Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Bez nadpisu
Ach, boze, toto mi pripada jako nekde v Africe.. Jedno auto stejneho typu je pomalejsi, nez dalsi stejneho typu. Zda se mi, ze nekdo se do auta az prilis zblaznil a ted ho tady brani jako Stalingrad >:D
Jinak tomko - opravdu moc peknej priklad chyceni za slovo. Napsat odstavec o nekolika stovkach znaku o tom, jak v prispevku jakysi zensky prebyva jednicka je fascinujici :-)
Jinak samozrejme Fiat Grande Punto vlastnim... Teda uz nevlastnim - kdyz jsem po mesici slysel vsechna ta klepani z vyfuku, airbagu, radicky a volantu, hodil jsem ho naschval ze skaly... -
ironlionzion 08.08.06 12:48
« Bez nadpisu
Ekonomika je mocná ... ostatně dá se na to dívat i z jiných úhlů pohledu, třeba efektivnost výroby nebo integrace vyspělých IT, atd ... ostatně třeba zpráva, že Ford se hodlá zbavit rodinného stříbra (Jaguar a Land Rover) mi přijde mnohem smutnější, ale vlastně i na to se dá dívat z jiného úhlu, třeba z toho, že někdy musí staré ustoupit novému ... -
« Bez nadpisu
No přidám tady část článku s idnes:
Fiat se rozhodl vývoj nového modelu maximálně urychlit. Díky virtuálnímu modelování a zkoušení prototypů nebylo potřeba vyrábět obvyklých 60-100 prototypů a pro ověření funkčnosti v předsériové výrobě postačí pouhých 20 vozů, které se ještě využijí při homologačních crashtestch, napsal Automotve News. Takto bylo ušetřeno 5 měsíců vývoje, namísto původních 23 bylo nové bravo vymyšleno za 18 měsíců.
Třeba už takovou novou technologii testování použili ve Fiatu už i u GP-např.potíže se zadními dveřmi na to vypadají...
[odkaz] -
ironlionzion 08.08.06 09:26
« Bez nadpisu
Robo1.2, pěkně jsi to napsal. Taky jsem s 1.2 spokojený. Moje očekávání ohledně výkonu motor po zkušenosti s podobně "výkonnou" 1.2HTP překonal. Nečekal jsem víc ale dostal jsem mnohem kultivovanější, úspornější i tišší motor. Slovo mnohem může pro někoho být pouze osobním pocitem ale přál bych všem kdo nevěří z Fábistů se s tím autem svézt. A motorem to zdaleka nekončí ;-) Jo a ty chyby abych pravdu řekl, bouchání z přední nápravy skoro nevnímám. Na obyčejných silnicích není znát a po poli člověk nejezdí tak často ... co mě štve ze všeho nejvíc je a psal to už i Robo je cvrlikání na prvním stupni ventilace. Když zrovna nejedu se zapnutým rádiem tak to otravuje. Při příští návštěvě (garančka už za 2000km) to nechám odstranit.
Hmmm ... ale vlastně když se zamyslím ... tomu mýmu autu bych odpustil i horší věci ;-) -
« Bez nadpisu
to Robo1.2
ad pazvuky: v novom aute ako prvy majitel pokial nebolo burane nemate narok ani po nabehu 75t ci 150tkm. Ak je auto kvalitne spravene, ziadne pazvuky tam nemaju co robit, preciznost spracovania, sparovania plastov, dosadacie plochy ulozenia plastov nedovoluje vydavat vrzganie plastov ci drncanie cohokolvek v aute.
ad klima: original namontovana klima pri zatazi vozidla (akceleracia) automaticky odpaja kompresor, takze vsetko si ustriehne RJ. Iste pokles vykonu o par kW tam bude vzdy, ale je rozdiel ci mate 100k verziu ci 60k verziu, vtedy je ta klima citit inac, ale aj pri autach nad 150k je klima citit ako na spotrebe, tak na vykone, avsak uz pomenej.
