Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 04.06.06 14:23
« Bez nadpisu
@ tomko
ad klima
Po mechanické stránce a po stránce ovládacích prvků a zobrazování je vše OK. Problém je v softu = aby byla splněna norma EURO4, tak soft začne odpojovat postupně jednotlivé spotřebiče, které jsou nadstandardní, na 1. místě je klima. Projeví se to tak, že např. ve 130 když chceš předjet v kopci a podřadíš z 6 na 5 event. na 4, tak vlivem zvýšení emisí soft odpojí zátěž motoru - klimu, to je OK, ale až emise zase spadnou do normálu tak soft nějak zapomene klimu připojit. Stane se tak i při posunu v koloně, prostě vždy při nárůstu emisí. Mluvím teď o digitální klimatizaci v režimu FULL AUTO a AUTO. Upřímně řečeno režim FULL AUTO nepoužívám, protože jeho reakce se mi zdají pomalé a neadekvátní situaci. Režim AUTO mi vyhovuje daleko více, hlavně rychlá regulace ventilátoru a přepínání ofuků. Funkce AQS je bezchybná, dualzone funguje také dobře.
ad nový lak
to je stará věc, na nový lak ani houba, ani myčka. První tři měsíce jenom proud vody, hrubší nečistoty wapkou. A udělal jsem jednu zkušenost, lak je méně poškozený z myčky, která má velkou návštěvnost než z myčky, kde dělají 10 - 20 aut denně nebo ručně. Ale jsou to stejně zbytečné starosti, protože těch silničních lišejů z parkovišť od našich "ohleduplných kolegů" je hafo a ty drobné šrámy z myček se v tom ztratí :( -
"-- skrytý --" 04.06.06 13:51
« Bez nadpisu
tomko : po tej 1000km uz to kludne mozes zacat bez problemov cez 4000. Je fakt ze aj ja som si vsimol na 1.2 ze na 4000 idem 125km/h, a vtedy to akosi prilis ochotne ide aj 4500 okolo 140 tusim.
Uchytenie izolacie snad robia podla nejakeho podnikoveho zlepsovaku na zvysenie produktivity, a tu zdruzenu snuru myslis asi k zapalovaniu, ja som na to uz pred casom upozornoval ze sa mi to nezda. Asi to vo fabe pochopili ze najlepsie tesnenie je to neutesnit??
aj na tejto recenzi a fotke motora to je vidiet
[odkaz]
Mna vcera na dialnici obehlo akesi auto s desnym rachotom asi o 15km rychlejsie, bolo visiet ze ide na maximalke. Inac sa mi rata ked soferi favoritov a podobnych starsich aut si dokazuju ze to ich este stiha...
Auto som zatial umyval iba s vedrom vody na sidlisku [za patricneho zaujmu ] a s hadicou snad dvakrat. A pouzil som na predok nejaky sheron na musky, lebo to neslo. Zatial s tym na umyvarku nemienim chodit, nestoji to za to.
To ovladanie radia na volante sa zasa mne velmi pozdava. -
"-- skrytý --" 04.06.06 13:00
« Bez nadpisu
Vcera som pojazil nejakych 200 km po kvalitnejsich okreskach (dialnici sa zatial vyhybam). Troska som to rozprudil, dal som mu okolo 120-130. Na 6tke je to nejakych 3300 ot. Kratkodobo som musel zrychlit na 150 lebo sa jeden favorit zpieral. Raz mi aj otackomer vybehol nad 4500 ot lebo som predbiehal a nad 4000pt sa uz pohyb otackomera deje ovela rychlejsie. Clovek ale akosi nema pocit ze ide rychlo, to auto vdaka skutocne tichemu motoru a celkovo velmi relaxujucej atmosfere zkresluje skutocnu rychlost. 60km/h cloveku pripada ako parkovanie. Proste pohodicka (clovek ale musi mat na pamati ze EURO NCAP testy sa robia pri 50tke). Auto sa tesi vseobecnej oblube u kamaratov aj u rodiny, obzvlast babam sa zda velmi pekne.
Co ma mrzi je to uchytenie hlukovej izolacie za motorom kde evidentne chyba 7 z 8 uchytiek. Nasiel som aj jednu zdruzenu snuru s vodicmi ktore su sice vedene v takej ciernej teleskopickej trubici ale tak konci este pred konektorom a odkryva vsetky kable. Je tiez evidentne ze motor silno postrada spodny kryt.
To Robo: Ta farba nie je metalicka, je to pastelova extra-serie. Parkujem na sidlisku a samozrejme mi neni vsetko jedno. Prvu noc bez znaciek som velmi nespal.
To Beaver2000: Mohol by si prosim ta aspon strucne napisat o tom probleme u stila s motorom 1.4 16V s klimou? Nejaka zla funkcnost? Diki.
