:17
« Bez nadpisu
le co se týše Fabie, je to opravdu jako bys si sednul z traktoru do pořádného auto, když porovnáš přesednutí z Fabie do GP. Exteriér nic moc, interiér to už vůbec ne
To bych zase tak netvrdil,jel jsem v GP,ale že by to byla jízda nad fábii,to jsem teda nepoznal,lépe se cítím ve fábii :? -
Giorgio 23.03.07 17:30
« Re: spolehlivost
Nakopíruju sem svůj příspěveh z jiného tématu, když tu jsme u té fabie...
Dneska jsem vyzkoušel fabii II ve výbavě Ambiente a s motorem 1.2 12V 51 kW.
Takže dojmy: vzhled mě překvapil, a to pozitivně, auto není ani trochu fotogenické, ale například v černé metalíze na 15'' kolech je docela pohledné, odbourává se tím i trochu kontrast výška vs. šířka. Jakkoliv je uzší než předchůdkyně, vevnitř je podlě mě větší a nevyvolává pocit klaustrofobie.
Šíleně masivní palubka mi ale docela vadí, navíc zpracování mi nepřišlo až tak precizní a dokonce si troufám tvrdit, že materiály byly lepší ve Fiatu Grande Punto s výbavou dynamic. Sedadla poměrně tvrdá, ale docela slušná, v GP podle mě jsou o něco lepší. Protože mám jen 176 cm, místa na nohy jsem měl dost, i když volant by mohl jít posunout ještě o něco výše, sedadlo jsem na výšku nestavil, bylo podle mě v horní poloze, což mi vyhovovalo. Výš bych ho ani dát nemohl, to už bych nestrčil nohy pod volant.
Ve výbavě chybí teploměr chladicí kapaliny a palivoměr je digitální, to mi moc nevyhovuje. Naopak posilovač řízení je účinný po městě akorát. Podvozek je tvrdý, filtruje obstojně menší výtluky a běžně usazené kanály, plasty u nového auta nedrčí.
Kabina je solidně odhlučněná. Motor 51 kW je dostatečný, na pětku v 90 km/h točí cca 2 900 otáček a uvnitř je poměrně ticho, to chválím. Zvenku se naopak zdál slyšet nad sympatickou úroveň. Akcelerace není nejhorší. Bohužel nelze jezdit na pětku po městě předpisově, pod 60 km/h se musí na čtyřku, jinak se to motoru nelíbí. Řazení dobré, ale čekal jsem o něco kratší dráhy.
Kufr je na velikost auta akorát. Celkově ve mě fabia vyvolala příjemné překvapení, pokud jde o auto jako takové. Co ho podlě mě bude handicapovat (u nás možná měně než jinde, ale částečně určitě taky), je cena. Fiat Grande Punto v obdobné výbavě (de facto lepší) v 5D vychází oproti testovanému vozu o 35 - 40 000 levněji. Ty 3 kW výkonu navíc to nezachrání. -
JTF 23.03.07 11:50
« spolehlivost
"Humorná" příhoda z včerejšího dne. Kolega v práci zakoupi zcela novu Fabii 1.2 (47kW). Po 14 dnech a najetých 1500km nenastartoval. Přijela odtahovka, diagnostika, atd. Problém se vyřešil až kompletní výměnou motoru(údajně špatná komprese)! Naštěstí po celou dobu opravy měl zdarma k dispozici náhradní vůz. Ale nepotěší to. Na faktuře, kterou samozřejmě neplatil byla částka přesahující 70t.kč. -
"-- skrytý --" 23.03.07 10:57
« Bez nadpisu
Jo když už sme u tohoto negramotného tvorečka, říkejme mu třeba opičák (ačkoli teď sem urazil všechny primáty), pořád tu na nás čeká nové fórum, kde bychom se tohoto opičáka mohli zbavit jednou pro vždy!! Co Vy na to :?:
Jo a těch 2000km co mam najeto, tak většina je do servisu a zpět :mrgreen: -
"-- skrytý --" 23.03.07 09:04
« Bez nadpisu
Kauli: V pohode, kedze sa mi hned nezdalo ze by si to myslel vazne, tak som svoju 'reakciu' nakoniec prehodnotil a zmazal :D
Myslim ze tvoj nazor na GPcko sa zhoduje s nazorom vacsiny z nas, inak by sme sa asi vozili na niecom inom :-) A tiez si myslim ze cierne stlpiky GPcku pristanu, bez nich mi to hned pripomenulo prave Fabiu, aj ked pri nej to je tak, ze si za par korun clovek moze dokupit ten cierny polep, takze kto chce, ma cierne a kto nie, lakovane..
Kedze budem mat GPcko uz pomaly rok, rozhodol som sa odladit posledne problemy a uz sa z neho iba tesit >:D Takze to je par problemov a ako ich riesim:
Klesajuce sedadlo: riesil ste to uz niekto? Ja som to minuly tyzden spomenul v jednom servise (bratislavcania, hadajte ktory), ale chlapik na mna pozeral ze co to trepem, zatlacil sedadlo rukou a skonstatoval ze neklesa a teda ze je v poriadku >:D Tak som siel skusit druhy servis (ten v Petrzalke) a tam pristup uplne iny, ze ano, ze to uz robili a ze treba nieco dotiahnut.. Tak to rozobrali, nieco spravili a fakt, sedadlo neklesa, alebo ovela pomalsie, takze to nie je tak citit (doteraz klesalo aj o 3 vysky za 2 dni).. Ale este to nie je celkom hotove, lebo vraj objednali novy regulator nastavenia, takze uvidim ako to bude potom..
