Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Ad GP a spotřeba 1.4 16V
Grande Punto
Ano, povedlo se. Osobně mě vadilo jediné - težko se mi odhadovalo, kde to auto začíná. U Idey sice také nevidím kapotu, ale díky minimálnímu přednímu převisu to nevadí. U GP to vnímám jako problém (jak velký, nevím, tak dlouho jsem s ním nejel). Taky mě zarazila vysoká hrana kufru. Dále už jen samá pozitiva a sociální jistoty ;-)
Spotřeba 1.4 16v
Teď jezdím tak za 7 až 7,2 l/100 km (Idea, Dualogic, 185/65 R14, Semperit WinterSport), najeto 15 000 km. Spotřebu zvedá hlavně studený motor, krátké jízdy po Praze a hlavně dojezd na chatu v Krkonoších. Také na dálnici jet rychleji než 130 km/h leze do peněz (je to 5kvalt + velká čelní plocha). Je vidět, že to auto je postavené na "rakouské" rychlostní limity, tj 50/100/130. -
mezek 01.02.06 22:09
« Bez nadpisu
Co se týká motorizace - navrácení se k 8V je docela pochopitelné. 16V motory /všeobecně víceventilové/ mají jednu velkou nectnost: potřebují otáčky. V nízkých otáčkách mají výkon i toč. moment na nic. A když přišly normy EU EURO IV, tak nastalo potlačení výkonosti motorů, 16V musel zvýšit otáčky ke kompenzaci ztráty, tím narostla spotřeba a i exhalace a bylo se opět na začátku. Dvouventil má výhodu, že tak jako tak, táhne spolehlivě od volnoběhu, takže úprava na EURO IV mu tolik neublížila.
6 speed do benzínů nemusí být namontován nejspíše proto, že je GP pořád lehčí než Stilo a ta 1,4 má neuvěřitelné křivky výkonu a toč. momentu. Ten roste až do +- 5000 ot. a potom pozvolna klesá. Takže s jednou tunou nemá tolik práce.
Moje postřehy nedostatků - tenčí věnec volantu /ale s tvarováním, které samo "umístí" ruce na správnou pozici/, růžice nastavování opěradel na vnější straně /málo místa na ruce/, nad 120 km/h aerodynamický hluk od zrcátek, horší výhled šikmo vlevo, širší sedadla /boční vedení by bylo dobré, ale i moje dosti prostorově výrazná postava mezi ním "lítala"/, MJ docela hlučný /porovnání s benzínem Puntem II/.
Ceny odpovídají kvalitě a výbavě, jen mne zarazilo, že u "vlajkové" verze sport jsou boční a hlavové airbagy jen za příplatek /oproti verzi Dynamic/.
A technik - mimochodem, byl jsem v novém salonu v Liberci Rochlicích a překvapení v podobě skoro kompletního osazenstva od Moskala z Jablonce, takže jsem si opět popovídal - mi řekl, že na školení jim bylo sděleno, že se rozhoduje o tom, že by se montovala verze ala HGT s 1,8 benzínem..... -
"-- skrytý --" 01.02.06 21:37
« Re: Re: Grande Punto - jak se mi líbila předváděčka
...
Ohledně bezinových motorů máš naprostou pravdu - nabídka nic moc. Prodejce mi říkal, že 1.2 16V nesplňuje Euro IV.
...
