Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
ironlionzion 17.01.07 12:47
« Bez nadpisu
bobi, to napsal dobře o těch záminkách to potvrzuji, jakákoliv jízda je pro mne potěšením a těším se na ní ... koupil jsem vůz který mě chytnul za srdce, první jízda byla láska na první pohled, dneska už je to po přesně 29700 km zralý vztah k autu, už ho znám, jsem "srostlý" s řízením i s motorem, ... vyzkoušel jsem ho v různých podmínkách na dlouhé trase cca 2 x 1000 km na jeden zátah cestou do Itálie v létě, zkoušel jsem ho prohnat nejdnou serpentínou a jak napadl sníh tak na velkém parkovišti jsem si i "zadriftoval" a mohu říct, že mě to auto v ničem nezklamalo, naopak, mám ho čím dál tím víc rád a věřím mu potažmo jízdním vlastnostem i kvalitě.
Jeden dnešní poznatek ... po delší době jsem jel dnes s firemní Fábkou 1.4 TDI na služebku a uvědomil si silně to co píšu výše. Kamarád co má Fábku říká, že by ocenil na delší tratě větší auto, já ten pocit u Punta vůbec neznám protože je komfortní i na dlouhou trať ale dneska s tou Fábkou jsem to pochopil, oproti GP jsem se cítil jak sardinka stísněná v interiéru ... při vyšších rychlostech jsem přibrždoval pod návalem pocitů, že podvozek plave ... vzpoměl jsem si na moji starou Fábku, že to tak bylo vlastně vždy normální ... GP je skvělé auto, nedám na něho v ničem dopustit a kdybych si bez limitů vybíral znovu tak si ho opět pořídím, snaď bych jenom připlatil za 1.9 Multijet a kožené sedačky ...
Český Honzo, pokud přesedláváš z Fábky tak se těš a neměj obavy budeš ještě víc překvapený než očekáváš. Ale Fábka je vůz jiné třídy. Ve srovnání GP s P207 nebo CLIEM nemůžu sloužit ale myslím, že tam je to více méně jenom otázka designu, temperamentější lidi co se nebojí emocí jistě půjdou do GP, ti konzervativnější třeba do CLIA a ti co mají rádi spíš styl vyberou P207 ... -
"-- skrytý --" 17.01.07 12:32
« český Honza
Drž sa svojho: ....když jsem v něm seděl, bylo to přeci úplně jinak....
Pozri, ja mam 20.000 km, GP ma skoro 30.000 km a ostatni sa k tomu blizia. Ale vsetci jazdime, nemame GP len na vystave na parkovisku. Mam takisto 1,4 16V a garantujem ti, ze si najdes akukolvek zamienku, aby si do toho sadol a zasiel po cigarety aj cez pol mesta:o) A mladež v škole bude rada, ze meškaš na prvej hodine. :D -
"-- skrytý --" 17.01.07 12:14
« Bez nadpisu
Ahoj majitelé GP.
Sedím u počítače, protože mám chvilku volna a tak hledám další informace o GP i na jiných stránkách.
Mám ho již objednané a přiznám se, že se nemohu dočkat ( 1.4 16 V ).
Jenže čím více čtu, tím větší mám svírání žaludku, jestli jsem rozhodl dobře.
Zaráží mě především některé informace a srovnávací testy na německých stránkách. Na jedné straně tam GP v roce 2005 vyhrálo v prestižní soutěži Zlatý volant, na straně druhé ho motorističtí novináři moc nechválí a v testech dané kategorie je na tom vždy dost zle - špatné brzdy, nekvalitní interiér atd.
Ale když jsem v něm seděl, bylo to přeci úplně jinak...vše se mi líbilo, auto sedí, je jednoznačně nejhezčí...
teď fakt váhám... -
"-- skrytý --" 17.01.07 09:09
« Bez nadpisu
steven
pojdem do DS az po 8.2.07, takze tam to dam preverit. Inak to riadenie mi prave z DS nedoporucili vymenit, vraj pride casom dokonalejsie, ale ako cas bezi, tak veru buchanie uz vobec nepocujem, az som na to zabudol.
tomko
presna ako pises, v tych zakrutach okolo Zarnovice a N. Bane sa GP sprava velmi stabilne a s Puntom 2 som si tam velku rychlost nemohol dovolit.