Diera v podblatnikoch: Urcite ste si vsimli, ze v podblatnikoch su nejake otvory, ktore sluzia na pristup k motoru. Mne sa na pravej strane stalo to, ze mi odpadol ten stupel, co to ako tak pridrzal pokope, takze sa mi do motora celkom slusne prasillo.. Vymena za novy problem celkom nevyriesi, pretoze stale tam skary zostanu, takze som sa rozhodol ze to zalejem sklolaminatom a bude.. Uz to mam odobrene dvomi servismi, ze pri mojej 1.2 je ten otvor nanic, ze to je pre diesle, ale ze diel je spolocny pre vsetky auta, takze mam dieru aj ja..
Parkovacie senzory: Uz sme to tu kedysi rozoberali. Niekto z Vas uz pokrocil a namontoval ich? Kedze po konzultacii so servisom by som o zaruku neprisiel ani keby som si namontoval vlastne, zacal som o nich vazne uvazovat. Jedina podmienka bola, ze elektriku zapoja oni, co si myslim ze by zvladnut mohli, kedze ide len o jeden drot >:D Uz len zostava vyriesit kam navrtat tie diery, aby som nieco nepokazil.. Ale to sa asi opytam tiez v servise..
Frajerka ma nedavno sfukla, ze ked zacnem hovorit o aute, neviem ma zastavit.. Vyzera ze ma pravdu >:D -
"-- skrytý --" 23.03.07 07:34
« To Radim G
Radime, a ostatní, nechtěl jsem se navážet, ale bohužel nesnáším skalní zastánce škodovek a bohužel, Dr.Bubu je takovým, že jsem se neudržel. Nikdy jsem netvrdil, že GP je nejlepší auto na světě, ale v současné době modelů v jeho třídě se mu vzhledově nikdo nevyrovná, snad Opel Corsa, která je dělaná na stejné platformě ve spolupráci s Fiatem. Ale co se týše Fabie, je to opravdu jako bys si sednul z traktoru do pořádného auto, když porovnáš přesednutí z Fabie do GP. Exteriér nic moc, interiér to už vůbec ne no a nová Fabie, ta se mi zdá ještě horší vzhledově než dosluhující. Jinak GP bez černých sloupků jsem ještě neviděl, ale je pravdou, že ty černé sloupky GP osvěžují. -
Pandora_01 22.03.07 22:24
« Bez nadpisu
Tak jsem se zastavil v Praze u Dojáčka a byl jsem překvapen cenami - 5 dveřové Grande Punto 1,2 Active za velice slušnou cenu 244 900,-
Kromě bočních airbagů velice slušná výbava. Nechápu, že management Fiatu se nesnaží ty auta trochu propagovat. -
"-- skrytý --" 22.03.07 20:49
« Bez nadpisu
Robo: na hrubý pytel hrubá záplata, oko za oko, zub za zub........, nicméně velmi děkuji za tvůj čas a velmi pádný argument na Dr.Buba slaboducha ;-) *thumbs up* tato fóra si prosím každý zapamatujte a v případě nejapné ofenzivy Košičana ihned místo reakcí jen link na to či ono ;-) :-D -
"-- skrytý --" 22.03.07 20:23
« Re:
Drbo nemohol som dnes odpisat na tie k......y co si tu popisal
CITAT OD DRBA:
"RECI, KECY HLUPOSTI mam druhu fabiu na prvej som mal 150 000km ked som ju predaval v 100% stave bez najmensej chyby na novej mam 25 000 bez akehokolvek problemu a len tak na okraj mam 1.4 16V 80k takze tu HTP si nechaj"
Na provokatera ako si ty sa da iba protiutokom :
[odkaz]
teraz machruj!Ked na skodovke za 500000Skk na tachaci 5km nedojdes ani domov z autosalonu
co prispevok to prusery Elektrika
[odkaz]
[stranok je 36!]
A motor, kosacka je spolahlicejsia
[odkaz]
Pri navsteve takehoto fora sa tesim ze mam Fiata
Sorry ostatni, nie je to proti skodovkarom ale DRBOVEMU tvrdeniu -
wolff 22.03.07 20:12
« Bez nadpisu
No bylo to v menším městě... jasné.. Něco jiného je ofic. ceník a něco jiného je snaha vyjít vstříc zákazníkovi.. No to je jedno asi to nevyřešíme. Fiat má prostě hodně zákazníků a jeden člověk co má Fiata a v dohledné době (jen co dodělá tu podělanou diplomku) chce kupovat druhého je jim celkem fuk. Mimo jiné lidi ve velkých městech nekradou stejně jako v malých... :D -
Giorgio 22.03.07 19:06
« Re:
Já jsem to viděl v Ostravě na červeném 5D Active, takže to asi nebude náhoda... A mi to nepřijde nijak ošklivé. Ale bylo by fajn, kdyby si zakaznik mohl vybrat. Černé sloupky jsou někdy opticky fajn, někdy ne. Já je na puntu mám a myslím, že mu to na vzhledu přidalo. Naopak na octavii I a hlavně v kombíku to IMHO vypadá děsně... :?
myslim ze oslovi inu skupinu zakaznikov >:D >:D >:D
Ostanme radsej pri GP, verim ze na FII je samostatne vlakno