Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 27.11.06 15:29
« Re: spotreba GP - 1,4 16V, 1,4 8V, 1,2, 1,3
Zdravim. Problemy ziadne, ak odmyslim pribeh so zadnymi zasterkami 8-s
No a co sa spotreby tyka, moja 1.2, cisto mestky cyklus (7km do prace, 7km domov, vecer Aupark alebo centrum, cez vikend obcas po dialnici do Ikea, obsadenost 1 az 2 ludia) zerie teraz na zimnych gumach 6.1l/100km (dnes som tankoval, tak udaj za poslednych cca 530km). Ale na rozdiel od bobiho som "vlazny" sofer, ziadne vyuzivanie vykonu. Ved aky, pri 1.2, ze >:D -
"-- skrytý --" 27.11.06 15:14
« spotreba GP - 1,4 16V, 1,4 8V, 1,2, 1,3
Caute. Nuž, ked je ticho, tak dam do placu ako info, tak i otazocku na spotrebu. Priznam sa, bol som trochu sklamany, ked som zistil spotrebu v meste. Totiz, az teraz sa mi podarilo jazdit LEN po Blave - do prace(3 km), z prace(3 km) + cca 20 km denne. Nejazdil som ukazkovo, to je pravda, proste som vyuzival silu motora. Vysledok 10,6 l/100 km.
Ti, co mate 1,4 16V, je aj u vas nieco obdobne? Info od inych motorizacii ma tiez zaujima. Dik.
Mimochodom pani, vyfasoval som minuly tyzden firemneho Roomsera 1,4 16V 63kW. Dam neskor iba kratko info, aby som nebol uplne OF. Ale porovnam samozrejme s GP. -
"-- skrytý --" 15.11.06 16:04
« Bez nadpisu
ja som az doma nasiel skrabanec na vnutornej strane zadnych dvery na mieste ktore normalne nevidno ak su zatovrene. po asi 2 tyzdnoch od prebratia auta som prisiel do servisu a v pohode mi to opravili. bolo to v Griffe. btw ak by niekoho zaujimalo: stresny nosit na GP maju v [odkaz] a je akcia aj na ten uzamykaci za 2590 sk -
"-- skrytý --" 15.11.06 15:29
« Re: Prebierka
Caute vsetci. Potrebujem poradit co si treba vsimat pri preberani auta (GP). Viem, ze sa tu diskutovalo o izolacii na kabloch a o uchyteni nejakeho tesnenia alebo coho v motorovej casti. Ze nieje uchytene vsetkymi clipmi. Ak si este na nieco spomeniete dajte vediet. Dikes
ja ti poradim len jedno, skor ako auto podpises, ze si prebral, tak ho PORIADNE skontroluj, kazdy jeden skrabancek puklinku, ci na karoserii, alebo vo vnutry...lebo ak to zistis doma, ze mas skrabnutu palubovku, nikto ti to neuzna (mali sme aj okolie spinacky dost puzite od kluca, ale to sme uz nerisili...nechapem ze sa da na aute co malo 2km nabehane takto uz zneuzit interier)...povedia, ze si si to spravil sam a vymena poskrabbanej tej farebnej casti ak ti to bude moc vadit ta bude stat 60.000,- >:D ..toto sme spravili aj my a mali sme malu odreninu farby na oranzovej casti palubovky...poznacilo sa to do preberaku a teraz za to ziadame odskodne...ked nejaky ´´technik´´ nedal pozor a posriabal to nech za to nese zodpovednost predajca...neskor sme nasli este odreninu na dverach uplne hore nad oknom a tiez aj na zadnych dverach, ale s tym by som uz na reklamacii nepochodil...takze mepodcen to a poriadne ho prezri...zober niekoho na pomoc >:D a vsetko co nesedi si nechaj napisat do preberaku... -
"-- skrytý --" 15.11.06 13:28
« Re:
Nikde to v manualu nevidim, ve Fiatu mne rikali, ze to nejde, nezbyva mi, nez mi verit. To auto je z Belgie, tam meri spotrebu asi v 1/km... Jo, nemate nekdo nadbytecny, elektronicky nebo k okopirovani cesky navod na Doblo pred faceliftem? Zdravim D. -
"-- skrytý --" 15.11.06 12:49
« GP JTD 120CV
Zdravim, nemáte někdo zkušenosti s GP s touto motorizaci? Nebo jestli jste nekdo nenašel na netu test tohoto punta?Mě se to nepodoarilo, akorat nejakej německej kde srovnávaji GP s Fabii a 207kou. P.S. Nové motory jdt 1.6 a 1.4 preplnovana by měla být k dispozici od ledna 2007? :roll: -
"-- skrytý --" 14.11.06 15:51
« Palubni pocitac - zmena z km/l na l/100km?