vsetkym
Uz ste niekto za tieto 2 dni cestovali smerom na Zilinu? Pytam sa kvoli tej novej "polovicnej" dialnici. Hlavne, kde sa z nej vychadza, by ma zaujimalo. Pisalo sa o tom tu: [odkaz] a toto je zaujimava stranka [odkaz] o dialniciach na SK
roomster
2 dni brzdim z piskanim uz aj na firemnom Roomstrovi. Skusal som to eliminovat rychlym presliapnutim brzdy, ale nepomohlo to vobec. -
"-- skrytý --" 17.01.07 07:32
« Bez nadpisu
Steven007 no z popisu to naozaj moze vyzerat na riadenie, to si teda naozaj daj zasa spravit, chapem frustraciu,
mne sa rozislo spojenie bieleho plastu [okenny kryt Airbagu] a ten malej ciernej palubovky v malom prednom okienku na pravej strane. Od vyroby to bolo dobre, ale po lete sa to rozislo. Bojim sa ze by mi pri demontazi montazi toho bieleho plastoveho stlpika poskrabali palubku, takze radsej nie.
Mne tiez obcas cosi lupne vpravo ale spolujazdec nechce sa jazdy spolupracovat na hladani zavad >:D :D -
"-- skrytý --" 16.01.07 22:08
« Bez nadpisu
steven ja sa ta teda spytam
kedy ti menili riadenie?otazka je ci uz mas "inovovane"?
ake cudne zvuky a ako vies ze su z palubky? pri nerovnostiach ?
riadiaci stlp sa urcite nemenil a preco by sa mal?
ja mam zasa pocit ze je tam urcita vola vo volante po poslednej vymene ale kaslem na to, cim viac nechas servis robit rozborku a zborku svojho auta, tym horsie pre teba, taky typicky pripad je tu asi tom69 s meganom.
ja sa servisom vyhybam ked mozem:) :-)
tiez by som mal pre nich nejaku pracicku, ale ked si predstavim ze koli zle zlicovanym plastom budu kadeco rozoberat a ucit sa to na mojom, radsej na to kaslem, nikdy to uz nebude ako z fabriky -
"-- skrytý --" 16.01.07 18:28
« Riadenie
Hi!Predstavte si, ze aj po vymeneni riadenia stale pocujem nejake cudne zvuky z palubnej dosky.Musim zase do servisu. Uz asi 10x.Nevie nahodou niekto co to moze robit?Niekde som cital,ze sa ma vymenit aj riadiaci stlp ci co.Nevie nahodou niekto? -
"-- skrytý --" 16.01.07 00:25
« Re: Re: 6
Ciao Bobi,
6-tka 2000rpm - 80km/h jasně, že na rovince. Vychází to, že každých +250rpm je +10km/h. Jinak 5-tka do 150km/h bez problémů, akorát je to potom žížnivější :D, ale paráda zvuk i jízda. V průměru řadím kolem 3000rpm všechny stupně nahoru, pokud jezdím šetřivým sti/ylem, tak řadím už na 2000rpm, není to sice žádná radost, ale spotřeba i ve městě se mi drží pod 7L/100. Zatím nejnižší Ci na 6 kvalt při 2750rpm - cca 110km/h při plynulé jízdě po rovince (D1 Kúty-Blava) bylo 4,6L/100. -
"-- skrytý --" 15.01.07 17:56
« Bez nadpisu
tusim prispevok 3000
Steven Len aby Ti potom z toho subwoofera nerezonovalo cele auto.
To ti musi asi fakt dobre rezonovat ked rozoberas dvere >:D
Mozno aj repraky bude take 100 korunove a rezonuju sami o sebe, tiez ma napadlo ze moja polovicka strasne bucha s dverami /obcas/ ci sa ta membrana tym neposkodi -
"-- skrytý --" 15.01.07 17:39
« REPRODUKTORY
Čavte!Všimol som si, že pravé predné dvere pri hlbších basoch rezonuje. Dneska som tie dvere rozobral, ale nič také som si nevšimol. Asi rezonuje tá umelá hmota. Neviem, či by sa to v servise dalo spraviť, možno by som dokúpil aj nejaké izolácie /akustické/, aby to tam dajako tlmilo rezonácie. Už som premýšlal aj nad tým, že si kúpim aktívny subwoofer box do kufra, ale zaberá veľa miest. Nápady? -
"-- skrytý --" 15.01.07 14:46
« Bez nadpisu
Ja zviknem 6tku hodiť až pri 80tke, pri ustálenej jazde po rovine. To preto, lebo keď preradím z 5tky na 6tku, ešte klesne spotreba. To považujem za znak toho, že motor sa nenamáha (inak povedané, že mu to nevadí). Pri 70tke myslím pokles už neni ziadny (ale nedám za to ruku do ohňa).