Tenhle důvod jsem slyšel taky, ale stále mi zůstává záhadou 1,4 16V se 6speedem (jedině prachy). Na MWčku si to nemůžu vynachválit. Je pravda, že MW není závoďák, ale i ta 1,4 s ním slušně zacvičí, když na to šlápnu >:D a spotřeba je více než dobrá. Za 12.500km (od 25/5/2005 do dneška) Ca=7,2L/100km a to nastoupalo díky mrazům a jízdě převážně po městě. 1,4 16V s GP bude skvělá kombinace a bude dobrý poměr HP/kg. Škoda toho 6speedu. :-(
Na Mjety bude mít málokdo a 8V jsou slabé (subj. názor). I nové Clio má 16V. Rozhodně GP nelze dávat jako konkurenci Logana. GP stojí úplně někde jinde, filosofií, designem i kulturou >:D >:D >:D (asi tak o dvě třídy výš) -
« GP
Pokúsim sa pridať pár svojích postrehov ktoré sú samozrejme limitované počtom km najazdených v GP a tých bolo málo, čo ma mrzí pretože jazda v ňom je príjemná.Takže dizajn vozu je veľmi dobrý, priestor v ňom taktiež a aj na zadných sedadlách.Materiali a spracovanie sú na solidnej úrovni poloha za volantom mi vyhovovala.Podvozok je vynikajúci radenie aj riadenie tiež.Skúšal som dva motory 1.4 8v a 1.3MJ 90PS.Diesel je bomba je kultúrny
tichy na svoj objem skvelý ťah jediné čo mi vadilo je elektronický plyn, ktorý
trochu neskoršie zaberá.Benzín je na voľnobeh maximálne tichý ale pri jazde je ho dosť počuť aj ked jeho zvuk nieje nepríjemný.Na 130 to asi nebude nič moc. Má slabší ťah ale stačí 1.4 16v bude asi to pravé.Vraj to má byť 5kvalt.To je škoda.Osobne by som bral,teda keby som bol slobodný 3dver.
1.9MJ 130PS v dobrej výbave.Dúfam že FIAT ešte zlepšil kvalitu a že ten kto si GP kúpi-neprohloupí! :-! :-! 8) -
« Re: Grande Punto - jak se mi líbila předváděčka
No to je tedy pěkné. Mě dali darebáci pouze tu šňůrku na klíče a ještě to podmínili vyplněním dotazníku ohledně GP. Brno MotorTec. Tak to teda ne. Už se oblíkám a du jim vystříkat dutiny.
Ohledně bezinových motorů máš naprostou pravdu - nabídka nic moc. Prodejce mi říkal, že 1.2 16V nesplňuje Euro IV. Tak prý - opravdu to říkal, já se v těchto věcech nevyznám - vzali motor 1.4 16 V, osadili hlavou z 1.2 8V a vznikl 1.4 8V.
No nevím co je divného na tom, že by se nám líbilo koupit GP za cenu Logana. To by byla bomba. -
"-- skrytý --" 01.02.06 18:14
« Grande Punto - jak se mi líbila předváděčka
Ciao lidi,
dny otevřených dveří jsem nestihl, ale včera jsem byl na garanče v Imofa Praha, tak jsem si udělal test. (někdo tu psal o fóru Rum Renaultu, tam jsem podobný test jak s prodejcem, tak vozem zveřejnil dvakrát) >:D
Showroom
- prostorný, čisto, uklizeno
- velmi dobře nasvícené dvě GP
- personál nezklamal, ochotný, vstřícný
- dvě krasavice (GP-čka) připravené ke všetečné prohlídce
- propagační materiály na úrovni a v dostatečném množství
- po dosti vlezlé prohlídce GP-ček, jsem se měl k odchodu, nabídnuta předváděčka a mohl jsem si vybrat z 1,2 1,4 a 1,9Mjet
- při odchodu jsem dostal propagační tašku s logem GP, obsahovala dva barevné prop. materiály na velmi vysoké úrovni, dva B/W přehledy výbav, motorizací a cen 3D a 5D, samolepku s GP, mikroCD s prezentací, propag. materiály v pdf a šňůrku na klíče nebo mobil (modrá s logy GP - zabavila manželka >:D )
GP 3D 1,4 8V jízda