ad krutak a obiehanie: to co popisujes, je typicky priklad obiehania so slabsou motorizaciou, proste msuis viacej predvidat a na obiehaci manever sa pripravujes podstatne skor ako u silnejsich motorizacii, kde "staci sa iba vysunut a zatlacit pedal plynu". Kedzeto pri autach s par konikmi pod kapotou treba podradit, a obiehaci manever zacat este vo svojom pruhu akceleraciou..., aby manever netrval zbytocne dlho.
ad plocha krivka: prave tato motorizacia ma fakt pekne plochu krivku krutiaceho momentu, co pomaha pri jazde na nizkych otackach (nemusi sa podradovat pokial sa extra neakceleruje).
Inac GP je velmi vydarene auto, ktore musi bojovat so zlou povestou jeho predchodcov, a aj koncernu ako celku, musi zburat zopar mytov...
Avsak zatial sa mu to dari predajmi, ale urcite nie spokojnostou majitelov :'-(
Prve kusky, mozno prvy rok vyroby budu kusy, na ktorych sa vychytavaju muchy, tak ako tu pisete s riadenim, s buchotanim, s dverami a spol.
BTW: ja mam Fobiu f HTP f combiku a na plechacoch :D -
"-- skrytý --" 07.08.06 21:58
« Bez nadpisu
Ludia vobec nechapem co ste to tu s cim zacali porovnavat. Vectra co ma 3 krat silnejsi motor ako moje GP? Ja mam tu najslabsiu motorizaciu 1.2 a som s nou spokojny.
to lida: Na pazvuky este nemas narok 8-s po 3tkm. Co sa tyka riadenia myslim ze existuju aj dobre GPcka, ja som jazdil vo februari s testovacim GP a tomu tiez nic nebuchalo no a potom tie zle.
Motor klimu utiahne ale ta klima odber ma a este je tam aj silnejsi alternator [vacsi odber prudu a teda zataz motora cez alternator] a silnejsia bateria. No a ak prudko pridas plyn tak RJ to vyhodnoti a odpoji kompresor klimy, ktory je pripojeny cez spojku[neviem ci je to tak aj v GP] . AJ PRETO MA KLIMA V 1.2 VERZII AKOSI NELAKALA. Precitaj si na inych forach ako soferi Fabii vypnu klimu pred obiehanim >:D >:D
A tiez su dve veci krutiaci moment a vykon. Neviem ako je polozena krivka toho Vasho motora 1.4/16V ale na motoroch 1.2 8V a 1.4 8V krutak vrcholi na 3000otackach. Teda neviem na co by som tam robil so 4500 otackami.Vtedy som uz obehol a radim bud 4ku alebo 5tku. Pre zhrnutie tu su krutaky :
[odkaz]
A 3000 su otacky pri ktorych zacinam obiehat. A trik je vlastne v tom ze nakolko ma aj plyn oneskorenie, sliapnem na to skor ako sa vystrcim. Ked sa vystrcim do protismeru, motor je uz nabudeny a pekne taha. Aj mne trvalo chvilu kym som pochopil ze hodit smerovku vystrcit sa a pridat plyn az potom nie je to prave orechove :P Predpokladam ze vacsina to tak robi, mna to naucil prave ten slabsi motor predvidat.
Ale nedam na neho dopustit, na okreskach hodim 5tku a idem od 60 do 100km bez radenia. Ten motor si v pohode buble na 1800otackach na 5tke pri 60tke [ako diesel :shock: ]a je ochotny na zrychlit na 90vku bez odvravania. No a vtedy je aj v najlepsom krutiacom momente 3000otacok a najnizsej spotrebe 4.8l. A presne na to bol ten 1.2 motor skonstruovany. Ma krasnu plochu krivku.
A 1.3Multijet ma aj turbo kopanec?? -
"-- skrytý --" 07.08.06 20:05
« Bez nadpisu
To Lida: Bez urazky, ale Definitivne ziaden Opel Vectra 3.2 16V NEEXISTUJE.