Bol som mimochodom cez víkend """""lyžovať"""""" na Donovaloch. Vrátil som sa so spotrebou 7,1l a s priemernou rýchlosťou 98 km/h. Vcelku som prášil.. Ináč na dialničnom úseku pri Žarnovici po zákrutách okolo 140 - 150 a krásne to sedelo. Predbehla ma taka P 307čka, išiel som teda za ňou (ale nepretekali sme sa, nad 150 som nešiel, ja som len chcel ísť v závetrí), ale v zákrutách už mal strach, tam som ho obehol. Na rovinke ma potom zasa obehol a tak sme sa dopracovali až ku koncu štvorprúdovky. Proste auto sedí aj na tých 15tkach veľmi dobre.
K tej debate o popreháňaní motora na dlhšej trase: auto po takejto procedúre (doslova by sa dalo povedať že liečebnej) nielen lepšie reaguje na plyna lepšie ťahá, ale aj menej žere po meste. -
"-- skrytý --" 15.01.07 12:11
« 6
Zdravím. Mám dotaz na majiteľov 6-rychlostných GP/Stilo, poprípade znalých veci. Aké je v skutočnosti mať potrebné otáčky pri prevodových stupňoch 5 a 6. Bol som davnejšie poučený, že 70km/h je údajne pomalá na 6-ku. Existuje na toto nejaké pravidlo? Tak aby motor časom neutrpel nejaku újmu? Ked idem na 6-ke tych 1.800ot/min, čo je približne 70-ka, tak nepočujem žiadne klepanie, či niečo podobné. Samozrejme takto jazdím iba na dlhších usekoch bez predbiehania. Obdobna otazka patrí aj k 5-ke. Ak by niekto vedel o tom viac, pls dajte vediet. Dik. -
"-- skrytý --" 15.01.07 12:09
« Bez nadpisu
GP: nene DR.BUBU je čistě biologickou chybou, bohužel při vývoji mozku a jeho části soudnost + inteligence si dala příroda pauzu..... >:-[]
DR.BUBU: buď tak laskav vypadni na fórum škoda, hledaj tam příspěvky nespokojených majitelů, tedy ne že bys musel hledat a tady už to nezapleveluj. Jsi pořád stejný provokatér s chováním hovada a asi jsem byl naivní, když jsem se domníval, že tvůj slib o tom, že sem nebudeš psát dodržíš. Nedodržels, jsi prolhanec, svým vystupováním se projevuješ jako tupec a nejhorší na tom je, že tobě to nikdy nedojde. >:D -
"-- skrytý --" 14.01.07 11:54
« Bez nadpisu
jednou v vyhod moze byt aj to ze sa tam vlhkost nedrzi. myslim ze na fiabii bol reportovany tento problem
Inak poviem Vam ako som dopadol s funkciu TA
V Blaupunkte Nemecko po dlhych vymenach emailov so mnou a tazkym vysvetlovanim o aky "bug" ide sa najprv odvolavali na kontrakt s Fiatom a pod, dokonca mi dali adresu cloveka ktory to ma na starosti [ten bol taky laskavy a nikdy sa neozval - ignorant z talianska!!!!] mi napisali nedavno ze maju pre mna riesenie a ze aby som im poslal radio. To teda v ziadnom pripade nemienim urobit. Naucil som sa s tym zit, funkcia na radiu za 16000skk je vypnuta a nemienim to posielat do nemecka. Ako posledny vec co tu mienim spravit je napisat im ci to vedia urobit v autorizovanom servise Fiatu. Som sklamany
:*) :*) :*) -
"-- skrytý --" 14.01.07 00:13
« Bez nadpisu
Mikain: může být, buď jsi opravdu puntičkář, nebos měl kliku na problémy. Nicméně s tou elektroinstalací si za tím pevně stojím, mám možnost porovnávat velké množství různých vozů a konkrétně elekt roinstalace si všímám hodně a například konkrétně civic 8G má izolaci husím krkem řešenou naprosto stejně jako GP, kousek před konektorem končí a takto to mají opravdu řešeno skoro všechna auta. -
« Re:
Ahojky Octane. Možná jsem puntičkář, ale nepřeháním ani trochu. Včerejší závady co jsem psal, je jen malé procento z toho co jsem na svém GP reklamoval. Grande Punto jsem koupil své manželce,mé auto je Honda Civic 1.6/ 81kw r.v.2005 Sport. V žadném případě nesouhlasím s Tvým tvrzením o elektroistalaci v Japonských vozech. Čemu Ty říkaš drobnosti jsem u své Hondy nenašel a nikdy jsem neměl sebemenší problém. Zpět k našim GP. Na svého Sporta, jsem čekal měsíc. Myslel jsem si, že auto které je na objednávku bude podle toho vypadat. Většina věcí co jsem reklamoval je už vyřešena,tak doufám,že už bude všechno OK. >:D Mikain- Všem GP přeji mnoho štastných kilometrů bez závad! -