Ozaj umyvali ste za cerstva svoje auta? Tusim ze sa nesmie s novym lakom do umyvarky ale rucne sa da ci radsej pockat? -
JTF 04.06.06 11:40
« test
Minulý týden mi přišlo nové Quattroruote, kde testují na 100t.km GP s motorem 1.3 MJT 75CV ve verzi Dynamic. Zatím Punto najelo 50t.km a hodnocení je více než slibné. Neobjevila se žádná vážná závada! Ale samozřejmě není bez chyb. Píšou že u prvních modelů se může objevit problém s rozsvěcením kontrolky Airbagu. Je to pouze problém softwaru a po přehrání je vše vyřešeno. Dále zmiňují v některých extrémních jízdních situacích hlučné servo a v počátku zajíždění motoru nutnost dolít olej. Od 30t.km už motor žádnou spotřebu nemá. Po ujetí 50t.km se výrazně snížil hluk motoru a zlepšila se maximálka. -
"-- skrytý --" 04.06.06 11:31
« Bez nadpisu
@ Octan
Jo, tak tohle vypadá dobře, ale v GP Active/Dynamic (aspoň v tom, který jsem měl půjčený, to byl pás po celé palubce i kolem středového panelu a na omak to působilo jako kov (elox) :?: , fakt nevím, možná, že se mýlím, ale toto a relativně malá tlačítka (vypadaly lacině, byť plně funkční) na volantu s ostrými hranami, bylo jediné, co se mi na GPčku nelíbilo. A postrádal jsem klimu, ta by dnes už měla být v každém autě této třídy v základu (aspoň manuální). U Fiatu od Active výše.
Ve srovnání se Stilem (oboje 5D Dynamic):
+ velikost vnějších zrcátek
+ opěrky ve dveřích vpředu
+ výhled u sloupku A vpravo, vlevo je k ničemu
+ celkový vzhled
+ lepší NCAP výsledky
- nemá klimu v základu
- menší kufr (možná i dost malý pro rodinku) -
"-- skrytý --" 03.06.06 18:51
« Stilo 1,4 vz. klima
@ tuzezlypes
bohužel je to pravda, ale Fiat to řeší výměnou celé jednotky. Jinak 1,4 16V se 6speedem nemá chybu, mám MWčko, najeto něco přes 15tis. za rok (už je to rok, toto letí >:D ) a zatím max. spokojenost (až na tu klimu). Stejný motor je v GP 1,4 16V s nějakou konstrukční novinkou a asi jiným chipem. Co jsem tady četl, tak je s ním velká spokojenost -
« Fiaty
Když sme u těch Fiatů, velmi dobrý dojem na mne udělalo i Stilo, tam rovněž ten 3 dvéřový model. Jenže jak sem tak čumákovala po netu a četla si zkušenosti majitelů, došla sem k závěru,že právě kombinace motoru 1,4 a automatické klimy na Stilu je kombinace problémová. Možná je, možná není - na sobě to zkoušet nehodlám. Jinak Stilo super jízdní vlastnosti /lze-li soudit z předváděcí jízdy/, možná ještě lepší dojem jak s Corollou, vyloženě mi sedlo to auto do ruky. -
« Re:
Jasnačka, Corolla. Vím, je to už jiná třída, ale já to pojala na hranici malé - nižší střední. Fiat - to je hromada emocí, Toyota - to je sázka na jistotu. Též svoji roli sehrála ochota prodejce uskutečnit protiúčet a za jakých podmínek. Suma sumárum to dopadlo takhle. Holt, s takovým GP bych si rozhodně pofrajeřila víc, o tom nepochybuju. -
« Grande Punto
Nazdárek pánové, tohle forum si čtu už dost dlouho a o GP sem též hodně přemýšlela. Konkrétně o verzi Sport, jak jinak. ;-) No, nakonec to vyhrála jiná značka. Souhlasím, že oranžové GP by byla bomba, ale stejně tak bych o něho měla strach, ho někde parkovat. Svezla sem se GP 1,2 a byla docela překvapená, že pěkně jelo. Zpracování, barevné provedení, vše pěkné. -
"-- skrytý --" 03.06.06 11:56
« Bez nadpisu
tomko pekne fotky, farba ale nie je metaliza?To radio je skoda uz tu rozoberat za tie peniaze. Do 1000km som s tym chodil opatrnejsie, potom uz som trocha zrychlil. No co sa tyka vyssich otacok, hned som s tym chodil po dialnici a 5kvaltovu verziu musis tocit na 4000tisic aby si nebrzdil plynulost dopravy >:D , je fakt ze cez 4500ot este nechodim. Myslim ze ako nove mi to netahalo dolava, alebo som si nic take nevsimol, nie je to zasa nic tragicke [ale servisom po jazde potvrdene] ale verim ze mi to daju v servise doporiadku[co ine mi aj zostava]. Gumy su rovnako nafukane, takze zostava asi geometria.
Jedna vec ma trocha mata, podla mna su servisy absolutne nepripravene na nase GPcka. Vela veci totiz na nich nerobili.