Existuje len Opel Vectra s motorom 2.2 16V teda stvorvalec a 3.2 V6 24V. Bud si si zmylila 16V s V6, alebo 3.2 za 2.2 (tusim ta niekto pekne vodi za nos >:-[] ). Toto by trebalo uviest na pravu mieru. Totiz motor 3.2 l ktory nutne musi byt sestvalec proste bezo zvysku nemoze mat rovnomerne rozdelenych 16 ventilov...
Ak si porovavala s 2.2 16V, tak to dava zmysel, lebo tento motor je vzhladom na svoje tazke pohyblive mechanicke sucasti znacne lenivy a neochotny k zrychleniu (na druhu stranu ma dobru zotrvacnost, prakticky na nom netreba podradovat, proste taha).
Ak si ale jazdila na Opel Vectra 3.2 V6, tak hovorime o motore, ktory zrychli Vectru z 0 na kilo za 7,5 s a taha 248km/h. Navyse ide o 6 valec s valcami v tvare V co je synonymum zivosti pri prakticky akychkolvek otackach (a pazravosti). Toto auto je definitivne neporovnatelne s nasimi autami. Ak si tam samozrejme do nadze nedolievala vodu do ostrekovaca. Vtedy to taha omnoho horsie ako GP 1,4 16V >:D ...
OK, sorry, to bol vtip :-! .
Aby som presiel k tomu s cim som porovnaval ja. Jazdim striedavo na P 306 1.6 8V. Ma vykon 65kW/89HP/5600ot., 135Nm/3000ot .. Hmotnost je vyssia ako moje GP. Ked ale slapnem na plyn na akomkolvek prevodovom stupni, motor zacne zrychlovat, a to tak ze to je intenzivne citit. Napr. pri predbiehani pri 80tke neni vobec nutne podradit z 5ky. (Mam ale podozrenie ze vykon je vyssi).
Musim bohuzial konstatovat ze GPcko v porovnani so spominanym Peugeotom je lenivsie. Proste ta odozva na plyn do 4000 ot. tam chyba. Citit to napr v meste, kde skoci oranzova, mam 3ku alebo 4ku, dupnem na plyn a neni to uplne ono. Predsa sa neda po meste jazdit na 1tke (totiz na 2ke pri 4500 mam uz okolo 70-80 km/h a to moze vyjst draho, obzvast tam kde je 40tka). Kto by potom to auto zivil?
Na obranu GPcka ale musim povedat, ze znamy mi tiez potvrdil ze jeho Primera 2.0 16V je vyrazne lenivsia ako Peugeot ked som ho viezol. Podobne kolega s Oplom Astra 1.4 16V sa cudoval ze mi to GPcko aj od 2000 ot. bez poznamok zrychluje (a ze preco jemu nie). A znova vravim ze s autom sa da ist celkom (vlastne velmi) svizne ked sa drzi vo vysokych otackach. Len si myslim, ze do mesta sa viac hodi asi ten 8V.
Este k tym technickym perlam. Ci chces, ci nechces, verzia Sport ma podstatne sirsie pneu ako verzia Dynamic, 3cm sirky kolesa, tj 12cm!! pre 4 kolesa. Dalej kompresor klimatizacie. Dalej, silnejsi alternator pre voz s klimou (uz som to konecne nasiel). Toto vsetko proste z vykonu proste berie. Som si isty ze prave z tychto dovodov bude mat bobi vyssiu maximalku (kludne aj 200, tipujem) a tiez asi nechape preco sa nam zda nase GP nejako pomalsie.
Nevravim ale ze je motor poddimenzovany. Len to auto proste vizualne slubuje viac..
Dobre, uz koniec -
« rany od podvozku
Ahoj,
no me konecne minuly tyden vymenili neco na tom rizeni, takze to konecne prestalo bouchat. Tak jsem ted zvedav, jak mu to dlouho vydrzi.