Cau Fiatisti, mam Doblo a jeho palubni pocitac ukazuje jenom prumernou spotrebu a to v km/l. Nevite, nejde nejak dosahnout toho, aby ukazoval v l/100km a navic i okamzitou spotrebu (treba preprogramovanim ridici jednotky)? Jak to maji ostatni Fiaty? Diky Radek -
"-- skrytý --" 13.11.06 23:18
« Bez nadpisu
matus
tazko poradit co pri preberani, no snad aby auto nebolo viditelne poskodene, poskriabane, aby plechy licovali. Tie veci ako uchytenie izolacie ci konektory su nepodstatne hluposti a nic s tym proste pri preberani vozu neurobis, boli zamerne tak spravene a vsetci ich tak mame.
No a pri novom voze by hlavne nemalo nic klepat buchat, skontroluj si ci auto netaha do nejakej strany, ci plasty v interieri licuju.
Drzim palce aby to tvoje GP nemalo ziadny problem a malo nove riadenie >:D >:D >:D .
Aj tak na niektore veci prides az neskor, ale na to mas zaruku. Len dufaj ze to budu prkotiny ktore servis zvladne lavou zadnou.....
good luck
RadimG : to je ale brutal 50tisic, ja som si kupil teplomer za 200Sk, len neviem kde ho upevnit, tak ho mam len tak pohodeny... :) -
"-- skrytý --" 13.11.06 12:56
« Prebierka
Caute vsetci. Potrebujem poradit co si treba vsimat pri preberani auta (GP). Viem, ze sa tu diskutovalo o izolacii na kabloch a o uchyteni nejakeho tesnenia alebo coho v motorovej casti. Ze nieje uchytene vsetkymi clipmi. Ak si este na nieco spomeniete dajte vediet. Dikes -
"-- skrytý --" 13.11.06 10:09
« Teplomer
Robo1.2
Domontovanie teplomera by stalo podla servisneho technika cez 50 tisic, pretoze by bolo treba vymenit celu pristrojovu dosku a riadiacu jednotku... Ale info mam z Auto-Impex, takze ktovie >:D Kazdopadne som tuto myslienku zavrhol.
Existuju teplomery, ktore sa daju kupit za 150 korun a lepia sa na bocne zrkadlo. Ale to sa mi nezda prilis prakticke, lebo ked sa zotmie, tak ho asi uz nie je dobre vidiet a v zime sa zotmieva skoro... A ked sa zarosi okno, alebo namrzne zrkadlo... Nemate niekto s tym skusenost? -
"-- skrytý --" 12.11.06 18:35
« koně kilowatty
cotton: kdepak 1kW=1,36k, proto např. 100 kW=136 k nebo 55 kW = 55*1,36 k, takže 74,8 k po zaokrouhlení 75 k
Ohledně silnější verze 1.3 Multijet, podle mě byla tato verze k dispozici později, protože pro ní Fiat neměl převodovku (moc velký točivý moment), teď už ji má (dokonce 6 st.) a proto 66 kW verzi nabízí. -
« To cotton
Fiat svůj 1.3 MultiJet nabízí v autech někdy od podzimu 2003, první verze (montovaná i do Idey v té době) byla opravdu 51 kW/70 koní, max. moment 180 Nm při 1750 ot/min. Už tehdy Fiat připravoval verze výkonnější a můžeme se dohadovat, jestli je uvádí až teď proto, že je bylo potřeba poladit, nebo proto, že si je chtěl nechat čistě pro sebe a "nepřepustit" je koncernu GM při ukončení spolupráce.
Dnešní verze jsou 55 kW/75 koní, resp. 66 kW/90 koní, Fiat chystá motor 1.6 Multijet. Objem mají všechny 1.3 Mjety stejný - 1248 ccm, jestli lze starší 51 kW verze "upgradnout" nna 55 kW verzi, netuším. Možná to je jen chiptunning, možná ne. 66kW verze by měla mít jiné turbo.