A tiez vidim ze veselo parkujes na sidlisku ako ja. Nebojis sa?Ja spociatku som ani poriadne nespaval, asi sa budete smiat ale ak si mam vybrat radsej parkujem vedla drahych novych aut, ich majitelia podla mna budu setrnejsi s dverami k bocnym listam.... -
ironlionzion 02.06.06 21:38
« Re: Zajíždění
Octan, Tomko: těšte se až budete mít 8000 km jak mám já, motor si sedne a ty vaše 16 ventilový motory musí potom i lítat když mám po těch kilometrech u svý 1.2 pocit, že oproti svým začátkům výkonově "narostla" o dobrých 30 procent k dobru ... ;-) :-D -
"-- skrytý --" 02.06.06 21:28
« Zajíždění
Tomko: no říkali mi, že je to zajetý, nicméně obecně je doporučený nejdřív nechat prohřát, potom to můžeš vytáčet, ale způsobem, že na málo plynu necháš motor vytočit (já byl zatím na 5000) a pak přeřadíš, zezačátku se nedoporučuje rozjezdy na plnej výkon, jinak opatrněji stačí tak do 1000 km, pak už můžeš zvolna přidávat a "vosolit" to občas ;--) jinak motor se mi taky s každou ne stovkou ale dokonce desítkou km zdá lepší.... -
"-- skrytý --" 02.06.06 20:25
« Bez nadpisu
Diki, mne sa tiez celkom pozdava. Uz tam mam 430km. Spotreba zatial 7l priemer (tvrdi PP). Auto na tych kolesach a gumach sedi ako na kolajniciach. Este sa mi nepodarilo aktivovat ESP ani na mokrej vozovke, dost slusne. Riadenie je velmi priame, mali sportovy volant je radost drzat, len naozaj sprostrekovava malo informacii z vozovky - to ten elektronicky posilnovac.
Motor je az sokujuco tichy, pri beznej jazde okolo 3000 ot prakticky nepocutelny. Oproti rodinej 306tke s 1.6 benzinom je to balzam na usi. Zacinam badat zlepsenie v pruznosti, ale este stale sa mi zda taky lenivsi, ked ale pozrem na tachometer tak to az take zle so zrychlenim neni.
Inac dnes som zase stretol uplne rovnake GP z nasho sidliska, akorat ma aj SkyDome. A ked som volal s predajkynou, ta my hovorila, ze take iste ma objednane nejaka zakaznicka z mojej ulice, cize zatial sme 3 rovnake auta. Dufam ze sa z GPcka nestane nova Fabia. To by ma nepotesilo. :-!
To Robo: Ja tiez, podla navodu som cosi skusil zapnut, ale samozrejme ze niektore tlacitka su uplne inac. Chybaju tam aj popisky, takze stlacam na blind. Non capisco (nechapem). Teda radio za 14000,- mohlo byt aj dokoncenejsie. V navode je Veelke H. Je tam trochu ine radio. A ani o motore tam nic neni. Nakoniec ved ani o mojom motore tam neni nic.
Pocuj a tahalo ti dolava aj ako nove?
To Octan: Repeat a mix (ani samozrejme neviem ktory gombik by to akoze mal byt) som neaktivoval. Octan ako tu masinu zabehavas? Kedy si zacal tocit do vyssich otacok? Povedali ti nieco rozumne v predajni o zabehavani? Mne hovorila predajkyna ze treba jazdit opatrne az 3000 km. Cital som ale ze ked sa moc jemne zabehava tak sa z motora stane lenivec. -
"-- skrytý --" 02.06.06 19:43
« Bez nadpisu
Tomko : z tvojho radia som uz dokonaly jelen, mam take iste iba nemam logo mp3. No ale na vsetkych inych GP ckach som videl ine radio.
[odkaz]
mimochodom buduci tyzden ma zavolaju na geometriu [vraj este nie je software] , som z toho smutny ale je to potvrdene ze to toci vlavo. Vie niekto co to vlastne obnasa a ake su rizika -
« Bez nadpisu
omko: jestli máš Sporta (já už se tu s přibývajícíma GP nevyznám Wink ), tak tam je to normální, je tam sada s lepicí hmotou a kompresorem. Sport má prostě moc velký kola a asi by se tam stejně velká rezerva nevešla Wink
To u nás může být?Já vždycky myslel,že rezerva je u nás povinná.
Tak je ako pisete. Ja mam uz 1.900 km a cim dalej, tym viac citim zlepsenie vlastnosti motora. Spotrebu mi PP ukazuje na Trip A 6,8, ale ked natankujem plnu, tak mi to vychadza na 9 ltr. Trip B som si nechal od pociatku, aby som zhodnotil cca pri 3.000 km najazdene parametre. Zatial mam priemernu spotrebu takisto 6,8. Olej som este nepozrel :*)
to tomko
umyvanie auta ti doporucujem na Tomasikovej na Esso pumpe, je tam jedina umyvacka v BA, ktora ma miesto plastovych stetin akesi gumove trubicky a tie ti neposkodia lak. S Puntom II som chodil len tam a je to znat. Ale zatial som GP neumyval. Hladam "striekacku".
to all GP's
Co sa tyka parkovania, uz mi GP nejaky hajzel aj pokrstil na prednom lavom blatniku. Maly prelis, ale riadne ma zosmutnil.