K zivosti motoru - taky doufam, ze se jeste rozjede. Mam najeto pres 6500 a taky mi to pripada trochu slabsi vzhledem ke spotrebe. Mam dlouhodobe zkusenosti s AR 1.6 TS a pri skoro stejne spotrebe se motory nedaji srovnavat. Otazka je, kolik z toho dela obetina na oltar normy kvuli exhalacim. -
« Bez nadpisu
Jako majitelka 1.4 16V mám najeto 3000 km a žádné bouchání od přední nápravy ani jiné pazvuky nepozoruji. Nevím jaké auto má na srovnání Tomko, já jezdím alternativně s Opel Vectra 3.2 16V, takže mám srovnání se silným motorem a ta 1.4 mi nijak líná nepřijde. Znova zdůrazňuju, že max.
točivý moment je 4 500 otáček-takže asi proč ten motor ožívá kolem 4000?
Ty koníci jsou totiž položeny výše, pánové. Že ten motor neutáhne klimatizaci a další technické perly jsou nesmyslné. Musí se totiž řadit! -
-
"-- skrytý --" 06.08.06 23:14
« Bez nadpisu
To Jarous: K tomu Sportu 1.4 16V mozem okomentovat ako majitel auta. Ten podvozok je samozrejme tvrdsi, a na tie jamovite cesty to neni idealne. Menili mi uz ale riadenie a je to o poznanie lepsie. Dokonca ako prestali buchoty od prednej napravy, mam pocit lepsieho komfortu (menej razov). S 3. dverami zatial nemam problem, ale od zadneho sedaku sa ozyva nejaka jemna vybracia, je to nieco v interieri.
K motoru: Ten pocit lenivosti mam aj ja. Stale. A to uz mam 6900km. Vyzera to tak ze na tie sirsie pneu, silnejsi generator (myslim, aj ked k nejakym rozumnym techn udajom sa neviem dopatrat) a kompresor klimy je ten motor nie prave predimenzovany. Na rozumne zrychlenie je treba tocit nad 4000 ot. Slusne sa da predbiehat na okreskach na trojku. Stvorka je celkom pouzitelna od takych 120 km/h. Ked ale zoslapnem plyn pri 80tke na stvorke, tak je to dost chabe. Podla mna je to vysledok Euro 4 homologacie, lebo motor nema v zasade problem utiahnut aj dlhu 6tku (teda mimo kopcov). Treba povedat ze z pocitu dynamiky vela ubera aj strasna tichost motora.
Pritom podvozok by v pohode zvladol daleko viac. Napr. som skusal maximalku pred par dnami. Bohuzial bola premavka a ze by sa motoru nejako velmi chcelo, to tiez nemozem povedat. Dostal som sa cosi cez 180 a potom mi vliezli do cesty. Bolo to ale uplne pohodove, dokonca nudne; clovek si len vsimne, ze nejako rychlo sa myhaju nakladaky a auta. Bola to az taka nuda, ze som sa prichytil ze drzim volant jednou rukou (potom som samozrejme ruku rychlo presunul z radiacej paky) .
Zhrnute: Je to fajnove auticko, velmi bezpecne. Vyborne sedi a keby to uz clovek trochu prepiskol, tak ho strazi ESP a par dalsich skratiek. Bezpecnosti sekunduju jedovate a velmi ucinne brzdy. Je aj velmi pohodlne na dlhe cesty (mimo mesta sa efekt tvrdsieho podvozku a nizkoprofilovych pneu straca), extremne tichy motor, dobre odhlucnenie, slusna klima, super sedadla. Niekedy je clovek az trochu moc odizolovany od okolia.
Ale kto ocakava hot-hatch (a teda podla vyzoru by sa cakat dal), potrebuje iny motor 8-s . Navyse sportovemu zazitku prekaza sice priame a presne, ale pri nizsich rychlostiach totalne mrtve riadenie.