Jinak je to úžasný motor, který získal několik ocenění v soutěži Engine of tje Year.
Ohledně topení, v návodu k Idee píší, že teplý vzduch aut. klima pouští do kabiny při 55 C u benzínu a 35 C u 1.3 Mjet. Ta Idea je přece jen větší prostor pro vytápění než GP a je možné, že teď montují lepší výměník . Ostatně, ta půjčená Idea byla jedna z prvních vyrobených kusů, ta moje je asi o 10 měsíců mladší a docela mě překvapilo, co vše se v interiéru změnilo (hlavně barvy a materiály), takže bych se nedivil, kdyby něco udělali i s topením. -
"-- skrytý --" 11.11.06 19:45
« Bez nadpisu
Naozaj divne skusenosti so spominanym servisom, importer alebo uz naozaj neviem kto by mal zhodnotit ktore servisy by mali byt "autorizovane". Jedna vec je predaj aut, druha ich servis.
Myslim ze aj medializovanie takychto skusenosti by malo nieco rozhybat, naozaj banalne zavady. A to ako v danom servise nepochopili ze opravuju novinarske auto????Ach jaj..., ale vdaka za realitu.
Tomko, nebol si jeden z prvych zakaznikov ktory....
Nove riadenie sa distribuje od oktobra.
RadimG zaujimalo by ma ci si zistil nieco viac o merani teploty, vymena za multifunkcny displej znamena minimalne novu palubnu dosku
Po 17 tisic nemam z autom ziaden problem, ale po citani takychto clankov trpnem -
« > Viktor:
70 koni 1.3? Ta nejslabsi 1.3 je prece 75 kW, coz je neco okolo 55 koni, ne? Mam ji a jsem spokojeny. S tim topeni to urcite neni tak spatny, jezdim s tim denne (brzo rano, takze ted uz v pekny zime) a topi (dobre) po zhruba 10 km veeelmi klidnou jizdou na okreskach a jestli tahne dobre neumim dost dobre posoudit, jelikoz je to moje prvni auto ... Ale nestezuju si! Akorat predjizdet do kopce v 90 a se zarazenou 5 fakt neni vubec dobry napad ... :roll: -
"-- skrytý --" 09.11.06 21:15
« to affinis
no bohuzial som z Kosic.... ale keby si mal niekedy cestu do KE tak daj vediet a povozime sa obaja >:D
podla toho co si napisal sa mi zda byt ten motor celkom slusny z pohladu spotreby aj z pohladu dynamiky.
riesim teda velku dilemu: GP 1.3MTJ VS GP 1.9MTJ 130k
a dakujem za radu -
« Motory 1.3 MultiJet
Motor 1.3 MultiJet jsem měl na 14 dní v půjčené Idee, a to původní verzi 70 koní. Překvapilo mě, jak i tato nejslabší verze s tak velkým autem (hmotnostně, ale hlavně čelní plochou) hýbala. Navíc, pokud se ctí zaokrohlouvací pravidla, tak objem motoru není 1,3 l, ale 1,2 l (přesně 1248 ccm).
Při nákupu je ale nutné počítat s tím, že:
- motor se jen velmi pomalu zahřívá, takže krátké trasy do 20 km to auto netopí a jako každý motor není zrovna rád, když ho nutíte vytáčet zastudena.
- ten motor je "mlsný" (nikoliv hladový). Počítejte s tím, že do něj musíte lít naftu z "prověřených zdrojů". Každý Common Rail je sice "mlsný", MultiJet je však vybíravější a hold, na některých pumpách ještě dnes mohou přimíchávat do nafty něco, co tam nepatří.
I z těchto důvodů jsem si vybral benzínovou 1.4 (nenajedu tolik, aby se mi nafta vyplatila). -
"-- skrytý --" 09.11.06 15:39
« Bez nadpisu
gianmarco1: ja som mal sam zaujem o 1,3MTJ 90k, tiez sme to na zraze aj preberali s affinisom a nedavno som sa v nej konecne zviezol v BA - bol som milo prekvapeny, podla papierov zrychluje na 100vku za 11,9s, ale subjektivne sa mi zdal zivsi. fakt som bol z neho milo prekvapeny, motor taha pekne