- za volantem jako doma, vše padlo do ruky i oka
- moc se mi líbí ta ouška na volantu = velmi praktické
- výhled velmi dobrý
- posez pohodlný
- ovládání super
- opěrky na dveřích super (srovnávám se Stilem)
- motor jde ochotně za plynem
- dokonale sedí i při ostré jízdě (a to nemusí být jen rychlá)
- velká zpětná zrcátka
- čalounění se mi moc líbilo, hlavně na sedadlech (pohodlná, dobře vedou)
- ponechán režim CITY (Stilo má, Croma nemá)
- karosérie SUPER, fakt líbivé auto na první pohled
- barvy jsou všechny pěkné (i ta "průjmová", kterou jsem vloni kritizoval u Dojáčka, hodně moc záleží na osvětlení, mými favority jsou černá a modrá tmavá)
Ale abych jen nechválil:
- boční průzory u čelního sloupku: levý je téměř na nic, pravý je super
- kombinace kov plast na palubce ??? (mě se to moc nelíbilo)
- trošku levná tlačítka na volantu (spec. MUTE jeho chod jakžtakž)
- divný zvuk při blinkrech (subj. názor)
- motor se mi zdál trošku žížnivý oproti mé 1,4 16V (je to ale dáno ujetými km)
- BC i přístroje a ovládací prvky jsou téměř shodné s Pandou, tady mohli Italové udělat aspoň změnu páček u volantu za trochu bytelnější a budíky taky mohly vypadat trochu jinak (subj. názor)
Cenu zde nechci nijak komentovat (subj. dávám zapravdu afovi).
Celkový dojem z auta je pozitivní, mrzí mě akorát benzínová motorizace. Ať už Italy k tomu vedlo cokoliv, můj názor je: v základu měla být 1,2 16V a následně 1,4 16V, oboje s 6speedem a Sport 1,6 16V nebo 1,8 16V VVT, nafta je OK. 8V motor v nově uváděném moderním voze je krokem zpět (subj. názor) -
« Bez nadpisu
Kdybych si ja mohl vybrat, tak teda radeji novou Cromu za cenu Logana.. >:D
Cenu GP povazuju za primerenou, kus poradneho moderniho auta za tomu odpovidajici cenu..
A kapitalismus ma tu vyhodu, ze kazdy ma sanci si na nej vydelat.. ( no dobre, jsem trochu idealista.. ;-) ) -
mezek 31.01.06 18:34
« Bez nadpisu
Ježíši, lidi, uvědomte si, že každé nové auto bude stát víc a víc! Slušné, vybavené a bezpečné auto dnes jen tak nevyjde pod 300 000,- Kč. Pro "šetřílky" tu je Punto II /Clasic/, v tom horším případě Logan nebo Lada. Už několikrát jsem psal - 1,4 Sport za 400 900,- Kč je výborná koupě. Dynamika výborná, v plné výbavě... -
« Grande Punto
Pri procitani tematu o Loganu me napadlo, ze vzhledem k tomu, ze je tam castym tematem GP, tak by bylo lepsi zalozit pro nej vlastni tema, at se maji odpurci i zastanci kde vyjadrit.
Takze, jake mate zkusenosti s GP? Byli jste se na nej podivat? Nebo uz jej nekdo vlastnite?!
Ja jsem v sobotu navstivil prodejce Fiat a jsem nadsen:) Ze se mi libi design GP, to jsem vedel uz z fotek, ale jizda, ta me uplne dostala. Mel jsem moznost zkusit 1.3 MultiJet, 66 kW, parada, perfektni zatah, kultivovany chod a akusticka pohoda v interieru..
U toho Logana nekdo zminoval, ze nekde u volantu GP couha nejaky kus latky nebo co to. Prolezl jsem dva exemplare a nikde jsem nic takoveho nenasel, z dilenskeho zpracovani mam vyborny pocit, prohnal jsem ho pres par der a vymolu a nikde nic nevrzalo, podvozek to krasne tlumil.. Ale otazkou je, co to bude delat po nejake te stovce tisicu km.. Ale myslim, ze horsi nez povestne nemecky kvalitni vozy to urcite nebude! :)