Trochu skoda. Ale za tie prachy... -
"-- skrytý --" 06.08.06 21:42
« Re: Re: Re:
Tommy No aj ja som parkoval asi 2 mesiace na strazenom parkovisku v praci ale potom som to vzdal...Vzdy som musel MHD autobusom po auto co kazdeho po case prestane bavit.
A uz parkujem na sidlisku, snazim sa vzdy o maximalne rozostupy ak sa da a premyslam aj o roznych faktoroch ako blizka krcma, vchod to panelaku tiez nie [cyklisti a pod..] a pod no ten pes ma vcera dozral a videl som ze je to fakt o nahode....Bol to okamih :'-(
No priznam sa stale mi to nie je jedno. -
"-- skrytý --" 06.08.06 21:29
« Re:
Vratim sa este k TA, vela ludi neverilo a neveri ze sa to neda nastavit, tu je dotycna strana kde sa o tej hlasitosti vravi
[odkaz]
takze oni to naozaj urobili umyselne!!!
Tu tmavo modru metalizu NewOrleans mam aj ja a je fakt pekna
Razy od riadenia Ti poriesia, resp. ak by si GPcko kupoval tak si daj pozor pri prebrati, ono sa ti to mozno stejne prejavi trocha neskor, mne sa zda ze ja som to mal od novoty!!!
Tie kola su pekne, asi o to viac stve ak ich suchnes o obrubnik :shock:
Inac zacal som jazdit dialnice 120tkou za 6litrov ak sa neponahlam.....
Rozculuje ma tiez ze mi z vetrania vyletuje vselico, ten filter by sa hodil, nema ho niekto domontovany, da sa to? A co ten kryt motora, ten by som asi tiez pred zimou chcel kupit.
Inac nic vazne s autom teraz nemam. Akurat vcera som videl ako mi rozzureny pes na sidlisku buchol nahubkom o predny blatnik a spravil taky 3cm skrabanec. Ktosi tu vravi ze auto je spotrebak no co uz, zvykam si.... -
JTF 06.08.06 20:52
« Bez nadpisu
No taky jsem si to myslel, za ty peníze... A přitom když jsem ho viděl, nádherná tm. modrá metalíza, 17 tky kola, interiér perfektně vybavenej. Asi nejvíc mě rozčilovali ty rázy od řízení, ty ostatní věci měl doladit prodejce před předáním, ikdyž vlastně to auto je půjčeno od Fiatu, ale stejně nějaká předprodejní prohlídka měla proběhnout a tý schránky jsem si všiml hned jak jsem sednul do auta. Jinak GPčko je prozatím můj favorit. -
"-- skrytý --" 06.08.06 20:43
« Bez nadpisu
No zaujimave, a ja by som povedal ze Sport verzia ktora je peeeekne draha by mala mat vo vsetkom navrch. Ale nemozem posudit, 3 dvere je treba iba asi spravne tresnut, minule ich zavrela moja draha a vrndzali celu cestu dialnicou. Klepani bude mozno z riadenia a ta schranka asi zle nastaveny ten zamok, kdesi som na to videl na webe navod ako to nastavit ale sam by som sa do toho zbytocne nepustal.
Mna zasa irituje ze sa mi zacal zo spojkoveho pedala ozyvat taky plastovy zvuk vzdy pri zatlaceni a uvolneni niekde vo vrchnej polohe, neviem co to je. Objavilo sa to nedavno, je to blbost a ked budem mat cas tak si lahnem pod volant a popozeram co to moze byt. Asi bude stacit kvapka oleja len kde????