"-- skrytý --" 12.01.07 20:56
« Bez nadpisu
@GP
Mám stejný pocit, u předchozí Fabie HTP to bylo sakra znát. Když jel autem táta na týden na dovolenou, měl jsem potom pocit, že jede jen na dva válce. I motor měl jiný zvuk. Táta jezdí jako s hnojem.. Ale tak po tisíci km se to spravilo, auto zase jelo líp a zvuk šel do normálu. Teď to samé pozoruji u Stila, poslední dobou jezdím piánko, spotřeba je sice super (lehce nad 6), ale leniví to. Přes víkend to trochu protáhnu a jistě se to zlepší 8) -
"-- skrytý --" 12.01.07 20:40
« Re:
GP: no ony jsou tu dva faktory, při jízdě na nižší otáčky se tolik nerozpálí katalyzátor a hůř spaluje ty zbytky a tím se částečně ucpává, motor pak nemá volný výfuk jako normálně a to snižuje výkon, a druhým faktorem je ta adaptabilita řídící jednotky, když to občas proženeš, jednak rozpálíš kaťák a profoukneš tak vejfuk a řídící jednotka se taky dozví, že motor jde vytáčet ;-) -
ironlionzion 12.01.07 20:36
« Bez nadpisu
chtěl bych se vás zeptat jestli nepozorujete změnu výkonu potažmo pružnosti motoru a to směrem nahoru v případě, že jedete ostřeji a dolů v případě ekonomické jízdy ... nevím nakolik je to můj subjektivní pocit, že řídící jednotka se adaptuje na styl jízdy a určité chvíli začne mít motor jakoby víc rád otáčky ... možná si to jen vymýšlím ale snažím se to pozorovat a někdy mám fakt pocit, že to jede líp, když dlouhodoběji jezdím ve vyšších otáčkách ...
když se o stejný styl jízdy pokusím jindy tak to je línější ...
Možná je to jen mýtus o té adaptaci ŘJ ... takové to povídání o tom, že se má občas profouknout trubky nebo motor zlenivý, co myslíte? -
ironlionzion 12.01.07 16:49
« Bez nadpisu
ČESKÝ HONZA: docela se tvůj příběh podobá mojemu, taky jsem předtím jezdil ve Fábce HTP a taky jsem se jednou "zakoukal" do GP a taky mě to chytlo za srdce, že jsem Fábku vyměnil. Shodneme se i v tom, že Fábka skvěle sloužila, nemám co bych jí vytkl, tedy kromě těch žárovek, které odcházeli :-)
Po 30000 km v GP na kterém vše šlape jak má se mohu taky pousmát nad řečmi tady doktora.ODBORNÍKA. Nechtěl bych vyzvedávat (a je co) výhody GP oproti Fábky ale jednu musím říct, jsou tím EMOCE, které to auto v sobě má, není to jenom o líbivém designu, technologických vychytávkách, ergonomii ale také o komunitě lidí, která se tvoří kolem toho auta. Podívej se na tu naši diskuzi nebo srazy fiaťáků, je to jako nějaká sekta (snaď jen příznivci Hondy jsou ještě větší sektáři) :-) ... nikdy předtím ve Fabce jsem nezažil, to že když teď jednou za čas potkám na cestě GP tak si zamáváme nebo zablikáme, pocit "důležitosti" taky není nepříjemný, když kolemjedoucí řidiči koukají, nebo lidé na parkovišti se zastavují a okukují "malé maseratti" ... a to si myslím, že je přidaná hodnota k autu, která se nedá jen tak koupit.
... vítej mezi námi a ať ti to čekání rychle uteče -
"-- skrytý --" 12.01.07 13:27
« Re:
český Honza: jistě máš pravdu, jen nevím, jestli znáš celou historii s nejmenovaným individuem. Proto ta má přehnaná reakce na Fabii, protože tu on (údajně >:D ) vlastní. Jinak věřím, že s ní může být někdo maximálně spokojený stejně jako jiný maximálně nespokojený, ale to je všude plus minus stejné.
Takže asi tak na téma DR.Provokatér a jinak přeju, ať Ťi čekání uběhne rychleji než mně ;-)
ad brzdy: to bych chtěl vidět co komu vadí na brzdách GP, mají ostřejší nástup (možná to), ale účinoost, dávkování i opakované brzdění zvládají s naprostým přehledem. To například nový roomster nemá ani ostrý náběh, brzdy se dávkují velmi špatně a navíc účinnost není také vůbec přesvědčivá. A dočteš se to někde????