Inac na GP fore je bohovsky klud, tusim je GPcko velmi kvalitne a spolahlive >:D >:D :D -
JTF 06.08.06 20:13
« Re:
No jen by mě to zajímalo. jak jsem psal, měl jsem půjčený GP 1.4 16V Sport a byl jsem poměrně zklamám, ale bohužel i provedením. Klepající 3. dveře, viklající se schránka u spolujezdce, klepání u levého předního sloupku, atd. GP se dělá v Melfi a od 26. května i v Mirafiori. Chtěl jsem jen vědět, z kterého závodu pochází. Zkrátka úplně jiné dojmy než jízdy s modely 1.2, 1.4 8V a 1.3 JTD 90CV. Z těch jsem měl opravdu pozitivní dojem i po stránce kvality, ale tohle GPčko fakt nic moc :( -
"-- skrytý --" 04.08.06 23:18
« Bez nadpisu
Tak dnes sem jel 140 zatim, dál sem to zkoušet nechtěl, přece jen ho nechci ještě trápit. A navíc tam bylo dost plno. Spotřeba pořád 5,8 najeto něco málo přes 300km větší část po městě, takže spotřeba zatím velmi slušná si myslím, na novej motor. Jinak už taky pociťuji závodní ambice některých spoluobčanů, zrovna dnes se se mnou chtěl honit jeden na dálnici. Já na něj ale z vysoka...(_._) :D -
JTF 04.08.06 23:08
« Bez nadpisu
Tak dnes jsem s Puntem 1,4 16V Sport jezdil půl dne po Praze, najeto cca 4800km a byl jsem z něho docela vyklepanej. Ty 17" a tvrdej podvozek dělaj svoje ;-) . Co mě zarazilo byly rázy od přední nápravy, zřejmě známý problém s řízením :'-( . Nevím přesně kdy bylo vyrobený(měsíc), ale na oknech byly 6tky. Taky mě zklamal motor, zdál se mi hodně línej. Zkoušel jsem taky "normální" verzi Punta a ta je mnohem pohodlnější, tento podvozek je podle mě vhodnej pouze na kvalitní cesty bez děr. Jinak interiér paráda, sedačky vynikající, řazení jak po másle. Pokud se ten motor nerozjede, tak bych do něj nešel a raději bych volil 8V, úplně nejraději 1.3 JTD 90CV. -
"-- skrytý --" 04.08.06 14:16
« Re: Hlučnost 1.4 57 KW
No po dálnici jsem jel jen pár km. Nemám ještě spz. Ale co se týká hluku, tak co jsem jel s 1,2, ta byla v režimu město asi míň hlučnější.
To Robo1,2-Já jen citoval, co je napsáno v manuálu. Rádio sem poslouchal tak nejvíc na 10 zatim. Jestli to TA je na 20, tak potěš koště. -
"-- skrytý --" 04.08.06 07:01
« Re:
Já co dostal manuál k rádiu, tak je tam upozornění Že hlasitost RDS, může být vyšší, než ostatní poslech, toť vše. >:D A mam rádio s mp3 a o žádným náhodným výběru tam není ani slovo. Škoda. Jinak návod mam v čj a má stejnou grafiku obálky jako manuál k autu. -
"-- skrytý --" 03.08.06 20:59
« Bez nadpisu
sorry ospravedlnujem sa vsetkym ze to islo 3 krat, Octan moja poklona
Zacal som trocha bojovat s veternymi mlynmi, napisal som do Blaupunktu a Fiatu. Z Blaupunktu Nemecko obligatna vyhovorka ze oni su hotline ze to je radio pod kontraktom a z Fiatu zatial nic.
Preto ak by niekto vedel nejake spravne osoby dajte vediet....Vediet kde je aka nehoda ci policajti je dobra vec a este to nevzdam.
Inac mam svoje punto rad, prinasa mi radost hlavne spotrebou, a ked treba tak potiahne na 3ke...Iba ta 2ka a 3ka mi tak divne zaskakuju...
Cital som zasa na fiatfore sa strhla velka debata ze im elektricke okna z nicoho nic zacali fungovat naopak, a ludia tipuju ze sa im to stalo pri dazdi a otvorenych dverach im natiekla voda do tych spinacov. Takze dnes prsi a zacal som na to trochu dbat......
inac pekny vecer vsetkycm GP priaznivcom. >:D :D